Skocz do zawartości
ath

ATI Radeon HD5750/HD5770

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Firekage

BTW ten benchmark często przekłamuje wyniki o spore wartości, w sensie kumpel odpalił go na swoim sprzęcie (8800GT) i wyniki miał w okolicach 700fps O_o. Dopiero za drugim razem wyszły wiarygodne.

Zobacz sobie jego wynik dla SunShaftow - wszystko jasne. W Clear Sky odpalajac Baze o godzinie 2 miales tam kolo 20FPS i to wlasnie tam miedzy innymi testuje sie grafiki. Mocniejsze od 5770 wymiekaja tam, a tutaj masz po 54 avg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocniejsze grafiki ale bez DX11. Widziałeś testy na pcgameshardware? DX11 vs DX10.1 daje kopa i to mocnego. Podobnie jest z patchem DX11 do Battleforge. DX11 przede wszystkim robi różnice jeśli chodzi o wydajność, sposób renderingu niż na dodatkowe detale na ekranie (nie mówimy o teselacji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Polemizowalbym czy daje boosta bo przejscie na DX11 w Gridzie 2 przy mocnym 5870 spowodowalo -30 FPS w wydajnosci. Mowimy tymczasem o kastracie, ktory wydajnosc ma nizsza od 4870, a Stalker to gra, ktora przy Sunshaftach wyglada wspaniale, ale i cholernie wymaga, a benczmark...to benczmark.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A działa Wam w ogóle AA w tym teście? Bo próbuje porównawczo odpalić i widać gołym okiem że po AA ni chu chu...

Wymuszanie w sterach nic nie zmienia. I za każdym razem wyniki mam 500-600fps max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocniejsze grafiki ale bez DX11. Widziałeś testy na pcgameshardware? DX11 vs DX10.1 daje kopa i to mocnego. Podobnie jest z patchem DX11 do Battleforge. DX11 przede wszystkim robi różnice jeśli chodzi o wydajność, sposób renderingu niż na dodatkowe detale na ekranie (nie mówimy o teselacji).

Pcgh są często głupoty , gadałem z focusem jak testował 5850 i dx11 bez tesselacji nie daje kopa tylko jeszcze spowalnia. Na dx11 masz jakby bardziej doświetlone obiekty stąd bierze się spadek wydajności , oczywiście to są tylko manipulacje przy oświetleniu , które można uzyskać nawet na dx9. Na pcgh pewnie testowali jakąś starszą wersje gry albo głupoty , co im się często zdarza.

 

Ten benchmark cop nie ma nic wspólnego z realną wydajnością w grze.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

I tak wszystko zależy od programistów... jak nie chce im się optymalizować DX9 może chodzić bardziej ociężale niż DX10,11 albo na odwrót.

Zapominasz o jednym : spora czesc gier, jak nie wiekszosc tak zwanych "topowych" to konwersje z konsol - wszystko jasne. Jaka jest szansa, ze zwala DX9, a jaka, ze napisza SWIETNY DX10 i DX11. Prawie zerowe sa na to, ze DX10/11 bedzie dobrze smigac. Zreszta, roznice w obrazie to jak pisanie patykiem po wodzie. Ich prawie nie ma, za to spadek FPSow jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapominasz o jednym : spora czesc gier, jak nie wiekszosc tak zwanych "topowych" to konwersje z konsol - wszystko jasne. Jaka jest szansa, ze zwala DX9, a jaka, ze napisza SWIETNY DX10 i DX11. Prawie zerowe sa na to, ze DX10/11 bedzie dobrze smigac. Zreszta, roznice w obrazie to jak pisanie patykiem po wodzie. Ich prawie nie ma, za to spadek FPSow jest.

Firekage, dlaczego mam przeczucie, że po premierze Fermi zaczniesz zauważać różnice pomiędzy DX9 a DX11? Zawsze byłeś takim purystą i tak pilnowałeś aby gracze kupili kartę dającą lepszy obraz. Z całym szacunkiem, ale nawet ja, który nie dałem nigdy za kartę więcej niż 350zł (może teraz zapłacę więcej) zauważam tą różnicę więc kurcze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o różnice w samej technologii bo na pewno są pomiędzy dx9 a dx11. Chodzi o gry które rzekomo mają mieć dx11 a tak na prawde sa dx9 z kilkoma ładnymi płomieniami, dymem, kurzem etc czyli prawie nic nie widać.

Jak pojawi się gra cała napisana w nowym api te różnice pewnie będą dużo bardziej widoczne i wtedy każdy je doceni.

 

Popatrz na DIRT2. Gdyby nie porównawcze screeny w sieci czy zauważył byś to w trakcie gry i krzyczał "o kurde ale super ten cień normalnie z dx11 napewno" założę się że nie.

Za każdym razem jak wchodzą nowe karty z nowym dx jest ta sama historia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pojawi się gra cała napisana w nowym api te różnice pewnie będą dużo bardziej widoczne i wtedy każdy je doceni.

Kilka lat to slysze i czytam i dalej jest DX9, to moze laskawie ktos wytlumaczy dlaczego jest? Moze to zwiazane jest z wielka popularnoscia starego sprzetu nie tyle w PC, co w konsolach i dlatego nie zobaczymy nic nowego? Jak myslicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Firekage, dlaczego mam przeczucie, że po premierze Fermi zaczniesz zauważać różnice pomiędzy DX9 a DX11? Zawsze byłeś takim purystą i tak pilnowałeś aby gracze kupili kartę dającą lepszy obraz. Z całym szacunkiem, ale nawet ja, który nie dałem nigdy za kartę więcej niż 350zł (może teraz zapłacę więcej) zauważam tą różnicę więc kurcze...

Wlasnie, Twoje przeczycie. Ja do dzis nie widze roznic miedzy grami DX9, a DX10 i nie zobacze miedzy DX9,a DX11 bo gry jakie wydaje sie na pc to KONWERSJE z konsol obecnej generacji. Mnie nie interesuje co wciskaja spece od marketingu, mnie interesuje to co moge zainstalowac na swoim komputerze.

 

Ty zauwazyles roznice? Raczysz kpic bo jedyna gra, ktora ma nowe API jest Grid 2, w ktorym ta roznica, o ile test zostal poprawnie wykonany, tyczy sie ostrosci obrazu w Dircie 2, troche inaczej wygladajaca publika przy teselacji i na tym roznic koniec. Pare powiewajacych flag, ponoc dziwne rozchodzenie sie wody wzgledem konsol, ktore teselacji nie maja i tam niby lepiej to wyglada i roznic na tym koniec. Malo tego, juz widze jakie roznice zobaczysz majac odpalonego Dirta 2 na 2 roznhych grafikach bez podania ich nazw, w czasie szybkiej jazdy majacej z 50 FPS. BAJKI Panie, BAJKI. Nie wiedzialbys, ktora jest ktora i na jakim api, gdyby Ci nie pokazano palcem lub na screenie nie opisali.

 

Niech mi napisza gre natywna pod DX11 - nie powiem zlego slowa, choc odbije sie to pewnie na FPS, ale ludzie, to samo bylo z DX10 i Crysisiem, ktorego pod XP niby odpalic sie nie dalo. Rafa dobrze prawi :

 

Nie chodzi o różnice w samej technologii bo na pewno są pomiędzy dx9 a dx11. Chodzi o gry które rzekomo mają mieć dx11 a tak na prawde sa dx9 z kilkoma ładnymi płomieniami, dymem, kurzem etc czyli prawie nic nie widać.

Jak pojawi się gra cała napisana w nowym api te różnice pewnie będą dużo bardziej widoczne i wtedy każdy je doceni.

 

Popatrz na DIRT2. Gdyby nie porównawcze screeny w sieci czy zauważył byś to w trakcie gry i krzyczał "o kurde ale super ten cień normalnie z dx11 napewno" założę się że nie.

Za każdym razem jak wchodzą nowe karty z nowym dx jest ta sama historia...

 

Kilka lat to slysze i czytam i dalej jest DX9, to moze laskawie ktos wytlumaczy dlaczego jest? Moze to zwiazane jest z wielka popularnoscia starego sprzetu nie tyle w PC, co w konsolach i dlatego nie zobaczymy nic nowego? Jak myslicie.

PRzeciez pisalem o tym : rynek gier na pc dzis to przewaznei same konwersje. W konsole pakuje sie gigantyczne pieniadze, wspiera platfirmy, a PC olewa. Dodatkowo jak sie gra slabo sprzedaje, a ta jest crapem, to mowi sie o piractwie, tak jakby tego na konsolach nie bylo. Zreszta, Force Unlashed mial w ogole nie wyjsc na pc bo niby mamy za slabe kompy, za to technologia z NASA, to jest PS2, pociagnela to - jasne. Zobacz sobie DMC4 i jak fantastycznie chodzi. Nie chce im sie, zobacz konwersje - gro gier nie ma nawet napisanego od nowa sterowania pod pc, nie da sie tego zmienic. W RE4 nawet nie dali obslugi MYSZKI do celowania. Na PC mogliby poprawiac grafike wzgledem portow jak chca, ale po co? To kosztuje, gra i tak sie sprzeda bo nie ma gracz wyjjsca - zobacz bodajze najnowsze Fify na konsole, a na PC. Ponoc na PC jest port na starym engine, gdy 360 ma nowy i wyglada ok. Po co beda kombinowac jak na pc trzeba sie znac, wydadza gownianie wygladajacego porta i tez zarobia bo gro pctow to wynalazki marketowe. Zreszta, Ironman albo Hulk to tez port...z ps2, a nie next genow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Fire różnice pomiędzy 9 i 10. Nie mam jeszcze radka z dx11 w3ięc tu nie mogę się wypowiedzieć.

 

Oczywiście, że DX10 się nie przyjął bo był tylko na Vistę.

DX 11 się przyjmie bo jest na siudemę i vistę. No tez prawda, że nie od razu i dawno już będzie kolejna generacja kart a ceny znacznie spadną. Ale zakładanie z góry że DX 11 nigdy nie wejdzie jest niepoważne. Za dwa lata DX9c będzie równie ważny jak obecnie DX8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

@Fire różnice pomiędzy 9 i 10. Nie mam jeszcze radka z dx11 w3ięc tu nie mogę się wypowiedzieć.

 

Oczywiście, że DX10 się nie przyjął bo był tylko na Vistę.

DX 11 się przyjmie bo jest na siudemę i vistę. No tez prawda, że nie od razu i dawno już będzie kolejna generacja kart a ceny znacznie spadną. Ale zakładanie z góry że DX 11 nigdy nie wejdzie jest niepoważne. Za dwa lata DX9c będzie równie ważny jak obecnie DX8.

Nie rozumiesz przekazu - mozesz miec i DX20 jako standard, ale RYNEK GROWY to glownie konsole, na nich zarabia sie najwiecej. GRY na DX10/11 zobaczysz przy PS4 i X720, a nie przy obecnej generacji. Co z tego, ze 10 nie przyjela sie - pisanie gier pod to, gdy wiekszosc sprzetow tego nie ciagnie byloby samobojstwem debvelopera i tak samo bedzie z Dx11. Skoro Vista sie nie przjela, to tak samo bedzie z 7, ktora na starcie kosztuje u nas 750-850. 7 to de facto to samo co Vista, tylko, ze juz po service packach, ale i nie to jest problemem. Problemem jest RYNEK GROWY i jego wartosc. W 2006 podzial srodkow miedzy konsole, a pc wynosil 6 : 1, rynek PC wtedy wart byl ledwo 1mld, a ten trend nie rosnie, spada. Konsole graja 1 skrzypce, na nie wychodza killery, a dopiero pozniej my mamy konwersje. Jesli na konsoli nie sprzeda sie cos, tak my mamy crap-porta i tyle w temacie DX11.

 

To nie jest zakladanie i popadanie w smiesznosc, to jest fakt zwiazany nie z sila tworcza nVidii/AMD, a z tym kto robi gry. Malo tego, czy AMD/nV wspiera w ogole rynek pctowy, tak jak Sony i MS, ktory nawiasem mowiac jest producentem Live i Xboxa, w kontekscie gier? Nie. To jest glowny problem. Co z tego, ze w Dircie na logosie auta bedzie Radeon. Widziales jakiegos KILLERSKIEGO ekskljuziffa na pc? Nie. Za to wiekszosc dobrych gier to jednak konwerty. Widziales w ogole jakies wieksze turnieje growe na pc? Ja nie przypominam sobie za to o konsolach nie dosc, ze w prasie, telewizji to jeszcze robi sie reklamy, promocje i zaprasza celebrytow.

 

PC to zabawka dla osob w temacie, bo reszta to kupilaby za duza kase zloma, a ludzie nie maja ochoty byc dymanym na hardwarze wiec ida po konsole, kupuja i pieprza system 5 lat, czas jaki to zyje. Nie martwia sie o detale, rozdzialki, lazenie, zaiwszanie, zasilacze, ramy, bsody i inne duperele. Zaplaca za to wiecej niz Ty przy okazji ceny gier na pc, ale to juz inna bajka.

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz przekazu - mozesz miec i DX20 jako standard, ale RYNEK GROWY to glownie konsole...

Rozumiem przekaz. Pisałeś, że nie widzisz, a są pozycje, w których widać. Ja więc widzę. tyle w temacie nie wnikam ile gier jest konwertowanych z konsol bo przecież nie muszę grać we wszystko. Zresztą obecnie gram 90% w menagera piłkarskiego a tam naprawdę nie jest wymagany mocny układ graficzny. Pozostałe 10% to darmowa gierka sieciowa Spring RTS, w ogóle nie korzystająca z DX bo pisana pierwotnie pod linuxa. Pracuje pod OGL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Rozumiem przekaz. Pisałeś, że nie widzisz, a są pozycje, w których widać.

Pokaz mi te gry, w ktorych widac prawdziwa roznice. Crysis? Fake. DMC4? Bez przesady. Lost Planet? Taaa. To sa roznice kosmetyczne, ktore maja chyba promowac sprzet klasy "dx10 ready".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad nową kartą i procesorem rozmyślam z powodu assasin creed bo już jedynka ledwo u mnie działa, a tu dwójka za pasem :)

ale mimo, że nie korzystam to ślepy nie jestem i jak trzeba to widzę różnicę.

 

Dla mnie na przykład RE5 była widoczna różnica i to od początku. Gra mi się nie podobała z powodu rasistowskiej fabuły więc nie gram. Jednak widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Nad nową kartą i procesorem rozmyślam z powodu assasin creed bo już jedynka ledwo u mnie działa, a tu dwójka za pasem :)

ale mimo, że nie korzystam to ślepy nie jestem i jak trzeba to widzę różnicę.

 

Dla mnie na przykład RE5 była widoczna różnica i to od początku. Gra mi się nie podobała z powodu rasistowskiej fabuły więc nie gram. Jednak widzę.

Cos chyba widzisz widzac "logosy", a nie gre ;) Pewnikiem, gdyby pokazali Ci Dirta 2 na DX9 i dx11 pod maxem to w ogole nie wiedzialbys co jest czym jesli nie byloby podpisu przy 50 FPsach.

 

PLACEBO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos chyba widzisz widzac "logosy", a nie gre ;) Pewnikiem, gdyby pokazali Ci Dirta 2 na DX9 i dx11 pod maxem to w ogole nie wiedzialbys co jest czym jesli nie byloby podpisu przy 50 FPsach.

 

PLACEBO.

 

dx11 to nie tylko nowe efekty, to tez znacznie wiekszy FPS, przy tych samych efektach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

dx11 to nie tylko nowe efekty, to tez znacznie wiekszy FPS, przy tych samych efektach

Slucham? Dirt 2 na DX11 w 5870 stracil 30 FPS "przy tych samych efektach". 5770 ociera sie o poziom totalnie niegrywalnej rozgrywki w 1680x1050, czyli absolutnym standardzie przy dzisiejszych LCD. 30 FPS? aha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dirt 2 jeszcze nie miał premiery, więc z osądami się jeszcze trochę wstrzymaj. AMD specjalnie dla tej gry wypuściła Hotfixa bodajże wczoraj, więc cokolwiek było testowane do tej pory możesz o kant [gluteus maximus] rozbić.

 

DX10 vs DX11 w Battleforge

http://pclab.pl/art38674-8.html

http://www.gamereplays.org/hardware/portal...;news_id=547617

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Dirt 2 jeszcze nie miał premiery, więc z osądami się jeszcze trochę wstrzymaj. AMD specjalnie dla tej gry wypuściła Hotfixa bodajże wczoraj, więc cokolwiek było testowane do tej pory możesz o kant [gluteus maximus] rozbić

A ten hotfix tyczy sie kart x2, a nie singla.

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages...erformance.aspx

 

Jesli wydaje Ci sie, ze nagle dostaniesz "magicznego" boosta na kastratratach to nie ma o czym rozmawiac.

 

 

BattleForge od jakiegoś czasu jest zgodna z DirectX 10.1, stąd znaczna przewaga kart AMD nad kartami NVIDII we wszystkich trybach z włączonym wygładzaniem krawędzi. Radeon HD 5870 jest trochę mniej wydajny niż Radeon HD 4870 X2, ale... sytuacja zmienia się po włączeniu trybu DirectX 11. Mieliśmy niewiele czasu na sprawdzenie wydajności, ale jedna rozdzielczość wystarczy, aby pokazać skalę poprawy. Liczba klatek wyświetlanych w ciągu sekundy przez Radeona HD 5870 wzrosła o 17%. Mieliśmy okazję rozmawiać z jednym z twórców gry o tym, co zostało zmienione i jak to działa. Cała modyfikacja polegała na napisaniu nowego sposobu renderowania SSAO, korzystającego z Compute Shader w wersji zgodnej z DirectX 11. Ponoć wszystko wykonał jeden programista w ciągu dwóch tygodni. Całkiem nieźle. Różnic w jakości obrazu nie dostrzegliśmy. Przy okazji: chyba po raz pierwszy gra korzystająca z jakiegoś API wyszła wcześniej niż samo API i karta, która potrafi się z nim dogadać.

Ambinet occlusion lepiej napisany, stad "zysk", a konkretniej mniejsza strata na wydajnosci niz przy DX9. Gdyby pewnikiem napisali to poprawniej pod DX9 to nie byloby tematu.

 

Ps, odnosnie samego SSAO

http://forums.battleforge.com/forum/showthread.php?p=236736

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie wiesz co napisać to pleciesz byle co. Nie ważne czy z SSAO, czy AA czy AF. Jeśli przy jakimkolwiek elemencie renderingu obrazu 3D DX11 da wzrost wydajności to będziesz musiał się z tym pogodzić czy ci się to podoba czy nie. Co nie wymyślisz wzrost jest wzrostem.

 

P.S. jesteś ciężkim osobnikiem do dyskusji, a tacy mają tylko jedno określenie. zresztą udowadniasz to w każdym temacie, w którym twierdzisz, że masz coś mądrego do powiedzenia.

 

:f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dx11 to nie tylko nowe efekty, to tez znacznie wiekszy FPS, przy tych samych efektach

Gdzie konkretniej, bo jest sprzet DX11 i system, wiec chcialbym dostac kilka kluczowych dowod w sprawie, widocznych golym, niewprawnym okiem, bo mam gehenne myslowa jaka karte wybrac?

Czy skupic sie na najszybszym DX10 czy na obiecanej DX11, czy poczekac na nastepne szybsze DX11 i postawic czasowo na srednie DX10. <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na yt widziałem fajny filmik pokazujący różnice miedzy dx10 a dx11 a konkretniej teselacjie na dx11. Jak dla mnie to największy + w stosunku do poprzednich dx. Wg mniej najlepiej przeczekać na najmocniejszej dx10 do wydania następnej generacji kart dx11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slucham? Dirt 2 na DX11 w 5870 stracil 30 FPS "przy tych samych efektach". 5770 ociera sie o poziom totalnie niegrywalnej rozgrywki w 1680x1050, czyli absolutnym standardzie przy dzisiejszych LCD. 30 FPS? aha.

"Aby zauważyć różnice, nie trzeba się zbyt długo przyglądać. O ile między DX9, a DX10 różnica jest w sumie niezauważalna, o tyle DX11 wprowadza o wiele ładniejsze efekty świetlne (HDR), a także gęstsze efekty cząsteczkowe (Particles), na tekstury narzucony jest głębszy Bump Maping, co powoduje, że są one jeszcze ładniejsze, bardziej realistyczne.

A jak wpływa to na wydajność?

 

ATI Radeon 5850

DX 9 74 fps

DX 10 69 fps

DX 11 63 fps

 

Testy przeprowadziłem w najwyższych ustawieniach z czterokrotnym wygładzaniem krawędzi (4xMSAA) w rozdzielczości 1920x1200."

 

Link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , temat cały przeczytałem z nadzieją , że zostanie poruszony problem poboru prądu 5750 i nic.

Tylko w jednym wątku Firekage wspomniał o problemach z 5850 w WIN7.

 

Na marginesie - ludzie raportuja problem z dzialaniem 58xx pod WDM1.1 czyli pod W7 - jesli to okaze sie prawda tak tekst o oszczednosci energii bedzie labedzim spiewem...dla calej serii.

 

No i chyba jest tym śpiewem.....

bo tak sie składa że musiałem wymienić kartę z 7900gs i wybór padł na 5750. Wiecie co się okazało?

przy 7900gs komp w idle pobierał 99-108W

przy 5750 nie schodzi poniżej 105W

Reszta konfigu sie nie zmieniła więc jej nie wymieniam dodam tylko , że mam W7 HP

Edytowane przez zawijas83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ty uważasz, że 7900gs ciągnie więcej prądu niż 5750? Na jakiej podstawie?

 

7900gs ma pobór mocy na poziomie 19W w 2D i maksymalnie 45W w 3D Link

5750 wg. AMD ma odpowiednio 16/86W

 

Zatem biorąc pod uwagę jakąś niepewność pomiarową twojego miernika i procedury pomiaru wszystko się zgadza :]

 

Pzdr.

Edytowane przez radiergummi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...