Skocz do zawartości
Gość chronicsmoke

Heroes of Might and Magic VI

Rekomendowane odpowiedzi

Udało się komuś zakutalizować bete? Klienta mam zainstalowanego od czerwca, ale klikam i nie pokazuje żadnych aktualizacji = nie można grać. Na oficjalnym forum podają, że od 20.00 pliki powinny być gotowe do zassania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Mogę już znowu grać. Pytanie tylko czy ktoś wie po pierwsze jak włączyć JAKIEKOLWIEK anizo w tej grze? Schodki są po prostu masakryczne. Druga rzeczy to kolory. Po załadowaniu planszy wszystko robi się zdecydowanie za jaskrawe, do tego stopnia, że nawet jak się przełącze na pulpit to zajmuje kilka sekund zanim wszystko wróci do jako takiego poziomu. Bankowo jest to kwestia Heroesów, z żadną inną grą czegoś takiego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszą betę jakoś nie grałem, miałem problemy techniczne poza tym jakoś mnie odrzuciło. Także ciężko mi się wypowiadać. Robię drugie podejście i zobaczymy co tam chłopaki wykombinowali. Coś tam chyba dodali, bo upgrade był do wersji 1.3 i zajmowało sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@twistet: Miałem czas pograć tylko niestety z 10 min, ale zauważyłem jak na razie, że w Skirmish'u są 3-4 mapki, chyba można grać przez net, bo podobno wszystkie opcje z Conflux są aktywne. W drzewku umiejętności, poszczególne umiejętności są przypisane do ścieżki krwi/łez lub neutralne, nie pamiętam czy w pierwszej becie też tak było.

 

Podobno jakieś demko wyszło, ktoś wie czy różni się czymś od bety??

Edytowane przez demon92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niczym, bo wielkość obu plików jest praktycznie taka sama.

 

Co do odczuć to zrobiłem sobie pierwszy tutorial. I komentując na gorąco pierwsze co mi się rzuciło w oczy to straszne uproszenia praktycznie wszystkich elementów. Niektórym wyszło to powiedzmy, że na dobre, ale w przypadku innych jest niestety przegięcie. Poza tym nie wiem jak wam, ale mi się wydaje, że gra jest jakaś "powolna"? Wszystko jakoś się tak wlecze. I niestety najgorsze, chociaż totalnie nie jestem w stanie tego zdefiniować, ale gra jakoś nie zasysa, nie czuć klimatu poprzednich Herosów. Może to kwestia wspomnianych uproszczeń i ułatwień rozgrywki. Tak jak mówię, wrażenia są na gorąco także wiele jeszcze się może zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: Sanktuarium jest TRA-GI-CZNE. Ani się nie da patrzeć na jednostki tej frakcji (skaczące żabki? WTF?), a totalnie już nie da się słuchać bohaterów mówiących z BARDZO wyraźnym japońskim czy chińskim akcentem. Do tego jeszcze rekinoludzie zerżnięci po chamsku z tego co widzieliśmy w Piratach z Karaibów (rozumiem, że "pirackie arrr" to czysty przypadek). Masakra. Frakcja totalnie nie pasuje do reszty. Dziwie się co nakłoniło developera do wsadzenia takiego zamku, a usunięcie wszelkich elfów czy krasnoludów. Na razie zdecydowanie największy minus H6.

 

Z innych rzeczy to tak jak poprzednio: coś na plus, coś na minus. Dla przykładu: nie można przejąć kopalni, gdy w pobliżu jest garnizon. Miało to zapobiegać rajdom i przejmowaniu. Tylko problem polega na tym, że tego typu zagrywki opłacały się jak było więcej surowców, a nie gdzie każdego rodzaju kopalnia jest praktycznie zawsze obok zamku. Poza tym co z tego, że nie można przejąć kontroli bez obstawienia garnizonu. Wystarczy zostawić jedną, najsłabsza jednostkę i pozamiatane. Oczywiście można w pierwszej kolejności zostawić tam wojsko dla ochrony, ale wiadomo, że na początku armii w nadmiarze nie ma, a potem....kopalnie nie są już tak kluczowym elementem. Czyli w sumie zmian brak: zamiast przejmowania kopaln, będzie przejmowanie garnizonów. To samo, ale uproszczone.

 

Podoba mi się za to rozbudowany system bitew. Fajnie, że są przeszkody utrudniające trafienie z dystansu czy dodatkowe bonusy na samym polu bitwy. Wydaje mi się rownież, że teraz nabierze znaczenie to, jakie zdolności specjalne mają konkretne jednostki. Oblężenie też zyskało dynamiki dzięki możliwości szturmowania bram czy obsadzenie wieżyczek (chociaż tutaj nie wiem czy to nie lekkie przegięcie). Poza tym troche różnego rodzaju drobiazgi: brak przypomnienia o możliwości ruchu bohaterów czy alert w czasie bitwy, że podczas tej tury bohater jeszcze nie atakował.

 

Jeśli chodzi o grafikę to szczerze mówiąc jestem nią zawiedziony. Wszystko jakoś spoważniało, stało się dużo bardziej realistyczne, a przecież Heroesi zawsze byli bajkowo kolorowi. Tutaj wszystko jakieś takie wyblakłe, bez życia, plansze puste. Brakuje takich detali jak chociażby przelatujące klucze ptaków - niby nic, taki smaczek, ale sprawiał, że kraina tętniła życiem. Nawet w gospodarstwach koguty walczyły przy kurniku. A tu nic, pustka. Poza tym o ile gra wygląda ładnie przy zbliżeniu, to na maksymalnym oddaleniu wszystko się zlewa i wygląda źle, nie widać szczegółów, a brak wygładzania krawędzi dodatkowo kłuje w oczy. No i brak możliwości obracania mapy. Jak tego nie zmienią w wersji finalnej to kolejny fail.

 

Najgorsze jest jednak to, że gra po prostu nie porywa i jest nudna. NIby coś się dzieje, ale wszystko to jakieś takie nijakie, bez charakteru. Nie twierdzę, że finalnie gra jako gra będzie totalnie słaba. Ale jako kolejna część legedarnej serii to IMO mocno kuleje.

Edytowane przez maSTHa212

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: Sanktuarium jest TRA-GI-CZNE. Ani się nie da patrzeć na jednostki tej frakcji (skaczące żabki? WTF?), a totalnie już nie da się słuchać bohaterów mówiących z BARDZO wyraźnym japońskim czy chińskim akcentem. Do tego jeszcze rekinoludzie zerżnięci po chamsku z tego co widzieliśmy w Piratach z Karaibów (rozumiem, że "pirackie arrr" to czysty przypadek). Masakra. Frakcja totalnie nie pasuje do reszty. Dziwie się co nakłoniło developera do wsadzenia takiego zamku, a usunięcie wszelkich elfów czy krasnoludów. Na razie zdecydowanie największy minus H6.

A mi się ta frakcja podoba (zaznaczam, że nie widziałem jeszcze wszystkich jednostek). A czy nie pasuje? Nagi były już w H3, a biorąc pod uwagę, że w poprzednich częściach przewijały się różne daleko- i bliskowschodnie motywy (nagi, Dżiny wyskakujące z lampy, rakszasy, ifryty itp.) to zamek ten nie jest taki znowu nie na miejscu. Jak w piątce pojawiły się Baśnie Tysiąca i Jednej Nocy czy Dark Elfy z Warhammera Fantasy Battle to nikt nie narzekał. ;)

 

Z innych rzeczy to tak jak poprzednio: coś na plus, coś na minus. Dla przykładu: nie można przejąć kopalni, gdy w pobliżu jest garnizon. Miało to zapobiegać rajdom i przejmowaniu. Tylko problem polega na tym, że tego typu zagrywki opłacały się jak było więcej surowców, a nie gdzie każdego rodzaju kopalnia jest praktycznie zawsze obok zamku. Poza tym co z tego, że nie można przejąć kontroli bez obstawienia garnizonu. Wystarczy zostawić jedną, najsłabsza jednostkę i pozamiatane. Oczywiście można w pierwszej kolejności zostawić tam wojsko dla ochrony, ale wiadomo, że na początku armii w nadmiarze nie ma, a potem....kopalnie nie są już tak kluczowym elementem. Czyli w sumie zmian brak: zamiast przejmowania kopaln, będzie przejmowanie garnizonów. To samo, ale uproszczone.

Garnizony pełnią jeszcze jedną funkcję: można w nich rekrutować jednostki z miast. Co do samego przejmowania - nie mam opinii, za mało grałem. Aczkolwiek w poprzednich częściach ganianie za maratończykiem z wymaksowanym Logistics, kradnącym w kółko wszystkie kopalnie było mega upierdliwe.

 

Podoba mi się za to rozbudowany system bitew. Fajnie, że są przeszkody utrudniające trafienie z dystansu czy dodatkowe bonusy na samym polu bitwy. Wydaje mi się rownież, że teraz nabierze znaczenie to, jakie zdolności specjalne mają konkretne jednostki. Oblężenie też zyskało dynamiki dzięki możliwości szturmowania bram czy obsadzenie wieżyczek (chociaż tutaj nie wiem czy to nie lekkie przegięcie). Poza tym troche różnego rodzaju drobiazgi: brak przypomnienia o możliwości ruchu bohaterów czy alert w czasie bitwy, że podczas tej tury bohater jeszcze nie atakował.

Mi bardzo brakuje auto-kończenia ruchu jeśli bohater ma jakiś zaplanowany i kliknie się koniec tury. Ew. jakieś przypomnienie by się przydało.

 

Jeśli chodzi o grafikę to szczerze mówiąc jestem nią zawiedziony. Wszystko jakoś spoważniało, stało się dużo bardziej realistyczne, a przecież Heroesi zawsze byli bajkowo kolorowi. Tutaj wszystko jakieś takie wyblakłe, bez życia, plansze puste. Brakuje takich detali jak chociażby przelatujące klucze ptaków - niby nic, taki smaczek, ale sprawiał, że kraina tętniła życiem. Nawet w gospodarstwach koguty walczyły przy kurniku. A tu nic, pustka. Poza tym o ile gra wygląda ładnie przy zbliżeniu, to na maksymalnym oddaleniu wszystko się zlewa i wygląda źle, nie widać szczegółów, a brak wygładzania krawędzi dodatkowo kłuje w oczy. No i brak możliwości obracania mapy. Jak tego nie zmienią w wersji finalnej to kolejny fail.

Co do obracania mapy - Del i PageDown. ;) Mi grafika nie przeszkadza, ale też nie padłem z zachwytu. Jest ok. Nie podoba mi się za to wygląd ekranu miast - obecny nie jest specjalnie bardziej funkcjonalny niż w poprzednich częściach, za to o wiele brzydszy.

 

Najgorsze jest jednak to, że gra po prostu nie porywa i jest nudna. NIby coś się dzieje, ale wszystko to jakieś takie nijakie, bez charakteru. Nie twierdzę, że finalnie gra jako gra będzie totalnie słaba. Ale jako kolejna część legedarnej serii to IMO mocno kuleje.

 

A mnie wciągnęła i IMHO jest gdzieś na poziomie piątki. Podoba mi się patent z Blood/Tears i możliwość rozwiązywania niektórych questów na różne sposoby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie mogli zostawiać obracania myszką? Non stop się łapie, że odruchowo chce coś sprawdzić z innego kąta - a tu zonk. O Blood/Tears faktycznie zapomniałem. Patent wydaje się być fajny, ale na razie nie bardzo można sprawdzić jak to się w dłuższej perspektywie sprawdza. Mi najnowsza odsłona niestety kojarzy się najbardziej z 4 czyli IMO najgorszą częścią całego cyklu. Fulla pewnie i tak kupie, ale nie tego oczekiwałem po nowych Herosach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego sprzetu to jeszcze nie wyszła gra, która by nie chodziła płynnie na max detalach przy rozdzielczości 1920x1080.

Co do bety no nie grałem, demo ściągnąłem, ale nie miałem czasu zainstalować i wczoraj byłem w Vobisie i na ulotce zauważyłem, że jest za 99zł więc kupiłem. Prędzej byłem w Empiku - 119zł, a Media Expert za 129zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to dlatego, że mało grałem w betę, a w pełną wersję zaledwie godzinkę, ale ja jak na razie nie widzę różnic pomiędzy betą, a wersją końcową. Mi gra się podoba i jest wciągająca, więc napiszę, jak będę miał czas dłużej pograć.

 

To prawda, że wygląd zamków ma się zmienić wraz z wyjściem pierwszego patcha?? Bo wolałbym coś takiego jak w poprzednich częściach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla osób które mają problem związany z migającym kursorem tutaj jest rozwiązanie w postaci pliku .exe do podmiany:

Might_&_Magic_Heroes_VI.rar

 

Z kolei osoby którym przeszkadza brak antyaliasingu powinny zainteresować się tym fixem:

Heroes VI FXAA.zip

 

Ogólnie przeglądając oficjalne forum ubisoftu widzę jakieś 98% postów z narzekaniem na różne błędy w grze, na drm i ubisoft, a reszta postów to wychwalanie gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innych rzeczy to tak jak poprzednio: coś na plus, coś na minus. Dla przykładu: nie można przejąć kopalni, gdy w pobliżu jest garnizon. Miało to zapobiegać rajdom i przejmowaniu. Tylko problem polega na tym, że tego typu zagrywki opłacały się jak było więcej surowców, a nie gdzie każdego rodzaju kopalnia jest praktycznie zawsze obok zamku. Poza tym co z tego, że nie można przejąć kontroli bez obstawienia garnizonu. Wystarczy zostawić jedną, najsłabsza jednostkę i pozamiatane. Oczywiście można w pierwszej kolejności zostawić tam wojsko dla ochrony, ale wiadomo, że na początku armii w nadmiarze nie ma, a potem....kopalnie nie są już tak kluczowym elementem. Czyli w sumie zmian brak: zamiast przejmowania kopaln, będzie przejmowanie garnizonów. To samo, ale uproszczone.

 

Bohaterowie mają specjalne umiejętności pozwalające przejmować/sabotażować kopalnie - ciekawe rozwiązanie.

 

Zamek Sanctuary mi się podoba, nareszcie coś nowego a nie tylko te elfy i krasnoludy :P (mogliby dodać jeszcze jedne zamek właśnie z nimi - pewnie w dodatku...)

 

ogólnie całkiem fajny opis znajdziecie tutaj - Might & Magic Heroes 6 | progames.pro

 

ja zgadzam się z tym, że h6>h5 przedewszystkim dlatego, że wprowadzono pewne nowości i je w przeciwieństwie do IV przetestowano !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś lub jutro ma zostać wydany patch 1.1.1 oficjalnie naprawiający problem z migającym kursorem. Zmiany wprowadzane w patchu:

 

• Hot fix on default setting video option detection at start-up causing possible dead locks on laptops

• Blinking cursor fix

• Fixing a version number issue

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zagrałem sobie w trybie gorące tyłki z kumplem (my razem kontra 3 SI razem, ja nekro on inferno)

z moich obserwacji:

piekło ma skopany mechanizm rasowy (z portalami)

nekro idzie na ilość, po 4 populacji przestałem tracić jakichkolwiek żołnierzy

 

nie będę gry wychwalał, najlepiej opisze to nierówność 5<6<3

 

wady:

kursor

widok miasta (już w 3 części był lepszy! a to 12 lat różnicy)

odczuwalny czas ładowania się walk i irytująco długi czas ruchu graczy SI

po wczytaniu gry trzeba poczekać dłuższą chwilę aż wyświetli wszystkie elementy

SI widocznie oszukuje i ma tendencję do trollowania (kumplowi cały czas odbijał fort i uciekał wokół góry, tak że ten go nie mógł dopaść Dołączona grafika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wady:

 

widok miasta (już w 3 części był lepszy! a to 12 lat różnicy)

 

 

Dokładnie. To jest śmieszne a wręcz żałosne. W 3 aż miło było patrzeć jak się stawia nowe budynki i wszystko ładnie w mieście wyglądało. W tej części tylko jakieś marne okienko z widokiem miasta, w dodatku w mizernej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patch już wyszedł więc kursor jest naprawiony.

 

Czy mi się zdaje czy w grze mamy powtórkę z 3 w postaci czegoś co wtedy nazywane było legion bug?

 

Jeśli ktoś chce zachować instalkę patcha na później to stąd pobiera się przy uruchamianiu gry:

 

Patch v1.1:

http://static2.cdn.ubi.com/patches/HOMM6/hmm6_digital_1.1_efigs.exe

 

Patch v1.1.1

http://static2.cdn.ubi.com/patches/HOMM6/hmm6_digital_1.1.1_efigs.exe

 

 

Patch 1.1.1 nie zawiera poprawek wprowadzonych przez 1.1 dlatego najpierw należy pobrać i zainstalować 1.1 by móc zainstalować 1.1.1.

Edytowane przez SpectatorX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pograłem parę godzin i - jak narazie - podoba mi się. O ile dla mnie piąta część była odświeżoną wersją trójki i powrotem do - nieco wyświechtanych już - korzeni serii po nieudanym eksperymencie w postaci części czwartej, to szóstka w udany sposób odświeża serię.

 

Na plus liczę nowy, u-RPGowiony system rozwoju postaci wsparty meta-rozwojem gracza (system dynastii), większą "fabularność" misji z zadaniami pobocznymi, zachęcającymi do eksploracji najdalszych zakątków mapy, system bitew ze (ściągniętymi z KB) specjalnymi efektami i większą ilością "aktywnych" umiejętności gracza. Odpowiada mi też system kontroli nad obszarami, co ogranicza skutecznie nadmierne mikro-zarządzanie - choć mam wrażenie, że AI nie do końca sobie z tym radzi i ma tendencję do rozdrabniania armii obsadzając wszystkie możliwe garnizony.

 

W kwestii ras - gram obecnie kampanię nekromantów i drugi specjalny budynek, umożliwiający odkupywanie straconych jednostek wydaje się być bardzo silny - nie wiem jak to się ma do budynków specjalnych innych ras...

 

Pozytywnym zaskoczeniem jest też to, że mój antyczny laptop daje radę i na mieszance low-medium w 900p gra jest w pełni grywalna.

 

Pytanie do kogoś, kto grał już w kampanię nekromantyczną - w pierwszej misji da się znaleźć dwa artefakty dynastyczne - różdżkę i broń do walki wręcz. O ile ta druga pokazuje mi się w "dynasty weapons" razem z mieczem z samouczka to różdżki nigdzie nie widzę a okienko bronii "magic" jest nieaktywne, pomimo, że quest mam zaliczony. Bug czy trzeba to jakoś odblokować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych co juz grali w druga misje kampanii nekromantow:

 

Od samego poczatku jest ok, wszystkich kosze rowno, raz na jakis czas strace jedna moze dwie jednostki. Docieram do Antona i.. tu mnie strzela wlasnie. Bo nawet jesli z nim wygram, zostaja mi dwie jednostki na krzyz z ktorymi nic juz zrobic nie moge. I tak.... krece sie jak smrod po gaciach. Jest jakas tajemnicza rzecz ktora trzeba zrobic by albo latwo wygrac z Antonem albo odzyskac jednostki?

 

Edytowane przez Trawienny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak zmienić język w tej grze?Mam edycję kolekcjonerską jednak polski duubing działa mi na nerwy, zero klimatu.Ewentualnie może być tak że będą polskie napisy ale głosy angielksie.

 

Jest sposob, wyrzuc duzy plik z folderu, ktorego nazwa sugeruje polski jezyk. Juz nie pamietam jak dokladnie sie nazywal ale wywalilem go bo tez nie moglem zniesc polskich glosow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...