Skocz do zawartości
Ghostman

AC3 - focus event

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam taki problem

są 3 obiekty

a - movie clip, którym steruje kursorem

b - graphic

c - graphic (niezaładowany na stage)

 

chcę osiągnąć efekt w załadowania obiektu C w momencie jak obiekt A najedzie chociaż jednym pikselem na obiekt B.

 

czy

 

FocusEvent.FOCUS_IN

FocusEvent.FOCUS_OUT

 

mi w tym pomoże czy mam szukać gdzie indziej?

gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj czegoś o hitTestPoint, albo hitTestObject.

FOCUS_IN i FOCUS_OUT są używane do sprawdzenia, czy dany obiekt jest "aktywny" - tzn czy np. w tej chwili user zdecydował, że będzie działał na tym_a_nie_innym_polu_tekstowym i dla tego obiektu są one wykonywane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podpowiedź. Dałem se z tym rade, ale żeby nie było mi za wygodnie to oczywiście nie do końca tak jak chce. Dwa pytanka.

Jak sprawdzać czy jestem ustawiony w klatce x?

 

Ładują mi się zdjęcia jeśli wystąpi kolizja, wszystko tak jak chce, ale chciałbym je też usuwać jeśli kolizja nie występuje.

Cała akcja się dzieje jak ruszam obiektem nurek2 za pomocą kursorów.

stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, ruch);function ruch(event:KeyboardEvent):void{if (nurek2.hitTestObject(rybkae)){	if(szczupak == 1)	{		instancja = new szczupak2(0,0);		załadowany = true;	}	else	{		instancja = new łowienie(0,0);	}}trzymak = new Bitmap(instancja);addChild(trzymak);trzymak.x = 11;trzymak.y = 190;}

Próbowałem dodać taki warunek

if(załadowany == true){     removeChild(trzymak);}

Ale to nie działa, ani jeśli to dołożę do elsa w pierwszym warunku, ani jak to dam już po pozycjonowaniu obrazka.

Edytowane przez Ghostman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1.

jakiśmc.currentFrame;

Ad. 2.

if (nurek2.hitTestObject(rybkae)){        if(szczupak == 1)        {                instancja = new szczupak2(0,0);                załadowany = true;        }        else        {                instancja = new łowienie(0,0);        }}else //tutaj, jeżeli ma być usuwane zawsze jeżeli obiekty nie nachodzą na siebie{// ...}

Chyba coś takiego (nie sprawdzałem tego kodu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad.2

no i właśnie tak próbowałem i ten kod nie chce działać. zjeżdżam z obiektu i obrazek zostaje. Mimo, że w elsie jest warunek

if(załadowany == true){     removeChild(trzymak);}

nie chciałbym tego robić na listenerze enter_frame

 

w sumie to nawet na enter frame nie działa i nie za bardzo wiem gdzie jest problem, już nawet zmieniłem polskie znaki, ale nadal nic

ewentualnie źle uzywam removeChild. czy aby na pewno użycie removeChild powoduje, że obrazek znika ze stage?

Edytowane przez Ghostman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...