Skocz do zawartości
maSTHa212

Kinect vs Move

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem, że taki temat się przyda. Sporo osób zastanawia się czy kupić, a jeśli kupić to na którą ofertę się zdecydować. Fajnie jakby obecni posiadacze tych gadżetów dzielili się uwagami i wrażeniami łącznie z adnotacjami czy danej grze czy danemu gatunkowi gier sprzyja używanie takich kontrolerów. Oczywiście bez żadnych fanbojskich wojenek, nie chodzi o pokazywanie wyższości jednego rozwiązania nad drugim. Można też dodatkowo wspominać w jakich warunkach się gra, jaka jest przestrzeń w której się poruszacie, jakie warunki oświetleniowe itd.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zacznę. Move kupiłem (starter pack, więc tylko dildo plus kamerka) krótko po premierze, od tego czasu zagrałem z 5 razy i poszło w kąt. Raczej z uwagi jednak na mój brak czasu i kilka lepszych gier, które miały premierę, niż na wady samego kontrolera.

 

Na dniach chcę kupić Time Crisis i pobawić się move dłużej, bo moim zdaniem kontroler na to zasługuje. Jest bardzo precyzyjny, praktycznie niewyczuwalny lag, dobra jakość wykonania. W przeciwieństwie do kinecta liczę, że na move pojawią się bardziej HC gry, bo dla casuali już w tym momencie są to ciekawe propozycje (zakładając, że nie mają już wii).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zacznę. Move kupiłem (starter pack, więc tylko dildo plus kamerka) krótko po premierze, od tego czasu zagrałem z 5 razy i poszło w kąt. Raczej z uwagi jednak na mój brak czasu i kilka lepszych gier, które miały premierę, niż na wady samego kontrolera.

 

Na dniach chcę kupić Time Crisis i pobawić się move dłużej, bo moim zdaniem kontroler na to zasługuje. Jest bardzo precyzyjny, praktycznie niewyczuwalny lag, dobra jakość wykonania. W przeciwieństwie do kinecta liczę, że na move pojawią się bardziej HC gry, bo dla casuali już w tym momencie są to ciekawe propozycje (zakładając, że nie mają już wii).

 

U mnie podobnie. Nawet tez w Time Crissis celuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam kupiłem Move w dniu premiery i tak jak draak pogral chwile, ale potem z braku czasu poleciało do szuflady. Czasami na imprezie ktoś zobaczy kamere i zacznie się temat move, a w ciągu dnia? Człowiek nie ma siły palcem ruszyć, a co dopiero skakać po całym pokoju. Szczerze mówiąc jeżeli Kinect wyszedłbym przed Move to bym wybrał zabawke m$. A wyszło tak jak każdy widzi. Sony mnie znudziło więc pewnie kinect by zrobił to samo. Po drugie nie mam tyle miejsca w pokoju :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie, który z nich ma większy potencjał jako kontroler do jednak bardziej poważnych gier? Casualowe bzdety to jedno, ale czy jest szansa doczekać się, że Movem czy Kinectem będziemy grali (bez frustracji) w bardziej ambitne tytuly niz imprezowe czasoumilacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś to gdzieś w dobrej cenie? Bo na allegro ca. 150PLN, a promek za 50PLN nie chcę.

 

Na brytyjskim amazonie za 30 funtów chyba najtańsza. Ja czekam aż zejdzie <100 zeta. Swoją drogą koszmarnie trzymają cene wszystkie tytuły na move'a.

 

 

A jak myślicie, który z nich ma większy potencjał jako kontroler do jednak bardziej poważnych gier? Casualowe bzdety to jedno, ale czy jest szansa doczekać się, że Movem czy Kinectem będziemy grali (bez frustracji) w bardziej ambitne tytuly niz imprezowe czasoumilacze?

 

Na chwilę obecną nie jestem w stanie wyobrazić sobie sterowania kinectem w takich bardziej tradycyjnych gatunkach. Jeśli coś powstanie to będzie musiało być zbudowane od początku na nowym pomyśle w pełni wykorzystującym kinecta.

Prędzej jako hybryda - gramy na padzie ,a kinect daje jakąś obsługe gestów czy rozpoznawania mówionych poleceń.

 

Move powinien być prostszy do przystosowania do tradycyjnych gatunków - dobrze sprawdzi się w grach on-rails typu Time Crissis (aczkolwiek nie wiem czy można to nazwać poważną grą ;) ), można go użyć jako kursora do RTSów/shooterów czy do kontrolowania wszelkich elementów mieczopodobnych. Pewną zaletą jest też możliwość portowania z Wii.

 

Ale generalnie najzdrowszą opcją jest czekać - ceny na jedno i drugie są kosmiczne (swojego startera dostałem za 199 teraz dochodzi do 299 na allegro), przyszłość niepewna, a gry nie zdążyły jeszcze potanieć.

 

PS. Co do miejsca to sprawdzałem move i w celowniczki da się grać z ok 70-80cm od ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ja nie konsolowiec, ale zadam pytanie jedynie na podstawie obserwacji tego jak te move i kinect na stoiskach wygladaja...

Z mojej obserwacji wynika ze przy kinnect czlowiek jest aktywniejszy, prawie cale cialo bralo udzial w zabawie, w przypadku move to tylko jakies machanie reka i torsem...

Ktos to potwierdza? Nie znam tytułów jakie lecialy (ale raczej wszystkie casualowe).

Czy to przypadek czy faktycznie, przy zabawie kinect czlowiek jest aktywniejszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zagrać parę rund w walkę na miecze na move i wychodzi kondycja :wink:

Ja miałem zakwasy 2 dni... Jak ktoś myśli że sobie pomacha i tyle to jest w błędzie bo trzeba naprawdę porządnie się zamachnąć.

Strzelanie z łuku jest super zrobione ale na dłuższą metę trochę nudne. Ping-pong to jest to :) można tak cały dzień.

Move jest też idealny do wszelkich walk, szczególnie na dwóch kontrolerach ( tarcza + miecz a do tego kamerka przenosi ruchy/uniki - marzy mi się jakiś SW).

Odnośnie oświetlenia to ważne aby za grającym nie było źródła światła bo w jego okolicy pojawią się problemy z poprawnym odczytem ruchów. Pokój nie musi być jakoś szczególnie dobrze oświetlony ale raczej równomiernie. Ważne aby mieć odpowiednią przestrzeń do grania, tak 2,5 -3 m od tv plus zapas- zależy od postury/ długości rąk bo łatwo się zapomnieć i "ściągnąć" lampę, półkę albo kolegę z boku :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ja nie konsolowiec, ale zadam pytanie jedynie na podstawie obserwacji tego jak te move i kinect na stoiskach wygladaja...

Z mojej obserwacji wynika ze przy kinnect czlowiek jest aktywniejszy, prawie cale cialo bralo udzial w zabawie, w przypadku move to tylko jakies machanie reka i torsem...

Ktos to potwierdza? Nie znam tytułów jakie lecialy (ale raczej wszystkie casualowe).

Czy to przypadek czy faktycznie, przy zabawie kinect czlowiek jest aktywniejszy?

 

Gry na Kinecta wykorzystuja tez skakanie (np. plyniecie pontonem), wiec faktycznie cos w tym jest. No i sama specyfika "kontrolera" umozliwia granie nogami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to podsumuję tak:

 

Kinect - super na imprezy i tyle... :) Szczerze, nie widzę przyszłości dla tego typu rozwiązania jeśli chodzi o bardziej zaawansowane tytuły, no chyba, że wyjdzie jakaś nowa kategoria gier. O graniu w tytuły HC chyba możemy zapomnieć bo widać, że sprzęt nie wyrabia przy większym zamieszaniu. No i trzeba pamiętać, że np połamane krzesło/stolik to wręcz codzienność przy grubszej imprezie ;) Pomimo tych odpychających aspektów nie wiem czemu, używamy go częściej niż Move :)

 

Move - baardzo precyzyjny, wymaga trochę mniej aktywności(ruszania się) podczas grania. Idealny pod FPP i siekanie mieczem :) Takie bardzo mocno podrasowane Wii z w końcu next-gen'ową grafiką.

 

Ps. w co tam gracie po sieci? :) może się kiedyś ustawimy na jakieś wspólne "giercowanie" ? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przyszłości kinkieta w ogóle nie widzę. Zerowe wykorzystanie przy normalnych grach, te dedykowane mocno odrzucają - w sumie przypomina to sytuacje z ps2 i eye toya.

Czekam na to, aż developerzy wpadną na pomysł sterowania "hybrydowego". I nie mam na myśli headtrackingu w fm4 którego jestem w 99% pewny już ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to podsumuję tak:

 

Kinect - super na imprezy i tyle... :) Szczerze, nie widzę przyszłości dla tego typu rozwiązania jeśli chodzi o bardziej zaawansowane tytuły, no chyba, że wyjdzie jakaś nowa kategoria gier. O graniu w tytuły HC chyba możemy zapomnieć bo widać, że sprzęt nie wyrabia przy większym zamieszaniu. No i trzeba pamiętać, że np połamane krzesło/stolik to wręcz codzienność przy grubszej imprezie ;) Pomimo tych odpychających aspektów nie wiem czemu, używamy go częściej niż Move :)

 

Move - baardzo precyzyjny, wymaga trochę mniej aktywności(ruszania się) podczas grania. Idealny pod FPP i siekanie mieczem :) Takie bardzo mocno podrasowane Wii z w końcu next-gen'ową grafiką.

 

Ps. w co tam gracie po sieci? :) może się kiedyś ustawimy na jakieś wspólne "giercowanie" ? :P

 

Wychodzi na to, że Move jest fajniejszym (i tańszym) rozwiązaniem z mojego punktu widzenia. Już nie pamietam gdzie na forum, ale ktos chyba podawal, ze Move przez te swoje swiecace kulki ma lepsza tolerancje na slabe (brak?) oswietlenie. Poza tym Kinect ma też problem jesli z tylu jest podswietlenie, a to jest spory problem. No i miejsca w przypadku Move nie potrzeba az tak duzo...czy się myle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przyszłości kinkieta w ogóle nie widzę. Zerowe wykorzystanie przy normalnych grach, te dedykowane mocno odrzucają - w sumie przypomina to sytuacje z ps2 i eye toya.

Czekam na to, aż developerzy wpadną na pomysł sterowania "hybrydowego". I nie mam na myśli headtrackingu w fm4 którego jestem w 99% pewny już ;]

 

przyszłości Wii też nikt nie widział ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że Move jest fajniejszym (i tańszym) rozwiązaniem z mojego punktu widzenia. Już nie pamietam gdzie na forum, ale ktos chyba podawal, ze Move przez te swoje swiecace kulki ma lepsza tolerancje na slabe (brak?) oswietlenie. Poza tym Kinect ma też problem jesli z tylu jest podswietlenie, a to jest spory problem. No i miejsca w przypadku Move nie potrzeba az tak duzo...czy się myle?

 

To chyba zależy co jest inputem dla gry - jeśli korzysta ona tylko z żyroskopów , akcelerometrów i położenia kulki można grać po ciemku (the shoot działał mi w ciemności gdzie jedynym włączonym źródłem światła był monitor). Jeśli obserwuje też postać gracza to po ciemku nie pójdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w domu move'a. Gram w sports zarówno w zupelnej ciemnosci jak i u kumpla z ostrym źródłem swiatła z tyłu (okno za plecami graczy). Zero problemów z rozpoznaniem ruchów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

Ps. w co tam gracie po sieci? :) może się kiedyś ustawimy na jakieś wspólne "giercowanie" ? :P

 

Bardzo chętnie, mam Cię wogóle w znajomych (na PSN na pewno nie, nie pamiętam czy na x360?)? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji większych growych zakupów (min. żona namówiła mnie na Singstar Dance :lol:) wpadło do koszyka i najnowsze Time Crisis- jak tylko się czasowo ogarnę, to zdam relację w przyszłym tygodniu. Ale już po demie widać, że move się sprawdza rewelacyjnie.

 

edit:

 

No i pograłem już w TC4 i Rising Storm (zarówno tryb arcade, jak i 1sze misje scenariusza). Dodatkowo dokupiłem sobie to http://allegro.pl/venom-move-shooter-ps3-nowka-i1342367160.html (jakościowo średnie, po 3h napierd**ia w spust już muszę wymienić sprężynę) i jest zabawa porównywalna z tą, jaką miałem wiele lat temu w Sega World. Idealnie sprawdza się też gra w dwie osoby. Jeśli ktoś lubi tego typu zabawę, to polecam z czystym sercem!

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie niech ktoś z łaski swojej zassa z psstore demko "kung fu live" które sie dziś pojawiło i potestuje zdając jakąś relacje

 

z tego co wyczytałem podobno wymiata i sie zastanawiam czy warto samego ps3 eye dla tego kupić :)

 

Edytowane przez gnz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stałem się posiadaczem Kinecta. Czy zadowolonym? Uważam, że tak. Póki co gry jakie posiadam to Kinect Adventures oraz Dance Central. Pierwsza z nich 100% casual, który z kolejnym levelem przynosi nieco większe "trudności" (oczywiście ebz przesady, to ma być zabawa;)

Dance Central jest trudniejsze, zależne jest to również od wybranego utworu - Jeden ma skomplikowaną choreografię inny to jakieś podstawowe podskoki czy machania rękami :)

Co do samego kinecta to tak jak przypuszczałem nie jest to coś na czym ma się chęć grać po ciężkim dniu bo wiadomo trzeba jeszcze się poruszać. Jednak ubaw jaki dostarcza jest naprawdę niesamowity szczególnie gdy zaprosimy rodzicnę czy przyjaciół :) Co dziwne udało mi się nakłonić nawet rodziców do przejażdżki pontonem czy zatańczenie do utowru Kylie Minoque :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Około 2 tygodnie temu kupiłem Move'a i szczerze powiem jestem zachwycony. Właściwie cały czas gram w ping ponga lub walkę gladiatorów i muszę przyznać, że

kondycha się poprawia. Muszę zaprzeczyć stwierdzeniu, że to tylko głupie machanie; w tenisie na złotym poziomie musze latać po szerokości całego salonu by odbierać piłki :D. Kinectem miałem okazję pobawić się na stoisku pokazowym w Manufakturze łódzkiej i jednak stwierdziłem,że to nie dla mnie, nie przekonałem się do tego. W niedługim czasie zdobęde The Fight na Move, jestem ciekaw jakie będą efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...