Ghostman Opublikowano 6 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2011 Witam mam taki problem są 3 obiekty a - movie clip, którym steruje kursorem b - graphic c - graphic (niezaładowany na stage) chcę osiągnąć efekt w załadowania obiektu C w momencie jak obiekt A najedzie chociaż jednym pikselem na obiekt B. czy FocusEvent.FOCUS_IN FocusEvent.FOCUS_OUT mi w tym pomoże czy mam szukać gdzie indziej? gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 7 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Stycznia 2011 Poszukaj czegoś o hitTestPoint, albo hitTestObject. FOCUS_IN i FOCUS_OUT są używane do sprawdzenia, czy dany obiekt jest "aktywny" - tzn czy np. w tej chwili user zdecydował, że będzie działał na tym_a_nie_innym_polu_tekstowym i dla tego obiektu są one wykonywane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghostman Opublikowano 8 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Stycznia 2011 (edytowane) Wielkie dzięki za podpowiedź. Dałem se z tym rade, ale żeby nie było mi za wygodnie to oczywiście nie do końca tak jak chce. Dwa pytanka. Jak sprawdzać czy jestem ustawiony w klatce x? Ładują mi się zdjęcia jeśli wystąpi kolizja, wszystko tak jak chce, ale chciałbym je też usuwać jeśli kolizja nie występuje. Cała akcja się dzieje jak ruszam obiektem nurek2 za pomocą kursorów. stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, ruch);function ruch(event:KeyboardEvent):void{if (nurek2.hitTestObject(rybkae)){ if(szczupak == 1) { instancja = new szczupak2(0,0); załadowany = true; } else { instancja = new łowienie(0,0); }}trzymak = new Bitmap(instancja);addChild(trzymak);trzymak.x = 11;trzymak.y = 190;} Próbowałem dodać taki warunek if(załadowany == true){ removeChild(trzymak);} Ale to nie działa, ani jeśli to dołożę do elsa w pierwszym warunku, ani jak to dam już po pozycjonowaniu obrazka. Edytowane 8 Stycznia 2011 przez Ghostman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2011 Ad. 1. jakiśmc.currentFrame; Ad. 2. if (nurek2.hitTestObject(rybkae)){ if(szczupak == 1) { instancja = new szczupak2(0,0); załadowany = true; } else { instancja = new łowienie(0,0); }}else //tutaj, jeżeli ma być usuwane zawsze jeżeli obiekty nie nachodzą na siebie{// ...} Chyba coś takiego (nie sprawdzałem tego kodu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghostman Opublikowano 9 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2011 (edytowane) ad.2 no i właśnie tak próbowałem i ten kod nie chce działać. zjeżdżam z obiektu i obrazek zostaje. Mimo, że w elsie jest warunek if(załadowany == true){ removeChild(trzymak);} nie chciałbym tego robić na listenerze enter_frame w sumie to nawet na enter frame nie działa i nie za bardzo wiem gdzie jest problem, już nawet zmieniłem polskie znaki, ale nadal nic ewentualnie źle uzywam removeChild. czy aby na pewno użycie removeChild powoduje, że obrazek znika ze stage? Edytowane 9 Stycznia 2011 przez Ghostman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...