ememiks Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zadajcie sobie pytanie co bylo szybciej dx9 czy dx10 nie wspomne tu juz o 10.1 i 11. Wiec stwierdzenie i porownanie o ilosci gier na dx9 do pozostalych dx jest poprostu smieszne i poprostu osoba ktora robi takie porownanie nie wie co mowi. To samo o popularnosci systemu z dx10 niestety vista nie przyjela sie inna sprawa z win7. Tez jest sprawa ze gry nie sa robione w przeciagu miesiaca a niektore nawet zostaly rozpoczete gdzieo dx10 nawet sie nie mowilo. Kwestia na jakim silniku sa jeszcze robione gry i czy jest mozliwosc wdrozenia dx10 tym bardziej dx11 i czy wogule jest sens ktory wiaze sie z $ jak i z czasem. To wszystko jest do czasu postepu sie nie zatrzyma to ze dx9 jest jeszcze dosc popularny nie znaczy ze za rok bedzie juz kto kolwiek robil jakies powazniejsze produkcje na nim. Duzo gier tez jest poratami z konsol gdzie tam jest dx9 a niestety ale wieksze pieniadze wlasnie tam widza producenci gier niz na rynku komputerow. Tak narazie to dx11 to taki dodatek do dx9/10 i trzeba czekac na prawdziwe tytoly pisane pod wzgledem dx11. Ludzie ten spor jest bez sensu nie wiem co Firekage chce udowodnic? ze dx9 nigdy nie zginie ze inne bibloteki sa niepotrzebne? wiele osob bylo przed toba i nie zatrzymalo rozwoju techniki a prawda jest taka ze trzeba isc z postepem a nie sie cofac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Wydaje mi się, że źle pojmujesz informacje o zmianach w sterownikach. To, że podają zmiana 6% czy 9% oznacza, że tu osiągnęli szczególnie duży postęp albo, że ten tytuł miał według nich kluczowe znaczenie. Ale wcale nie znaczy, że na przykład w dirt2 nie zyskali 2% albo w mało znanej grze 10%.Dokładnie tak jest u ATi od lat, nie o wszystkim piszą w ReleaseNote a jak sie sterowniki zainstaluje to często widać inne zmiany niż tylko te opisane. Dlatego rozsądnie mieć zawsze najnowsze (poza przypadkami ewidentnych bugów) sterowniki i wtedy porównywać wydajność. Bezapelacyjnie 5770 pozwala na komfortową gre w Dirt2. Podejrzewam że starano się o to by wszystkie nowe ATi to zapewniały bo gra była hucznie zapowiadana. Ale nie łudźmy się z czasem jak będą pojawiały się gry z większą ilością efektów dx11 a szczególnie dużo teselacji karty 57XX zaczną powoli wymiękać. Jedynie jak należy na te karty patrzeć to na wydajność dx9 + dodatki. Jeśli cena kart będzie w przedziale ich wydajności w dx9 z nieznaczną dopłatą wtedy mogą stać się najlepszym wyborem. Na razie to tak do końca nie wygląda. Poza tym nie porównujmy cichej pracy jaką daje zamontowanie accelero + 120mm do chłodzenia fabrycznego (tego referencyjnego). EDIT To co Firekage stara się przekazać odnośnie dx9 jest to że będzie dominujący do czasu pojawienia się konsol z dx11. A do tego czasu pojawią się wydajniejsze karty. Chodzi o to że dx11 w 5770 nie jest jakimś super atutem a raczej miłym dodatkiem. To juz energooszczędność i cichsza praca w stos do 48XX jest większym plusem zakupu. Edytowane 29 Grudnia 2009 przez rafa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NuCore Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Niemniej Firekage, nie chce tych w/w argumentów do siebie dopuścić, jakby świat i rozwój PC, kręcił się tylko wokół gtx'a 260. zapewne zmieni zdanie o DX11, gdy nV wyda GF 100 razem z DKF;), tak samo, jak zmieniła zdanie o DX10.1;) Niemniej nadal zauważam, że ma on problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ponieważ od początku pisałem, ze zrobiłem mały test w odniesieniu do wyników innych user'ów w tym wątku, a nie jakąś mega recenzje dirta 2 z setką wyników. Jak już tak bardzo chce się on kłócić, niech sie pochwali ile lat ma styczności z rynkiem gier PC i konsol oraz jakich firm grafik uzywał, bo jak na razie wyłania sie obraz skrajnego fanatycznego fun'a nV. Na 7 grafik, teraz mam 2'ga ATi i nie zauważam żadnych niemiłych niespodzianek, po przesiadce z NV(nie licząc czasów kiedy akceleracja 3D byla sennym marzeniem, w którym nasz kolega widocznie zaczęsto przebywa), więc widać skąd u niego ten pesymizm do ATI, skoro może karty tej firmy, tak jak i Dirta 2 w dx11 widział tylko na zdjęciach (któremu to stanowi tak a propo nie zaprzeczył);). P.s. Specjalnie dla naszego ulubionego wojownika o rynkowy byt gtx'ów powtórzę: Nie twierdze, że 5770, to super wydajna karta, ale do grania jak najbardziej się nadaje,co sam takze zauważa, nie każda gra jest pod DX11, więc w te gry na niej tez da się grać. Poza tym ma zalety w postaci energooszczędności oraz cichej pracy. Następnie wspiera nowe technologie i to nie tylko DX11. Idąc torem naszego forumowego kolegi, można by stwierdzić, po co mieć samochód z wielopunktowym wtryskiem benzyny, skoro samochody jeździły tez na jednopunktowym, czy nawet gaźniku?;) Rozwój jest potrzebny, bez względu na to, która firma wprowadza coś nowego. Nie tylko wynalazki nV się liczą;) Edytowane 29 Grudnia 2009 przez NuCore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ememiks Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dlamnie seria 57xx to wlasnie nie dx11 a cicha praca, niska temperatura i karta z sredniego segmentu pozwalajaca grac jak do tej pory w nowe tytoly. I moglem kupic 4890 czy gtx260 ale nie lubie sie cofac lat mi nie ubywa tylko przybywa i pomimo mniejszej wydajnosci stawiam na nowe rozwiazania gdyz rynek elektroniki zawsze idzie najszybciej z postepem dopiero pozniej inne galezie technologiczne podazaja za nim. Chociaz niektorzy jak sobie wmowia ze czarne to biale to nie ma ch.ja we wsi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Frykasie odpowiedz sobie sam dlaczego jest tak mało gier DX10. Może z powodu małej popularności Visty? Może dlatego, iż DX10 jest zasadniczo inny od 9? A może dlatego, bo są to dużo młodsze API od 9? Dlatego, ze prawdziwe pieniadze zarabia sie na konsolach o czm pisalem kilkukrotnie, ale tutaj nikt tego nie odbiera. Prawdziwy GAMING w rozumieniu developerow nie jest na PC od lat, to tyczy sie konsol oraz wydawanych na nie gier, jak i pieniedzy na promocje. Vista trafila w zly moment, gdy malo kto mial wiecej jak 2GB ramui czy proca 2 rdzeniowego, jednak hajp jaki robi sie przy 7 osobiscie mnie smieszy bo to jest praktycznie ten sam system o innym wygladzie pulpitu, a ludzie juz go kochaja. Ci co mieli juz wtedy lepsze kompy smigaja od tego czasu na Viscie i nie narzekaja. Sam mam miedzy innymi taki, choc w grach nie wazne czy to Vista, czy 7 bo i tak od XP sa wolniejsze w grach 3D. Gier nie ma z tego powodu, o ktorym pisalem i nie ma to zwiazku z wiekiem api, a z tym na czym zarabia sie, co sie sprzedaje. Ludzie ten spor jest bez sensu nie wiem co Firekage chce udowodnic? ze dx9 nigdy nie zginie ze inne bibloteki sa niepotrzebne? wiele osob bylo przed toba i nie zatrzymalo rozwoju techniki a prawda jest taka ze trzeba isc z postepem a nie sie cofac. Popatrz, sa ludzie, ktorzy rozumieja co sie pisze : EDIT To co Firekage stara się przekazać odnośnie dx9 jest to że będzie dominujący do czasu pojawienia się konsol z dx11. A do tego czasu pojawią się wydajniejsze karty. Chodzi o to że dx11 w 5770 nie jest jakimś super atutem a raczej miłym dodatkiem. To juz energooszczędność i cichsza praca w stos do 48XX jest większym plusem zakupu. Dokladnie i dzieki Bogu, ze ktos jest w stanie to pojac ;) Obecnie kazde nowe API to smiech, tak samo bylo z 10 oraz pozniejszym 10.1. Nic jak napis na pudelku. Mamy ere konsol, przewaznie konwersji lub wydawaniem gier na pc z DX9 bo to ma kazdy w domu, a nie kazdy bedzie leciec na wymiane calego kompa by pograc w jakas tam gre, ktora ma wcisnietego DX11. Jak pisalem - teraz AMD moze reklamowa to jako nowosc, a do czasu premiery nV to stanie sie rzecza oczywista - nowa grafa musi miec nowe API i wtedy AMD nie bedzie miec czego reklamowac na swoich kartach. Zacznie sie wymyslanie od nowa. Do tego prawdeziwy DX11 to zobaczymy jak powstana nowe generacje konsol, ktore zarabiaja na siebie wiecej niz pc. O tym tez pisalem w kontekscie nV i wejscia na inny rynek, ale widze, ze i tego nikt tutaj nie zauwazyl. Niemniej Firekage, nie chce tych w/w argumentów do siebie dopuścić, jakby świat i rozwój PC, kręcił się tylko wokół gtx'a 260. zapewne zmieni zdanie o DX11, gdy nV wyda GF 100 razem z DKF;), tak samo, jak zmieniła zdanie o DX10.1;)Ty masz chyba powazny problem z odbiorem informacji. Przeczytaj wyzej to o co pytal enemiks, a nastepnie to co napisal Rafa, a pozniej zobacz co napisalem ja o API. Nie, nie kreci sie przy moim GTX bo ten rzadko kiedy widywal DX10 skoro DX9 daje to samo + wiekszy framerate. Niemniej nadal zauważam, że ma on problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ponieważ od początku pisałem, ze zrobiłem mały test w odniesieniu do wyników innych user'ów w tym wątku, a nie jakąś mega recenzje dirta 2 z setką wyników. A userzy na tym forum przewaznie wala benki. Problem zaczal sie w momencie, gdy ja nie KPILEM, a spokojnie zapytalem o wyniki z okreslonymi parametrami. Od tego zaczela SIE WASZA obrona na zwykle pytanie, a pozniej dodalem jeszcze cos co dla kazdego powinno byc rzecz wazna - gry. GRY stanowia sile napedowa tego calego biznesu, a ze konsole sa traktowane priorytetowo, zarabiaja wiecej tak nie ma co liczyc na to, ze nagle WSZYSCY poroba gry na DX11 (odcinajac sobie mioionowe wplywy z tych co maja jeszcze DX9 i starszy sprzet : przypomnij sobie co pisano o SWFU) bo ten w chwili obecnej jest tworzony za czyjas kase - DIRT jakie ma logosy, co? Uwazasz, ze w kwietniu AMD bedzie wywalac kase na gre z DX11, gdy nV tez odpali DX11? Oj bez jaj, to wygladaloby tak samo jak AA na ATI w Batmanie za kase nV. Powagi troche. Jak już tak bardzo chce się on kłócić, niech sie pochwali ile lat ma styczności z rynkiem gier PC i konsol oraz jakich firm grafik uzywał, bo jak na razie wyłania sie obraz skrajnego fanatycznego fun'a nV Poczatek tego zdania doskonale przedstawia Twoja osobe - ja polemizuje, ja sienie kloce. Zauwazylem jednak pewna prawidlosc - napisz jakas uwage i to czasami niepochlebna na czyjs sprzet to wlasnie zacznie sie 'wojenka" - sam o tym piszesz.... Ile mam stycznosci? Odpowiem inaczej : w temacie grania i sprzetu siedze od koncowki lat 90. Ja pamietam jeszcze takie starocie jak Shneider na ktorym tez sie gralo, bo o kasetowym C64 czy starusienkim Atari nawet nie wypada rozmawiac. Cos jeszcze? Od lat uzywam grafik nV i nigdy nie mialem wiekszych problemow, od pazdziernika zeszlego roku mialem jeszcze 2 ati* : 4850 i 4870, bawilem sie lacznie tym do kwietnia. Widzialem jakie to ma problemy, jakie bledy sa w sterownikach, jak zapewnia sie o poprawie ich i pozniej co wychodzi po instalacji nowych. Mnie uswiadamiac nie musisz. *zapomnialem : w miedzy czasie mialem jeszcze X300, bawilem sie R9600Pro. . Na 7 grafik, teraz mam 2'ga ATi i nie zauważam żadnych niemiłych niespodzianek, po przesiadce z NV(nie licząc czasów kiedy akceleracja 3D byla sennym marzeniem, w którym nasz kolega widocznie zaczęsto przebywa), więc widać skąd u niego ten pesymizm do ATI, skoro może karty tej firmy, tak jak i Dirta 2 w dx11 widział tylko na zdjęciach (któremu to stanowi tak a propo nie zaprzeczył);). Pozwol, ze do widzenia na screenach odniose sie pozniej, teraz nie sie nie chce, ale odpowiem na reszte. Pesymizm? Polecam posty Ojejku na forum AMD, ktory nie boi sie WYMAGAC. Jednoczesnie taki ciekawy temat dla Ciebie, a ktory przerabial chyba nawet niedawnio kknd, to tak na potwierdzenie, ze ocs na rzeczy jest : Prosze, zapoznaj sie z tymi dwoma dokumentami : -temat na forum AMD odnosnie ATIKA, ktory trwa od lat : http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...MVIEWTMP=Linear -linkownia z google, jak sie wczytasz to zobaczysz grafiki jak R9600... http://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl&...2c42613bf02c3f8 http://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl&...2c42613bf02c3f8 -po polsku : http://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl&...2c42613bf02c3f8 Tutaj poradnik ze strony AMD, ktory nic nie wnosi : 1: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages...ndowsVista.aspx 2: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages...ormessages.aspx Nadal uwazasz, ze tego nie ma, ze to nie wystepuje bo np. Ty nie miales? Edytowane 29 Grudnia 2009 przez Firekage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ememiks Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Nie ma co tu wytykac palcem zaplecze techniczne, wsparcie i sterowniki ati bo wlasnie widze ze to robisz bo ja siedze od samego poczatku kart grafiki z 3d (virge 3d,matrox,3dfx,riva tnt itp) i mialem w sumie po rowno kart nv/ati i w tym samym przedziale czasowym ze widzialem co kto potrafil i raz mielismy perelke od nv za chwile od ati. Widze ze miales ati od x300 to cie pociesze ze to juz byly czasy gdzie sterowniki od ati jak i samo zaplecze jako tako dzialalo. Lecz w tedy ati przy nv bylo jak malutki kiosk ruch przy empiku. A nv nie jest taka swieta i tez sporo wpadek mieli sprzetowo jak i programowo. Nie powinnismy skladac poklonow i wielbic jednego sprawiedliwego czy to nv czy ati bo tak naprawde wszyscy jestesmy dla nich "$" i tak naprawde maja nas w Dup....ale mamy nad nimi przewage to my mozemy zdecydowac czyj produkt kupimy tego nam nie moga nazucic sila. Teraz wlasnie jest dobry przyklad jakati wyszlo na prosta i co sie dzieje z polityka cenowa kiedy nv chwilowo usiadla na dupsku oby nie na dlugo bo konkurencja musi byc byle byla to zdrowa konkurencja a nie jak ostatnio wyciaganie brudow czy blokowanie aa w batmanie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawex1983 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Dlatego, ze prawdziwe pieniadze zarabia sie na konsolach o czm pisalem kilkukrotnie, ale tutaj nikt tego nie odbiera. Prawdziwy GAMING w rozumieniu developerow nie jest na PC od lat, to tyczy sie konsol oraz wydawanych na nie gier, jak i pieniedzy na promocje. Vista trafila w zly moment, gdy malo kto mial wiecej jak 2GB ramui czy proca 2 rdzeniowego, jednak hajp jaki robi sie przy 7 osobiscie mnie smieszy bo to jest praktycznie ten sam system o innym wygladzie pulpitu, a ludzie juz go kochaja. Ci co mieli juz wtedy lepsze kompy smigaja od tego czasu na Viscie i nie narzekaja. Sam mam miedzy innymi taki, choc w grach nie wazne czy to Vista, czy 7 bo i tak od XP sa wolniejsze w grach 3D. Ze wszystkim się zgadzam poza: Vista była zbyt wymagająca ale też 7 jest nieco lepszy. Rynek gier PC nie jest wcale tak mocno marginalizowany jak to sobie wyobrażasz. Kończąc kupiłem 5770 bo: 1) Super wydajna nie jest, ale mi starcza. Mam 26 lat i nie chce mi się już grać tyle co kiedyś. Poza tym nie mam czasu. 2) Jest cicha i nie bierze dużo prądu. 3) Nie stać mnie na nic lepszego. Edytowane 29 Grudnia 2009 przez slawex1983 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dla mnie jest to akurat. Ale już było o tym, zależy od osoby. Ja nie przywiązuje takiej wagi i grałem w Gotic3 nawet przy 15FPS choć bez komfortu. PS. Oglądając film w TV pewnie strasznie klniesz, że klatkuje. Tacy ludzie jak Ty są po prostu uzależnieni i nie widzą świata poza grami. Liczą każdą klatkę, jakby świat miał się zawalić, gdy nie będzie 60FPS w FullHD. http://kzme.gildia.pl/?p=6351 :E Ale to już szczególny przypadek. Zonk na maxa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teraw Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 a ja mam takie małe pytanko: jest sens zmienić mojego 4850 na 5750/5770? to znaczy, czy będę miał zauważalną różnicę wydajności, czy niezbyt? Gram w 1920/1080 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Będzie różnica choćby ze względu na 2x większą ilość pamięci na pokładzie, a sam chip też jest dużo szybszy. Jeśli nie wiesz co zrobić z kasą to na pewno zyskasz. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Na 5750 bez sensu bo wydajnosc ta sama tylko ramu wiecej i mniej pradu bierze. Na 5770 zauwazysz sporo poprawe tzn. ja zauwazylem duzego kopa w plynnosci po przejsciu 4850-> gtx 260 a 5770 jest na zblizonym poziomie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 EDIT To co Firekage stara się przekazać odnośnie dx9 jest to że będzie dominujący do czasu pojawienia się konsol z dx11. A do tego czasu pojawią się wydajniejsze karty. Chodzi o to że dx11 w 5770 nie jest jakimś super atutem a raczej miłym dodatkiem. To juz energooszczędność i cichsza praca w stos do 48XX jest większym plusem zakupu. Myślę, że tytuły w pełni DX11 pojawią się już w 2010. Dlaczego? Ponieważ o rozwoju API developerzy są informowani z dużym wyprzedzeniem i nie są zaskakiwani. A wydać grę z pełnym DX11 teraz to spora reklama i warto zgarnąć taką pulę. Co do wyższości dobrego systemu chłodzenia i TDP nad implementacją DX11 w obecnej chwili to oczywiście oczywista oczywistość ;) Co do założenia, że w każdym następnym tytule DX11 5770 klęknie to nie jestem przekonany. Przy dobrej optymalizacji gry ta karta jeszcze może wydolić do rozdzielczości 1680-1050, nie full HD. Popatrz, sa ludzie, ktorzy rozumieja co sie pisze : Dokladnie i dzieki Bogu, ze ktos jest w stanie to pojac ;) Szkoda, że ty nie do końca zrozumiałeś co rafa napisał. Jeszcze raz szkoła podstawowa czytanie ze zrozumieniem. DX11 jest miłym dodatkiem, ale cisza i niskie TDP przekładające się na słabsze i cichsze zasilacze to konkret. Natychmiastowa korzyść, niebagatelna, cenna. A kupon na dirta tez nie jest zły :) zdecydowanie lepszy pomysł niż coh jak było przy 4850. http://kzme.gildia.pl/?p=6351 :E Ale to już szczególny przypadek. Zonk na maxa. Też ma duże znaczenie zestaw gier jakie Cie pasjonują. Pisząc że miałem gdzieś 15FPS i grałem mimo to. Obecnie gram w FM2010 i ta gra po kilku latach rozwoju w końcu w ogóle wprowadziła grafikę. Wcześniej to były tylko tabelki i wykresy. A grywalność? Po sezonie 2010/11 gdzie kierowałem manchester united zdobywając puchar Euro, puchar anglii, i wygra le ligę aż w końcu przegrałem puchar zdobywców pucharów z Barcą mogę powiedzieć, że taka gra z minimalistyczną grafiką z połowy lat '90 jest absolutnie numerem 1 jeżeli chodzi o grywalność. Tak więc z tej perspektywy mój dystans do 60FPS jest dość duży mniej więcej taki jak do SF IV i gier tego typu. Więc twój zonk mnie raczej nie wzruszył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Myślę, że tytuły w pełni DX11 pojawią się już w 2010. Dlaczego? Ponieważ o rozwoju API developerzy są informowani z dużym wyprzedzeniem i nie są zaskakiwani. A wydać grę z pełnym DX11 teraz to spora reklama i warto zgarnąć taką pulę. i wladowac w to grube mln$ i miec nadzieje, ze chociaz sie to zwroci?? nikt na to nie pojdzie. tym bardziej patrzac na poziom piractwa na pc. jezeli konsole czegos nie wymusza to na pc cudow nie ma co oczekiwac. swoja droga, obecne karty dx11 sa za slabe, aby w pelni z niego korzystac. tak bylo i tak bedzie z kazdym nowym hardware i api. dopiero nastepna generacja/wersja hardware pociagnie to z w miare przyzwoitym framerate. i pisze tutaj o topowej karcie - hd5970, ktora nie daje sobie rady szczegonie tesselacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 i wladowac w to grube mln$ i miec nadzieje, ze chociaz sie to zwroci?? nikt na to nie pojdzie. tym bardziej patrzac na poziom piractwa na pc. jezeli konsole czegos nie wymusza to na pc cudow nie ma co oczekiwac. swoja droga, obecne karty dx11 sa za slabe, aby w pelni z niego korzystac. tak bylo i tak bedzie z kazdym nowym hardware i api. dopiero nastepna generacja/wersja hardware pociagnie to z w miare przyzwoitym framerate. i pisze tutaj o topowej karcie - hd5970, ktora nie daje sobie rady szczegonie tesselacja. Znów powtarzasz to samo na co już odpisałem. Poprzednio 8600GT/GTS dawał 5FPS w grach DX10 a obecny 5750/70 daje 30FPS w pierwszych grach DX11. 30 to mniej niż byśmy chcieli, ale porównanie do premiery kart DX10 jest nieproporcjonalne i wymuszone. Co do DX11 i implementacji. Ty tak twierdzisz. Marketing szeptany nV jest dość mocny. To wiemy. nV zawsze podaje swoim fanbojom dobre argumenty aby dowieźć, że ATI jest gorsze, a jak już jest lepsze to w takim razie że to nic nie znaczy. Czy może sam zauważyłeś, że konsole napędzają rynek? Nie? Może i tak będzie, może nie, ja uważam, że każda firma będzie, która chciała zaistnieć na rynku PC wprowadzi tytuły DX11 bo o tych tytułach będzie się dużo pisać i darmowa reklama czyli pewna kasa i zwrot i tak koniecznych inwestycji murowane. Ogólnie to cały ten dział jest o kartach na PC więc jak uważasz, że to strata czasu to czemu w ogóle nie przesiądziesz się na konsolę? Poza tym nielegalnie kopiowane gry na konsole są równie dostępne co na PC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) No właśnie, dx11 w 2010 - to jest senne marzenie co najwyżej :D Owszem już zapowiadają tytuły z elementami dx11 ale do gry natywnej...bardzo daleka droga. Jak pojawi się jedna dwie gry pod koniec roku to już będzie sukces, i to sukces dzięki sponsoringowi np ATi bo żaden developer nie zainwestuje ryzykując grube miliony... @maxymilii - jeszcze nie było żadnych gier w dx11, te 30fps masz w dx9 + 0.5% dx11 Edytowane 30 Grudnia 2009 przez rafa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Szkoda, że ty nie do końca zrozumiałeś co rafa napisał. Jeszcze raz szkoła podstawowa czytanie ze zrozumieniem.Daruj sobie ten ton. Dodatkowo jesli mowisz mi o czytaniu ze zrozumieniem, czyli argument, gdy nie ma sie wiele do powiedzenia tak zobacz co sam napisales : Myślę, że tytuły w pełni DX11 pojawią się już w 2010. Dlaczego? Ponieważ o rozwoju API developerzy są informowani z dużym wyprzedzeniem i nie są zaskakiwani. A wydać grę z pełnym DX11 teraz to spora reklama i warto zgarnąć taką pulę. Zauwazyles, ze o tym samym pisalem wyzej? DZIS DX!11 to marketingowa pompa, a od kwietnia nie nie bedzie. Dzis mozna reklamowac swoje produkty jako cos co dziala z nowym API, ktorego konkukrencja nie ma. Od kwietnia nie bedzie to zadna nowoscia. DZIS to producent HARDWARE'u pakuje pieniadze w reklame API, ktore posiadaja jego grafiki. Od kwietnia nikt nie bedzie bawil sie w to, zwlaszcza, ze ZADEN developer nie zrobi gry, ktora ma celowane API po to tylko by mniej sprzedac bo wiekszosc ma w domach DX9, dodatkowo jeszcze sprzet klasy sredniej. Wiesz do licha czemu EA wydaajac FIFE nowa na PC wydala konwersje z PS2, a nie next genow? Bo doskonale wiedza, ze sprzeda sie, a wiecej osob kupi i pogra majac gowniane kompy. Z tego samego tytulu Iron Man oraz Hulk to graficzne szajsy, ale LAZA kazdemu. Ps - zabawne, reklama i warto zgarnac pule, gdy to producentowi grafiki zalezy na reklamie, a nie developerowi, ktory liczy tylko ilosc sprzedanych kopii. Im gra chodzi szybciej, im ma mniejsze wymagania tym wiecej osob to kupi, zagra, wyda pieniadze. TO nie lezy w gestii developera gry, by reklamowac produkt - gre - jako cos co ma DX11. Zabawne, ze uczysz mnie czytania ze zrozumieniem podajac to : DX11 jest miłym dodatkiem, ale cisza i niskie TDP przekładające się na słabsze i cichsze zasilacze to konkret. Natychmiastowa korzyść, niebagatelna, cenna. A kupon na dirta tez nie jest zły :) zdecydowanie lepszy pomysł niż coh jak było przy 4850. gdy meritum sprawy nie tyczy sie ciszy, TDP bo cisza w przypadku kart ma drugorzedne znaczenie bo zawsze mozna ja zmodowac, zas z TDP liczyc sie trzeba jak sie chce grac z detalami. Zabawne, ze wypominasz mi czytanie ze zrozumieniem, gdy MERITUM sprawy dotyczacej 5770 w kontekscie DX11 to jej moc, ale przede wszystkim to ile zarabia sie na developingu gier i do puki ktos placi za wciskanie DX11 do puty bedziesz miec kilka gier, ktore to maja - DIRT 2 i logosy Radeona. Od kwietnia nikt sie w reklame taka nie bedzie bawic. Co do wyższości dobrego systemu chłodzenia i TDP nad implementacją DX11 w obecnej chwili to oczywiście oczywista oczywistość ;) no patrz... Co do założenia, że w każdym następnym tytule DX11 5770 klęknie to nie jestem przekonany. Przy dobrej optymalizacji gry ta karta jeszcze może wydolić do rozdzielczości 1680-1050, nie full HD. 5970 kleka z teselacja przy i7 na 4GHz. Juz widze ten DX11 z teselacja, ktora wprowadza i juz widze te mase gier, ktore wiekszosci nie chodzi bo maja za slabe kompy i straty developerow z tego tytulu. Get real. Pisalem o Mafii 2 - ta jest natywnie robiona pod DX9. Też ma duże znaczenie zestaw gier jakie Cie pasjonują. Pisząc że miałem gdzieś 15FPS i grałem mimo to. Obecnie gram w FM2010 i ta gra po kilku latach rozwoju w końcu w ogóle wprowadziła grafikę. Wcześniej to były tylko tabelki i wykresy. A grywalność? Po sezonie 2010/11 gdzie kierowałem manchester united zdobywając puchar Euro, puchar anglii, i wygra le ligę aż w końcu przegrałem puchar zdobywców pucharów z Barcą mogę powiedzieć, że taka gra z minimalistyczną grafiką z połowy lat '90 jest absolutnie numerem 1 jeżeli chodzi o grywalność. Tak więc z tej perspektywy mój dystans do 60FPS jest dość duży mniej więcej taki jak do SF IV i gier tego typu. Więc twój zonk mnie raczej nie wzruszył. No jasne, na tej podstawie mozna pozniej na forach wciskac innym, ze GRAC SIE DA... Znów powtarzasz to samo na co już odpisałem. Poprzednio 8600GT/GTS dawał 5FPS w grach DX10 a obecny 5750/70 daje 30FPS w pierwszych grach DX11. 30 to mniej niż byśmy chcieli, ale porównanie do premiery kart DX10 jest nieproporcjonalne i wymuszone.Bez jaj. DX11 jest doklejony, a teselacja tylko na publice i wodzie. W Unreal Benku 5970 kleka do 20 fps. Co do DX11 i implementacji. Ty tak twierdzisz. Marketing szeptany nV jest dość mocny. To wiemy. nV zawsze podaje swoim fanbojom dobre argumenty aby dowieźć, że ATI jest gorsze, a jak już jest lepsze to w takim razie że to nic nie znaczy. Czy może sam zauważyłeś, że konsole napędzają rynek? Nie? Ta jasne, zdrowe myslenie oparte o moc karty, to co wprowadza DX11 i co jest reklamowane przez AMD to jak zwykle marketing szeptany na korzysc nV by deprecjonowac nowe API. Bede mocno zaskoczony jak na DX11 dzieki AMD pojawi sie choc 5 gier rocznie i beda to dobre gry, gdy od kwietnia kazde pakowanie kasy w DX11 przez AMD spowoduje,ze...nV za darmo moze reklamowac sie jako producent, ktory tez to odpali na DX11 i nie bedzie musial w to ladowac kasy bo zrobi to ktos za nia. Może i tak będzie, może nie, ja uważam, że każda firma będzie, która chciała zaistnieć na rynku PC wprowadzi tytuły DX11 bo o tych tytułach będzie się dużo pisać i darmowa reklama czyli pewna kasa i zwrot i tak koniecznych inwestycji murowane. Bzdura. Wyzej podalem Ci czemu FIFA, Hulk, Iron Man to konwersje z PS2, a nie next genow. Mafia 2 w fazie developingu tez jest tego przykladem. Developing jest za drogi by eksperymentowac, dzis producent grafiki placi za DX11, od kwietnia beda za to placic studia developerskie i nikt nie pozwoli sobie na straty tylko dlatego, ze doda cos co niewiele wprowadza w sferze jakosci obrazu, a za to wnosi w sferze wymagan sprzetowych, czyli nikt nie pozwoli sobie na to by produkcja nie zwrocila sie. Jakie inwestycje pc? Studia developerskie wciskaja kase w to, nikt im nie doklada o ile nie jest to gra sponsorowana i w gestii developera lezy ZAROBIENIE na grze, a nie reklamowanie gry jako cos co ma DX11 bo im wisi to na jakim sprzecie to sie odpali - im zalezy na sprzedazy. Produkcja gier jest tak droga, ze 1 niewypal swiadczy o byc albo nie byc firmy - zobacz sobie co sie stalo z tworcami Okami. Ekseryment i klapa. Ogólnie to cały ten dział jest o kartach na PC więc jak uważasz, że to strata czasu to czemu w ogóle nie przesiądziesz się na konsolę? Poza tym nielegalnie kopiowane gry na konsole są równie dostępne co na PC.Po pierwsze - on ma konsole, po drugie - na PS3 piratow nie ma. Na sam koniec : http://www.gamespot.com/news/6240625.html aking into consideration just North America and the UK, Call of Duty: Modern Warfare 2's launch could be considered a resounding success. Two days after Infinity Ward's modern military shooter's November 10 launch on the Xbox 360, PlayStation 3, and PC, Activision said that the game had sold 4.7 million units in the two aforementioned territories in 24 hours, generating revenue in the neighborhood of $310 million. Druga informacja jest to : [uPDATE] According to the Los Angeles Times, Modern Warfare 2's success didn't come cheap. The paper reports that the game had a budget between $40 million and $50 million before the cost of worldwide marketing, disc production, and distribution to retailers. Once those costs and the royalties paid to Microsoft and Sony are factored in, the game's final overall budget is estimated at around $200 million. The figure means that Activision spent far more producing, distributing, and marketing Modern Warfare 2 than it did developing it. Koszt do 50 mln$, budzet 200. Zrobili to na silniku 1, wyglada identycznie, chodzi rowniez dobrze na starych gratach - zarobi na sobie. Dodaj Dx11 itd...Jasne. i jeszcze : http://ve3d.ign.com/articles/news/51467/Mo...ging-Way-Behind As expected, the Xbox 360 version was the best seller with over one million sales on its own and GBP 38.5 million in revenues, a number which was also more than last week's entire total for the UK games market. Only the controversial PC version of the game could be considered a disappointment, entering at only number five in the individual formats chart. The PC version accounted for just three per cent of overall sales, compared to 57 per cent for the 360 and 40 per cent for the PlayStation 3. Using these percentages, PlayStation 3 sales can be estimated at 712,000 units (with GBP 27 million in revenues) and the PC at 53,400 units. Masz, jak na dloni widac jaka pozycje ma PC, jaka konsole i co jest priorytetem. http://news.bigdownload.com/2009/11/01/pc-...al-on-amazon-c/ X360 - 61 Ps3 - 31 Pc - 8% :lol2: http://www.gamespot.com/pc/action/modernwa...tml?sid=6241052 Bowling's note about the sales came in a thread claiming the PC version to be a flop because it only accounted for roughly 3 percent of all Modern Warfare 2 sales in the UK. The community manager addressed the figure, saying it was evidence not of a PC flop, but rather overwhelming success of the console editions of the game. Taki bedzie Twoj DX11. To jest dobre : http://kotaku.com/5426474/report-modern-wa...000-in-november nfinity Ward's Call of Duty: Modern Warfare 2 had a monstrous November, moving more than 6 million copies in the U.S. on the Xbox 360 and PlayStation 3. The retail PC version also contributed, but to a less impressive degree. According to a new report from Gamasutra on last month's NPD figures, the PC version of Modern Warfare 2 moved "nearly 170,000" copies at retail. That doesn't include figures for Steam, Valve's digital distribution system, which are likely to have been significant—today, over 100,000 Steam users were playing the game online at the same time, but we're not sure how that breaks down to retail and online sales. Still, at least 170,000 copies to a group of gamers that balked at the lack of dedicated servers and a higher-than normal price tag is.... pretty good? zycze powodzenia z liczeniem na to, ze developrzy na PC beda dawac za darmo DX11 bez wsparcia producentow sprzetu po to tylko by...reklamowac gre z dxem :lol2:, gdy pc to ktoras tam liga. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Firekage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Znów powtarzasz to samo na co już odpisałem. Poprzednio 8600GT/GTS dawał 5FPS w grach DX10 a obecny 5750/70 daje 30FPS w pierwszych grach DX11. 30 to mniej niż byśmy chcieli, ale porównanie do premiery kart DX10 jest nieproporcjonalne i wymuszone. Co do DX11 i implementacji. Ty tak twierdzisz. Marketing szeptany nV jest dość mocny. To wiemy. nV zawsze podaje swoim fanbojom dobre argumenty aby dowieźć, że ATI jest gorsze, a jak już jest lepsze to w takim razie że to nic nie znaczy. Czy może sam zauważyłeś, że konsole napędzają rynek? Nie? Może i tak będzie, może nie, ja uważam, że każda firma będzie, która chciała zaistnieć na rynku PC wprowadzi tytuły DX11 bo o tych tytułach będzie się dużo pisać i darmowa reklama czyli pewna kasa i zwrot i tak koniecznych inwestycji murowane. Ogólnie to cały ten dział jest o kartach na PC więc jak uważasz, że to strata czasu to czemu w ogóle nie przesiądziesz się na konsolę? Poza tym nielegalnie kopiowane gry na konsole są równie dostępne co na PC. Ale to będą tytułu pseudo DX 11 dodające kilka efektów. Nikt nie zrobi gry DX 11 only bo za mało ludzi ma nowe karty. Jak kupowalem Pentium D 805 to mocno sie cieszylem, ze soft pisany pod 64 bity juz wkrotce zdominuje swiat (potem byl kubel zimnej wody) Jak kupowalem radka 2900 to patrzylem w przyszlosc cieszac sie ile fajnych gier z ciekawymi efektami dx10 bedzie Trzeci raz sie nie dalem nadbrac i bralem to co bedzie wydajniejsze na chwile obecna. A co do ciszy to mam powazne watpliwosci czy pod obciazeniem te male pierdziawki beda cichsze niz 2 nieprzekraczajace 900rpm wentylatory na moim twintechu kupionym 40 zeta drozej niz najtansze referencyjne 5770 stalo. Tekst o marketingu szeptanym jest swietny. Czy jak idziesz noca po ulicy to rozgladasz sie czy nie sledza cie czarne helikoptery z wyciszanymi wirnikami* ? Ale juz znikam musze sprawdzic czy kolejny przelew z kwatery glownej Nvidii nie przyszedl :D *Jak ktos nie wie o co chodzi to niech obejrzy teorie spisku. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Michaelius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Znów powtarzasz to samo na co już odpisałem. Poprzednio 8600GT/GTS dawał 5FPS w grach DX10 a obecny 5750/70 daje 30FPS w pierwszych grach DX11. 30 to mniej niż byśmy chcieli, ale porównanie do premiery kart DX10 jest nieproporcjonalne i wymuszone.pisalem o "pelnym dx11". nawet nie wiem czy pojawilo sie cos takiego w przypadku dx10, a ty sadzisz, ze doczekamy sie w przyadku dx11. Co do DX11 i implementacji. Ty tak twierdzisz. Marketing szeptany nV jest dość mocny. To wiemy. nV zawsze podaje swoim fanbojom dobre argumenty aby dowieźć, że ATI jest gorsze, a jak już jest lepsze to w takim razie że to nic nie znaczy. Czy może sam zauważyłeś, że konsole napędzają rynek? Nie?w jakim celu wyskoczyles z nv? ktos cos wspominal o nich? jest dx11. jest hardware z ati, to pisze o ati. pojawi sie nv, to bedziemy pisali o ati i nv. Może i tak będzie, może nie, ja uważam, że każda firma będzie, która chciała zaistnieć na rynku PC wprowadzi tytuły DX11 bo o tych tytułach będzie się dużo pisać i darmowa reklama czyli pewna kasa i zwrot i tak koniecznych inwestycji murowane.obys mial racje, ale z tego co widze, to tylko Twoje marzenia. Ogólnie to cały ten dział jest o kartach na PC więc jak uważasz, że to strata czasu to czemu w ogóle nie przesiądziesz się na konsolę? Poza tym nielegalnie kopiowane gry na konsole są równie dostępne co na PC.mam pc i mam konsole. dwie nawet. i jaki to ma zwiazek? gram w te gry, ktorych nie znajde na innej platformie, lub reprezentuja poziom lepszy od pozostalych. jezeli chodzi o piractwo - porownaj sobie ilosc sprzedanych tytulow do ilosci piratow i bedziesz mial odpowiedz, co sie bedzie nadal oplacac mimo piractwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Firekage Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) jezeli chodzi o piractwo - porownaj sobie ilosc sprzedanych tytulow do ilosci piratow i bedziesz mial odpowiedz, co sie bedzie nadal oplacac mimo piractwa.Wystarczy zobaczyc te linki, ktore dalem do MW2 :lol2: Wersje na PS3 i X360 osiagnely w stanach w momencie publikacji 6mln, a pctowa ledwo 170 tys. Dx11 i to REALNY zobaczymy jak upowszechnia sie konsole nowszej generacji od PS3 i X360. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Firekage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Uderz w stół a nożyce się odezwą :) W pewnym sensie macie rację, że 5770 będzie za słabe do pełnego Dx11. Ale jak już pisałem ta karta to cichość i niskie TDP. Oczywiście najwięcej Michaelus wie o kulturze pracy tego radeona bo wybrał inną kartę. To oczywiste. Nieważne, ze użytkownicy piszą co innego. Oczywiście się mylą. On wie bo nV mu za to płaci co zresztą sam napisał Ale juz znikam musze sprawdzic czy kolejny przelew z kwatery glownej Nvidii nie przyszedl :lol: DX 11 nie jest taki jak 64bit. To zupełnie inny rodzaj implementacji. Mniej skomplikowany dla twórców softu. Przynajmniej większość możliwości, które daje. DX 11 nie jest taki jak DX10 bo został za gratis dodany do Visty SP2 i został wprowadzony wraz z premierą Win 7, który czy się podoba Firekage czy nie stanie się dość szybko standardem i wyprze XP. Na taką platformę DX10 liczyć nie mógł. Tak na prawdę z tego co pisze Firekage z pełnym DX11 nie da rady nawet 5890 ale wg mnie nie da tez rady fermi. Jeżeli uważacie że da radę to udowodnijcie to, bo na razie słyszę tylko zapewnienia bez pokrycia. Być może pełna teselacja to sprawa roku 2011 lub 2012 o dwóch kolejnych generacji kart graficznych. Nie wiem, zgaduję. Tak jak wy. Bo skąd mamy to wiedzieć skoro nie ma gier DX 11 ani też nie ma fermiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Tak na prawdę z tego co pisze Firekage z pełnym DX11 nie da rady nawet 5890 ale wg mnie nie da tez rady fermi. Jeżeli uważacie że da radę to udowodnijcie to, bo na razie słyszę tylko zapewnienia bez pokrycia.a ktos cos oprocz Ciebie pisal o fermi/nv? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxymili Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Wystarczy zobaczyc te linki, ktore dalem do MW2 :lol2: Wersje na PS3 i X360 osiagnely w stanach w momencie publikacji 6mln, a pctowa ledwo 170 tys. Dx11 i to REALNY zobaczymy jak upowszechnia sie konsole nowszej generacji od PS3 i X360. Istnieje także rynek gier niekomercyjnych, a które mnie bardziej interesują. Wykorzystując OGL, przykładowo najlepszy obecnie RTS jaki widziałem czyli Spring. Ponieważ jest updatowany co pół roku całkiem możliwe, że dodadzą tez obsługę nowego OGL 3.1. Jak mam kupić nową kartę, to wole aby miała coś takiego niż aby nie miała: DirectX 11.0 OpenGL 3.1 ShaderModel: 5.0 Tak na prawdę te całe API nie są nam teraz potrzebne w tych kartach. Będą jedynie decydować kiedy komputer nam się moralnie zestarzeje. Kiedy przestaną się odpalać najnowsze gry. A to nastąpi pewnie za jakieś 4 lata. Gdy już rynek DX9c się skończy i wszystko będzie robione pod DX11 DX12 i DX13. a ktos cos oprocz Ciebie pisal o fermi/nv?tak, przeczytaj temat. Ta jasne, zdrowe myslenie oparte o moc karty, to co wprowadza DX11 i co jest reklamowane przez AMD to jak zwykle marketing szeptany na korzysc nV by deprecjonowac nowe API. Bede mocno zaskoczony jak na DX11 dzieki AMD pojawi sie choc 5 gier rocznie i beda to dobre gry, gdy od kwietnia kazde pakowanie kasy w DX11 przez AMD spowoduje,ze...nV za darmo moze reklamowac sie jako producent, ktory tez to odpali na DX11 i nie bedzie musial w to ladowac kasy bo zrobi to ktos za nia.Tu akurat jestem pewny, że ATI przestanie dokładać do do nowego API w momencie kiedy to zostanie wprowadzone przez konkurencję. Ale wystarczy aby jedna dobra gra skorzystała w dość dużym stopniu z DX11 OGL 3.1 lub SM5.0 i stała się popularna. Tak jak crysis mimo wymagań i kiepskiej fabuły stał się popularny. I co? Nie chciał byś zobaczyć jej u siebie? Nawet ja bym chciał, choć mam olewkę na modne tytuły. I jeszcze dodam aby was wkurzyć. Możliwe, że kupię jakieś słabsze fermi jeżeli nV się pospieszy z jego wydaniem. Dla mnie kwestia cena wydajność, a nie producent chipa. Nie uprzedzam się do kart. Gdybym miał kupić kartę bez DX11 to raczej wybrał bym GTX260. Ale wolę poczekać te 3-4 miesiące i kupić nowszą generację. Także dlatego, że jest robiona w niższym procesie technologicznym. Bo jeżeli jestem do czegoś przekonany ponad sens ekonomiczny to do jak najmniejszego procesu technologicznego. To mnie kręci :) Edytowane 30 Grudnia 2009 przez maxymili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Tak na prawdę te całe API nie są nam teraz potrzebne w tych kartach. Będą jedynie decydować kiedy komputer nam się moralnie zestarzeje. Kiedy przestaną się odpalać najnowsze gry. A to nastąpi pewnie za jakieś 4 lata. Gdy już rynek DX9c się skończy i wszystko będzie robione pod DX11 DX12 i DX13.Planujesz uzywac karty pokroju radeona 5750 przez 4 lata ? Bo moja pewnie bedzie te 4 do 6 razy wymieniona w tym czasie :D edit: zreszta problemem nie jest przydatnosc direct x 11. Na direct X 10 nikt nie narzekal w kartach bo były szybsze niż ich poprzednicy tego samego producenta. Natomiast Ati polecialo w kulki i wydalo kart wolniejsze od juz istniejacych. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Michaelius Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolass Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Jak wolniejsze? Przecież RADEON 5870 jest szybszy od 4870, 5850 od 4850 a 5770 od 4770. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez Nicolass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NuCore Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Firekage, jesteś kolejnym tajnym pracownikiem nV, że wiesz kiedy będzie premiera GF100?;) Z tego co wiem, w kwietniu będzie, ale prima aprilis;) p.s. Chyba, że pracujesz w firmie mającej wydać DKF, bo jak plotki głoszą, mają go dodawać, do produktów nV wspierających Dx11;) Poczekamy do premiery "cudownego" produktu nV, to zobaczymy, co wydadzą, bo jak na razie, to ich punkty gastronomiczne czyt. fabryki, pracują pełna parą odgrzewając kolejne kotleciki. Ciekawe czy maja tez sojowe;) Po premierze kart NV z Dx11 także w segmencie kart 57xx zobaczymy, co nV pokaże, bo jak odwalą kaszane, to ciekawe gdzie się podzieją jej niestrwożeni wojownicy i jak skomentują produkty swojego ulubionego i jedynie słusznego producenta. Powoli, ale jakże wyraźnie daje się zauważyć, przedstawianie argumentów na zasadzie rzucania grochem o scianę. Ile mozna powtarzać, że wybór Radków z serii 57xx, to nie tylko (a nawet głównie nie jest) jej wydajność? Czy osoby, które kupiły produkty ATI, nakazują użytkownikom nV biczować się i żałować za błąd pod tytułem: zakup produktu nV? Kazdy kupił, to co kupił, gra w co gra i na czym chce (PC czy konsola) i niech to dalej robi, jego sprawa. Historia nieraz pokazała, że preferencje graczy i użytkowników mogą się nagle zmienić zarówno w 1 jak i 2 stronę, co spotkało takie firmy jak Commodore, Atari itd. Ile osób pamięta Atari 2600, serie XL, XE czy ST, Commodore'ki, Amigi i ich konkurentów z którymi spędziło się niezapomniane lata. Jak skończyły te firmy, co niektórzy wiedzą. Co prawda Amiga powoli zaczyna znów wracać, ale co z tego wyjdzie zobaczymy, oby im się udało. Taki sam los może spotkać zarówno rynek PC jak i konsol, tak więc przekreślanie rynku PC i gloryfikacja konsol, może równie dobrze się pogłębiać, co i radykalnie odwrócić. Edytowane 30 Grudnia 2009 przez NuCore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Firekage, jesteś kolejnym tajnym pracownikiem nV, że wiesz kiedy będzie premiera GF100?;) Z tego co wiem, w kwietniu będzie, ale prima aprilis;) p.s. Chyba, że pracujesz w firmie mającej wydać DKF, bo jak plotki głoszą, mają go dodawać, do produktów nV wspierających Dx11;) Poczekamy do premiery "cudownego" produktu nV, to zobaczymy, co wydadzą, bo jak na razie, to ich punkty gastronomiczne czyt. fabryki, pracują pełna parą odgrzewając kolejne kotleciki. Ciekawe czy maja tez sojowe;) Po premierze kart NV z Dx11 także w segmencie kart 57xx zobaczymy, co nV pokaże, bo jak odwalą kaszane, to ciekawe gdzie się podzieją jej niestrwożeni wojownicy i jak skomentują produkty swojego ulubionego i jedynie słusznego producenta. Powoli, ale jakże wyraźnie daje się zauważyć, przedstawianie argumentów na zasadzie rzucania grochem o scianę. Ile mozna powtarzać, że wybór Radków z serii 57xx, to nie tylko (a nawet głównie nie jest) jej wydajność? Czy osoby, które kupiły produkty ATI, nakazują użytkownikom nV biczować się i żałować za błąd pod tytułem: zakup produktu nV? Kazdy kupił, to co kupił, gra w co gra i na czym chce (PC czy konsola) i niech to dalej robi, jego sprawa. Historia nieraz pokazała, że preferencje graczy i użytkowników mogą się nagle zmienić zarówno w 1 jak i 2 stronę, co spotkało takie firmy jak Commodore, Atari itd. Ile osób pamięta Atari 2600, serie XL, XE czy ST, Commodore'ki, Amigi i ich konkurentów z którymi spędziło się niezapomniane lata. Jak skończyły te firmy, co niektórzy wiedzą. Co prawda Amiga powoli zaczyna znów wracać, ale co z tego wyjdzie zobaczymy, oby im się udało. Taki sam los może spotkać zarówno rynek PC jak i konsol, tak więc przekreślanie rynku PC i gloryfikacja konsol, może równie dobrze się pogłębiać, co i radykalnie odwrócić. Amen kurna :dontfeedtrolls: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Też ma duże znaczenie zestaw gier jakie Cie pasjonują. Pisząc że miałem gdzieś 15FPS i grałem mimo to.... Tak więc z tej perspektywy mój dystans do 60FPS jest dość duży mniej więcej taki jak do SF IV i gier tego typu. Więc twój zonk mnie raczej nie wzruszył. Ale co ma piernik do wiatraka. Ta gra jest portem z konsoli gdzie musisz mieć 60FPS bo inaczej masz animacje w zwolnionym tempie. Tu nawet nie chodzi o to że jest mniej płynnie. Tu jest po prostu zwolnienie animacji poniżej 60. A poza tym nie obchodzi mnie przy jakim FPS grasz, ale nie wciskaj kitu że powyżej 30 nie da się różnicy zauważyć, że trzeba mieć wrażliwość muchy czy co tam było. Nawet Crysis który jest grą gdzie można grać przy 30 swobodnie, a nawet 25 tragedią nie jest, chodzi zdecydowanie lepiej przy wyższym FPS. Ja wiem teoria że 25 FPS i oko ludzkie więcej nie dostrzeże. Bujda i tyle w przypadku gier. Ale oczywiście zależy to od tytułu, zależy od wrażliwości osoby która gra. A to że ciebie to nie rusza .... mnie nie rusza to że ciebie nie rusza. ....Dla mnie kwestia cena wydajność, a nie producent chipa. Nie uprzedzam się do kart.....No właśnie sęk w tym że 5770 zaprzecza temu co wyżej napisałeś :P Ile mozna powtarzać, że wybór Radków z serii 57xx, to nie tylko (a nawet głównie nie jest) jej wydajność? Czy osoby, które kupiły produkty ATI, nakazują użytkownikom nV biczować się i żałować za błąd pod tytułem: zakup produktu nV? Kazdy kupił, to co kupił, gra w co gra i na czym chce (PC czy konsola) i niech to dalej robi, jego sprawa.Wiesz kupuj co chcesz. Tylko problem taki że jak wszyscy piszą jakie one och i ach, nadto wszędzie polecają jako jedyny słuszny wybór to może kupić to osoba, która jednak po jej zakupie dojdzie do wniosku że można było jednak kupić coś innego (dla niej lepszego). Dlatego obok Waszych argumentów są kontrargumenty. Dzięki temu każdy może zastanowić się nad tym co jemu bardziej przypasuje ;) Dlatego masz zalety karty czyli: niższy proces mniejszy pobór prądu nowinki technologiczne typu dx11 ogólnie wysoka wydajność (bo mimo wszystko karta słaba nie jest) Ale masz też wady czyli: niedopracowane sterowniki (wiem poprawiają ale jednak seria 5xxx wypada gorzej pod tym względem niż 4xxx) wąska magistrala pamięci, która jakby nie patrzeć hamuje kartę dx11 który nie wiadomo czy na tej karcie się w ogóle przyda (bo o teselacji to już teraz można napisać że nie ma co myśleć na tej karcie) niezbyt korzystna cena w porównaniu z serią 4xxx czy nV Edit: Chociaż faktem jest że seria 4xxx wylatuje już ze sklepów a i ceny kart robią się powoli ogólnie nieciekawe. Więc to może przemawiać za 5xxx. Po prostu idę do sklepu i mam. A cena nie musi być wcale taka zła w porównaniu z konkurentami (na dzień dzisiejszy). Edytowane 30 Grudnia 2009 przez foh_23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxforce Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 [*]wąska magistrala pamięci, która jakby nie patrzeć hamuje kartęja bym to ujoł inaczej zabija,może tego nie widać w AVG ,ale w min FPS uwidacznia się to bardzo.Przykładowo: Crysisa 13 a 18 w min to jest masakra.Far cry 2 36 a 45 to też nie mało,wic 20 a 29 to spora różnica,RE5 65 vs 83,i to do 4890. Za dużo ją ścieli co może sugerować że prędzej czy pozniej wyjdzie taka karta z 256bit. jak bedzie konkurencja i lepiej dopracowany proces. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawex1983 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ja wiem teoria że 25 FPS i oko ludzkie więcej nie dostrzeże. Bujda i tyle w przypadku gier. Ale oczywiście zależy to od tytułu, zależy od wrażliwości osoby która gra. A to że ciebie to nie rusza .... mnie nie rusza to że ciebie nie rusza. Oko ludzkie dostrzeże do ok. 40 FPS. ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foh_23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Zależy od gry. Puścisz mi Mirrorsa i powiem ci kiedy jest 40 a kiedy np. 60 bez problemu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...