Skocz do zawartości
Gość Pikko

Asrock ALiveSATA2-GLAN uszkodzona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otóż przyszedł do mnie ostatnio kumpel z zepsutym komputerem.

Teraz dokładnie nie pamiętam co w nim siedziało ale napewno:

Geforce 7300GT( nie działa wiatraczek, jest na sprzedaż)

1gb DD2 goodram chyba

jakiś amd sempron (chyba 3200+ Manila)

zasilacz no name:D

(jak to w kompie z tesco czy coś w tym stylu..)

objawy były następujące po włączeniu wentylatory,dysk się włączają, nie włącza się obraz(to nie grafika,procesor, pamięci oraz zasilacz - sprawdzone), brak sygnałów POST ( były z 3 razy na 50 prób) Otóż nie znam się zbytnio na elektronice, ale 2 kondensatory są wypukłe. są to te zaznaczone na zdjęciu(niestety telefonem, jakość marna no ale widać,że są)

Dołączona grafika

i teraz chciałbym się dowiedzieć czy to może być przyczyną?

Płytę chce sprzedać i zastanawiam się ile za taką uszkodzoną mogę dostać, bo niestety lutować raczej nie umiem, i nie mam do lutownicy dostępu nawet..

z góry dziękuje:)

Edytowane przez Pikko

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wszystko może się dziać od spuchniętych kondensatorów.

Wymiana jest banalna jak się ma trochę o lutowaniu pojęcie.

Np . dostałem monitor , po włączeniu nic nie było na ekranie , wystarczyło wymieniać 4 wypukłe kondensatory na przetwornicy i mam sprawny monitor :]

Tak samo miałem komputer też z takimi kondensatorami i z grafiką fx 5200, po wymianie na x1300pro ( dużo lepsza) nic nie było na ekranie. Po zmianie kondensatorów wszystko hulało aż miło :D

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

W dniu 31.12.2010 o 01:46, Klaus napisał(a):

Sprawdź płytę jak masz możliwość na innym zasilaczu. To że ten sprawia wrażenie sprawnego nie znaczy jeszcze, że taki jest.

sprawdzałem :) W dodatku na tamtym, chodzi już inna płyta:) sprawdzałem już wszystkie możliwości, i z widocznych rzeczy pozostały mi tylko te kondensatory :)

chyba trzeba będzie w lutownice zainwestować :P