R33 Opublikowano 29 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2010 W grach typu Saboteur, GTA, Assassins Creed i tam w innych pozycjach, mam problem bo większość tekstur doczytuje się dopiero jak bliżej podejdę (wydawało mi się, że wcześniej tak nie było, do czasu kiedy przeczyściłem kompa) co o tym sądzicie, czy to sprawa uszkodzenia karty graficznej? Dodam, że był to czas w którym regularnie cotygodniowo robiłem defragmentację (Defragler), czyściłem rejestr (CCleaner, TuneUp), skanowałem Anty Wirem (G Data Internet Security 2010). Czy powinienem skontaktować się z serwisem? Mój komp to: Samsung SH-S223B SATA (black) () Gainward GeForce GTX 275 GoldenSample 896MB DDR3 /448bit/ HDTV 2xDVI G.Skill 4GB (2x2GB) 1600MHz CL9 NQ BeQuiet PurePower L7 530W Cooler Master Elite 330 (Black) AMD Phenom II X4 945 /3.0GHz, 2MB L2, 6MB L3, 95W, BOX, AM3/ AsRock M3A785GXH/128M /AMD 785G, DDR3-1600/ Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F3 Windows 7 64 bit Ultimate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R4KET Opublikowano 29 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2010 Raczej wina GPU. Sprawdź ją w innym kompie, a u siebie sprawdź inna kartę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 29 Maja 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2010 Ale myślisz, że zepsuta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2010 Taką informację dostałem od serwisu gdzie zakupiłem komputer. Proszę sprawdzić czy nie ma przypadkiem patchy do tych gier na stronach ich producentów. Przyczyna może też leżeć po stronie niepoprawnej konfiguracji tych gier, jak i współpracy z systemem 64 bitowym, stare sterowniki od karty graficznej, zbyt dużo jest możliwości żeby można było je wyliczać. Jeżeli z innymi grami nie ma takiego problemu oraz programy typu 3D Mark działają poprawnie, to należy szukać przyczyny w oprogramowaniu, a nie w usterce sprzętowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Armo Opublikowano 7 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2010 Wyłącz pamięć wirtualną i zobacz jak gry działają. Jeśli będzie poprawa to przenieś pamięć wirtualną na inny dysk/partycję uprzednio go defragmentując. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Przy tej ilości pamięci to nie ma co włączać wirtualnej pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiMR Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Co znaczy, że tekstury się doczytują? Z daleka widzisz np. drzewo i ono jest białe/czarne a po podejściu nabiera odpowiednich kolorów czy tekstury są rozmazane a po podejściu się wyostrzają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Kiedyś kiedyś w zamierzchłych czasach Pentium 3, mój kuzyn miał problemy z doczytywaniem tekstur w GTA3, wyglądało to tak, że najpierw rozwalił się na latarni a dopiero po 10 sekundach ta latarnia się pojawiła. Wina leżała po stronie procesora ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Prawdopodobnie namieszane coś z windowsem. Proponuje zacząć od przeinstalowania systemu. Ew. możesz zainstalować windows na innej partycji i sprawdzić czy problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Chodzi o to, że z daleka nie widać wszystkiego np jak podchodzę bliżej to elementy na domach "rysują się" (GTA, Saboteur, AC), trawa jakby ,,rośnie" (AC, Crysis), góra zmienia kształt (Crysis, AC) itp A możecie mi powiedzieć jak się włącza/wyłącza to wirtualną pamięć. Czy to chodzi o Daemon Toolsa, bo ja mam obrazy tych gier na dysku i jeśli chodzi DT to nie wyłączego raczej, bo wtedy nie zagram? Edytowane 8 Czerwca 2010 przez R33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 W opcjach gier masz możliwość wyboru odległości widzenia. Sprawdź czy to nie tu tkwi problem. Nie przyznawał bym się do korzystania z obrazów gier :P Ale jak rozumiem, to są kopie wykonane przez Ciebie z oryginalnych nośników które posiadasz? :) Pamięć wirtualna: Panel Sterowania > System > Zaawansowane ustawienia systemu > Wydajność (Ustawienia) > Zaawansowane > Zmień > Bez pliku stronnicowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Zasięgi mam ustawione na full, w ogóle wszystko mam w grach na full. Tak to są obrazy oryginałów, nie chce porysować płytek - kasy nie ma za dużo w portfelu ;). Edytowane 8 Czerwca 2010 przez R33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_OskaR Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 To raczej wina ustawienia szczegółów, a nie jakiś problem z kartą etc. - choć i tak, jak dasz wszystko na maxa, to nie zawsze pomoże. Fajnie byłoby widzieć trawę rysowaną 10km od gracza, ale żaden sprzęt tego nie uciągnie - więc ogranicza się zasięg wyświetlania i tworzy różne poziomy szczegółowości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 (wydawało mi się, że wcześniej tak nie było, do czasu kiedy przeczyściłem kompa) Doprecyzuj o jakie czyszczenie chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Przeczyściłem PC wewnątrz jednostki centralnej sprężonym powietrzem i odkurzaczem. A czy może to być wina kabli? (tzn, że jest tam jakby bałagan) Spróbuje przeinstalować stery na nowsze i wyłączę tą pamięć i napiszę czy pomogło ;). Przeinstalowałem stery na najnowsze, wyłączyłem tą pamięć wirtualną i dalej to samo (sprawdzałem na grze Saboteur). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Bałagan w kablach nie ma tu nic do tego. Jeżeli było by coś "niedopięte" to by nie działało. Jak sprawa wygląda w 3dmarkach? Też są te dziwne "doczyty"? Wg mnie są to problemy z oprogramowaniem. Zrób dodatkową partycję/włóż inny dysk, zainstaluj czystego windowsa i sprawdź jak się to będzie zachowywać. Edytowane 8 Czerwca 2010 przez Grinch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 Może być ta wersja 3DMarka? http://www.dobreprogramy.pl/DMark,Program,Windows,11833.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grinch Opublikowano 8 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2010 tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2010 Robiłem testy 3DMarkiem06 1.1.1 (włączyłem i kliknąłem Run 3DMark, nic nie ustawiałem wcześniej). Jakoś nic złego nie było, tylko w teście nr 3 się gra przycinała i może w teście nr 4 (albo 5, ta co pokazany jest ten sterowiec) raz się jeden element doczytał (aczkolwiek mogło mi się wydawać). Wyniki: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2010 Zainstalowałem nowy Windows 7 (Professional 32 bitowy), na nowej partycji. Użyłem tego samego obrazu dysku i przekopiowałem save'y. Dalej to samo. (Testowane na The Saboteur). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
overcloker Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Robiłem testy 3DMarkiem06 1.1.1 (włączyłem i kliknąłem Run 3DMark, nic nie ustawiałem wcześniej). Jakoś nic złego nie było, tylko w teście nr 3 się gra przycinała i może w teście nr 4 (albo 5, ta co pokazany jest ten sterowiec) raz się jeden element doczytał (aczkolwiek mogło mi się wydawać). Wyniki: słaby wynik jak na gtx'a i 4 rdzeniowego procka ja mam na radku 4850 i 3 rdzenie 3x2,8ghz ponad 11k pkt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 (edytowane) Dobra, Naprawiamy :) Ściągnij GPU-Z i wklej screena z pierwszej zakładki tam gdzie pokazuje parametry karty (chip, pamięć, etc.) Potem: Proponuje zacząć od odłączenia wszystkich kart i wtyczek, przewodów itp. od płyty głównej. Trzy razy sprawdź wszystkie kabelki, w szczególności zasilanie. Przy okazji posprawdzaj wszystkie elementy czy nie ma jakiś przebarwień, "okopceń", przepaleń. Procesor możesz sobie darować, tam zazwyczaj nic sie nie psuje :) Natomiast kostki RAM-u też możesz wyciągnąć. Złóż wszystko w całość i sprawdź czy problem ustąpił. Następnie resetujemy bios, ustaw tylko bootowanie, reszty nie ruszaj. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie wszystkich podzespołów po kolei. Potrzebne programy: HD Tach (zakładka benchmark) Memtest86 (wersja live cd) Orthos (prio 9, ok. 2-3 godziny) Furmark Do monitoringu: speedfan. Wszystkie programy odpalaj jako admin, screeny z działania możesz wkleić na forum. Powodzenia :) Edytowane 24 Czerwca 2010 przez szpachla2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Robione wersją 0.4.3 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Wygląda ok, a co z resztą programów o których wspomniałem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zainstalowałem nowy Windows 7 (Professional 32 bitowy), na nowej partycji. Użyłem tego samego obrazu dysku i przekopiowałem save'y. Dalej to samo. (Testowane na The Saboteur). Po co zainstalowałeś ten najnowszy system w przestarzałej (32 bit) wersji ? Czy zmiana ustawienia AA i AF coś zmienia (poza gładkością krawędzi/ostrością oddalonych tekstur)? słaby wynik jak na gtx'a i 4 rdzeniowego procka ja mam na radku 4850 i 3 rdzenie 3x2,8ghz ponad 11k pkt Wiele zależy od ustawionej dokładności renderingu. Niektórzy się chwalą wysokim wynikiem w testach podczas renderingu "plam i kwadratów" zamiast sceny 3D :smile2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2010 szpachla2 sprawdzę to w innym czasie, bo wiąże się to z rozbiórką kompa, a chce to zrobić na spokojnie, żeby nic nie uszkodzić. Kyle żeby sprawdzić czy to wina systemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R4KET Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 U mnie w Saboteur też jest problem z teksturami, ale ta gra tak na Radeonach ma. Zainstaluj to: The Saboteur Beta Patch 1.03 Download - Fileshack - Download PC Video game patches, videos, betas, trailers for PC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Gainward GeForce GTX 275 GoldenSample 896MB DDR3 /448bit/ HDTV 2xDVI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R33 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 (edytowane) Jako, że mój problem poruszam na różnych forach to robiłem testy zalecone przez innego usera. szpachla2 musisz jeszcze poczekać ;), aczkolwiek niektóre testy są z programów które podałeś. Wklejam to tutaj, może coś Wy poradzicie. Everest Ultimate Edition Typ procesora QuadCore AMD Phenom II X4 945, 2970 MHz (15 x 198) Nazwa płyty głównej ASRock M3A785GXH/128M Pamięć fizyczna - W sumie 4095 MB Nazwa modułu G Skill F3-12800CL9-2GBNQ Rozmiar modułu 2 GB (2 ranks, 8 banks) Typ pamięci DDR3 SDRAM Karta wideo Gainward GeForce GTX 275 Rozmiar pamięci 896 MB Dysk nr 1 - SAMSUNG HD502HJ (465 GB) E:\ TSSTcorp CDDVDW SH-S223B ATA Device G:\ OBCPERS IB49UFG SCSI CdRom Device SpeedFan HWMonitor Pro CPU-Z GPU-Z Przed graniem. Po graniu 20 min. w grę The Saboteur. S&M Przy testowaniu proca wyskoczyły mi takie komunikaty gdzieś pod koniec. Po testowaniu zasilacza: Ogólnie przy włączaniu programu wyskakiwało takie coś: Memtest CoreTemp *** R4KET To nie tylko dotyczy tej gry, a problem polega też na tym, że wcześniej czegoś takiego nie miałem (tych doczytywań tekstur). Jeśli już jesteśmy przy tej grze to nie wspomnę o tym, że zamiast większości wody, to mam białe tło. PS: Jakbyście chcieli to mogę dodać jeszcze nr wersji do nazw tych programów. Edit: Tu jeszcze wykorzystanie pamięci RAM: Edytowane 27 Czerwca 2010 przez R33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla2 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2010 Po graniu 20 min. w grę The Saboteur. Dziwne są te pierwsze 3 wykresy częstotliwości (core, memory, shader) tak jakby stopniowo zmniejszała się częstotliwość karty. Może ktoś to potwierdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...