Androctonus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam, mam pytanie, z góry przepraszam za niewłaściwy dział smilies/bigsmile.gif Sytuacja następująca, wchodzę sobie na stronkę cooling.pl, spoglądam kątem oka na chłodzenie na gpu i wpada mi "do" oka Prolimatech jakiś tam, za kwotę ok 230zł, po chwili się loguję do mojego konta a tu wyskakuje ten owy Prolimatech w cenie, uwaga 34.31 smilies/bigsmile.gif, wylogowałem się, zalogowałem i dalej to samo, wyłączyłem kompa i włączyłem dalej to samo smilies/bigsmile.gif Zamówiłem 2 ostatnie urządzonka, co ciekawe cena spadła TYLKO na te Prolimatechy. Na dowód zrobiłem screen'a i dostałem już potwierdzenie złożenia zamówienia. Jak sądzicie czy umowa zawarta innymi słowy oświadczenie woli zgodnie z kc dojdzie do skutku? Ja wiem, że to był błąd ale to kwestia umowy, zawarcia jej między 2 podmiotami smilies/smile.gif Jutro pewnie Mareczq mi powie, że nic z tego ale co wy o tym sądzicie? Na dowód mam screen'y, poza tym studiuję 2 kierunki (administracja i prawo) i wg mojej wiedzy z zakresu cz. ogólnej pr. cywilnego oraz publicznego prawa konkurencji powinno dojść do realizacji zmaówienia smilies/wink.gif Jak WY sądzicie? Pozdrawiam, Androctonus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 (edytowane) Ja sadze, ze powinienes to konsultowac z cooling a nie z nami. Dopóki nie dostałeś faktury na sprzęt, nie ma żadnej transakcji i sklep może anulować zamówienie. Zresztą masz regulamin: 4. Ceną wiążącą dla obu stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia, o ile nie jest ona wynikiem oczywistej pomyłki obsługi sklepu. Edytowane 24 Czerwca 2010 przez BuMeL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Androctonus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 (edytowane) Właśnie to doczytałem :D jednak "Firma Cooling.pl zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zamówienia w dowolnym momencie w przypadku zaistnienia ważnych przyczyn ekonomicznych (na przykład drastycznej zmiany kursów walut)". Edytowane 24 Czerwca 2010 przez Androctonus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s0n1c Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Dopoki nie dostana pieniedzy, to umowa nie jest wiazaca. Wszak jeszcze nie zaplaciles za zamowione produkty. Swoja droga i tak cena przy produkcie wynosila 230. W tym przypadku nie licz na "promocje" ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Androctonus Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2010 Paczka pobraniowa :) Ale MI się wyświetliła kwota 34,31 za produkt :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 @BuMeL Trzeba by zajrzeć do kodeksu. Bo do zawarcia transakcji handlowej może dochodzić bez bezpośredniego przekazania waluty. A niejako wciśnięcie guzika kupuje w sklepie internetowym to zgodzenie się na zaprezentowane warunki zakupu. W sklepie też nie możesz zmienić ceny przy kasie w stosunku do tego co jest 'na hali'. Przypadek sklepu internetowego jest o tyle ciekawy że prawie każdy umieszcza klauzulę że 'wystawa' nie jest ofertą handlową w rozumieniu KC. Co niejako wskazuje na to, że wiążącą ceną powinna być ta, która pokazuje się przed finalizowaniem zamówienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 26 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2010 że 'wystawa' nie jest ofertą handlową w rozumieniu KC. Co niejako wskazuje na to, że wiążącą ceną powinna być ta, która pokazuje się przed finalizowaniem zamówienia. nie jest oferta handlowa w rozumieniu kc, czyli to ty wychodzisz z propozycja, a sklep sie moze na nia zgodzic lub nie ;) gdyby stanowila oferte, to zawarcie umowy powinno nastapic poprzez zaakcepowanie jej przez kupujacego, a nie sprzedawce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 (edytowane) nie jest oferta handlowa w rozumieniu kc, czyli to ty wychodzisz z propozycja, a sklep sie moze na nia zgodzic lub nie ;) gdyby stanowila oferte, to zawarcie umowy powinno nastapic poprzez zaakcepowanie jej przez kupujacego, a nie sprzedawce Dokładnie tak. W regulaminie Cooling.pl jest to trochę zawoalowane, wyraźniej to wynika z np z regulaminu Proline w punkcie 3. Sens tego jest jednak taki sam, ze względu na nieograniczone praktycznie możliwości odstąpienia od realizacji zamówienia, zastrzeżone w regulaminie. Już samo określenie zamówienie jest konsekwencją ww uregulowań. Zamawiasz a nie kupujesz klikając w koszyk. Od zamówienia do jego realizacji czyli zawarcia umowy jeszcze daleka droga. Nie ma się co dziwić sklepom. Wszak klient też jest chroniony i też może różnie ta ochronę wykorzystać. Znamy drastyczne z historii skoki cen, zarówno spadki jak i wzrosty. Jeśli np kupimy pamięć a za tydzień okaże się, że ceny spadły o połowę to jeśli tylko zostaną spełnione warunki do 10 dni możemy odstąpić od zawarcia umowy i zawrzeć nową umowę :) Nie znaczy to, że nie trzeba próbować okazji :rolleyes: Zamówienie ma szanse przejść przez kilka osób w firmie i nikt może nie patrzeć całościowo nie tylko każda na interesujący daną osobę element (księgowość na kwotę czy jest wpłacona, magazyn na towar - co i ile ale pomijając już nie za ile). Czym większa firma tym węższa specjalizacja każdego pracownika, aż do granic... Edytowane 27 Czerwca 2010 przez Klaus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 27 Czerwca 2010 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2010 Było tak kilka razy z komputronikiem. Mega promocja na towar, zamówiłem chyba z 5 hdd i co i nic anulowali bez podania przyczyny. Nie licz na promocje :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...