Skocz do zawartości
ath

ATI Radeon HD5750/HD5770

Rekomendowane odpowiedzi

@Firekage

 

Przy wyborze karty do gier, nie uważasz, że powinno brać się wyniki gier w które się gra, a nie wytykanie danej karcie, że jest gów***na w grze X, w którą nigdy nie zagramy, a na 100% wiesz w jakie gry gra autor tematu?

 

Podsyłam test byś więcej nie "oświecał" innych w tak jednoznaczny sposób;)

 

http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5770/9.html

 

Polecam równiez popatrzeć na wyniki w Far Cry 2( test na 14 str.) Quake 4 (str 18), Company of Heroes (str 9) oraz testy w grach z minimalną różnicą fps: Team Fortress 2(str 22) -0,7fps, STALKER Clear Sky (str 21) -4,3fps, Crysis (str 10) - 2,3fps. To wyniki porównania 5770 vs 4890 w 1920x1200. W 1680x1050 jeszcze dojdzie kilka tytułów na korzyść 5770. Jedynie w mocno leciwym Far cry zamiast 186,9fps (4890) jest 135,8 (5770), ale czy ponad 135fps to mało?;). W żadnym innym tescie karta nie była wolniejsza o 30fps'ów, które tak szumnie ogłaszałeś.

 

Pobór mocy oraz temperatury GPU, też się liczą, a te w przypadku 5770 są b.db. Pod uwage należy tez brać: DirectX11, Shader Model 5.0, ATI Stream, DirectCompute 11, OpenCL 1.0, OpenGL 3.2, ATI Eyefinity oraz ATI Avivo HD (UVD 2, DXVA 2.0)

 

p.s.

Co do tego, co jest kupą, to radek 5770 nią nie jest, jakbyś nie patrzył, chyba że masz dobrego dealer'a;)

Edytowane przez NuCore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

W żadnym innym tescie karta nie była wolniejsza o 30fps'ów, które tak szumnie ogłaszałeś.

Chwile, chwile - ja nigdzie nie pisalem, ze W WIELU GRACH, a w RE5. Reszte masz w tescie na Egieldzie czy w tescie na PCLABIE i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi o to, że wybór karty nie jest wcale taki oczywisty oraz, to że wydajność 5770 nie jest zła. Ta karta ma swoje plusy i to jaką kartę ktoś wybierze, bardziej zależy od tego do jakich cech karty graficznej przywiązuje się wagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodziło mi o to, że wybór karty nie jest wcale taki oczywisty oraz, to że wydajność 5770 nie jest zła. Ta karta ma swoje plusy i to jaką kartę ktoś wybierze, bardziej zależy od tego do jakich cech karty graficznej przywiązuje się wagę.

COH full HD 4xaa 16xaf : 116FPS. Najsłabsza w zestawieniu karta 9600GT ma 60 FPS i to nawet wybrednym wystarczy.

 

Porównania mają największy sens, kiedy inne karty dostają zadyszki a ta jeszcze sobie radzi, lub ta dostaje już zadyszki a inne jeszcze sobie radzą. Wtedy coś można wykazać, a takie gry jak COH już widoczne na każdej karcie pójdą tym bardziej, że grałem w 1650*1080 na 8600GTS i nie miałem żadnych wcięć.

 

Dobrą grą do testów kart klasy mid jest Far Cry2, S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky, BattleForge, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Crysis jest zbyt wymagający, ale tez coś tam mówi. Reszta testów jest chyba tylko informacyjnie, że ogólnie ta karta na dzień obecny wyrabia. Żeby nie było wrażenia, że wszędzie jest na granicy.

 

I jak się tym testom przyjrzymy, to 5770 jest tak na styk. NA dzień dzisiejszy do full HD starcza ale bez zapasu. Za rok kolejna wymiana :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sadzicie , ze cos jest nie halo skoro trzeba argumentowac , ze nowa karta jest warta kupienia bo mniej energii ciagnie i kiedys dx11 obsluzy jak gry na niego wyjda, a tak wogle to jest tylko ciutke wolniejsza od tej dwuleniej ?

 

Jakbym mial wybierac z pary Gtx260/ r5770 to nie wachalbym sie i wzial GFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Nie sadzicie , ze cos jest nie halo skoro trzeba argumentowac , ze nowa karta jest warta kupienia bo mniej energii ciagnie

nie przyszlo Ci do glowy, ze jak ktos wydaje 600 zl to oprocz zwracania uwagi na rachunek za prad* bedzie potrzebowal tez okreslonej wydajnosci, ktorej nie dostanie? Przyszlo Ci do glowy to, ze za 200 zl mniej bedzie miec ta wydajnosc?

 

Na marginesie - ludzie raportuja problem z dzialaniem 58xx pod WDM1.1 czyli pod W7 - jesli to okaze sie prawda tak tekst o oszczednosci energii bedzie labedzim spiewem...dla calej serii.

 

 

*gdzie tacy to moze beda patrzec ale na karty po 200 zl...czylo mowimy o low endzie. Owszem, sam nie chcialbym by moj GTX zarl za duzo, ale on oprocz okreslonej wydajnosci jak i swietnym stosunku ceny do wydajnosci oferuje mimochodem real 2d. Tylko, ze dla mnie wazniejsze jest to pierwsze ;)

i kiedys dx11 obsluzy jak gry na niego wyjda,

Na ktorego bedzie za slaba tak jak i obecne pod real dx10. Dx11 wprowadza mniedzy innymi teselacje, poczekajmy az zobaczymy wniki 5770 w Dircie 2 i wtedy pogadamy bo tam bedziesz miec teselacje bodajze publiczonosci jak i wody czy flag. Jak to da przyzwoity framerate (40 FPS) w 1680x1050 to zwroce honor, w co w ogole nie wierze.

 

a tak wogle to jest tylko ciutke wolniejsza od tej dwuleniej ?

Ciut? Z testow to miedzy 10, a 14 FPS, a tymczasem 10-14 FPS moze oznaczac "oczko" rozdzielczosci wyzej lub "darmowy" aa wynikajacy z roznic we frameracie.

 

Jakbym mial wybierac z pary Gtx260/ r5770 to nie wachalbym sie i wzial GFa

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle dx 11 directem 11, ale raz nim to sie spopularyzuje w/w karty beda teoretycznie za slabe zeby pograc w zadowalajacych rozdzielczosciach(choc to nie jest do konca pewne bo jak widac i 8800gt sobie radzi calkiem sprawnie dzis). Doplacanie do kart ciut wolniejszych wzgledem hd48xx bo maja dx11 i sprawia ze zaplacimy 4zeta tanszy rachunek za prad? Wow! Roznica 200zeta zwroci nam sie tylko po 50rachunkach :lol2:

No prosze was...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Firekage - przeczytaj to co napisałem powoli, najlepiej kilka razy. Moze zauwazysz , ze de facto napisalem to samo co ty :)

Dodaj emotke i bedzie wiadomo, ze ironizowales.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać już, że pomiędzy 5770 a 5850 brakuje dwóch kart. Załóżmy ich nazwy 5790 (z ok. 1040 sp i 192bit) i 5830 (z 1200 sp i 192 bit). Myślę, że przynajmniej jedna z tych kart powinna szybko pojawić się na rynku.

Edytowane przez maxymili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie brakuje bo żeby zrobić tą kartę to musieliby zrobić 3 linię produkcyjną co mija się nieco z celem.

 

Co może się pojawić to 5830 z 1280 sp i 256 bit czyli odrzuty z produkcji 5850/70.

 

Tylko ,że na razie dla Ati obecna sytuacja jest lepsza. Karty 57x0 sprzedają z dużym zyskiem a jednocześnie nie blokują wyprzedaży 48x0 z magazynów. Więc nie ma co się spodziewać większych ruchów póki nvidia czegoś nie zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Nie brakuje bo żeby zrobić tą kartę to musieliby zrobić 3 linię produkcyjną co mija się nieco z celem.

3 linia? Przeciez mogliby ciac laserem to i owo, kwestia tylko oplacalnosci. Skoro TSMC ma problemy tak nie bedzie zadnych innych kart niz te, ktore sa obecnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Firekage - przeczytaj to co napisałem powoli, najlepiej kilka razy. Moze zauwazysz , ze de facto napisalem to samo co ty :)

No właśnie też mi się tak wydawało choć niezbyt to było widoczne :)

 

Dokładnie tak jak mówi Firekage - przyciąć tu i ówdzie i nowa karta gotowa. A nie kaleka jakim jest 5770 w tej cenie. Podkreślam w tej cenie!

Gdyby to była karta powiedzmy 5% wydajniejsza od 4890 to była by to rewelacja na rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Gdyby to była karta powiedzmy 5% wydajniejsza od 4890 to była by to rewelacja na rynku.

albo o identycznej wydajnosci, dx11, jak i lepszej oszczednosci energii w podobnej cenie, ale jest odwrotnie ;) Na Dx11 bedzie za slaba - tesselacja ja rozjedzie, cena tez nie jest obecnie fajna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko to cięcie laserowe musiałoby się odbywać z chipów do radeona 5870 co nie jest zbyt opłacalne ekonomicznie.

 

No nic trzeba czekać aż nowe radki spadną do 500-550 zeta za 5770 i ok 350-400 za 5750 to wtedy będą wartościowym wyborem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sie co dziwic,ze ceny sa jakie sa.Nikt przed okresem swiatecznym,nie bedzie zjezdzal z cen,wystarczy popatrzec jak z dnia na dzien wszystko idzie powolutku w gore.Na dzien dzisiejszy karty te w ogole nie sa oplacalnym zakupem,no chyba ze ktos goraczkowo chce miec nowosc.Teraz poki mam 4770,ktory ma zblizona wydajnosc co 5750,a cene zncznie nizsza poczekam juz na cos pokroju 5830, jak koledzy pisza.Zapewne niebawem takie wynalazki beda sie pojawialy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko to cięcie laserowe musiałoby się odbywać z chipów do radeona 5870 co nie jest zbyt opłacalne ekonomicznie.

 

No nic trzeba czekać aż nowe radki spadną do 500-550 zeta za 5770 i ok 350-400 za 5750 to wtedy będą wartościowym wyborem.

Jest opłacalne. Rynek 5870 ma ograniczoną chłonność. A taniej jest stukać dwa razy więcej takich samych chipów i część potem pociąć niż robić dwie linie i borykać się z dwa razy większymi problemami produkcyjnymi. To co są w stanie sprzedać za dobrą cenę idzie na 5870 a reszta na cięcie.

Tak mi się wydaje ale jak to w praktyce wygląda tego nie wiem.

 

3 linia? Przeciez mogliby ciac laserem to i owo, kwestia tylko oplacalnosci. Skoro TSMC ma problemy tak nie bedzie zadnych innych kart niz te, ktore sa obecnie.

Ale czy te problemy są prawdziwe czy też są tylko wymówką do podnoszenia cen? Póki co ATI ma monopol na 40nm GPU więc tylko głupi chciał by się narobić a nie zarobić w tej sytuacji.

 

Nie brakuje bo żeby zrobić tą kartę to musieliby zrobić 3 linię produkcyjną co mija się nieco z celem.

 

Co może się pojawić to 5830 z 1280 sp i 256 bit czyli odrzuty z produkcji 5850/70.

 

Tylko ,że na razie dla Ati obecna sytuacja jest lepsza. Karty 57x0 sprzedają z dużym zyskiem a jednocześnie nie blokują wyprzedaży 48x0 z magazynów. Więc nie ma co się spodziewać większych ruchów póki nvidia czegoś nie zrobi.

niekoniecznie, możliwe jest pocięcie układu na dwie części ale nierówne. Jedną 64bit drugą 192bit. Wtedy duży układ miał by 1200 SP a mały 400 SP. Tylko mały miał by w tej sytuacji zbyt małą szynę pamięci i albo dali by mu najszybsze DDR5 jakie są co w tanich kartach nie ma wielkiego sensu, albo nie wiem.

Druga opcja to ta, o której piszesz, czyli odpady z 5870 z zablokowanymi uszkodzonymi jednostkami do 1280 lub 1200 sp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest opłacalne. Rynek 5870 ma ograniczoną chłonność. A taniej jest stukać dwa razy więcej takich samych chipów i część potem pociąć niż robić dwie linie i borykać się z dwa razy większymi problemami produkcyjnymi. To co są w stanie sprzedać za dobrą cenę idzie na 5870 a reszta na cięcie.

Tak mi się wydaje ale jak to w praktyce wygląda tego nie wiem.

Jak na razie to nie są w stanie dostarczyc wystarczającej ilości kart 5850/5870, więc chyba na nadmiar chipów nie narzekają.

 

 

A czy da się ciąć na 3/4 i 1/4 to nie mam pojęcia. Pewnie trzebaby być inżynierem AMD żeby znać na tyle dokładnie architekture.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Ale czy te problemy są prawdziwe czy też są tylko wymówką do podnoszenia cen? Póki co ATI ma monopol na 40nm GPU więc tylko głupi chciał by się narobić a nie zarobić w tej sytuacji...

Sam sobie odpowiedziałeś drugim zdaniem. Ceny nie sa podnoszone przez ATi tylko rynek sam to reguluje poprzez niską podaż kart.

 

Co do tych waszych teorii to brzmią zabawnie jak się ma troche wiedzy technicznej :)

Te cięcia laserem to troche przenośnia, bo tnie się ścieżki na płytce a nie chip dosłownie na pół :D Cięcia ścieżek mają na celu "uśmiercenie" odcięcie nie sprawnych/nie potrzebnych bloków układu. Tak otrzymujemy min mniej SP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś drugim zdaniem. Ceny nie sa podnoszone przez ATi tylko rynek sam to reguluje poprzez niską podaż kart.

 

Co do tych waszych teorii to brzmią zabawnie jak się ma troche wiedzy technicznej :)

Te cięcia laserem to troche przenośnia, bo tnie się ścieżki na płytce a nie chip dosłownie na pół :D Cięcia ścieżek mają na celu "uśmiercenie" odcięcie nie sprawnych/nie potrzebnych bloków układu. Tak otrzymujemy min mniej SP.

No i tu rafa Się mylisz. Intel tnie procesory na prawdę. słabsze modele mają ucięty fizycznie cache itp.

 

Fakt, że AMD ani ATI do tej pory tego nie robiły, ale czas zacząć? Może.

 

Sposób w jaki te GPU zostały zaprojektowane bardzo przypomina sposób w jaki intel układa procesory i w sumie umożliwia takie właśnie działanie, co oczywiście nie jest żadnym dowodem, że ATI to robi, tylko, że może to robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@firekage

A Ty dalej swoje - w RE5 nvidia >> ATI. Twój argument został już parę postów temu zbity, a ja dodam od siebie, że gra , w której większość kart daje rady (mój R4850 pociągnie te ustawienia spokojnie 40+ FPS) też jest słabym wymiernikiem, bo właśnie takie dziwne pojedyncze odstępstwa od normy mogą występować. Pojedynczy przypadek NIE MOŻE być traktowany, jako podstawa jakiejkolwiek teorii, bo nie oddaje całego obrazu sytuacji. Zrób to swoje porównanie jeszcze na 6 grach, wyrzuć dwa mediany, zrób odpowiednią średnią i dowiesz się co jest lepsze. Kiedyś możesz się przejechać na takich subiektywnych, statystycznie niepoprawnych, opiniach.

 

Dodatkowo, mam wrażenie, że nie do końca czytasz cały ten wątek. Nikt tu nie twierdzi, że 5770 to super nowoczesny HIT! Większość osób uważa, że trochę to drogie jednak, ale za to ma dwa plusy - je mało prądu i się mniej grzeje, co za tym idzie, można zrobić passive cooling z tego - http://hotfix.pl/news.php?readmore=2223. Z 4890 jest to niemożliwe, a z 4870 PRAWIE możliwe, ale musisz mieć jakiś wentylator @800rpm. Jak założysz taki wentyl na 5770 to sobie jeszcze podkręcisz. Dodatkowo, jak poprawią stery do 5770 to może i wydajność pójdzie w górę.

 

Jeżeli Twoim jedynym kryterium jest POWER - to wiadomo, że trzeba wziąć 4890. Jeśli ktoś lubi to tego liczyć te wszystkie SETI, to pewnie weźmie 260, jeśli ktoś chce mieć ciszę i prawie POWER - to weźmie 5770. Jak ktoś jesdt mocno ograniczony kasą, weźmie 4870. Nie ma wyborów idealnych, ale takim prawie idealnym jest GTX260C216 z dobrym OC :P

 

EDIT:

Sorry :/ coś mi znowu nie wyświetliło całej jednej strony chyba :/

Edytowane przez qhash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Dodam tylko jedno - fps w tescie nie odda mi tego czy komfortowo sie gra. TEGO zaden test mi nie pokaze, a bazuje na swoich przygodach z kompami i zdania nie zmienie.

 

Zreszta, chcesz przyklad? Mirror's Edge na 260 i pewnym sterowniku zwraca 120 FPS. Zgadnij czy DA SIE W TO GRAC...mimo, ze na wykresie, gdybym pisal recke, mialbys na slupku 120 FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

No i tu rafa Się mylisz. Intel tnie procesory na prawdę. słabsze modele mają ucięty fizycznie cache itp.

Nie, to Ty się mylisz - nikt nie wycina ani nie wypala laserem fragmentów chipów bo o wiele tańsze i szybsze jest ich wyłączenie programowe. To, że od czasów GF6200 A4 nie daje się odblokować dodatkowych potoków jest winą Unwindera ;)

A poważniej: z poziomu oprogramowania nie ma dostępu do konfiguracji chipu i/lub bity konfiguracyjne sa jednokrotnego zapisu. Firmy i ludzie rozpowszechniają plotki o laserowym wycinaniu żeby zniechęcić do poszukiwań i obrazowo wyjaśnić porzeciętnemu userowi dlaczego. I to działa (w końcu każdy wie co to laser - filmy SF robią swoje). Laserów używa się i owszem, ale do dostrajania i kalibrowania droższych/specjalnych wersji chipów, głównie analogowych.

 

Mirror's Edge na 260 i pewnym sterowniku zwraca 120 FPS. Zgadnij czy DA SIE W TO GRAC...mimo, ze na wykresie, gdybym pisal recke, mialbys na slupku 120 FPS.

... prosta zagadka: FPS to ilość klatek wygenerowanych w ciągu sekundy, a nie częstotliwość ich generowania. Stąd też biorą się legendy na temat ile FPS potrzeba do płynnej gry. TV nadaje 50 FPS z częstotliwością 50Hz. Gra może wygenerować 200FPS z częstotliwością zmieniającą się f.e. od 3 do 500Hz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

+ to, ze na "slupkach" nie ma pewnej rzeczy, a mianowicie tego, ze FRAPS nie potrafi rejestrowac mikroprzyciec ;) w kontekscie wynikow max/avg/min.

 

Tomazzi, tak cos jeszcze : wedlug mnie zamiac "ciecia laserem" prosciej przyciac sciezki na plycie/laminacie i to samo bedzie ;)

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

+ to, ze na "slupkach" nie ma pewnej rzeczy, a mianowicie tego, ze FRAPS nie potrafi rejestrowac mikroprzyciec ;) w kontekscie wynikow max/avg/min.

 

Tomazzi, tak cos jeszcze : wedlug mnie zamiac "ciecia laserem" prosciej przyciac sciezki na plycie/laminacie i to samo bedzie ;)

Pomiar "mikrofrezów" ( :) ) jest bardzo problematyczny - w zależności od przyjętego okresu zliczania będą inne wyniki. Zbyt długi czas = niedokładne wyniki - jak FPS, z kolei zbyt krótki = spadek wyników spowodowany pomiarem. Do tego dochodzą problemy z tsc (time stamp counters) na wielordzeniowych prockach, co dodatkowo kaszani pomiary (to dla tego po OC laikom wychodzą "dziwne" wyniki, a fachowcom - kosmiczne ;) )

 

Spotyka się czasem określenienie "lasered rom" - jest to praktycznie jedyny przypadek wypalania chipów cyfrowych - nadaje się w ten sposób unikalne numery seryjne, itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to Ty się mylisz - nikt nie wycina ani nie wypala laserem fragmentów chipów bo o wiele tańsze i szybsze jest ich wyłączenie programowe. To, że od czasów GF6200 A4 nie daje się odblokować dodatkowych potoków jest winą Unwindera ;)

No akurat 5850 da się odblokować dodatkowe potoki. A o ile pamiętam na anandtechu czytałem o odcinaniu cache z Q9550 do Q9400 itp ale może to był błąd mojego tłumaczenia :)

Jednakowoż produkcja na jednej linii 5870 i 5770 była by mniej kosztowna niż stawianie dwóch linii do tego. To mi nasuwa tę myśl, że coś jest na rzeczy z cięciem.

 

Inaczej jaki był by powód aby GPU były tak symetrycznie podzielone? Przecież wystarczyło by dodać 120 sp i 5770 zjadł by 4870/4890 a w większości gier 260@216. To dlaczego się ograniczyli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę cię prosić o odpalenie Rate benchmark i wybranie Advanced DX10?. No i jaka masz resztę sprzętu?

 

 

BTW ten benchmark często przekłamuje wyniki o spore wartości, w sensie kumpel odpalił go na swoim sprzęcie (8800GT) i wyniki miał w okolicach 700fps O_o. Dopiero za drugim razem wyszły wiarygodne.

Edytowane przez radiergummi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...