Skocz do zawartości
zzizzy

The Elder Scrolls V: Skyrim

Rekomendowane odpowiedzi

To gdzie ten preorder? ;)

 

Co ci tak spieszno? To jest tego typu gra, ze warto poczekac minimum pol roku od premiery na patche i MODY.

Acha, trailer prezentuje sie lepiej niz screeny, napawa umiarkowanym optymizmem co do grafiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ci tak spieszno? To jest tego typu gra, ze warto poczekac minimum pol roku od premiery na patche i MODY.Acha, trailer prezentuje sie lepiej niz screeny, napawa umiarkowanym optymizmem co do grafiki.

 

Ciekawe czy pokazywane w trailerze dynamiczne cienie nie znikna z gry jak to bylo w przypadku obliviona (i pozniej fallouta NV) :) niby to tylko graficzny szczegol ale bez tego grafika wygladala jalowo jak w grze sprzed 10lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Co do kocich łbów - jeśli mówisz o miasteczku w środku filmiku, to tam droga jest wyłożona kamiennymi płytami i IMHO wygląda dobrze.

1:28

 

Takie kamienie można bump mappingiem sto razy lepiej zrobić, nie mówiąc o teselacji, a to co widać jest idealnie płaskie, co jak dla mnie jest dziwne patrząc jak wyglądają skały w 1:12. Wiadomo że to tylko kolejny graficzny szczegół, no ale mamy 2011 rok, po co jest DX11 skoro sie z tego nie korzysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że jednak stawiam grywalność i przyjemność z rozgrywki ponad oprawą wizualną. Jednak w roku 2011 pewne standardy powinny już obowiązywać. Tak jak ktoś wcześniej napisał - jest dx11, to trzeba z niego korzystać. Z drugiej strony, posiadacze starszego sprzętu mogą liczyć na zapoznanie się z nowym TESem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I rozumiem że wszystkie kamienie są idealnie wyszlifowane i płaściutkie co do milimetra?

 

W Heaven te kamienie są nienaturalnie wysokie przy wł. teselacji - to tak dla poprzedniej wypowiedzi (...bo Heaven pokazał jak kocie łby powinny wyglądać).

Ale to oczywiście moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

A to nie ma regulacji teselacji? Bo chyba jak najbardziej jest i to płynna. Jak ustawisz extreme czy insane to wiadomo że są nienaturalne, takiej teselacji nigdy w grach nie będzie, bo nic tego nie uciągnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, dzisiaj jest tak, iż braki w fabule i płytki scenariusz zastępowany jest zapierającą dech w piersiach grafiką. Na dłuższą metę gracze czują się traktowani jak idioci :P W grę jeszcze nie grałem, mam nadzieje, że programiści tym razem zaskoczą nas czymś wyjątkowym ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Jak kolejne części gry wydawane są co rok, to wiadomo że nie można zrobić wszystkiego idealnie, stawia sie przeważnie na grafike, albo zawartość merytoryczną.

 

 

 

Jednak TES wychodzą co kilka lat, i mówi sie że prace nad Skyrim rozpocząto zaraz po Oblivionie, tak więc chyba powinniśmy wymagać zarówno świetnej grafiki, jak i świetnej fabuły. Co można robić przez tyle lat?

 

Od takich developerów powinniśmy oczekiwać świetnego dopracowania gier. Jednym z największych rozczarowań tu była Mafia II, bo jak na tyle lat pracy to na prawde słaba gra, do tego ile z niej przecież wycięto rzeczy żeby już wydać. Oby Bethesda bardzo się postarała, i w tej grze, i w Fallout 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogliby coś zrobić z systemem zdobywania poziomów, bo ten Oblivionowy mi jakoś nie leżał. Trzeba było dokładnie planować jakie atrybuty podnieść, których na razie lepiej nie ruszać itp. Cały czas pamiętam skakanie po biurku w kajucie kapitana statku w celu podniesienia akrobatyki i zdobycia bonusu x5 do szybkości. Nie chciałbym, żeby to znowu tak wyglądało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze byscie tak napisali czego oczekujecie od silnika graficznego uzytego w Skyrim ?

 

Lepsza Animacja Postaci ? mimika twarzy ? Swiat pelen detali ? Jakas tam oskryptowana fizyka aka interakcja z otoczeniem ?

Gra wyjdzie koncem 2011 roku to kuzwa mozna chyba wymagac wykozystania dobrodziejstw DX11 ?

Tyle ze ten nowatorski silnik to chyba zalatuje DX9 i nawet jak dodadza pare efektow DX11 to lipa .

 

Grywalnosc jest jednak najwazniejsza , walic grafike ;) walic postep technologiczny ;)(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grafika to już nie była zła w Oblivionie. Najważniejsza cecha nowego silnika to wg mnie to, że czuć masę i ciężar, czy to przy poruszaniu się postaci czy w walce, jak przeciwnicy obrywają to "widać, słychać i czuć". Grafika ładna chociaż z bliska widać, że tekstury wielką rozdzielczością nie grzeszą, a i polygonów brakuje i jest trochę "kanciasto" - no ale konsole, tak to już teraz jest.

 

Co do reszty, to myślę, że wystarczy jak nie będzie kroków wstecz - świat ma być duży, ładny i ciekawy, dużo questów czy lokacji do odwiedzenia i dużo rzeczy do zrobienia.

 

Poza tym chciałbym, żeby był dobrze zbalansowany, bo w Morrowindzie np. łatwo można było, i to bynajmniej nie celowo, stworzyć postać praktycznie nie do zabicia i gra stawała się za łatwa. No i ten system rozwoju charakterystyczny dla ES, fajny w teorii ale w praktyce go nie lubię. Ale można z tym żyć albo jakiegoś moda zarzucić.

 

Nadzieję mam taką, że wciągnę się i przejdę tą grę z ochotą bez modów, bo z Oblivionem to już zaczynałem kilka razy ale zawsze było najpierw ciężkie i mozolne modowanie, a potem i tak albo coś niedobrze działało albo odechciewało mi się grać... w teorii wielka ochota ale jak przyszło grać to szybko przemijała.

Edytowane przez borsuczy_król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez nowych konsol nie liczcie na ogromny skok w technologii wyświetlania grafiki w grach (mody już sie tym zajmą aby na 5870 ledwo to chodziło ;p). Co do Skyrim mi sie z filmików podoba. Czuć klimat północy. Ja bym chciał aby był ciekawy i poprawili gameplay w stosunku do Obka.. No i koniec z powtarzającymi sie lokacjami (vide lochy i cz jaskinie non stop te same).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze byscie tak napisali czego oczekujecie od silnika graficznego uzytego w Skyrim ?

 

Lepsza Animacja Postaci ? mimika twarzy ? Swiat pelen detali ? Jakas tam oskryptowana fizyka aka interakcja z otoczeniem ?

Gra wyjdzie koncem 2011 roku to kuzwa mozna chyba wymagac wykozystania dobrodziejstw DX11 ?

Tyle ze ten nowatorski silnik to chyba zalatuje DX9 i nawet jak dodadza pare efektow DX11 to lipa .

 

Grywalnosc jest jednak najwazniejsza , walic grafike ;) walic postep technologiczny ;)(

 

Jeśli chodzi o grafikę, to dla mnie muszą przede wszystkim poprawić animacje ruchu postaci, również tych na dalszych planach. Jeśli chodzi o interakcję z otoczeniem to już w Obku była w wystarczającej dla mnie postaci, aczkolwiek tam silnik fizyczny miał problemy z siłą oddziaływania i masą obiektów - nawet lekko trącone przedmioty latały niczym rzucone. To zdecydowanie do poprawki.

 

O dobrej, wciągającej fabule nie wspominam, bo nie ma co pisać o oczywistościach ;) Chociaż z takich mniej oczywistych rzeczy, to fajnie by było, jakby było w fabule trochę fragmentów, w których gracz czuje presję czasu. Dotychczas w grach z serii TES można było zostawić dowolnego questa (również głównego) niedokończonego na dowolną ilość czasu i on sobie spokojnie czekał. A przydałoby się choć trochę questów, które trzeba zrobić "na już", a przynajmniej w określonym czasie, albo skończą się fiaskiem (np. nie zdążymy uratować porwanej córeczki i bogaty tatuś będzie musiał zapłacić okup, co oczywiście odpowiednio go do nas nastawi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotychczas w grach z serii TES można było zostawić dowolnego questa (również głównego) niedokończonego na dowolną ilość czasu i on sobie spokojnie czekał. A przydałoby się choć trochę questów, które trzeba zrobić "na już", a przynajmniej w określonym czasie, albo skończą się fiaskiem (np. nie zdążymy uratować porwanej córeczki i bogaty tatuś będzie musiał zapłacić okup, co oczywiście odpowiednio go do nas nastawi).

 

Nieprawda, w Daggerfallu masa questów była ograniczona czasem. Jedno z pierwszych zadan z MQ także.

Edytowane przez OCM4n14k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, Daggerfalla nie pamiętam aż tak dobrze. Ale w Morrowindzie było słownie jedno zadanie, które wymagało pośpiechu (pomijam questy typu "odprowadź mnie do..."), w Oblivionie takiego nie pamiętam (aczkolwiek zostawiłem główny wątek w połowie, więc nie wiem ;) ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, Daggerfalla nie pamiętam aż tak dobrze. Ale w Morrowindzie było słownie jedno zadanie, które wymagało pośpiechu (pomijam questy typu "odprowadź mnie do..."), w Oblivionie takiego nie pamiętam (aczkolwiek zostawiłem główny wątek w połowie, więc nie wiem ;) ).

 

Jest jedno takie na 100%, dokładnie już nie pamiętam, ale chyba jest to zadanie poboczne: prowadzimy śledztwo w sprawie jakiegoś bandziora i gdy w końcu odkryjemy miejsce jego kyjówki mamy ograniczoną ilość czasu na to żeby się tam udać i go złapać (zabić). Jeśli się nie wyrobimy to gość zwieje.

Edytowane przez przemo3642
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę info stąd: Info from the new US OXM - Bethesda Softworks Forums

 

Just because a dragon flies by doesn't mean automatic death to you. When Todd compared them to big daddies, he wasn't kidding. This one quote says:

"In theory, you can engage a dragon whenever you see one simply by pelting it as it flies past, but make sure you're ready for the fight."

Basically that states that the dragons (not all of them, anyways) won't attack you immediately on sight. This also comes up again in a later point.

 

Telekinesis spell confirmed. I don't remember if it was just speculated or not, but it's confirmed to be in the spell list. Specifically, OXM said there were 80 spells, but for those of you keeping up with the news, there's certainly a lot more versatility in the spells now.

 

Speaking on dragonshouts: "The first strain of this new magic that we're shown is the ability to slow time. As you approach the carvings, one word in particular begins to glow. Once its been examined and equipped, a tap of RB slows the entire scene down for eight seconds, allowing you to casually plant arrows in the skulls of any surrounding enemies. Learn the rest of the phrase and you'll get even longer to play at being a medieval Max Payne."

 

It also mentions the Unrelenting Force dragonshout, which is of course the 'knockback' shout, and also briefly mentions there's a cooldown period after each shout you do. Then it says:

"Also, if you think you're the only one wandering around Skyrim with the ability to turn words into magic, think again."

Now are they referring to dragons, the graybeards, or something else (and by that something worse)? I'm interested.

 

The mag talks about how you actually feel like you're hitting the person with metal to flesh with each hit of the weapon. Nothing otherwise 'new.'

 

You have quick menus for each hand. The example they give is say, you switch your left hand immediately from a shield to a fire spell while retaining the sword in the other. Apparently you can switch from the gritty, up-close melee to magic in almost no time spent.

 

"Bethesda has struck a masterful balance between the straight-forward accessibility of placing items on each trigger, and a system that clearly offers depth and flexibility. Naturally, two-handed weapons do exist, at which point the left trigger may, for example, block with a broadsword or allow you to aim with a bow."

 

There's also new dragon screen. I think it's been mentioned before, but I had yet to see the screen myself. It's basically the dragon sitting on that stone pillar, much like the one at the end of the Official Trailer that it flies off of, the one in the GI mag. Only this time it's from under and from the front, with the dragon's wings partially outstretched and his head looking away, roaring.

 

"Skyrim is going to be a slightly less dangerous landscape to negotiate this time around. Rather than initiating a zany chase every time you wander near the local wildlife, many of the creatures (including giants) will simply ignore you unless you give them a reason to attack. Certain breeds are permanently pissed off, though, so don't go trying to shake hands with a frost spider."

 

The article retouches on the fact that everything is being designed by hand, from the world itself to the dungeons. For the dungeons mainly, they also reiterate what we've heard in that none will be exactly alike. They then mention 'burbling underground rivers, tree roots punching their ways through walls, and odd glimpses of light from the world above' in the 'ancient Nord catacombs.'

 

Supposedly Bethesda has also focused more on pacing and variety to ensure that you don't 'just find a dark corner to curl up in for a snooze.' The dungeon which they explored was Bleak Falls Barrow from the demo, and this time around there are 'far more traps and puzzles' in dungeons, which gave Bleak Falls section 'a distinctively Indiana Jones and the Last Crusade vibe.'

 

*Spoiler here*

It says instead, as they went to exit a cave, they found themselves to face to face with 'an enormous, dark gray dragon.' They point out that you can't escape these looming baddies. At some point or another, you're going to have to take these bad boys down, and it's not going to be easy.

 

OXM then mentions how unlike in Oblivion, people will actually have proper jobs and schedules now. Like how, in the small town of Riverwood, it will feature such things as chopping wood, cooking, and running a sawmill. You can perform these jobs now too, 'so if you want your hero's story to include eight-hour days cutting up hundreds of logs, the option is there.' Each settlement has its own economy, and apparently you can, for example, 'ruin Riverwood's financial state by choosing to sabotage that sawmill.'

 

That whole 'drop a sword in the middle of a town' deal has more weight to it, too. If the NPC that picks up the sword and likes you, they might offer it back to you in case you dropped it by accident. A neutral-feeling NPC might ask if they can have it, and one who dislikes you 'might simply nab the weapon and take off.'

Then, if you choose to kill that person, the radiant story will then search for his/her relatives 'and may even send one of them in pursuit of you to avenge the murder.'

 

Also, OXM isn't even mentioning the hints Bethesda kept dropping during the interview. Apparently there's a lot more they want to talk about but can't yet. For example:

"We're expecting something very special from the faction system, which the team seemed to be itching to talk about."

And that isn't referring to the Dark Brotherhood as they mention that later. I don't know what stops Bethesda's pulling on the faction system, but I'm eager to find out.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje po pierwszym pokazie Skyrim | Wiadomość 2011-04-19 10:33:42 | GRY-OnLine

W Utah prezentowano jedynie wersję na Xboxa 360. Gra podobno wygląda obłędnie, a skok jakości w stosunku do poprzednich gier studia jest ogromny. Użycie nowego engine’u przyniosło znaczącą poprawę grafiki, Skyrim na pewno nie będzie odstawał od reszty współczesnych produkcji. Co więcej, Todd Howard zapewnił, że poszczególne wersje gry (PC, X360, PS3) praktycznie nie będą się od siebie różnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...