Skocz do zawartości
zzizzy

The Elder Scrolls V: Skyrim

Rekomendowane odpowiedzi

Mam moce niszczące na 52 poziomie. Przy 60 będzie możliwość podkręcenia o 25% więc wtedy sobie porównam. Ogólnie niedźwiedź to jak dla mnie taki olbrzym tylko, że szybszy.

Na olbrzymach sobie od czasu do czasu trenuję umiejętności :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja wina że pod koniec tak wkręca że się nie chce odejść? Btw. grałem ok. 40-45h, trudno stwierdzić, gram od premiery, nawet BF poszedł w odstawkę :D

 

Jak dobrze pamiętam, w Oblivionie miałem około 300h, a F3 z dodatkami zbliżam się do 800h ;] W obu grach każdą lokację czeszę do ostatniej skrzynki, każdą broń, jaką mogę zrobić i ulepszyć - robię i ulepszam ;] Żadko pojawiają się takie gry, więc jak są, warto wycisnąć je ma na maxa. Do tego można spróbować przejść ponownie zupełnie inną postacią, okazuje się, że wtedy momentami to zupełnie inna gra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) czy gra pokazuje jakie obrazenia zadajemy w jakims logu , albo jakie nam zadaja :) czy znowu trzeba bedzie czekac na SOSE i samemu kombinować mody jak do New Vegas ( jakby ktos byl zainteresowany to na nexusie wrzucilem moda wrzucajacego dmg przy strzalach do messagea) , dla mnie to jeden z przyjemnosci RPG widziec ile dmg sie zadaje przy kazdym ciosie(nie tylko to co jest pokazane na ekraniepostaci)

 

2) czy jak kupie polska wersje to moge grac po angielsku( glosy, napisy, menu itp itd) czy beda pasowac angielskie mody i angielskie patche ? czy musze w jakis sposob zdobyc czysto angielska wersje ( moja dewiza to nauka przez zabawe wiec jak moge to staram sie grac po angielsku) :)

 

PS : Chce ktoś tanio kupić pudełko ? :] GRA THE ELDER SCROLLS V 5 SKYRIM PUDEŁKO + DVD PC (1930145017) - Aukcje internetowe Allegro

Edytowane przez killua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te smoki to istna plaga, gdzie nie pójdę wszędzie smoki (w Shearpoint nawet dwa były). Niestety nie wszystkie po zabiciu znikają i tak o to na środku Whiterun zaraz tuż obok mojego domu leży sobie przepiękny szkielet smoka... może by tak ktoś go sprzątną? :lol2:

 

... nie wiem czy to już było, ale podczas ładowania gry, można obracać i przybliżać pokazujące się przedmioty czy postacie przytrzymując lpm i (uwaga tu niespodzianka) poruszając myszką na boki, do przodu lub do tyłu... taka ciekawostka, ja o tym nie wiedziałem aż do dzisiaj ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkielety to żadne nie znikają :) ja smoki zaciągam pierw do najbliższego punktu z Fast travel - bo te kości i łuski strasznie ciężkie, pozbieram se potem jak beda potrzebne :D (a dla mnie pewnie nie bedą - tylko lekkiej zbroi uzywam

Edytowane przez Chemik16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem pewien że przynajmniej jeden szkielet smoka zniknął, spotkałem jednego jak walczył z gigantem (wylazłem wtedy z jakiejś jaskini, bandytów siłą na dobrą drogę sprowadzałem), pamiętam że po splądrowaniu resztek nie mogłem biegać więc użyłem fast travel żeby zostawić trochę ekwipunku w domu, a gdy wróciłem na miejsce szkieletu już nie było... może jakiś błąd czy coś...

Edytowane przez zal0st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gamasutra: Eric Schwarz's Blog - Skyrim, or How Not to Make a PC Game

 

Nie bijcie jak było, ale miałem 15 stron tematu do przeczytania, czego mi sie robić nie chce.

 

Artykuł w sam raz dla was, jest dokładnie to samo narzekanie w przypadku każdej gry. Oczywiście moge sie z tym zgodzić od strony hardkorowych pecetowców, w grze powinny być opcje do zmiany dosłownie wszystkiego, powinien być rozbudowany i dopasowany do monitorów interfejs, ale to wyłącznie jako opcja, a nie wymuszony. To już nie czasy gdzie na PC siedzi sie tylko przed monitorem, sam gram na TV więc jak dla mnie interfejsy są idealnie, tak jak i FoV (nigdy nie miałem potrzeby zmiany), a w przypadku sterowania mam pretensje wyłącznie gdy nie mam poprawnej obsługi pada (a czasem nawet nie ma żadnej). Dla mnie PC od strony gier to ma być dokładnie to samo co konsola, tylko z lepszą grafiką.

 

Możecie sie za to pocieszyć że wersje konsolowe też potrafią zaliczyć faile - Texture problems hit Xbox 360 Skyrim • Eurogamer.net

 

Interfejs jest badziewny, nawet biorąc pod uwagę TV i konsole. Polecam lekturę tego: http://img3.imageshack.us/img3/5679/skyriminterface.jpg

 

Ale dobra, załóżmy że da się przyzwyczaić. Nie rozumiem tylko jednego - czemu, do ciężkiej cholery, lista pozycji w inventory czy menu magii zaczyna się w połowie ekranu, a nie wyżej, żeby nie trzeba było scrollować zestawu 6 pozycji? :evil: :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie znalazłem remedium na ulepszenie zasięgu rysowania obiektów :)

 

Do pliku w moich dokumentach..../skyrim.ini należy wkleić:

 

[General]

sLanguage=POLISH

uGridsToLoad=11

uInterior Cell Buffer=32

uExterior Cell Buffer=204

iPreloadSizeLimit=262144000

 

Z uGridsToLoad= trzeba posprawdzać kilka ustawień. Na 1 screenie bez modyfikacji ini na drugim uGridsToLoad=11

 

U mnie optymalnie działa na =9, fps i tak na tyle spada, że przy większych wartościach gra zaczynała haczyć, ale nawet na 6/7 widać wyraźną różnicę.

Jakby ktoś chciał to mogę wysłać na maila kilka screenów z ustawień off/7/9/11 w lepszej jakości.

Ustawienia znalazłem na forum pclaba jakby co.

 

Jeśli dalej by nie działało np. dalsze rysowanie trawy to trzeba zmienić kilka linijek w skyrimprefs.ini z tym, że nie wiem czy jest to wymagane bo ja i tak je już wcześniej zmieniałem.

post-183805-0-73585600-1321391092_thumb.jpg

Edytowane przez fenfir
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, fajny efekt -a jak z trawą i cieniem na niej, kombinowałeś coś? Grzebię i wciąż po źdźbłach nie przesuwa się cień, a pod nimi. Jakoś nikt się nie kwapi napisać, czy ma podobnie, czy ja mam jakiś błąd :-| Uparłem się na tą trawę -ona jedyna mi jakoś nie leży w kontekście cienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załącz screena o co ci chodzi, tak będzie najszybciej, ale prawdopodobnie to nie błąd o ile dobrze myślę.

 

Jeśli chodzi o cienie to jedyne co ruszałem to w skyrimprefs.ini:

 

bTreesReceiveShadows=1

bDrawLandShadows=1

 

Domyślnie jest to chyba na 0, ale głowy nie daje i

 

iShadowMapResolutionSecondary=4096

iShadowMapResolutionPrimary=4096

 

domyślnie jest chyba na 1024 i 2048

Edytowane przez fenfir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff, dziś nie zamieszczę już -nie ten komputer. Ale wytłumaczę -w Obku jak szedłeś z widokiem TTP to cień własny kładł się nie tylko na ziemi, lecz również po samej trawie. Jadło to nieco mocy ale dawało realistyczne wrażenie. Teraz cień nie wchodzi w kolizję z trawą, a jedynie z podłożem... Tak mi to zalazło cierniem jakoś.

Gra jest dla mnie mimo błędów tytułem roku....boję się, że również przyszłego :D

Rozmiarem cieni się bawiłem -8192 okazało się nieco niezdrowe. Z resztą podciągania efektów zaczęło nieco haczyć, a efekt wizualny chyba nie był tego wart w stosunku do 4096.

Gdzie są do diabła "rozbiegane" cienie od niesionej pochodni? :angry:

Edytowane przez miron72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos klopoty z progresem questow? Juz drugi quest mi sie s***przyl i w trakcie nie uruchamia sie skrypt (nie ma ludzi ktorzy powinni byc w danym miejscu i prowadzic mnie dalej). W powietrzu wisi tylko marker a dookola nikogo nie ma :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz mi się coś takiego zrobiło. Miał na mnie czekać czarodziej - nauczyciel, ale się spóźnił :)

Poszedłem w inne miejsce, odczekałem 24h i było po problemie.

 

Mam teraz problem z misją Ujawnienie Niewidocznego. Jestem w tej dużej tuż przed celem podróży. Niestety do drzwi, przez które trzeba przejść potrzebny jest klucz, którego nie mam. Orientujecie się gdzie go znaleźć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz mi się coś takiego zrobiło. Miał na mnie czekać czarodziej - nauczyciel, ale się spóźnił :)

Poszedłem w inne miejsce, odczekałem 24h i było po problemie.

 

Mam teraz problem z misją Ujawnienie Niewidocznego. Jestem w tej dużej tuż przed celem podróży. Niestety do drzwi, przez które trzeba przejść potrzebny jest klucz, którego nie mam. Orientujecie się gdzie go znaleźć?

 

Odwróć się o 180° i leć na dół za ołtarzem masz drzwiczki ze skrzynią z kluczem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrywam sobie w tego TES'a i gra naprawdę wciąga, chociaż irytuje mnie to, że żeby użyć czaru to muszę schodzić za każdym razem z konia, a dość dużo używałem jasnowidzenia, ale teraz już praktycznie przestałem z tego korzystać, bo i tak w większości da się prosto przejechać przez mapę.

 

Zdziwiło mnie trochę, że można płynąć na koniu, trochę to śmieszne jak się za bardzo obładujemy to biegać się nie da, ale koń bez problemu płynie z kilkudziesięcio kilogramowym gościem na grzbiecie który na dodatek taszczy ze sobą kolejne kilkadziesiąt kilo sprzętu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie znalazłem remedium na ulepszenie zasięgu rysowania obiektów :)

 

Do pliku w moich dokumentach..../skyrim.ini należy wkleić:

 

[General]

sLanguage=POLISH

uGridsToLoad=11

uInterior Cell Buffer=32

uExterior Cell Buffer=204

iPreloadSizeLimit=262144000

 

Z uGridsToLoad= trzeba posprawdzać kilka ustawień. Na 1 screenie bez modyfikacji ini na drugim uGridsToLoad=11

 

U mnie optymalnie działa na =9, fps i tak na tyle spada, że przy większych wartościach gra zaczynała haczyć, ale nawet na 6/7 widać wyraźną różnicę.

Jakby ktoś chciał to mogę wysłać na maila kilka screenów z ustawień off/7/9/11 w lepszej jakości.

Ustawienia znalazłem na forum pclaba jakby co.

 

Jeśli dalej by nie działało np. dalsze rysowanie trawy to trzeba zmienić kilka linijek w skyrimprefs.ini z tym, że nie wiem czy jest to wymagane bo ja i tak je już wcześniej zmieniałem.

 

Możesz tu wrzucać porównanie, no i miło bylo gdybys dodał frapsa by widzieć spadek FPS

Ja narazie bawiłem się tylko cieniami i wodą...

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche pogralem, gra mocno wciaga, nie wiem kiedy i ten 25lvl wpadl.

 

Jesli ktos wie czy ze smokow trzeba zbierac kosci czy luski do tworzenia lekkiej zbroi to prosze o informacje. niestety nie moglem tego na necie znalezc.

 

2 pytanko to jak mozna przechowywac przedmioty zeby nie znikly? czy jedyna opcja to kupno do mu za 5000? wole te kase wladowac w trening prawde mowiac. A moze macie jakies super sposoby na szybka kase- gram zlodziejem, dobrze sie skradam, otwieram zamki itd.

 

I jeszcze taki problem mam. Dostalem misje na zabicie Petry wiedzmoszponej (czy jakos tak), ale juz wczesniej zdarzylem oczyscic te lokacje. Teraz jak tam ide to wskaznik pokazuje na trupa Petry i mam wciaz zadanie zabij Petre. Da sie cos z tym zrobic? Probowalem dobic trupa ale bardziej martwa juz nie moze byc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego tweaka na większy dystans to uwaga. Jeśli gra raz zrobi save'a z takimi ustawieniami to nie można ich później zmienić w configu żeby save odpala. Właśnie mam taki problem...

 

Potwierdzam.

 

Jeśli ktoś ustawi parametr

 

uGridsToLoad=

 

i potem zapisze grę, to każda próba zmniejszenia kończy się wywaleniem do pulpitu w chwili odczytu gry z zapisów gdzie bawiliśmy się tą funkcją. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiem, ale są i tacy którzy krytykują wskazując na całkowity ponoć brak fabuły i wynikającą z tego nudę.

 

 

Są też tacy co krytykują kiepskie tekstury krów itp. To sandbox - chcesz jesteś kowalem, chcesz drwalem, chesz złodziejem. Sam sobie ustalasz jaką chcesz fabułę. Nie ma co porównywać tej gry np. z Wieśkiem gdzie fabuła jest główną osią gry.

 

Tak czy inaczej w Skyrim trzeba zagrać.

 

ps.jest recenzja Caleba

Edytowane przez uziel101
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego tweaka na większy dystans to uwaga. Jeśli gra raz zrobi save'a z takimi ustawieniami to nie można ich później zmienić w configu żeby save odpala. Właśnie mam taki problem...

 

a próbowaliście workaround-a z fallout-a na to? Jakby nie było to ten same engine a przynajmniej dużo po nim dziedziczy:

I found a fix for anyone that might want to go back to a lower UGridsToLoad numder.

 

1) Do this, go into your game with the highered ugridstoload.

2) Alt+Tab, then open up Fallout.ini in your "My Documents\My Games\Fallout3" (in XP) folder, and change the value of uGridsToLoad to the default 5. Save the ini file.

3) Alt+Tab back into your game, then press ~ to open up console, and type 'refini' to refresh your ini file. Save your game. Not sure if you should change areas first and then save your game, but try it.

 

Turn off the game, and turn it back on. It should load with uGridsToLoad at 5 now.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...