Skocz do zawartości
Luki2506

Płyta microATX pod Tualatina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję płyty microATX s370 na której da radę podkręcić trochę mojego Celerona 1.2 Ghz Tualatin. MicroATX dlatego ponieważ większej nie zmieszcze w mojej obudowie. Procesor chce podkręcić do około 1.6 Ghz. Najlepiej by było z allegro. Może któryś z forumowiczów ma na sprzedaż ?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak i Compaq, Fujitsu-Siemens, pewnie i dell.

Szczerze to plytami micro atx szczegolnie na socket 370(malo pci), gdzie czesto nie ma zintegrowanej sieciowki, a nawet i dzwiekowki sie nie interesowalem. Asus Cuv4x-m ma dipy od fsb, ale trzeba zrobić bx-moda zeby tualatiny dzialaly. Btw 1.6 na celku moze nie byc wcale takie latwe, na 99% trzeba bedzie podbic napiecie(tez sa mody).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili też posiadam HP i nie ma wgl takiej opcji dlatego właśnie potrzebuje jakiejś innej płyty. Ale widze że trudno będzie taką znaleźć.

 

No właśnie zainteresował mnie ten Asus, jest na allegro na sprzedaż. Modów jeszcze nigdy nie robiłem. Ale czy to jest pewne że po tym modzie Tualatin będzie tam działał?

 

Jeśli idzie zrobić to proszę o jakiś link do instrukcji jak zrobić tego bx moda i vmoda na tym asusie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Luki2506

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zrobic jak tu, albo jak nizej, mialem Asusy : cuv4xe, cusl2c i obie te plyty po modzie z przylepionego tematu lubily raz za czasu zapodac tualatinowi 1.95V, po modzie wg ponizszego schematu tego problemu nie bylo. Czy po modzie zadziala ? 100% ci nie dam, ale powinno działać, troche plyt socket 370 które wymagały moda po to zeby dzialal tualatin mialem i jedyną z którą był problem jest Kobian 694x FSX.

 

Dołączona grafika

czerwone zaizolowac, zolte i zielone to polaczenia(technike wykonania zaczerpnij z linka do przylepionego tematu na poczatku tego posta, zamiast igly do rozwiercenia mozesz uzyc nozyczek do paznokci czy oszlifowanego gwozdzia, do łączenia polecam raczej kabelki z tasmy ata 100 - 80 zylowej, a nie z 40stki) 

 

Niżej masz mojego celerona 1200, z tą różnicą ze on ma piny wylamane(nawet wiecej niz trzeba), a nie zaizolowane. Btw PIII-S z siga wygląda podobnie tyle że ma wyłamane tylko te 3 piny co trzeba było zaizolować do moda. Proc po takim zabiegu dziala i w plycie która potrzebowała moda do obslugi tualatina jak i w takiej w której nie trzeba tego robić - moj epox 3vsa obsluguje natywnie tualatiny nawet PIII-S, a moda robiłem ponieważ wcześniej miałem mobo compaq na i815e

 

Dołączona grafika

Edytowane przez DJH83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam jeszcze jedno pytanie . Mam jeszcze okazje kupić Abita BX133. Co sądzicie o tej płycie? Wiem tylko że na tej płycie też trzeba bezie zrobić moda. A jak sprawdza sie ona w OC ?

Pozdrawiam.

Edytowane przez Luki2506

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze to nie jest plyta micro atx, a tak po za tym to do celka sie nada, plyta ma softmenu -> niezle opcje jak na sprzet z tego okresu, ale przy fsb 133 mozesz miec problem z niektorymi kartami graficznymi(brak dzielnika agp dla 133 przez co agp chodzi podkrecone, mialem pare kart ktore tego nie lubily - raczej starsze), przez agp 1.0 - 2x(3.3V) zapomnij o niektorych kartach graficznych np o R9550,  minusem abitów z tego okresu są kondensatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem pełny zestaw za śmieszne pieniądze na allegro(jeśli się oczywiście nie okaże, że sprzęt nagle się uszkodził i sprzedawca się wycofuje). Mobo to MSI MS-6351(30cm na 32cm), trudno jakieś informacje na jej temat znaleźć, na ebayu znalazłem, że oparty jest na i815e i chyba ich2. Nie będzie żadnego problemu z modem dla tualatina 1133mhz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chipset ma dodatkowe oznaczenie SL4DF. Okazało się, że procesor to PIII 1ghz B(coppermine, miał być 866mhz) z TDP ~33W co mi się nie podoba.

Cały komputer w idlu pobiera min. 36W, na komputerze z celeronem 400mhz TDP ~24W, w idlu pobiera odpowiednio ok. 10W mniej czyli łącznie ok. 25W.

Na mobo niestety nie mogę znaleźć żadnych możliwości zmian napięcia/fsb na procesor, zarówno w biosie jak i w zworkach. Jest jakaś możliwość obniżyć napięcie poprzez połączenie jakiś nóżek na procesorze ?

Dodatkowo nie chcę się odpalić przy wyłączonej zint. karcie graficznej, ale różnicy w poborze prądu chyba nie było, bo spróbowałem odpalić na grafice pci po czym wyjąłem ją...

Edytowane przez carek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 @carek : Mody - uzyskasz napiecia od 1.3 do 2.0V(przy slocie 1 do 3.0) chyba na kazdej plycie soc 370/slot1, kliknij w link do cpuz z mojego siga(komp z PIII 733@550@1.3V) to zobaczysz.  Tu masz link do opisu moda. 

Edytowane przez DJH83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukając rozwiązania wpadłem m.in na ten temat, tylko, że niestety nie wiem jaki mam stepping, na linuxie jedynie mam informacje, że 10. Teraz zobaczę na windowsie w cpu-z...

Mnożnik/fsb zmieniłeś dzięki CUSL2-C? czy jakimś modem?

 

"zeby zmienic z 0 na 1 trzeba styk zaizolowac," nie rozumiem tego do końca, o wyłamanie chodzi ? bo chyba jeżeli coś się na ten pin założy to później w socket nie wejdzie...

 

 

edit: rewizja to cD0

 

Możliwe jest to, że w idlu procesor ma nawet poniżej 30*, a gdy tylko włączę orthosa to temp. w ciągu 2-3s rośnie do ponad 70*?

 

btw. ładnie daje sobie radę ten pentium i 512MB ramu z xp..

 

edit2: poradziłem sobie, ustawiłem według tego schematu na 1,5v, vid w biosie dało wartość 1,55v, ale niestety nie wiem czemu pomimo obniżenia napięcia o 0,2v pobór prądu jest taki sam.

 

Nie podoba mi się po jakiś 3 min w orthosie napięcie skoczyło do 1,9v i już się tak trzymało. Płytą nawet nie ruszyłem... po restarcie w biosie vid skoczył do 1,95v.

Edytowane przez carek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wylamac tez mozna, ale to jeden raz i w zasadzie po procu, lepiej rozwiercic trochę dziurkę w sockecie i nalozyć na odpowiedni pin proca izolację z jednego z wewnętrznych przewodów z kabla od myszy czy klawiatury. 

 

Takie rzeczy jak raz za czasu 1.9V zdarzały mi się ale z tualatinami na cusl2-c, pomógł trochę inny bxmod, z copperminami nigdy i na żadnej mobo. 

 

Mnożnika na soc 370 niczym nie da się zmienić, a fsb tak zmieniłem w biosie albo dipami ustawiłem, już nie pamiętam(btw ten komp działa mi tak od marca 2010 w zasadzie 24/7). Znam mod na to żeby wymusić fsb 133, ale 100 nie.

 

Co do temperatur to ja mam około 30 w idle na pasywce, a nawet mniej jak nie mam nagrzane w pokoju i góra z 35 w stresie(w czasie największych upałów 45C nie widziałem - potwierdzam organoleptycznie),radiator dalej taki jak tu czyli żaden gigant.

Edytowane przez DJH83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka godzin na tym straciłem. Najlepsza okazała się izolacja, ze skrętki oraz usunięcie nóżki vid3, która potrzebna była tylko do napięć wyższych niż 1,7v, co mnie w ogóle nie interesowało. Dużo zabawy z tym było, ale udało mi się uruchomić na 1,4v i jak na razie orthos ładnie leci, przy próbie niższych napięć nie wstawał, tylko nie wiadomo czy procesorowi za mało się daję, czy nie do końca mod udany. Pobór prądu najbardziej spadł, gdy procesor jest pod pełnym obciążeniem. Co dziwne, w końcu czujnik temperatury jakby się uspokoił, w idlu przy puszczonej 80 na 5V spada nawet do 20*, w stresie nie przekracza 40* bodajże.

 

btw. nie wiem co jest granę, myślałem, że ten sprzęt rozwiąże problem słabych transferów po sieci, ale znów czy to linux czy to windows pliki przerzucają się ok. 8MB/s, tryb udma5 niby aktywny...

Edytowane przez carek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak puszczasz ? Na 133 będzie ciężko z tak niskim napięciem, btw mój nawet przy 1.5V nie wstaje @733(do 1.5 moge podbic w biosie z zapodanym vid modem na 1.3V, z modem na 1.5 chyba też sprawdzałem).

 

Co do transferów to zależy też od OS'a, u mnie na XP-XP mam koło 9MB/s a na xp-7 to się to buja 10-11. 8MB to nie jest tak źle, mój pierwszy ssacz(P233 MMX, 64MB simm, 80GB dysk) przy 98-xp dawał 2-3MB/s po sieci, to była kicha dopiero, jak postawiłem tam xp(gdyby było więcej ramu to może i tak źle by nie było  :rolleyes: ) to juz miałem koło 6-7MB/s(kontroler więcej nie mógł). Najlepsze transfery miałem zawsze po ftpie jednak jest on jak dla mnie trochę niewygodny. Co do ogólnych transferów dysku to także sporo zależy od soutbridga, na 82371EB(BX) czy 596B/686A(VIA) jest kiepsko, ale na ich2 czy 686B śmiga to już naprawde nieźle.

 

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już tracę do tego cierpliwość, po kolejnych próbach odpalenia 1,35v, zrezygnowałem z tej opcji i chciałem powrócić do 1,4v i pomimo jednej nóżki do izolowania mniej, nie mogę znowu tego odpalić, żeby to poprawnie pracowało. Jak nie jedna izolacja, źle wejdzie to druga..., kolejnych nóżek nie mam zamiaru łamać, a już trochę syfu w sockecie się zrobiło przez tą izolacje i przydałoby się zdjąć to ruchomą cześć, ale nie mogę znaleźć nigdzie jak to zrobić, a ponoć się da. Dodatkowo, gdy połączone są vss i vid1 i ułamany vid3 to komputer bez problemu odpala się tylko niestety pochodzi kilka sekund i zwiecha, napięcia wtedy niby ma 1,45v.

 

W okolicach cpu na mobo znalazłem, zworki, które jako jedyne na tej płycie mogłyby służyć do zmiany fsb. Są to zworki połączone ze sobą w rzędzie, jest ich, aż 8. Standardowo były tylko zaczepione o piny tak, żeby się trzymały, a nic nie zwierały. Po zamknięciu obwodów zworkami, żadnych zmian nie zauważyłem.

 

Jak na razie najlepiej poszedł na 1,4v przy oczywiście 1ghz, prawie 2h orthos'a na prio 10 bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Górę socketu(to z dziurkami) ofc da się zdjąć(trzeba podważyć w odpowiednim miejscu), czasem jest to dość łatwe, czasem trudniejsze(np w 3vsa jest łatwo w cusl2c trudno) jednak radzę uważać bo zwykle ten plastik jest dosyć kruchy, chociaż jak złamiesz sam zaczep to nic strasznego się nie stanie. Po zdjęciu tego "sita" można rozwiercić większe i równiejsze dziurki, czy wsadzić izolację obok blaszek, a wtedy nie ma problemów tego typu jak opisujesz wyżej.

 

1.0 przy 1.4V to nieźle zważywszy ze intel pocił się z wersją 1.13 coppermine, choć bywa tak, dajmy na to mam celka 366 mendocino który robi 366@1.5V(nie sprawdzałem mniej), 550@1.7V(także nie badałem mniej), a 600 nie zrobi i na 3.0V  :-P

Edytowane przez DJH83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co się dzieje, walczyłem trochę, żeby to w ogóle odpalić, męczyłem się cały czas, przy 1,4v i jedyne co się działo to włączał się i nieraz dało rade wejść do biosu i zobaczyć napięcie(1,45v) po czym zwiecha i już się nie odpalał. Rozebrałem górną cześć, włożyłem izolacje w te rowki i zamknąłem, włożyłem procesor z modem na 1,4v i w ogóle nie chciał się odpalić, więc żeby zobaczyć czy procek nie padł, wyjąłem wszystkie izolacje i połączyłem razem vid,ss,0,1,2 co miało dać 1,65v, lecz po włączeniu w biosie i różnych programach pokazuje 1,45v i temperatury są jakoś wyższe. Orthos oczywiście ładnie leci. Nie wiem czy dalej się bawić z tym czy dać sobie spokój.

 

Edit: okazało się, że nóżka vid2 pomimo normalnego wygląda nie pełniła już swojej funkcji i ostatecznie ustawiłem napięcie na 1,45v przy czym cały komputer pobiera ~0,8kW/dzień

Edytowane przez carek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...