Skocz do zawartości
ath

Alice: Madness Returns

Rekomendowane odpowiedzi

Alice Madness Returns : American McGee's Alice 2 - EA Games

 

Dołączona grafika

 

Wczorajsza konferencja firmy Electronic Arts okazała się źródłem wielu ciekawych zapowiedzi. Jedna z najistotniejszych dotyczy nowej produkcji Americana McGee oraz założonej przez niego ekipy Spicy Horse Games. Zgodnie z dotychczasowymi sugestiami, okazała się nią nowa odsłona psychodelicznych przygód Alicji z Krainy Czarów, nosząca tytuł Alice: Madness Returns.

 

 

 

 

 

Od wielkiego pożaru, w którym śmierć poniosła cała rodzina głównej bohaterki, minęło jedenaście długich lat. Alicja spędziła ten czas w Zakładzie dla Psychicznie Chorych w Rutledge, w którym podjęto próbę wypędzenia z jej umysłu traumatycznych wspomnień. Teraz, po dziesięciu latach walki, Alicja otrzymała szansę wyjścia na wolność. Sytuacja nie została jednak opanowana w całości – bohaterka w dalszym ciągu cierpi z powodu dawnych przeżyć.

 

Wyjazd do Londynu nie przyniósł oczekiwanej ulgi. Mroczne koszmary oraz nocne wizje nieustannie nawiedzają Alicję, która, będąc pod kontrolą psychiatry, nie jest w stanie powrócić do normalności. Wydaje się, że najlepszym ku temu sposobem jest ucieczka do Krainy Czarów. Okazuje się jednak, że pod nieobecność Alicji świat funkcjonujący w jej wyobraźni uległ znacznej degradacji. Coś potoczyło się złym torem, dzięki czemu kontrolę nad światem przejęły demony. Czy Alicji uda się uratować niezwykła krainę? Czy bohaterka okaże się wystarczająco silna, by poradzić sobie z przeszłością oraz poznać rzeczywistą przyczynę śmierci członków rodziny?

 

 

 

 

 

Alice: Madness Returns pod względem mechaniki rozgrywki utrzymane zostanie w podobnym stylu, co część pierwsza. Otrzymamy zatem w nasze ręce trzecioosobową grę akcji, w której czas będziemy spędzać na eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami. Do dyspozycji gracza i Alicji oddanych zostanie wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym na czele. W wyprawie towarzyszyć nam będą postacie znane z historii o Krainie Czarów.

 

Kontynuacja niezwykłego, pecetowego hitu sprzed dziesięciu lat, który znalazł na całym świecie 1,5 miliona nabywców, zostanie wydana w przyszłym roku w wersjach na Xboksa 360, PlayStation 3, a także komputery osobiste. Zostanie przy tym zaprojektowana w doskonale znanym stylu, wykorzystującym moc najnowszej generacji konsol oraz pecetów. Dzięki temu twórcy będą w stanie wykreować niesamowite światy, zaprojektowane w sposób wyszukany i powstałe przy wykorzystaniu różnego rodzaju nowinek technicznych.

 

 

 

 

 

W Sieci możecie się również natknąć na oficjalną stronę internetową Alice: Madness Returns. Znajdziecie na jej łamach nieco informacji na temat fabuły, zrzuty ekranowe (prezentujące wyjątkową oprawę graficzną produkcji), a także pierwszy zwiastun (niepokazujący jednak gry w akcji).

 

American McGee zapowiada kontynuację mrocznych przygód Alicji | Wiadomość 2010-07-21 09:10:19 | GRY-OnLine

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opinie są podzielone, ale wspólne jest w nich to, że gra i rozgrywka się powtarza, to samo tylko w innych szatach na innych levelach. Jeżeli grę potraktujemy jako platformówkę z niezłym klimatem i stylistyką możne być fajnie.

 

Alice: Madness Returns Video Game, Review | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

 

Quick Look: Alice: Madness Returns - Giant Bomb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tu mówić, czekałem długo na kolejną Alice. Jest prześwietna. Kto pokochał pierwowzór to zakocha się w nowej odsłonie. Dawno nie było tak dobrej platformówki i to z takim jeszcze klimatem jak Alice. To się nazywa oldschool :) a nie DNF. Rewelacja, klimat, system walki, grafika (artyzm), muzyka, postaci i humor. Jedyny - to za physx, z high efekty wyglądają pięknie (chyba nigdzie nie było jeszcze takiego wykorzystania physx-a). Jestem zmuszony grać na low physx aby mieć stałe 60fps. Straszna szkoda, bo wbrew pozorom gra traci jak się ją ujrzy z physx na high. Przestaliby już te cyrki robić i pisać optymalizacje pod CPU, niby wersja 3.0, do której SDK już jest ma polepszyć wydajność na CPU, ale wymagany pewnie będzie rewrite kodu. Nie mam pojęcia skąd te średnie recenzje, jak się w tytule nie ma "Mega Opts" i "hollywoodzkiego" polotu to tak jest ;P

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, gierka bardzo fajna, godny następca części pierwszej. Wciąga od pierwszych minut. Może nie ma tak mega skomplikowanych zagadek, czy za dużo myślenia, ale sporo rzeczy jest poukrywanych, trzeba trochę połazić. I mega krwawa produkcja, szczególnie jak Alicja wpadnie w tzw. "hysterię" :D

Na klawce i myszy się gra mega koślawo - albo ja już tak przyzwyczaiłem się do pada od x360 i używam go w każdej możliwej grze, albo na prawdę devsi mają coraz większe trudności z zaadoptowaniem sterowania w konsolowych portach.

Tak czy siak po 1,5h nie czuć znużenia i chce się dalej chlastać nożykiem. :]

Rewolucji nie ma, ale jest miód i mega grywalność z pierwszej części, czyli to czego brakuje nowemu diukowi.

 

Co do physx to nawet na low można go zaobserwować na włosach naszej Ali. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włosy i ubranie (apex clothing) nie są liczone przez PhysX (przyśpieszane sprzętowo), przynajmniej tak wynika z poniższego cytatu :) dlatego je widać. Wszystkie te particle na high i fluid spokojnie CPU by liczylo (wielordzeniowe) tylko brak optymalizacji (decyzja zapewne polityczna) w softwarze dla CPU powoduje taką a nie inną sytuację na rynku z PhysX. Może 3.0 choć trochę to zmieni :P

PhysX Low - basic CPU physics, similar for PC and consoles. Interesting note: physically simulated clothing and hair for Alice are not part of hardware PhysX content, and are not affected by PhysX settings.

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom, mega wciągająca. :]

Przy okazji odpaliłem sobie jedynkę na chwilę, żeby zobaczyć jak ta grafika się postarzała. I o dziwo w tej wersji co dodają do Madness Returns działa bez problemu pad, miło. :]

 

Na x360 i ps3 też można pograć w pierwszą część

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sapki fps do niegrywalnego poziomu i tak będą jak z "pieprzownicy" pociśniemy, kiedy fizyka jest na "high". Ja zakochałem się w dźwiękach, najlepszy jest od trzeciego poziomu "konika" - trzy kliki i zawsze banan na twarzy, a jak za pierwszym razem ambient do walki zagrał to aż ciarki maiłem. Ogólnie muzyka, odgłosy budują tą grę, nawet mdłe i doczytujące się tekstury nie mają wpływu na odbiór całości. Polecam pobawić się w menu: equip. Radzę też dawkować w późniejszych rozdziałach zabawę, bo znużenie potrafi dopaść jak robimy coś po raz enty. Gra na szesnaście godzin i 96% ukończenia, szkoda tylko, że łatwo jest domyślić się kto jest tym złym.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem wczoraj z 2h i jest naprawdę zacnie. Generalnie najbardziej podoba mi sie design gry. Co ciekawe gram na normalu i monentami jest dość trudno.

Denerwuje nierówna grafika, niektóre tekstury to chyba brali z poprzedniej części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra zasysa i to bardzo. Zagrałem trzy razy a na liczniku mam już prawie 8h (45%). Fajny klimat, ciekawe levele, grafika całkem ładna tylko tekstury czasem rażą niską rozdzielczością. Co do fizyki to gram na high i jak dotąd tylko w jednym miejscu zaobserwowałem spadek płynności (początek 3 rozdziału). Dla niektórych physx to zbędny bajer ale w tym przypadku gra traci dużo po jego wyłączeniu. Podsumowując gra BARDZO, BARDZO DOBRA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ze z PhysX na High nie odnotowujesz spadków. U mnie na High bardzo często zdarzają się dropy do ok 25 fps.

 

Spadki fps są. Chodzi mi o to, że tylko na tym levelu (początek 3 rozdziału) fps spada czasem na tyle, że zaczyna to przeszkadzać w grze. Ustawiłem sobie max fps na 35 i jak mi spadnie do 30 czy nawet 25 to nie odczuwam tego tak bardzo.

 

Jak komuś mało fps z physx zawsze można sie pobawić z plikami ini:

 

\Documents\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config\AliceEngine.ini

 

i pozmieniać kilka liczb na mniejsze:

 

PhysXGpuHeapSize - tu akurat lepiej dać wiecej np 128

PhysXMeshCacheSize - tu akurat lepiej dać wiecej np 16

ApexDestructionMaxChunkIslandCountHigh

FluidSimulationTimeLimit

DebrisLifetime

MaxDynamicChunkCount

Edytowane przez lapituta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem grę po 9h i 30min :) Super klimat, dobra optymalizacja (bez physx 60-90fps) i ciekawy design poziomów. Najważniejsze, że nie jest to bezmyślny platformer także czasem trzeba pogłówkować jak dostać się do wszystkich "sekretów" ;)

Edytowane przez kaijitsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co jakieś 5h i hmm dopiero "chapter 2" a z tego co wiem to jest ich 5. Ogólnie to odkrywam wszystkie sekrety, zbieram ciach!ły i upgrade'uje bronie. :]

Największa wada gry ? Schematyczność, wszystko sprowadza się do tego samego, każda nowa sceneria to w zasadzie taki sam ciąg.

Idziemy do przodu, szukamy dźwigni, ukrytych platform, ciachamy, zbieramy wspomnienia i tyle. Żadnych urozmaiceń..

 

No, ale wszystko nadrabia psychodeliczny klimat, hektolitry krwi, po tym czuć, że to stara, dobra Ala. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

U mnie jest cały czas 30fps czy mam włączony physx czy wyłączony na minimum na high to i tak 30fps. jest na to jakaś rada? config to cd2 e8200 4ghz i gtx570.

 

jeszcze jeden problem. Nie mogę zmienić rozdzielczości w grze cały czas jest 1280 na 720. Jakieś pomysły?

Edytowane przez marantz5003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...