Skocz do zawartości
R33

Doczytujące się tekstury w grach.

Rekomendowane odpowiedzi

W grach typu Saboteur, GTA, Assassins Creed i tam w innych pozycjach, mam problem bo większość tekstur doczytuje się dopiero jak bliżej podejdę (wydawało mi się, że wcześniej tak nie było, do czasu kiedy przeczyściłem kompa) co o tym sądzicie, czy to sprawa uszkodzenia karty graficznej? Dodam, że był to czas w którym regularnie cotygodniowo robiłem defragmentację (Defragler), czyściłem rejestr (CCleaner, TuneUp), skanowałem Anty Wirem (G Data Internet Security 2010). Czy powinienem skontaktować się z serwisem?

Mój komp to:

Samsung SH-S223B SATA (black) ()

Gainward GeForce GTX 275 GoldenSample 896MB DDR3 /448bit/ HDTV 2xDVI

G.Skill 4GB (2x2GB) 1600MHz CL9 NQ

BeQuiet PurePower L7 530W

Cooler Master Elite 330 (Black)

AMD Phenom II X4 945 /3.0GHz, 2MB L2, 6MB L3, 95W, BOX, AM3/

AsRock M3A785GXH/128M /AMD 785G, DDR3-1600/

Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F3

Windows 7 64 bit Ultimate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taką informację dostałem od serwisu gdzie zakupiłem komputer.

 

Proszę sprawdzić czy nie ma przypadkiem patchy do tych gier na stronach

ich producentów. Przyczyna może też leżeć po stronie niepoprawnej

konfiguracji tych gier, jak i współpracy z systemem 64 bitowym, stare

sterowniki od karty graficznej, zbyt dużo jest możliwości żeby można

było je wyliczać. Jeżeli z innymi grami nie ma takiego problemu oraz

programy typu 3D Mark działają poprawnie, to należy szukać przyczyny w

oprogramowaniu, a nie w usterce sprzętowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz pamięć wirtualną i zobacz jak gry działają.

Jeśli będzie poprawa to przenieś pamięć wirtualną na inny dysk/partycję uprzednio go defragmentując.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy, że tekstury się doczytują? Z daleka widzisz np. drzewo i ono jest białe/czarne a po podejściu nabiera odpowiednich kolorów czy tekstury są rozmazane a po podejściu się wyostrzają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś kiedyś w zamierzchłych czasach Pentium 3, mój kuzyn miał problemy z doczytywaniem tekstur w GTA3, wyglądało to tak, że najpierw rozwalił się na latarni a dopiero po 10 sekundach ta latarnia się pojawiła. Wina leżała po stronie procesora ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że z daleka nie widać wszystkiego np jak podchodzę bliżej to elementy na domach "rysują się" (GTA, Saboteur, AC), trawa jakby ,,rośnie" (AC, Crysis), góra zmienia kształt (Crysis, AC) itp

 

A możecie mi powiedzieć jak się włącza/wyłącza to wirtualną pamięć. Czy to chodzi o Daemon Toolsa, bo ja mam obrazy tych gier na dysku i jeśli chodzi DT to nie wyłączego raczej, bo wtedy nie zagram?

Edytowane przez R33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W opcjach gier masz możliwość wyboru odległości widzenia. Sprawdź czy to nie tu tkwi problem.

 

Nie przyznawał bym się do korzystania z obrazów gier :P Ale jak rozumiem, to są kopie wykonane przez Ciebie z oryginalnych nośników które posiadasz? :)

 

Pamięć wirtualna: Panel Sterowania > System > Zaawansowane ustawienia systemu > Wydajność (Ustawienia) > Zaawansowane > Zmień > Bez pliku stronnicowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasięgi mam ustawione na full, w ogóle wszystko mam w grach na full.

 

Tak to są obrazy oryginałów, nie chce porysować płytek - kasy nie ma za dużo w portfelu ;).

Edytowane przez R33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej wina ustawienia szczegółów, a nie jakiś problem z kartą etc. - choć i tak, jak dasz wszystko na maxa, to nie zawsze pomoże. Fajnie byłoby widzieć trawę rysowaną 10km od gracza, ale żaden sprzęt tego nie uciągnie - więc ogranicza się zasięg wyświetlania i tworzy różne poziomy szczegółowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem PC wewnątrz jednostki centralnej sprężonym powietrzem i odkurzaczem.

 

A czy może to być wina kabli? (tzn, że jest tam jakby bałagan)

 

Spróbuje przeinstalować stery na nowsze i wyłączę tą pamięć i napiszę czy pomogło ;).

 

Przeinstalowałem stery na najnowsze, wyłączyłem tą pamięć wirtualną i dalej to samo (sprawdzałem na grze Saboteur).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bałagan w kablach nie ma tu nic do tego. Jeżeli było by coś "niedopięte" to by nie działało.

Jak sprawa wygląda w 3dmarkach? Też są te dziwne "doczyty"?

 

Wg mnie są to problemy z oprogramowaniem. Zrób dodatkową partycję/włóż inny dysk, zainstaluj czystego windowsa i sprawdź jak się to będzie zachowywać.

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem testy 3DMarkiem06 1.1.1 (włączyłem i kliknąłem Run 3DMark, nic nie ustawiałem wcześniej). Jakoś nic złego nie było, tylko w teście nr 3 się gra przycinała i może w teście nr 4 (albo 5, ta co pokazany jest ten sterowiec) raz się jeden element doczytał (aczkolwiek mogło mi się wydawać).

Wyniki:

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem testy 3DMarkiem06 1.1.1 (włączyłem i kliknąłem Run 3DMark, nic nie ustawiałem wcześniej). Jakoś nic złego nie było, tylko w teście nr 3 się gra przycinała i może w teście nr 4 (albo 5, ta co pokazany jest ten sterowiec) raz się jeden element doczytał (aczkolwiek mogło mi się wydawać).

Wyniki:

Dołączona grafika

 

słaby wynik jak na gtx'a i 4 rdzeniowego procka ja mam na radku 4850 i 3 rdzenie 3x2,8ghz ponad 11k pkt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, Naprawiamy :)

 

Ściągnij GPU-Z i wklej screena z pierwszej zakładki tam gdzie pokazuje parametry karty (chip, pamięć, etc.)

 

 

Potem:

Proponuje zacząć od odłączenia wszystkich kart i wtyczek, przewodów itp. od płyty głównej.

Trzy razy sprawdź wszystkie kabelki, w szczególności zasilanie.

Przy okazji posprawdzaj wszystkie elementy czy nie ma jakiś przebarwień, "okopceń", przepaleń.

Procesor możesz sobie darować, tam zazwyczaj nic sie nie psuje :) Natomiast kostki RAM-u też możesz wyciągnąć.

Złóż wszystko w całość i sprawdź czy problem ustąpił.

 

Następnie resetujemy bios, ustaw tylko bootowanie, reszty nie ruszaj.

 

Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie wszystkich podzespołów po kolei.

 

Potrzebne programy:

HD Tach (zakładka benchmark)

Memtest86 (wersja live cd)

Orthos (prio 9, ok. 2-3 godziny)

Furmark

 

Do monitoringu: speedfan.

 

Wszystkie programy odpalaj jako admin, screeny z działania możesz wkleić na forum.

 

Powodzenia :)

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem nowy Windows 7 (Professional 32 bitowy), na nowej partycji. Użyłem tego samego obrazu dysku i przekopiowałem save'y. Dalej to samo. (Testowane na The Saboteur).

 

Po co zainstalowałeś ten najnowszy system w przestarzałej (32 bit) wersji ?

 

Czy zmiana ustawienia AA i AF coś zmienia (poza gładkością krawędzi/ostrością oddalonych tekstur)?

 

słaby wynik jak na gtx'a i 4 rdzeniowego procka ja mam na radku 4850 i 3 rdzenie 3x2,8ghz ponad 11k pkt

 

Wiele zależy od ustawionej dokładności renderingu. Niektórzy się chwalą wysokim wynikiem w testach podczas renderingu "plam i kwadratów" zamiast sceny 3D :smile2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mój problem poruszam na różnych forach to robiłem testy zalecone przez innego usera. szpachla2 musisz jeszcze poczekać ;), aczkolwiek niektóre testy są z programów które podałeś. Wklejam to tutaj, może coś Wy poradzicie.

 

Everest Ultimate Edition

 

Typ procesora QuadCore AMD Phenom II X4 945, 2970 MHz (15 x 198)

Nazwa płyty głównej ASRock M3A785GXH/128M

Pamięć fizyczna - W sumie 4095 MB

Nazwa modułu G Skill F3-12800CL9-2GBNQ

Rozmiar modułu 2 GB (2 ranks, 8 banks)

Typ pamięci DDR3 SDRAM

Karta wideo Gainward GeForce GTX 275

Rozmiar pamięci 896 MB

Dysk nr 1 - SAMSUNG HD502HJ (465 GB)

E:\ TSSTcorp CDDVDW SH-S223B ATA Device

G:\ OBCPERS IB49UFG SCSI CdRom Device

 

SpeedFan

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

HWMonitor Pro

 

Dołączona grafika

 

CPU-Z

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

GPU-Z

 

Przed graniem.

Dołączona grafika

 

Po graniu 20 min. w grę The Saboteur.

Dołączona grafika

 

S&M

 

Przy testowaniu proca wyskoczyły mi takie komunikaty gdzieś pod koniec.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Po testowaniu zasilacza:

 

Dołączona grafika

 

Ogólnie przy włączaniu programu wyskakiwało takie coś:

 

Dołączona grafika

 

Memtest

Dołączona grafika

 

CoreTemp

 

Dołączona grafika

 

***

 

R4KET

To nie tylko dotyczy tej gry, a problem polega też na tym, że wcześniej czegoś takiego nie miałem (tych doczytywań tekstur). Jeśli już jesteśmy przy tej grze to nie wspomnę o tym, że zamiast większości wody, to mam białe tło.

 

PS: Jakbyście chcieli to mogę dodać jeszcze nr wersji do nazw tych programów.

 

Edit:

 

Tu jeszcze wykorzystanie pamięci RAM:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Edytowane przez R33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...