Skocz do zawartości
Vennor

Amnesia: The Dark Descent

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika
The last remaining memories fade away into darkness. Your mind is a
mess and only a feeling of being hunted remains. You must escape.

Amnesia: The Dark Descent to kolejne dzieło spod bandery Frictional Games - nielicznej szwedzkiej grupy, której członkowie pracują w zaciszach własnych domów. To pasjonujące, bo przypomina stare dobre czasy, kiedy wielki hit można było stworzyć nawet w pojedynkę. Ponadto twórcy niewątpliwie cały swój czas poświęcają na przekucie wizji w kod, by stworzyć coś wspaniałego, zamiast obmyślać sposoby na utrudnienie życia graczom dziwacznymi quasizabezpieczeniami. Frictional Games zadebiutowało na rynku znakomitym pierwszoosobowym horrorem pod tytułem Penumbra - grą, która pokazała, jak należy straszyć, umiejętnie dorzucać do pieca niepewności i spowijać widok woalem tajemnicy oraz zręcznie manipulować obrazem i dźwiękiem. Cecha rozpoznawcza Penumbry - system interakcji z otoczeniem - znajdzie swoje miejsce również w jej następczyni. Gra działa na ulepszonym autorskim silniku Szwedów, znanym z poprzednich gier Frictional - HPL.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

W Amnesii wcielimy się w Daniela - pozbawionego pamięci nieszczęśnika, który w niewyjaśniony sposób znalazł się w opuszczonym, mrocznym zamczysku. Twórcy zapewniają, że w grze wyruszymy w podróż nie tylko po koszmarnych korytarzach, salach i lochach zamkowych, lecz także po krętych ścieżkach i najciemniejszych zakamarkach ludzkiego umysłu.

Strona główna

Dystrybucja cyfrowa

Oficjalne forum

Blog Frictional Games



Edytowane przez Vennor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze świeżej jeszcze zapowiedzi IGN dowiadujemy się między innymi, że premiera Amnesii określona została na sierpień. Pojawiły się także dwa nowe gameplaye: It's Dark in There oraz Exploration.

 

 

 

24.06.10: Premiera 8 września.

Edytowane przez Vennor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień premiery! Najświeższa gra przygodowa w klimacie grozy studia Frictional Games ujrzała światło dzienne. Na razie jednak tylko w dystrybucji cyfrowej, na pudełka przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Jak się okazuje, w pewnym momencie prace nad grą niemal porzucono z powodu problemów finansowych. Amnesię można kupić między innymi na Steamie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co można powiedzieć. Jeszcze lepsze niż Penumbra. To się nazywa survival horror! A nie sieczki jak Deadspace. No ale to jest w ogóle nie ta klasa ;p Radzę pomóc studio i kupić grę bo naprawdę najlepszy survival horror na rynku.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie można sobie samemu sprawdzić zamiast zadając to pytanie na forum ?! Ludzie...

 

14.99 ojro i imho warta jak żadna inna gra. Jest genialna, ale to tylko docenią prawdziwi fani gatunku survival horroru a nie sieczek jak dead space czy re5. Tak się powinno je robić i tak naprawdę tylko takie gry powinno się nazywać survival horrorami. Dodatkowo wesprzesz niezależne studio.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym 5.1 jednak są dalej problemy. Przy przechodzeniu do niektórych nowych lokacji wyskakują BSODy związane z jakimś plikiem od audio. Nie wiem czy jest rozwiązanie tego problemu, gram dalej na 2.1 ;)

 

BTW:

W dalszej części gry naprawiłem tą windę, zjechałem na dół do jakichś podziemi, i dalej chyba nie przejde bo tak się przestraszyłem że do tej pory mi serce wali hehe :D To jest dopiero survival horror :)

 

yuucOm, przestraszenie i klimat :D

Edytowane przez Charnaś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No coś Ty, nie grałeś w poprzednie gry ? Przecież z mojego postu wynika też, że chodzi o klimat i przestraszenie a nie gore i sieczka na ekranie. Na tym polega survival horror. Człowiek z natury boi się tego czego nie widzi, to co nie wiadome i wtedy działa u niego wyobraźnia poprzez inne bodźce jak dźwięk itd. Patrząc na potworki to można raczej się śmiać niż bać, tak samo jeśli chodzi o strzelanie do nich.

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SSAO zjada u mnie prawie 50% fps'ów. Po wyłączeniu tej opcji jest stałe 60 klatek z v-sync. No i nieraz po odpaleniu od razu minimalizuje się samo do pulpitu, pomaga pomachanie myszką w trakcie odpalania się gry. :D

No i przy alt-tab w czasie gry mysz jest zablokowana i nie można nic zrobić. Dzisiaj trochę przysiądę, może coś mnie bardziej wkręci niż demko. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra ukończona. Są co najmniej 2 zakończenia z tego co rozumiem, zaraz będę próbował zrobić drugie jak da się wczytać wcześniejsze savy ;)

 

Edit:   2 zakonczenie pękło. Musi być 3 ;)

 

Edit2:  I było ;)

Edytowane przez Charnaś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pie**** - nie gram :wink: Za słabe nerwy :wink:

 

 

Jestem na razie na etapie pozyskania klucza do piwnicy z winami. Wychodząc z biblioteki coś prysnęło na mnie krwią, nie wiem czy zostałem zaatakowany, czy to było to coś czerwonego, pulsującego na ziemi. Uciekałem z tego miejsca w podskokach ciągle obracając się za siebie i patrząc, czy przypadkiem mnie nic nie goni. Klimat pierwsza klasa!

 

Edytowane przez BLANTMEN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie CoC zgniotło amnestię klimatem. Tam jest na prawdę przerażający klimat miasteczka, mieszkańcy, miejsca itp. Amnestia w zasadzie ogranicza się do schematów, prostych zadań, co jakiś czas jakaś postać przemknie za rogiem, której oczywiście tam nie ma, postać w grze boi się bardziej niż gracz, trzęsie się, obraz się zamazuje, takie trochę wprowadzanie strachu na siłę. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja wlasnie nie czaje co Was tu tak straszy? To juz Nocturne (kiedys) wywolywal u mnie wieksze emocje niz ta gra. Pogralem z 1,5h i w ogole mi nie pasuje klimat (fabula i cala otoczka). Staralem sie zapewnic dobre warunki do grania (pozna pora + sluchawki) no ale kompletnie nic tu nie straszy. Cos poskrzypi, fortepian zaczyna sam grac ale jakos nie podnosi to cisnienia. Juz lepsza jest penumbra (1 czesc, w reszte nie gralem) czy cryostasis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagrałem w demko i faktycznie wrażenia takie jak pisze ath, CoC będzie chyba lepszym wyborem..Zresztą Penumbra jakoś bardziej mi podeszła (1 część) a jakoś super straszna nie była.Szkoda, że najnowszy Silent Hill jest tylko w wersji konsolowej, chyba jako fan serii jakąś sobie skombinuję jak trochę kasy się znajdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Strach zawsze odgrywał w ludzkim życiu niebagatelną rolę. Determinował sposób postrzegania otaczającej rzeczywistości, wpływał na proces podejmowania decyzji oraz był z powodzeniem wykorzystywany jako instrument sprawowania władzy. Jego wszechstronność jest wręcz nieopisana, co znajduje również odzwierciedlenie w ówczesnej popkulturze. Przemysł rozrywkowy od dekad ochoczo wykorzystuje elementy straszenia, zaś chętnych do płacenia za doświadczenie kilku chwil grozy wciąż przybywa. Dlaczego tak bardzo lubimy się bać? Czy czując jak serce podchodzi nam do gardła, ale jednocześnie mając świadomość, że to co widzimy jest tylko fikcją, instynktownie hartujemy swoje ego? W końcu, gdy gasną światła zaczynamy walczyć z natrętnymi myślami, jakoby w mrokach kryło się coś, czego istnienie dawno wykluczono... Strach podsycany przez wyobraźnię miewa wielkie oczy, więc zanim usiądziesz do Amnesia: The Dark Descent weź głęboki oddech i oczyść umysł. Jeżeli Silent Hill, Resident Evil, Alan Wake albo Alone in The Dark nie zrobiły na Tobie wrażenia, nie zgrywaj jeszcze bohatera. Amnesia podąża zupełnie inną drogą, naznaczoną obłędem oraz bezsilnością. Gotowy na prawdziwie survivalowy horror? Szczerze wątpię...</p>

<p class="rteright"><b>Autor:</b> Caleb - Sebastian Oktaba</p>

LINK DO PUBLIKACJI NA ŁAMACH PUREPC.PL

Edytowane przez Caleb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie się czyta Caleb :cool: Ja bym chyba osobiście zwiększył końcową ocenę o max 10 oczek, myślę, że temu tytułowi się należy za całokształt.

 

Gra jest mocna, ale ma tez swoje wady, wiec 80/100 to mysle uczciwa ocena dla tego tytulu. Wilebiciele nietuzinkowych survivali oczywiscie moga sobie dodac te 10 oczek :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...