Skocz do zawartości
Androctonus

www.cooling.pl + błąd w zamówieniu :)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie, z góry przepraszam za niewłaściwy dział smilies/bigsmile.gif

 

Sytuacja następująca, wchodzę sobie na stronkę cooling.pl, spoglądam kątem oka na chłodzenie na gpu i wpada mi "do" oka Prolimatech jakiś tam, za kwotę ok 230zł, po chwili się loguję do mojego konta a tu wyskakuje ten owy Prolimatech w cenie, uwaga 34.31 smilies/bigsmile.gif, wylogowałem się, zalogowałem i dalej to samo, wyłączyłem kompa i włączyłem dalej to samo smilies/bigsmile.gif Zamówiłem 2 ostatnie urządzonka, co ciekawe cena spadła TYLKO na te Prolimatechy. Na dowód zrobiłem screen'a i dostałem już potwierdzenie złożenia zamówienia. Jak sądzicie czy umowa zawarta innymi słowy oświadczenie woli zgodnie z kc dojdzie do skutku? Ja wiem, że to był błąd ale to kwestia umowy, zawarcia jej między 2 podmiotami smilies/smile.gif Jutro pewnie Mareczq mi powie, że nic z tego ale co wy o tym sądzicie? Na dowód mam screen'y, poza tym studiuję 2 kierunki (administracja i prawo) i wg mojej wiedzy z zakresu cz. ogólnej pr. cywilnego oraz publicznego prawa konkurencji powinno dojść do realizacji zmaówienia smilies/wink.gif

 

Jak WY sądzicie?

 

Pozdrawiam, Androctonus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sadze, ze powinienes to konsultowac z cooling a nie z nami. Dopóki nie dostałeś faktury na sprzęt, nie ma żadnej transakcji i sklep może anulować zamówienie.

 

Zresztą masz regulamin:

 

4. Ceną wiążącą dla obu stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia, o ile nie jest ona wynikiem oczywistej pomyłki obsługi sklepu.

Edytowane przez BuMeL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to doczytałem :D jednak "Firma Cooling.pl zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zamówienia w dowolnym momencie w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn ekonomicznych (na przykład drastycznej zmiany kursów walut)".

Edytowane przez Androctonus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopoki nie dostana pieniedzy, to umowa nie jest wiazaca. Wszak jeszcze nie zaplaciles za zamowione produkty.

Swoja droga i tak cena przy produkcie wynosila 230. W tym przypadku nie licz na "promocje" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@BuMeL

Trzeba by zajrzeć do kodeksu. Bo do zawarcia transakcji handlowej może dochodzić bez bezpośredniego przekazania waluty. A niejako wciśnięcie guzika kupuje w sklepie internetowym to zgodzenie się na zaprezentowane warunki zakupu. W sklepie też nie możesz zmienić ceny przy kasie w stosunku do tego co jest 'na hali'. Przypadek sklepu internetowego jest o tyle ciekawy że prawie każdy umieszcza klauzulę że 'wystawa' nie jest ofertą handlową w rozumieniu KC. Co niejako wskazuje na to, że wiążącą ceną powinna być ta, która pokazuje się przed finalizowaniem zamówienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

że 'wystawa' nie jest ofertą handlową w rozumieniu KC. Co niejako wskazuje na to, że wiążącą ceną powinna być ta, która pokazuje się przed finalizowaniem zamówienia.

 

nie jest oferta handlowa w rozumieniu kc, czyli to ty wychodzisz z propozycja, a sklep sie moze na nia zgodzic lub nie ;) gdyby stanowila oferte, to zawarcie umowy powinno nastapic poprzez zaakcepowanie jej przez kupujacego, a nie sprzedawce 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest oferta handlowa w rozumieniu kc, czyli to ty wychodzisz z propozycja, a sklep sie moze na nia zgodzic lub nie ;) gdyby stanowila oferte, to zawarcie umowy powinno nastapic poprzez zaakcepowanie jej przez kupujacego, a nie sprzedawce 

 

Dokładnie tak. W regulaminie Cooling.pl jest to trochę zawoalowane, wyraźniej to wynika z np z regulaminu Proline w punkcie 3. Sens tego jest jednak taki sam, ze względu na nieograniczone praktycznie możliwości odstąpienia od realizacji zamówienia, zastrzeżone w regulaminie. Już samo określenie zamówienie jest konsekwencją ww uregulowań. Zamawiasz a nie kupujesz klikając w koszyk. Od zamówienia do jego realizacji czyli zawarcia umowy jeszcze daleka droga.

Nie ma się co dziwić sklepom. Wszak klient też jest chroniony i też może różnie ta ochronę wykorzystać. Znamy drastyczne z historii skoki cen, zarówno spadki jak i wzrosty. Jeśli np kupimy pamięć a za tydzień okaże się, że ceny spadły o połowę to jeśli tylko zostaną spełnione warunki do 10 dni możemy odstąpić od zawarcia umowy i zawrzeć nową umowę :)

Nie znaczy to, że nie trzeba próbować okazji :rolleyes: Zamówienie ma szanse przejść przez kilka osób w firmie i nikt może nie patrzeć całościowo nie tylko każda na interesujący daną osobę element (księgowość na kwotę czy jest wpłacona, magazyn na towar - co i ile ale pomijając już nie za ile). Czym większa firma tym węższa specjalizacja każdego pracownika, aż do granic...

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...