Skocz do zawartości
Dziobak

World of Tanks

Rekomendowane odpowiedzi

@ram1raz

Ok, wszystko zgoda, tylko masa ma wpływ na sam proces zderzenia. Pocisk ważący tonę powinien zakłócić znacząco tor lotu T-50-2 skaczącego radośnie nad górką i go zwyczajnie sponiewierać. Tak sobie to zwyczajnie wyobrażam jako niedoszły mgr mechaniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radiergummi

Dużo jeździsz HT?

45% z 6602 bitew rozegrałem czołgami ciężkimi. Generalnie z twojego opisu wynika, że nie jeździsz w pierwszej linii. Ja natomiast mam już czołgi z najwyższej półki i w zasadzie wygrana mojej drużyny zależy ode mnie. Jak ja się nie popiszę to o zwycięstwie mogę zapomnieć. Gram w to od wczesnej bety i nie mam problemu z zaplanowaniem bitwy. Staram się przewidywać jak wroga drużyna może zagrać w zależności od czołgów jakie posiada i co za tym idzie wyprzedzić ich ruchy. Siedzenie w krzakach na końcu mapy czy dobijanie to nie w moim stylu.

Edytowane przez radiergummi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW. Patton III i T62A wymiatają. Gram z kumplem w plutonie i robimy wiatraki aż furczy.

 

Praktycznie nie spotykam dobrych opinii o T-62A, naprawdę można nim poszaleć po polu bitwy tak jak np. T-54? Zostało mi do niego jeszcze jakieś 70 000 pkt doświadczenia i nie chciałbym na darmo wydać 6 000 000 srebra za które mogę kupić E-50 i Pershinga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel jest zachwycony. T-54 przy nim to szmelc. Możliwości prowadzenia ognia w jeździe są na poziomie nowego Pattona. Dobra mobilność i świetne działo. Zdecydowanie must have!

 

Apropos moich wcześniejszych wywodów. Żeby nie być gołosłownym.

 

Victory!

Battle: Mines 11 sierpnia 2012 11:33:55

Vehicle: M48A1

Experience received: 2 854 (x2 for the first victory each day)

Credits received: 58 172

Battle Achievements: Bölter's Medal, Top Gun, Mastery Badge: "Ace Tanker"

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciągu ostatnich 16 godzin udało mi się zdobyć trzy Boeltery: raz na SU-100, który zaraz po tym poszedł do rezerwy po wyelitowaniu oraz dwa razy na Panterze II jako daily double. która kurzyła się w garażu od dawna. Wyciągnąłem ją tylko ze względu na potrójny exp dla załogi na serwerze US. Niezły bonus: daily double*premium z kodu*potrójny exp. A do tego przyspieszenie szkolenia dla jednego z nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z MM chyba nie jest do końca tak jak miało być. IV tiery (co prawda lekkie, ale jednak..) walczące z IX i dzisiaj widziałem IS też w teamie z X a ponoć dla ciężkich miał być tylko dwu tierowy rozrzut. Poza tym w praktycznie każdej bitwie po kilka rodzajów tych samych czołgów na drużynę, albo kwiatki z 4-5 art na team.

Edytowane przez ath
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ram1raz

Ok, wszystko zgoda, tylko masa ma wpływ na sam proces zderzenia. Pocisk ważący tonę powinien zakłócić znacząco tor lotu T-50-2 skaczącego radośnie nad górką i go zwyczajnie sponiewierać. Tak sobie to zwyczajnie wyobrażam jako niedoszły mgr mechaniki.

 

Pójdę na łatwiznę i popełniając kilka błędów postaram się udzielić odpowiedzi.

 

Rozważmy dwa ciała: ciało A pocisk o masie 7kg i przyśpieszeniu początkowym 588* m/s^2 oraz ciało B czołg o masie 20 000kg oraz przyśpieszeniu 14* m/s^2

 

Licząc siły obu ciał mamy:

 

Fa=7*588=4116 N

Fb-14*20 000- 280 000 N

 

Odwołam się teraz do 3 ZDN, która mówi: "Jeśli ciało A działa na ciało B siłą F (akcja), to ciało B działa na ciało A siłą (reakcja) o takiej samej wartości i kierunku, lecz o przeciwnym zwrocie."

 

jeżeli teraz dobrze pamiętam to w tym przypadku mamy do czynienia ze zderzeniem niesprężystym tz ciało A zderzając się z ciałem B jakoby łączy się z nim. Poza tym analizując siły obu ciał możemy szybko dojść do wniosku, że Fa<Fb (68 krotnie większa siła Fb)**

 

W dodatku należy pamiętać, że pocisk jest zakończony ostro po to by przebić (chyba, że się mylę?)

 

Dokonałem w tym przypadku kilku uproszczeń mianowicie:

(*)przyśpieszenie obu ciał to ich prędkość / 1s

nie brałem pod uwagę charakteru ruchu (pocisk porusza się ruchem opóźnionym, czołg można przyjąć, że jednostajnym)

 

(**) należy teraz pomyśleć czy 68 krotna różnica w sile jest na tyle duża by nie było efektu odrzutu czołgu po trafieniu go pociskiem czy czołg ten będzie nadal poruszał się w linii prostej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z MM chyba nie jest do końca tak jak miało być. IV tiery (co prawda lekkie, ale jednak..) walczące z IX i dzisiaj widziałem IS też w teamie z X a ponoć dla ciężkich miał być tylko dwu tierowy rozrzut. Poza tym w praktycznie każdej bitwie po kilka rodzajów tych samych czołgów na drużynę, albo kwiatki z 4-5 art na team.

 

Właśnie miałem losowanie z 7xVK36. Śmiesznie to wyglądało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licząc siły obu ciał mamy:

 

Fa=7*588=4116 N

Fb-14*20 000- 280 000 N

edit cały post aby był bardziej czytelny:

 

Pocisk o masie 46,2[kg] i prędkości wylotowej 685[m/s] z działa 155mm amerykańskiego TD T30 uderza w poruszający się prostopadle czołg lekki T-50-2 o masie 13,3 tony 1[m] od środka ciężkości czołgu.

 

Fa=46,2*685= 31647[N]

Fb=13300*18,9= 251370[N]

 

Dołączona grafika

 

Fa działa na ramieniu 1[m] a więc wywoła moment obrotowy 31,647[kNm]

Fa nie przeciwdziała sile pędu czołgu T-50-2 ale będzie się sumować dając w przybliżeniu prawdopodobny nowy tor lotu w postaci korkociągu.

 

Dodajmy siłę eksplozji pocisku AP, który jest zakończony miękkim stopem, tak aby przyklejał się do pancerza czołgu, a nie odbijał się.

 

Już na oko widać, że tor lotu skaczącego czołgu lekkiego ulegnie znaczącej zmianie prostym językiem, wywróci go na bok jak ta lala. w skrajnym przypadku może się przewrócić przy lądowaniu.

 

edit: poprawiony błąd z jednostkami

edit: pocisk AP prawdopodobnie przebije czołg na wylot.

edit: sprostowanie http://forum.purepc.pl/topic/330993-world-of-tanks/page__st__9900?do=findComment&comment=3742007

Edytowane przez Sławomir Guzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość glasser

45% z 6602 bitew rozegrałem czołgami ciężkimi. Generalnie z twojego opisu wynika, że nie jeździsz w pierwszej linii. Ja natomiast mam już czołgi z najwyższej półki i w zasadzie wygrana mojej drużyny zależy ode mnie. Jak ja się nie popiszę to o zwycięstwie mogę zapomnieć. Gram w to od wczesnej bety i nie mam problemu z zaplanowaniem bitwy. Staram się przewidywać jak wroga drużyna może zagrać w zależności od czołgów jakie posiada i co za tym idzie wyprzedzić ich ruchy. Siedzenie w krzakach na końcu mapy czy dobijanie to nie w moim stylu.

 

Jak grać T29, aby kogoś ubić i cokolwiek zarobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie do końca.. miała być różnica trzech tierów jeśli chodzi o TD i medy, dwóch jeśli chodzi o HT a w praktyce różnie to wychodzi.

 

Dołączona grafika

 

Czy ten IS nie był w plutonie? Pluton jest losowany po parametrach najcięższego pojazdu. W taki sposób można umieścić Ltractor z X tierami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ram1raz

Ok, wszystko zgoda, tylko masa ma wpływ na sam proces zderzenia. Pocisk ważący tonę powinien zakłócić znacząco tor lotu T-50-2 skaczącego radośnie nad górką i go zwyczajnie sponiewierać.

 

Pociski nie ważą tony, chyba że mówimy o ciężkich działach okrętowych kalibru ~400mm, które nawiasem mówiąc rozniosłyby każdy czołg Dołączona grafika

 

Liczy się energia kinetyczna, wzór na nią to Ek = mv^2*0,5;

m - masa

v - prędkość

Widać od razu że prędkość ma większy wpływ na energię kinetyczną niż masa.

Poza tym przy wszelkich rozważaniach należy przyjąć pewne założenia, tzn. czy nastąpiła penetracja, czy pocisk był AP czy HE.

Przy trafieniu AP o dużej energii, pocisk najprawdopodobniej przeszedłby na wylot przez czołg typu T-50, nie zmieniając jego toru jazdy znacząco, to tak jakbyś do kartonowego pudła strzelił z wiatrówki.

Przy trafieniu HE sytuacja byłaby inna, bez penetracji mogłaby by to mieć duże znaczenie dla toru jazdy czołgu, wywrócić go lub zerwać wieżę - zależnie od siły ładunku, przy penetrującym trafieniu HE czołg zostałby rozerwany na strzępy.

 

Wot to nie symulator więc nie oczekujcie realizmu.

 

Z MM chyba nie jest do końca tak jak miało być. IV tiery (co prawda lekkie, ale jednak..) walczące z IX i dzisiaj widziałem IS też w teamie z X a ponoć dla ciężkich miał być tylko dwu tierowy rozrzut. Poza tym w praktycznie każdej bitwie po kilka rodzajów tych samych czołgów na drużynę, albo kwiatki z 4-5 art na team.

 

Czyli zmiany w MM jedynie na HT dzialaja? Troche dziwnie sie gra w M18 przeciwko M103 na czole stawki...

 

Czołgi lekkie i artyleria mają niezmieniony MM, a jak się trafi jakaś rozbieżność tierów to jest to zasługa niezbalansowanych plutonów.

 

Dołączona grafika

 

Combo: konto premium z kodu i zarobki x2 ze specjala Dołączona grafika

Edytowane przez WestCoach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sa juz chyba te nowe kody do kupienia (tydzien premium, 2000g, 50k kredytow i T2)

 

http://allegro.pl/wo...2534085373.html

 

Cena chyba calkiem niezla, co by potwierdzalo popularnosc tej aukcji. Dołączona grafika

Edytowane przez kelcior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Combo: konto premium z kodu i zarobki x2 ze specjala Dołączona grafika

 

To mnie udało się do tego comba dorzucić jeszcze x2 za pierwsze zwycięstwo : ) Ale i tak najlepsze jest 20 otrzymanych trafień = Stalowa ściana Dołączona grafika

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy siłę eksplozji pocisku AP, który jest zakończony miękkim stopem, tak aby przyklejał się do pancerza czołgu, a nie odbijał się.

 

AP z tego okresu miały bardzo mały ładunek wybuchowy, albo nie miały go wcale.

AFAIK np. pocisk przeciwpancerny z brytyjskiej armaty 17-funtowej nie miała żadnego ładunku wybuchowego.

 

Jeśli już ten ładunek był, to miał eksplodować po spenetrowaniu pancerza (nie na pancerzu), zabijając załogę, i dokonując dalszych uszkodzeń.

Twoje założenia są błędne bo zakładasz przeniesienie całej energii pocisku na czołg co nie mogłoby mieć miejsca.

 

Tego nie jestem pewien ale przy tak słabym pancerzu ładunek wybuchowy mógłby nie zadziałać i pocisk przeszedłby na wylot, wiem na pewno że takie sytuacje miały miejsce w czasie bitew morskich, gdy strzelano z ciężkich dział do przerobionych statków handlowych, bądź gdy trafiano słabo opancerzone miejsca okrętów wojennych. Jak mówiłem nie jestem tego pewien ale wydaje mi się że takie zjawisko też miałoby szansę zaistnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...