Skocz do zawartości
zzizzy

The Elder Scrolls V: Skyrim

Rekomendowane odpowiedzi

Więc dlaczego mamy tyle psioczenia? Ano dlatego, że gry są upraszczane i ogłupiane. Nie jest to wina konsol, jest to wina odbiorców/klientów. To dla nich się ogłupia i upraszcza gry, a nie z samego faktu, że gra jest na konsoli. Także miejcie pretensje do ludzi, którzy lubią iść na łatwiznę, a nie do sprzętu, bo na tym sprzęcie można robić gry równie poważne co na PC (choć graficznie już trochę odstają). No i jeśli ktoś jest choć trochę zorientowany w grach na konsole, to dobrze wie, że jest sporo gier bardzo bardzo dobrych, których nie ma na PC i nigdy nie będzie. A odcinanie się od tych perełek, tylko dlatego, że ktoś nie lubi konsol, jest wręcz idiotyczne.

 

Mądre słowa, szkoda, że odosobnione. Jakoś tak się dziwnie przyjęło na tym forum, że za wszelkie problemy z grami obwinia się konsole (a nie ich użytkowników) - zupełnie, jakby to same urządzenia grały w te gry. Stąd nie dziwi post konkursa i jego ironiczne porównanie konsol do szatana ;)

 

Ja konsolę to ja widziałem w sklepie dla idiotów a na konsoli to ja grałem ostatni raz chyba z 13-15lat temu na Pegazusie i C64, więc nie wiem co tam jak się nazywa. Ale wydaje mi się, że gdyby D3 miałby być ekslusivem na X360, to MS dla tej jednej gry ominałby live i po prostu w swoim systemie postawiłby obok XBL, Battleneta.

Źle myślisz. Pomijając już nawet kwestie techniczne (dashboard X360 jest tak zrośnięty z Live, że ich rozdzielenie równałoby się praktycznie napisaniu interfejsu od nowa) to Mcrosoftowi w żaden sposób się amputacja Live od D3 nie opłaca, bo MS czerpie z Live bardzo konkretne zyski (z akcentem na bardzo). Nie zarzyna się kury znoszącej złote jajka. Poza tym, Blizzard chcąc wydać D3 na konsole, musi się dostosować do standardów panujących na owych konsolach. Integracja BN z XBL tak, zastąpienie - nigdy w życiu.

 

Po co więc oni się pchają w te konsole z TES'em? To chyba jakiś trend, bo kasa to swoją drogą?

Sam sobie odpowiedziałeś: kasa. Tylko i wyłącznie kasa, tylko o to w całym tym rynku chodzi. A jakoś tak się dziwnie składa, że na PC sprzedaje się śmiesznie mało kopii w porównaniu z konsolami.
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na blogu Bethesdy pojawił się "wywiad" fanów z twórcami Skyrima. W nim 25 pytań i tyleż odpowiedzi. Dowiedzieć się można o małżeństwach, bossach, skalowaniu skarbów do poziomów i wielu innych rzeczy.

 

Jeżeli chcecie możecie przeczytać cały wpis na blogu Bethesdy, ale rzeczywiście cennych informacji dla szarego gracza nie ma tam wiele. Jeżeli miałbym pokusić się o wymienienie najważniejszych:

  • Loot w największym stopniu zależny jest od części świata w której się znajdujesz
  • W grze nie pojawią się włócznie, ani średnie pancerze
  • Będzie można wziąć ślub
  • Ze smoków będzie można tworzyć zbroje
  • Na PC nie będzie 64 bitowego exe
  • Magiczne bronie wciąż trzeba będzie "doładowywać" Kamieniami Dusz. Magiczne zbroje pozostają magiczne zawsze
  • Bossowie wykorzystują różne taktyki, używają różnych broni, korzystają z mikstur itd.
  • Smoki będą zostawiać ślady swojej aktywności, ale nie będą w stanie niszczyć budynków
  • System "karmy" nie będzie oparty na liczbach a konkretnych decyzjach w trakcie gry
  • Głos bohatera usłyszymy nie w dialogach a w trakcie walki (krzyki itd.)
  • Po skończeniu głównego wątku fabularnego będzie można kontynuować grę.

Tyle z najważniejszych rzeczy.

•• Skyrim i kilka nowych wieści | => Gamezilla.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smoki będą zostawiać ślady swojej aktywności, ale nie będą w stanie niszczyć budynków

They do leave marks and scars everywhere, but as far as destroying buildings and such, it’s rare.

Gamezillo, zmień tłumacza ;)

Zresztą akurat w tym aspekcie się z Bethesdą zgadzam - niewąsko bym się wkurzył, gdybym na koniec długiego questa przyszedł po nagrodę i zastał tylko zgliszcza (albo resztkami sił dotuptał do osady tylko po to, żeby zobaczyć jak smok ją właśnie pali). Klimatyczne? Niewątpliwie. Frustrujące? Ogromnie. I chyba z dwojga złego wolę trochę mniej klimatu i dużo mniej frustracji.

Pewnie będzie taka sytuacja jak z Megaton (o czym zresztą wspominali w wywiadzie) - spalenie jakiejś osady będzie wynikało z fabuły, ew. będzie parę miejsc na mapie oznaczonych w silniku gry jako "nikogo ważnego nie ma, można palić" ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takiego tłumaczenia można się było spodziewać: Skyrim jest zbyt duży, by móc pokazać go w demie.

 

Chyba już wszyscy są przyzwyczajeni, że ostatnimi czasy twórcy niechętnie wydają dema swoich gier. Zwykle nie ma czasu, by przygotować co trzeba, albo – tak jak w przypadku Skyrim – gra jest za wielka i dzielenie jej na mniejsze fragmenty nie ma sensu. Przynajmniej według twórców.

 

W wywiadzie z Gameplanet Craig Lafferty stwierdził krótko: Skyrim jest ogromny, demo także takie musiałoby być, a to nie wchodzi w rachubę. Efekt? Wersji demonstracyjnej po prostu nie będzie.

 

Akurat w przypadku gier od Bethesdy ciężko stwierdzić, że kupuje się kota w worku, bo mniej więcej wiadomo, czego można się spodziewać. Ale demo na pecetach przydałoby się na przykład po to, by sprawdzić, czy Skyrim ruszy na danym sprzęcie. Będziemy musieli poradzić sobie bez tego...

•• Skyrim bez dema | => Gamezilla.pl

Edytowane przez andrew777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jak takie demo miałoby wyglądać? Jak już to benchmarka w stylu SF4 czy RE4 można by oczekiwać, a nie normalnego dema, gdzie nie pokażą ani głębi fabularnej ani wielkiego świata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=3R_3-uSaTHA&hd=1

Trochę znanego już gameplay'a ale tym razem bez zbędnego gadania. Jak ktoś już słusznie zauważył w komentarzach na yt brakuje tylko jakiejś solidnej muzyki w tle... no i to całe "come on monster!" jakoś nie bardzo mi podchodzi. <_<

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Oj nie popisali sie, powinni chyba zerknąć na Techland.

 

Kto to kupi za takie pieniądze? Chyba że są jacyś maniacy serii, bo fani to chyba zbyt delikatne określnie. W takim przypadku powinny być dwie edycje limitowane (coś jak było z CoD czy Halo), jedna np. bez tej figurki w normalnej cenie.

 

No i ta jedna cena na wszystkie platformy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku koleś mówił, że pokażą publicznie ten gameplay 1 raz i z szacunku dla nich prosił o wyłączenie kamer. Argumentował tym, że nie chce aby w necie był takiej shit-owej jakości i "trzęsący" się film, sami wrzucą w jakości hd. Pewnie trzeba tylko chwilkę poczekać. Widać, że i tak wielu ludzi nie miało do nich szacunku skoro nagrali film. Ogrom świata jest porażający i ta swoboda... Animacje uległy znacznej poprawie a sam engine technologicznie zapowiada się wypaśnie. Wszystko mi się podoba, "drzewko" (a raczej gwiazdozbiór) skill-i, to że nie wybieramy sobie żadnej klasy/trait-a tylko w grze gramy jak chcemy. Jedynie interfejs inwetarza jest kiepski, nie wiem jak tam można item-y porównywać itd.

Edytowane przez ojejku
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że jak na klocka to wygląda rewelacyjnie. Żadnych spadków płynności, nic się nie dogrywa na ekranie. Wkurza tylko kiepski ogień, a i animacje niektórych postaci wyglądają strasznie sztywnie i nienaturalnie. Poza tym zapowiada się świetnie. A najlepsza publika: zabić wszystko co się rusza, nawet małą sarenkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale bydło na tym QConie ;]. Ogólnie gameplay na duży plus. Dark Brotherhood ;]. Fajne szczegóły jak na klocku tak chodzi i wyglada na dzisiejszych PC powinien być spokój. Z artystycznego pkt widzenia jest naprawdę dobrze. Ciekawy interface (i tak moderzy go bede mogli zmienić ale np podgląd itemów w sumie łatwy do implementacji przy nowych itemach to też na plus). Mam nadzije ze zakęcia nie będą tak jednolite jak w Obku a bardziej spektakularne - chociaż z tego co widać jest już znacznie lepiej. Niezły pomysł ze skillami i perkami - też w sumie na plus. Mapa ogromna się wydaje ale też mam nadzieje ze będzie jakiś kawałek chociaż terenu innego niż tundra (takie anvil z plażą mi się marzy ;d). Troche nie ostre wydają sie tekstury ale to pewnie przez wideo (ofc patrze przez pryzmat ostrych jak żyleta tekstur z packów do Obliviona). Lochy/jaskinie wyglądają wreszcie dużo lepiej a jak mają być bardziej różnorodne jak w Obku to duży plus.

 

Btw ten gameplay juz chyba kiedyś był w podobnej postaci? Też na koniec ubijał smoka i bawił się z mamutami.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW. Czy ktoś się orientuje jakie wymagania ma mieć ta gra? Czy karta z mojego lapka pociągnie ten tytuł w 1600x900 w jakiś przyzwoitych (medium-max) detalach? (po OC ma wydajność mniej więcej stacjonarnego 5670).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie masz rację, ale nie zapominaj, że na konsolach ta gra będzie działać w niższej rozdzielczości i niższych detalach i stąd moje pytanie. Zastanawiałem się czy nie brać tego tytułu na klocka, ale w RPG i strategie wolę grać na kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez modów TES traci urok, właśnie w tej serii piękne jest to, że gra żyje dzięki modom przez wiele, wiele lat. A nowy silnik użyty do Skyrim pewnie da modderom duże możliwości. Paczki z teksturami HiQ spodziewam się już w niedługi czas po premierze.

Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...