wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Witam! Daaaawno mnie nie było :) Co powiecie na taki układ? Na wstępie zaznaczam, że większość już kupiłem więc nie przeginać z krytyką :) :lol2: Mam kupione: Swiftech MCP355 + top EK-DDC X-Top v2, CPU blok: Watercool AMD Edition, EK NB blok + obecnie w układzie blok zalmana ZM-GWB3 na GPU nv6600GT (do natychmiastowej wymiany blok i gpu), NB blok z EK-FB KIT GA AMD W chwili obecnej układ działa z chłodnicą pasywną od Zalmana Reseratora 2. W zalmanie padła pompa (fabryczna to crap...) więc dokupiłem pompę swifa aby przyszłościowo było. Temp w pokoju ok 22stC, temp wody ok 40-43stC po ok 20h używania kompa (trochę idla, trochę stresu) więc myślę że całkiem dobrze. Dodam że zależy mi głównie na ciszy! Sprzęt chodzi stockowo i nie zamierzam kręcić. Co jest w planach? 1) Upchnięcie kibla w budzie (mam dosyć dodatkowego mebla jakim jest zalman res2).Do przeniesienia kompa potrzebna jest druga osoba i węże leżą na glebie w pokoju.... 2) Wyciszanie kompa tak bardzo jak się da (buda jest fabrycznie wygłuszona, hdd w bitumboxie ,w budzie tylko 2 fabryczne wenty jeden pcha, drugi ciągnie zwolnione na maxa) Co muszę dokupić? -) Mam już kupione 2 bloki dodatkowe (na SB i mosy) od EK (Gigabyte kit) i nie zawaham się ich użyć :razz: -) Co do grafy i bloku: myślałem o zakupie fullcovera EK-FC GTX 460 Acetal na MSI GeForce GTX460 1GB DDR5 256bit CYCLONE OC -) rez XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir - bo chyba w takim układzie bez reza nie da rady.Poza tym przy napełnianiu jak znalazł.Czemu ten rez? Bo niedrogi.Od EK dużo droższe -) chłodnice Phobya 2*120 i 2*140 (dwie chcę upchnąć w budzie a to nie będzie łatwe i bez dremela nie wyda chyba) Buda to Fractal Design Define R2 Black. Nie pomyślałem o kiblu w budzie kupując tego Fractala bo miałem tego Zalamana reseratora2 a teraz wydaje się to jedynym rozsądnym wyjściem. Będzie trzeba wywalić koszyki na dyski i tam dać 2*120 tak żeby wenty pchały na zewnąrz budy, a drugą, 2*140 dam nad dachem (już na wierzchu bo nie wejdzie pod dach).Pod dachem można dać jedynie pchające wenty. Chłodnicę dam na dachu na topie i jakieś grille żeby to wyglądało jakoś. Odpowiedzcie na parę pytań to zrewanżuję się worklogiem z fotami w galerii :lol2: 1) Czy ktoś pchał wc w tą konkretną budę? Jakie chłodnice zastosował i gdzie je dał? :-P 2) Jaka kolejność klocków w tym układzie? CPU,NB,SB,Mos,chłodnica 2*140,GPU,2*120,rez, pompa itd.... - tak będzie dobrze? 3) Czy układ da radę? Nie chciałbym kupować drugiej pompy. Wiem że przy tylu klockach możnaby, jednak po pierwsze ten CPU ma TDP tylko 65W więc jest wyjątkowo zimny. Nie będę nic poddawał OC a zależy mi głównie na ciszy! 4) Jak uciszyć pompę? Mimo, że dobrze odpowietrzona i chodzi @7V i stoi na grubej "kilkucm" bąbce-piance to troszkę buczy... 4) Dawajcie uwagi ogólne pamiętając, co już kupiłem i że nie mam ochoty tych świeżych rzeczy sprzedawać by kupić coś bardzo podobnego... Dzięki z góry za pomoc! Pozdro 4all! Edytowane 12 Października 2010 przez wucet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Szkoda by bylo dawac chlodnice poza obudowa. Dobrze zmierz czy czasem sie nie da upchac jej od strodka (ew. przesunieta od mobo). Nie musi byc tez koniecznie 140mm. Dwa grubasy 2x120mm to potega, taka chlodnica uciagnie wszystko lacznie z sli. Temperatury beda znacznie lepsze niz na zalmanie, pamietaj ze pasywne chlodzenie nigdy nie jest krolem wydajnosci, chodzi tutaj o cisze. Wydajnosciowo bardzo latwo pobic reseratora na konwencjonalnych chlodnicach. Staralbym sie za wszelka cene wepchnac chlodnice na topie od srodka, nawet gdyby to byl slim 2x120. Popatrz sobie na testy porownawcze grubych i cienkich chlodnic, roznice nie sa takie duze, i zalezne od obrotow na ktorych maja one pracowac. Roznice potrafia byc naprawde nieznaczne. Co do chlodnicy na przodzie, moze nie trzeba usuwac koszyka, tylko chlodnica wejdzie do srodka na stojaco. Obudowa nie jest idealna do wc, ale ma pewien potencjał. Kolejnosc w ukladzie to sprawa drugorzedna, pompka tez spokojnie sobie poradzi. Wyciszenie pompki powinno polegac na wyizolowaniu wibracji. Rozne podkladki, albo powieszenie pompki na zlaczkach (zobacz jak niektorzy umieszczaja pompki np pod rezem, tak ze nie stoi ona na obudowie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Mam Xigmateka Midgard - jest to ten sam szkielet budy, tylką z inną aranżacją wnętrza i frontu. Wprawdzie WC jeszcze nie zmontowane (czekam na pozostałe części), ale Phobyę 280 już mam i poczyniłem przygotowania do jej zainstalowania. Walnę jeszcze Phobyę 240, ale na zewnątrz z tyłu. Chłodnica 2x140 wejdzie na górę naprawdę ładnie, tyle że musisz rozwiercić otwory do mocowania wentylatorów (odstępy między nimi są minimalnie inne niż w chłodnicy). Możesz też sobie tak jak ja zrobić przepusty otwornicą i dremelkiem usunąć kratki. Jeśli nie masz długiego zasilacza (a z siga widzę, że nie masz) możesz pokombinować z chłodnicą 1x140 na spodzie. Gdybym nie miał tak kobylastego PSU sam bym tak zrobił. @aerial W tej konstrukcji praktycznie nie ma szans na zmieszczenie jakiejkolwiek chłodnicy pod sufitem. A 2x120 to już byłaby taka ekwilibrystyka, że coś (o estetyce nie wspominając). IMHO chłodnica na zewnątrz to nie tragedia (choć fakt, że dużo zależy tu od gustu), ale zawsze jeszcze można pokombinować z czymś takim http://www.aquatuning.co.uk/product_info.php/info/p9550_Koolance-2-way-140mm-fan-shroud--black.html Edytowane 12 Października 2010 przez ivanov Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Szkoda by bylo dawac chlodnice poza obudowa. Dobrze zmierz czy czasem sie nie da upchac jej od strodka (ew. przesunieta od mobo). Nie musi byc tez koniecznie 140mm. Dwa grubasy 2x120mm to potega, taka chlodnica uciagnie wszystko lacznie z sli. Temperatury beda znacznie lepsze niz na zalmanie, pamietaj ze pasywne chlodzenie nigdy nie jest krolem wydajnosci, chodzi tutaj o cisze. Wydajnosciowo bardzo latwo pobic reseratora na konwencjonalnych chlodnicach. Staralbym sie za wszelka cene wepchnac chlodnice na topie od srodka, nawet gdyby to byl slim 2x120. Popatrz sobie na testy porownawcze grubych i cienkich chlodnic, roznice nie sa takie duze, i zalezne od obrotow na ktorych maja one pracowac. Roznice potrafia byc naprawde nieznaczne. Co do chlodnicy na przodzie, moze nie trzeba usuwac koszyka, tylko chlodnica wejdzie do srodka na stojaco. Obudowa nie jest idealna do wc, ale ma pewien potencjał. Kolejnosc w ukladzie to sprawa drugorzedna, pompka tez spokojnie sobie poradzi. Wyciszenie pompki powinno polegac na wyizolowaniu wibracji. Rozne podkladki, albo powieszenie pompki na zlaczkach (zobacz jak niektorzy umieszczaja pompki np pod rezem, tak ze nie stoi ona na obudowie). Dzięki Aerial! M-dzy mobo a dachem jest ok 2,5cm...Wenty tam wejdą ale na bank chłodnica z wentami już nie...Mogę oczywiście chłodnicę wsadzić do budy ale już wtedy muszę wenty ciągnące dać na dach a chłodnica musiałaby być cieniutka...Wychodzi na to samo. Druga sprawa: U mnie priorytetem jest cisza i do tego Zalman naprawdę był świetny. Pochodziło to to kilka lat, pompka zeszła i wystarczy :wink: . Trudno będzie czymś go zastąpić w kwestii ciszy, tym bardziej że dorzucam nowe klocki bloki i chłodnice a te wymagają wentów... Co do wydajności, nie zależy mi aż tak bardzo ani na wydajności kompa (ewentualne OC) ani na wydajności układu chłodzącego, pod warunkiem oczywiście, że nie będę za bardzo obciązał tego układu. Chodzi mi np. o czas życia pompy. Miałem obawy że 5bloków+2chłodnice+rez to może być za dużo na jedną MCP355 ale jeśli nie to bardzo dobrze. Pamiętam Twojego, już legendarnego pasywa budowanego w oparciu o kaloryfer B-) .Gdybym nie był leniem i miał więcej czasu, zrobiłbym sobie taki kaloryfer w piwnicy, pompę cwu i puścił taki układ na zawsze tzn. 24/7 :) Pozdro 4 U! Mam Xigmateka Midgard - jest to ten sam szkielet budy, tylką z inną aranżacją wnętrza i frontu. Wprawdzie WC jeszcze nie zmontowane (czekam na pozostałe części), ale Phobyę 280 już mam i poczyniłem przygotowania do jej zainstalowania. Walnę jeszcze Phobyę 240, ale na zewnątrz z tyłu. Chłodnica 2x140 wejdzie na górę naprawdę ładnie, tyle że musisz rozwiercić otwory do mocowania wentylatorów (odstępy między nimi są minimalnie inne niż w chłodnicy). Możesz też sobie tak jak ja zrobić przepusty otwornicą i dremelkiem usunąć kratki. Jeśli nie masz długiego zasilacza możesz pokombinować z chłodnicą 1x140 na spodzie. Gdybym nie miał tak kobylastego PSU sam bym tak zrobił. @aerial W tej konstrukcji praktycznie nie ma szans na zmieszczenie jakiejkolwiek chłodnicy pod sufitem. A 2x120 to już byłaby taka ekwilibrystyka, że coś (o estetyce nie wspominając). Dzięki Ivanov za info! Pomyślałem żeby wywalić cały koszyk do dysków i tam (czyli na froncie) dać pionowo Phoby'e 2*120 i pchające wentyle przez nią na zewnątrz. Wówczas powietrze będzie wypychane tymi "ażurowymi| bokami we Fractalu na froncie.Pod dach można dać jedynie 2 wenty 2*140 a Phoby'e 2*140 na zewnątrz na topie,do tego np.filterki i grille.Na dnie budy PSU zajmuje zbyt dużo miejsca + dopinane do niego kable więc nie bardzo widzę tam miejsce na 1*140. Jednak 2*120 i 2*140 na pewno wystarczy :) Pozdro wielkie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Rozumiem, że te wentylatory co będą na topie również będą wyciągające? To chyba nienajlepszy pomysł. Będziesz miał w budzie podciśnienie i wysztko Ci się będzie kurzyć bardziej niż normalnie. Zdaje mi się, że lepiej dać wentyle z przodu jako tłoczące, a na topiej jako wyciągające i puścić loopa tak, żeby woda wchodziła najpierw do chłodnicy na topie, a następnie do tej na przodzie. Taka konfiguracja chyba będzie najbardziej optymalna. Zaznaczam jednak, że opieram się na (dosłownie) suchej teorii - składanie klocków dopiero przedemną :-P Edytowane 12 Października 2010 przez ivanov Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Rozumiem, że te wentylatory co będą na topie również będą wyciągające? To chyba nienajlepszy pomysł. Będziesz miał w budzie podciśnienie i wysztko Ci się będzie kurzyć bardziej niż normalnie. Zdaje mi się, że lepiej dać wentyle z przodu jako tłoczące, a na topiej jako wyciągające i puścić loopa tak, żeby woda wchodziła najpierw do chłodnicy na topie, a następnie do tej na przodzie. Taka konfiguracja chyba będzie najbardziej optymalna. Zaznaczam jednak, że opieram się na (dosłownie) suchej teorii - składanie klocków dopiero przedemną :-P Ivanov Z tym podciśnieniem może i racja, jednak jeśli zimne powietrze spoza budy będą zasysać wenty przez chłodnicę, to w sumie tłoczysz ciepłe powietrze do wenątrz budy! Nie sądzę by było to dobre.Lepiej chyba za cenę większego kurzenia się (można to mocno zredukować stosując filtry na wejściach i uszczelnienia budy) pozbyć się ciepłego powietrza z wnętrza. Ciekawe co myślą bardziej kumaci w tej materii od nas ? P.S:Co do ustawienia kolejności to zrobiłbym tak: cpu,nb,sb,mosy,2*140,gpu,2*120,rez,pompa itd. Pozdro! Edytowane 12 Października 2010 przez wucet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Co do tej chlodnicy na gorze, mialem na mysli opcje w ktorej nie jest ona umieszczona centralnie. Chlodnice moze czesciowo "zakrywac" plyte glowna, nie musi byc tak ze wentyle + chlodnica koncza sie dokladnie tam gdzie zaczyna mobo, moga na siebie czesciowo nachodzic. Albo taka opcja: Jeszcze co do kolejnosci w ukladzie. Czy wy naprawde myslicie ze jest roznica np woda po chlodnicy albo po serii blokow? Przeciez predkosc przeplywu cieczy z taka pompka jest ogromna, i jest ona stala w miejscach o jednakowym przekroju (czyli np wpadajac z weza na blok, czy to prosto z pompki czy z chlodnicy). Uklad jest w stanie rownowagi termicznej, i roznice przy tak szybko plynacej wodzie sa ponizej jednego stopnia. Woda musialaby plynac bardzo wolno zeby roznice byly wieksze. Edytowane 12 Października 2010 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Jeszcze co do kolejnosci w ukladzie. Czy wy naprawde myslicie ze jest roznica np woda po chlodnicy albo po serii blokow? Przeciez predkosc przeplywu cieczy z taka pompka jest ogromna, i jest ona stala w miejscach o jednakowym przekroju (czyli np wpadajac z weza na blok, czy to prosto z pompki czy z chlodnicy). Uklad jest w stanie rownowagi termicznej, i roznice przy tak szybko plynacej wodzie sa ponizej jednego stopnia. Woda musialaby plynac bardzo wolno zeby roznice byly wieksze. Wiem o tym; chodziło mi o co innego. Gdyby chłodnica na przedzie zasysałaby powietrze z zewnątrz, a chłodnica na górze brałaby powietrze z wewnątrz obudowy to w moim mniemaniu kolejność podłączenia chłodnic (jedynie względem siebie) miałaby znaczenie. Gdyby chłodnica frontowa była jako pierwsza (mocniej) podgrzewałaby powietrze w całym kompie, a tym samym powietrze, które chłodziłoby chłodnicę na topie. Chłodnica frontowa w przypadku bycia podłączoną po chłodnicy na topie tłoczyłaby do środka budy chłodniejsze powietrze. Edytowane 12 Października 2010 przez ivanov Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Wiem o tym; chodziło mi o co innego. Gdyby chłodnica na przedzie zasysałaby powietrze z zewnątrz, a chłodnica na górze brałaby powietrze z wewnątrz obudowy to w moim mniemaniu kolejność podłączenia chłodnic (jedynie względem siebie) miałaby znaczenie. Gdyby chłodnica frontowa była jako pierwsza (mocniej) podgrzewałaby powietrze w całym kompie, a tym samym powietrze, które chłodziłoby chłodnicę na topie. Chłodnica frontowa w przypadku bycia podłączoną po chłodnicy na topie tłoczyłaby do środka budy chłodniejsze powietrze. @ Ivanov : Wsumie prawie takie samo powietrze (temp) co wynika z wypowiedzi Aeriala. @ Aerial : Rzuć okiem na foto od Ivanova.Kontrukcja budy przewiduje ustawienie symentryczne tej chłodnicy/wentyli. Przecież Phobya jest tak gruba że jak dodasz wenty to wyjdzie co najmniej 8cm a płyta od dachu zaczyna się ok 4-5cm więc pewnie (nie sprawdzałem) będzie zahaczać o bloki (od mosów na pewno, od cpu niekoniecznie)...Na moje oko do budy można dać wenty a chłodnicę już trzeba poza budą zamontować (na niej bezpośrednio). Fajnie zaznaczyłeś gdzie można alternatywnie zrobić pojedyncze chłodniczki. Jeśli chodzi o miejsce w piwnicy, użyłbym go jako wlot powietrza (14cm, zamontowany filtr kurzowy).Wystarczy w tym celu odkręcić "zaślepkę". Rzeczywiście Twoje rozwiązanie z użyciem 2*120 + 1*120 + 1*120 jest estetyczniejsze bo nic z kibla nie wychodzi za budę,jednak pamiętaj, że muszę tak jeszcze upakować reza i pompę więc będzie niezłe kongo z miejscem. Szkoda że nikt kibla nie postawił na tym DefineR2 bo miałbym ściągę :) Oczywiście można nie takie cuda zdziałać ale nie będę rozbierał kompa na tydzień i jeździł na cięcie laserowe, malowanie proszkowe itd. Dzięki za uwagi chłopaki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Zawsze możesz napakować rez i pompkę w miejsce koszyków na HDD. Kurczę swego czasu widziałem na XS test (tyle, że nie potrafię go teraz znaleźć) chłodnic w różnych konfiguracjach. W tym były chłodnice skręcone na "kanapkę". Z testu wynikiało czarno na białym, że w takim przypadku kolejność przepływu wody przez chłodnice ma znaczenie. Opisana w moim poprzednim poście komfiguracja jest w sumie podobna (powietrze z jednej wpada do drugiej), tyle że chłodnice są od siebie oddalone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Co do kierunku powietrza na chlodnice mozna zrobic tak ze w obu przypadkach wentylatory dmuchaja z zewnatrz na chlodnice (nawet te na gorze). Musisz brac pod uwage ze konwekcja jest znacznie slabszym czynnikiem niz wentylator. Cieple powietrze z obu chlodnic jest w stanie pasywnie wylatywac z obudowy poprzez wszystkie pozostale szczeliny wentylacyjne, jak i poprzez np tylny wentylator 120. To jest chlodzenie wodne, wiec wysoka temperatura powietrza w samej obudowie nie ma wiekszego znaczenia, wszystkie kluczowe podzespoly i tak sa chlodzone woda. Jezeli o mnie chodzi szkoda by mi bylo "szpecic" taka fajna minimalistyczna (a jednak dosc duza) obudowe jak ten fractal zewnetrzna chlodnica, no chyba ze zrobilbys to jakos bardzo oryginalnie i dokladnie, np frezowany uchwyt (mozna trafic na roznych forach, bardzo ciekawe pomysly na stojaki do zewnetrznych chlodnic). Ale duzo lepiej by to wygladalo jako taki monolit. Edytowane 12 Października 2010 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Co do kierunku powietrza na chlodnice mozna zrobic tak ze w obu przypadkach wentylatory dmuchaja z zewnatrz na chlodnice (nawet te na gorze). Musisz brac pod uwage ze konwekcja jest znacznie slabszym czynnikiem niz wentylator. Cieple powietrze z obu chlodnic jest w stanie pasywnie wylatywac z obudowy poprzez wszystkie pozostale szczeliny wentylacyjne, jak i poprzez np tylny wentylator 120. To jest chlodzenie wodne, wiec wysoka temperatura powietrza w samej obudowie nie ma wiekszego znaczenia, wszystkie kluczowe podzespoly i tak sa chlodzone woda. Jezeli o mnie chodzi szkoda by mi bylo "szpecic" taka fajna minimalistyczna (a jednak dosc duza) obudowe jak ten fractal zewnetrzna chlodnica, no chyba ze zrobilbys to jakos bardzo oryginalnie i dokladnie, np frezowany uchwyt (mozna trafic na roznych forach, bardzo ciekawe pomysly na stojaki do zewnetrznych chlodnic). Ale duzo lepiej by to wygladalo jako taki monolit. Myślałem że lepiej jak powietrze zasysane jest z wnętrza kompa i wydmuchiwana przez chłodnice na zewnątrz.Tym sposobem można zrezygnować z 2fabrycznych wentów i będzie mniej źródeł hałasu.Widzę Aerial, że jesteś dużo większym estetą niż ja. Dla mnie znaczenie zdecydowanie większe od wyglądu ma cisza! Co można w tym celu zrobić przy moim cfg'u? Thx! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Jak jestes takim maniakiem ciszy to najbardziej optymalne rozwiazanie: Kupuj selekcjonowane podzespoly, wydaj kase zamiast na wc wlasnie na nie, zloz wszystko na chlodzeniu powietrzem, pare 120stek na absolutnie minimalnych obrotach. Bedzie prosciej, taniej i ciszej (nie ma pompki np.). Prawda jest taka ze wc sklada sie raczej dla zabawy, jest zbyt drogie zeby bylo tak naprawde oplacalne. Kupno selectow daje znacznie wieksze korzysci. Wc to poza paroma skrajnosciami glownie zabawa :wink: Co do temperatury, to tak jak napisalem, nie masz w obudowie radiatorów, więc co cie obchodzi ze jest cieple powietrze? Wszystko co jest istotne chlodza bloki. Pcb plyty glownej zniesie naprawde duzo. Oczywiscie zalezy ile sie planuje blokow, w skrajnych wypadkach (gdy polowa to wc a polowa ac) cieple powietrze by oczywiscie przeszkadzalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 12 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2010 Jak jestes takim maniakiem ciszy to najbardziej optymalne rozwiazanie: Kupuj selekcjonowane podzespoly, wydaj kase zamiast na wc wlasnie na nie, zloz wszystko na chlodzeniu powietrzem, pare 120stek na absolutnie minimalnych obrotach. Bedzie prosciej, taniej i ciszej (nie ma pompki np.). Prawda jest taka ze wc sklada sie raczej dla zabawy, jest zbyt drogie zeby bylo tak naprawde oplacalne. Kupno selectow daje znacznie wieksze korzysci. Wc to poza paroma skrajnosciami glownie zabawa :wink: Co do temperatury, to tak jak napisalem, nie masz w obudowie radiatorów, więc co cie obchodzi ze jest cieple powietrze? Wszystko co jest istotne chlodza bloki. Pcb plyty glownej zniesie naprawde duzo. Oczywiscie zalezy ile sie planuje blokow, w skrajnych wypadkach (gdy polowa to wc a polowa ac) cieple powietrze by oczywiscie przeszkadzalo. Dobrze Waść prawisz jednak: kupiłem sobie kiedyś tego pasywnego zalmana i pompka, która pracowała tam zalana (pominę jej osiągi...) była naprawdę niezwykle cicha.Musiałem przłożyć ucho do reza(obudowy) aby usłyszeć czy to pracuje!. Spełniało to wówczas moje oczekiwania. Zakonotowałem wtedy fakt, że kibel=cisza, Pompka w tym Zalemanie padła mi nagle kilka tygodni temu i stanąłem chcąc czy nie chcąc przed decyzją czym ją zastąpić. Wybór padł na Swiftecha MCP355 bo niezawodny, bo na 12V itd. Dodatkowo mam niezamontowane 2 bloki na SB i mosy z kitu Gigabyte do zamontowania na później. Za ok 2tyg. wymienię grafę na duuużo bardziej grzejącą się (sig). Większość klocków do kibla już przecież mam. Nie chcę pozbywać się tych wszystkich zabawek żeby wsadzić tam "prymitywne" wentyle 12cm....Kilka lat z WC, duma z jego posiadania, sama idea to wielka dla mnie przyjemność...Wydałem na to wszystko łącznie w cholerę dużo kasy (może więcej niż za kompa).Popłakałbym się chyba jakbym miał z tego zrezygnować :-P Teraz na poważnie: Naprawdę ważna jest dla mnie cisza. Komp chodzi praktycznie 24/7 i jednostka stoi ok 40cm od mojego ucha, bo przy samym łóżku (UWAGA LEŃ :lol2:).Dlatego obufdowa to Fractal (bardzo gruba wytłumiająca masa bitumiczna), dlatego hdd w bitumboxie... Chciałbym pogodzić te dwie rzeczy. Możnaby pewnie kupić jakąs dużą chłodnicę od urządzeń chłodniczych i dać na to wentyle 20cm @ 5V i grałoby, albo choćby robić coś a la Twój pasyw z kaloryferem i pompą CWU jednak to już wielki klamot a przecież Reseratora chcę się pozbyć.i dać wszystko do budy.Co byś doradził jak już w szczegółach wiesz o co mi chodzi? Dzięki z góry :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 Jeżeli chodzi o poziom hałasu. W AC masz wentylatory, zazwyczaj masz ich mniej niż w WC (np. w planowanym układzie conajmniej 4 na chłodnicy i pewnie coś dodatkowego na przewiew). W przypadku AC składasz to na topowych częścia w stylu Therlamright i można zejść z liczbą wentylatorów nawet poniżej ilości z WC. W obu przypadkach będą one pracować bardzo cicho <1000 RPM. Dobrej klasy wentylatory pracujące tak wolno są naprawdę bardzo ciche. WC jest wprawdzie wydajniejsze, ale to tylko pozorna wydajność, mając dobry procesor na takim cichym AC będziesz miał takie samo taktowanie albo nawet lepsze. Głośność będzie porównywalna, w WC dochodzi pompka (a dedykowane niezatapialne nie są aż tak ciche jednak) i zazwyczaj więcej wentylatorów na chłodnicach. Wiem że lepiej się kupuje WC z poczuciem jaką daje to przewagę, ale prawda jest taka że jest to bardziej zabawka, pole do popisu przy wizualnym tuningu komputerów, niż praktyczne korzyści. Szczególnie jeżeli kupuje się nowe części droższych producentów. Za połowę tej ceny możesz kupić absolutnie najlepsze AC jakie tylko jest, nawet dodając wentylatory po 100zl za sztukę, i tak będzie taniej :wink: Nie żebym odradzał, tylko warto znać realia - wc to głownie zabawa. Jeżeli chodzi o pasywa, to miałbym wątpliwości jak to zadziała z najnowszym configiem i mocnymi kartami graficznymi. U mnie układ działa nieprzerwanie od lat, jest tam stare q6600 @ 3.6ghz i jakiś 8800gt, prehistoryczny zestaw (chociaż quad to ładna grzałka nawet jak na tamte czasy). Całość rock stable, bezobsługowa, naprawdę ultra cicha. Jednak jak miałbym do tego podpinać np. i7 i gtx480 to bym się wahał. Po dłuższym stresie woda jest zwyczajnie ciepła i ma to swoje granice. Pod tym względem chłodnice konwencjonalne biją takie rozwiązanie na głowę. Jeżeli upchniesz do zestawu równowartość 4x120mm grubasa to w zasadzie uciągnie wszystko na rozsądnych temperaturach łącznie z topowymi SLI przy bardzo niskich obrotach. Żeby dojść do poziomu w którym przeszkadzają ci te 4 wentylatory na chłodnicy chodzące na minimum, potrzeba fanswapa w zasilaczu (nic na runku nie jest tak ciche przy pełnym obciążeniu mocnego configa) i dobrego wyciszenia dysku lub ssd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 (edytowane) Jeżeli chodzi o poziom hałasu. W AC masz wentylatory, zazwyczaj masz ich mniej niż w WC (np. w planowanym układzie conajmniej 4 na chłodnicy i pewnie coś dodatkowego na przewiew). W przypadku AC składasz to na topowych częścia w stylu Therlamright i można zejść z liczbą wentylatorów nawet poniżej ilości z WC. W obu przypadkach będą one pracować bardzo cicho <1000 RPM. Dobrej klasy wentylatory pracujące tak wolno są naprawdę bardzo ciche. WC jest wprawdzie wydajniejsze, ale to tylko pozorna wydajność, mając dobry procesor na takim cichym AC będziesz miał takie samo taktowanie albo nawet lepsze. Głośność będzie porównywalna, w WC dochodzi pompka (a dedykowane niezatapialne nie są aż tak ciche jednak) i zazwyczaj więcej wentylatorów na chłodnicach. Wiem że lepiej się kupuje WC z poczuciem jaką daje to przewagę, ale prawda jest taka że jest to bardziej zabawka, pole do popisu przy wizualnym tuningu komputerów, niż praktyczne korzyści. Szczególnie jeżeli kupuje się nowe części droższych producentów. Za połowę tej ceny możesz kupić absolutnie najlepsze AC jakie tylko jest, nawet dodając wentylatory po 100zl za sztukę, i tak będzie taniej :wink: Nie żebym odradzał, tylko warto znać realia - wc to głownie zabawa. Jeżeli chodzi o pasywa, to miałbym wątpliwości jak to zadziała z najnowszym configiem i mocnymi kartami graficznymi. U mnie układ działa nieprzerwanie od lat, jest tam stare q6600 @ 3.6ghz i jakiś 8800gt, prehistoryczny zestaw (chociaż quad to ładna grzałka nawet jak na tamte czasy). Całość rock stable, bezobsługowa, naprawdę ultra cicha. Jednak jak miałbym do tego podpinać np. i7 i gtx480 to bym się wahał. Po dłuższym stresie woda jest zwyczajnie ciepła i ma to swoje granice. Pod tym względem chłodnice konwencjonalne biją takie rozwiązanie na głowę. Jeżeli upchniesz do zestawu równowartość 4x120mm grubasa to w zasadzie uciągnie wszystko na rozsądnych temperaturach łącznie z topowymi SLI przy bardzo niskich obrotach. Żeby dojść do poziomu w którym przeszkadzają ci te 4 wentylatory na chłodnicy chodzące na minimum, potrzeba fanswapa w zasilaczu (nic na runku nie jest tak ciche przy pełnym obciążeniu mocnego configa) i dobrego wyciszenia dysku lub ssd. Aerial! Nie chcę pozbywać się WC! Za bardzo to lubię! Za dużo kasy włożyłem, ok 6lat temu gdy zaczynałem zabawę z wc (wspomnianym zalmanem) wc dało mi ciszę! Teraz chyba tego celu nie zrealizuję za pomocą wc ale już z tego nie zrezygnuję. Myślę, że takie wyjaśnienie wystarcza :) Pomyslałem i jest jeszcze jedna opcja.....Moja buda stoi praktycznie w narożniku pokoju. Można cały układ :pompę,chłodnicę na jakimś fajnym standzie (pojawiło się kilka ładnych firmy Phobya np.) z wentami zainstalować w........kuchni za ścianą :lol2:. Hardcorowo jak cholera ale w sumie jestem "na swoim" więc nikt mi tego nie zakaże (kobietę jakoś przekupię :) ). Można nawet dyski wynieść hehehe. Wystarczy przekuć się przez ścianę (wiertłem), wmurować powiedzmy rurki pcv w których poprowadzę węże i uszczelnić np silikonem żeby hałas nie przedostawał się tamtędy i volia....Minusem takiego rozwiązania byłoby oczywiście całkowite przykucie kompa do tego miejsca w którym stoi i "nierozłączalność" układu, co jednak przydaje się np do czyszczenia kompa etc. Gdzie kupić szybkozłączki, które rozłączone odcinają przepływ wody? zalman miał takie wbudowane ale po pierwsze (primo :) plasitkowe a po drugie mocno ograniczające flow. Jakie długie mogą być kable sata? Idealnie byłoby ok 3metrów ale wątpię czy są takie długie.Wiesz może gdzie kupić takie kable i zasilające molexy w podobnej długości? Szykozłączki widziałem na coolingu i na angeli ale nie wiem czy odcinają wodę po rozłączeniu.To jest w praktyce cholernie ważne bo nie trzeba odpowietrzać układu po rozłączaniu. Co do fanswapa w psu to Enermax w tej serii montuje ich najlepsze wenty.Ten ma 13,5cm o ile dobrze pamiętam.300-1000RPM.Jest ultra cichy.Nie da się go usłyszeć nawet z 10cm. SSD jak najbardziej w planach ale i tak jest "magazyn" 2Tb i mimo że z cichej serii green (caviara) leciutko chrobocze nawet w bitumboxie...Wiesz jak to jest. Im komp cichszy tym bardziej przeszkadza ten hałasik, który jeszcze pozostał :) Pozdro i dzięki za wszystkie Twoje uwagi! Edytowane 13 Października 2010 przez wucet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 (edytowane) Takie złączki normalnie istnieją w hydraulice, nie żaden plastik w stylu eheima. Ostatecznie można użyć dwóch zaworów na wąż. Co do zasilania to nie wiem, musiałbyś chyba złapać za lutownicę. Pamiętaj że rozwiązanie które planujesz jest delikatnie mówiąc dość egzotyczne. Edytowane 13 Października 2010 przez aerial Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 To może kompa całego daj do kuchni a w pokoju tylko monitor i urządzenia sterujące. Mniej kombinowania. Będzie to bardziej kompaktowe i mobilne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ivanov Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 Gdzie kupić szybkozłączki, które rozłączone odcinają przepływ wody? zalman miał takie wbudowane ale po pierwsze (primo :) plasitkowe a po drugie mocno ograniczające flow. Szykozłączki widziałem na coolingu i na angeli ale nie wiem czy odcinają wodę po rozłączeniu.To jest w praktyce cholernie ważne bo nie trzeba odpowietrzać układu po rozłączaniu. Szybkozłączki to niezła loteria, tu masz całkiem przyjemny teścik Skinnee Labs | Quick Disconnects A wszystkie testowane złączki możesz dostać w Aquatuning -Your watercooling and modding distributor - Quick-release couplings Podaję ten sklep bo w moim przypadku cooling.pl nie miał żanych problemów, aby sprowadzić z niego naprawdę sporo rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wucet Opublikowano 13 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 13 Października 2010 Takie złączki normalnie istnieją w hydraulice, nie żaden plastik w stylu eheima. Ostatecznie można użyć dwóch zaworów na wąż. Co do zasilania to nie wiem, musiałbyś chyba złapać za lutownicę. Pamiętaj że rozwiązanie które planujesz jest delikatnie mówiąc dość egzotyczne. Ktoś gdzieś pisał że SATA ma ograniczenie do 1,5metra a e-sata do 2metrów ale te ostatnie są cholernie drogie. Dyski więc zostawię czyli będą obok kompa (nie są w budzie bo w bitumboxach). Co do oryginalności mojego pomysłu to przecież dobrze! Wspaniale jest mieć możliwość niepowielania pomysłu kogoś innego a zrobić coś autorskiego. Pół kompa w pokoju a pół w kuchni :lol2:.Czyż to nie brzmi świetnie? hahahaha Aha! Czy średnica węża ma znaczenie przy tej ilości bloków, które zamierzam założyć? Wąż mam tygona R3603 8/11,2 i wszystkie złączki właśnie na taki wąż. Co byś jeszcze podpowiedział w sprawie mojej nowej wizji? Co 2 głowy to nie jedna :) Dzięki z góry! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerial Opublikowano 15 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2010 Średnica węży ma głownie wpływ na wygląd i jakość ich układania. Liczy się tutaj też grubość ścianki, wszystko to ma wpływ na maksymalny kąt pod jakim zaczynają się załamywać. Różnice w wydajności są moim zdaniem pomijalne. Jeżeli chodzi o porady, to ja mimo wszystko skłaniałbym się do upakowania całości wewnątrz obudowy. Bez żadnych prowizorycznych wiszących chłodnic, to zbyt ładna obudowa żeby psuć efekt czymś takim (moje zdanie). Zastosować np. 2x120 + 2x 1x120 w stylu jak z przykładu kilka postów wyżej, dobre wentylatory na 700-800RPM i jesteś w domu. Nigdy nie wiadomo czy nie będziesz potrzebował przenieść gdzieś obudowy, wtedy będzie problem, a tak wszystko jest kompaktowe. Jedyna wada tego rozwiązania to może to że jest ono dość typowe, jeżeli koniecznie chcesz przebijać się przez ścianę z chłodnicą to rozsądek raczej tutaj nie wygra, chcesz czegoś bardziej ekstremalnego (nie ma w tym nic złego, w końcu cała ta zabawa to od początku do końca tylko zabawa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...