Skocz do zawartości
forest kila zbila

Unlimited Detail

Co o tym sądzisz ?  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. ...

    • Hymm, czekam, zobaczę
      7
    • O mama! Niu alfamejl już jest!
      0
    • Starteka nie oglądałem :]
      6
    • Moje wątpliwości są tak duże, że jeszcze ich nie ogarnąłem.
      8


Rekomendowane odpowiedzi

Gość <account_deleted>

Bez komentarza.

...a ja skomentuję: ciekawe... to oznacza ciężką sraczkę dla NV/ATI - po co drogie karty graficzne przy wielordzeniowych prockach? - do fizyki? - zaraz będą 8_i_więcej rdzeniowe CPU + DDR4/5, pomijając już, że % obliczeń fizyki liczonej na GPU vs CPU jest przynajmniej dyskusyjny...

Ciekawe: będzie rewolucja, czy projekt "zniknie" - jak wiele innych w historii...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sporo zalezy od autora imo ;) ati i nvidia posmaruja odpowiednio wysoka kwota i projekt zniknie :D

 

We are in the process of Negotiating to get the Commercial version of Unlimited Details SDK built. After that, you should expect to see 3D graphics take a huge leap forward in about 16 months when Unlimited Detail comes out commercially, in Games and other products.

Moze jednak cos sie zacznie dziac :D Gdyby to wypalilo to mielibysmy "mala rewolucje"

 

---------------------

 

 

 

Obejrzalem te 3 prezentacje i wynika z tego ze przedstawiali ten pomysl juz ati/nvidi i "nie spodobalo" im sie to za bardzo :D (z tego co zrozumilem). Z ich "gadki" mozna wywnioskowac ze raczej nie zamierzaja zakopac projektu w zamian za jakas gruba kase. Ja czekam na efekty bo jak narazie to wydaje sie byc zbyt piekne zeby bylo prawdziwe.

 

ps. Przydalbym im sie jakis gosc od marketingu. No i jakis artysta :lol:

Edytowane przez Carson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

Nie należy zapominać, że głównym graczem jest M$ - głównie pod dx powstają karty, d3d to jeden z ich flagowych produktów - będą musieli jakoś zareagować, bo jeśli Sony wykupi prawa to dokopie wszystkim i stanie się potentatem w dziedzinie gier. Sytuacja jest naprawdę interesująca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się być niesamowite. Wprowadzone jako komercyjne rozwiązanie mogłoby mocno namieszać.

http://unlimiteddetailtechnology.com/videos.html

Ten drugi filmik naprawdę na mnie zrobił wrażenie.

Edytowane przez AragornPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modele majace odpowiednik w rzeczywistosci bedzie mozna przeksztalcac do elektronicznego formatu za pomoca skanowania laserem (cos o tym wspominali). Mysle ze nawet jesli cos sie stanie i technologia nie znajdzie zastosowania w branzy rozrywkowej to napewno (w polaczeniu ze skanowaniem topografii terenu laserem) znajdzie zastosowanie w innych dziedzinach. Ja czekam na probki jakichs animacji albo zastosowania fizyki bo narazie widac tylko statyczne obiekty.

Edytowane przez Carson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

Ja czekam na probki jakichs animacji albo zastosowania fizyki bo narazie widac tylko statyczne obiekty.

Słuszna uwaga: może nie tyle przy animacjach, co przy odbiciach (np. w wodzie) i fizycznych odkształceniach trzeba uwzględniać normalnie niewidoczne elementy sceny - pytanie: czy wówczas ten silnik jest równie efektywny?

 

Przyszło mi jeszcze coś do głowy: ten silnik nie korzysta z hw, wszystko jest renderowane przez soft; ponieważ rendering dotyczy jedynie fizycznie rzutowanych pixeli, CPU się wyrabia -> to jest rewolucja także z innego powodu: dlaczego potrzeba wine do odpalania gier na linuxie? główne obciążenie CPU wynika z konwersji DX->OGL: ten silnik nie jest zależny od hw i dx -> linux miażdży windę w smp -> ten silnik będzie zamiatał na linuxie -> MS musi zabić lub wykupić ten projekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, jaki problem z tym widze? Ze tu wszystko jest zrobione na zasadzie kopiuj-wklej. Przyjrzyjcie sie obrazkom, ilosc obiektow jest bardzo skonczona, tylko sa one powielone n razy w roznych miejscach.

Jesli dobrze rozumiem ich tlumaczenia, to system dziala na zasadzie wstawiania na ekran obiektow z bazy, ktore wg. wynikow wyszukiwania na podstawie ustwienia kamery powinny sie tam znalezc. Czyli najpierw trzeba bedzie przygotowac wszystkie obiekty, przy instalacji zbudowac strukture bazy, a potem na ekran jest tylko wyrzucany wyink zapytania do bazy.

 

Nie bardzo rozumiem, jak oni chca w tej technologii liczyc fizyke, oswietlenie, kolizje itp. w czasie rzeczywistym, jakos tego nie widze.

 

W kazdym razie, ich zapowiedzi jakoby to mialo dzialac bez bolu na kazdym sprzecie mozna IMHO wlozyc miedzy bajki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

Czyli najpierw trzeba bedzie przygotowac wszystkie obiekty, przy instalacji zbudowac strukture bazy, a potem na ekran jest tylko wyrzucany wyink zapytania do bazy.

... no chyba nie do końca: silnik UD można porównać raczej do starożytnego algorytmu wykrywającego niewidoczne płaszczyzny - których nie trzeba liczyć, texturować i oświetlać - patent polega na tym, że tutaj wyliczane są piksele które zostaną zrzutowane na ekran i nie bardzo ma to związek z bazą obiektów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze ostatni post z 2010 roku, daje link do "nowego" filmiku sprzed pół roku:

 

Abstraciach!ac juz od samej technologii to gosc na filmie wydaje sie dosc sensownie gadac, nie wydaje sie zeby projekt mial upasc...

 

Moze warto przeniesc temat z tego rzadzacego sie dziwnymi zasadami działu do jakiegos normalnego np. kart graficznych?

Edytowane przez _q_b_a_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...