Powerslave Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Powerslave Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Opadająca krawędź pokrywy silnika wraz z malowaniem nadaje oldschoolowy charakter R31 (tylko te czerwone elementy trochę zaburząją efekt). Bolid wygląda całkiem nieźle - grunt żeby Robert był zadowolony :) Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ok, są pierwsze doniesienia o dosyć rewolucyjnym umiejscowieniu wydechu. Otóż nikt nie zauważył póki co wydechu w R31. Spekulacje są takie, że jest on poprowadzony tak, że dmucha na przedni dyfuzor :o Renault’s Exhaust-Blown Front Diffuser Ť Steve Hopkinson's Formula 1 Blog Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Skoro teamowi udało się zaimplementować F-Duct do R30 i przebić osiągami F-D McLarena oraz jeszcze bardziej usprawnić to, to nie zdziwiłbym się gdyby tak samo było z wydechem dmuchającym na dyfuzor ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) I teraz na zagranicznych forach wrzawa, wszyscy szukaja wydechu, teorie spiskowe, ze po prostu zakryli wydach na czas prezentacji, a moze to Rosjanie maczali w tym palce i z tylu bolidu bedzie zamiast wydechu lecic sztuczna mgla?! Jutro 1 testy, zobaczymy ;) Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Powerslave Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 No, to nie musiałem długo czekać na innowacje :) I nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia, ale to malowanie wygląda nawet ok, dużo lepiej niż przy sztucznym świetle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Z tej perspektywy bolid prezentuje się całkiem dobrze. Po pierwszej prezentacji malowania na R30, bardziej podobało mi się malowanie na 2010, ale teraz coraz bardziej zaczyna mi się podobać aktualne. Czy mi się wydaje czy na bolidzie jest więcej reklam :rolleyes: Ciekawie wygląda "flaga" służąca do regulacji pochylania skrzydła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 A ja sie tak zastanawiam. Skoro nie moze byc aktywnego F-Duct'u w tym sezonie, czego nie mialoby byc pasywnego ukladu nazwijmy to grawitacyjnym? Dopoki 'kulka' jest po srodku kanalu dolotowego, doplyw jest otwarty. W momencie kiedy hamuje/skreca i wytwarzana jest sila inna niz stateczne poruszanie sie do przodu, kulka przesuwa sie pod wplywem sily odsrodkowej zamykajac kanal? Jesli wydech bedzie dmuchac od przodu, owned! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 I teraz na zagranicznych forach wrzawa, wszyscy szukaja wydechu, teorie spiskowe R31 jest baterie ;) Zespoły pod przkyrywką dodatkowego chłodzenia dla KERSu próbują przemycić pasywny F-Duct. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koen Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 A ja sie tak zastanawiam. Skoro nie moze byc aktywnego F-Duct'u w tym sezonie, czego nie mialoby byc pasywnego ukladu nazwijmy to grawitacyjnym? Dopoki 'kulka' jest po srodku kanalu dolotowego, doplyw jest otwarty. W momencie kiedy hamuje/skreca i wytwarzana jest sila inna niz stateczne poruszanie sie do przodu, kulka przesuwa sie pod wplywem sily odsrodkowej zamykajac kanal? Jesli wydech bedzie dmuchac od przodu, owned! Regulamin zabrania wszelkich ruchomych elementów wpływających na aerodynamikę (poza regulowanym tylnym skrzydłem). W f-duckcie jedyną ruchomą częścią była ręka/noga kierowcy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) F-duct sam w sobie nie jest zabroniony dopoki nie ma elementow zaleznych od kierowcy? Przyklad z kulka jest tylko przykladem, bo czemu nie zrobic systemu opartego na oporach powietrza, w zaleznosci od tego jak wieje, system bylby odblokowany? :) Musialbym dokladnie przejrzec temat na planet-f1, ale z tego co pamietam to taki system jest cacy. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Aurora001 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) W 2006 roku? Renault wymyśliło tłumiki drgań harmonicznych, które były elementem zawieszenia schowane w nadwoziu. Dzięki temu rozwiązaniu wyraźnie poprawiły się osiągi bolidu i w efekcie zostało ono zakazane przez FIA jako ruchomy element aerodynamiczny. Zakazane w F1 - System amortyzacji TMD - część 6 | Formuła 1 - Fan Club Polska PS. Wyślą Webbera, ten włoży głowę gdzie trzeba i już będą wiedzieli jak Renault zaprojektowało wydech ;) PS2. – Nie chcę zagłębiać się w szczegóły – odparł Kubica pytany o rzekomą postawę „zamknięcia się na Pietrowa”. – Jeśli tak mówi, ma swój punkt widzenia. Jak mam nieco inny. Mówiąc szczerze jestem zadowolony, ponieważ nauczyłem się od niego czegoś, nie chcąc tego, ani o tym nie wiedząc – jak utrzymać samochód na torze – kontynuował Polak wywołując wśród dziennikarzy salwę gromkiego śmiechu. – Jestem zadowolony, że moim partnerem będzie Witalij i tyle – dodał. http://f1.pl/Artykul.82+M5c92fd5a582.0.html Edytowane 31 Stycznia 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Nie da sie coś zrobić żeby nie ucinało plusa z linków do tej strony? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Bolid zapowiada się ciekawie. Jeśli wydechy faktycznie idą na przód i dmuchają dyfuzor przedni który nie ma wychylenia w tym sezonie to mamy bardzo ciekawą sytuację. KERS i regulacja tylnego ogonka zrekompensuje straty spowodowane dłuższą drogą spalin i ewentualnym spadkiem mocy. W zakrętach natomiast możemy mieć killera na miarę RBR w zeszłym sezonie. Rozwiązanie wydaje się trudne do skopiowania bo zmienia to niejako koncepcję bolidu w zakresie silnik-aerodynamika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ładna ta fura Renault. Tylko ten znaczek Łady tak niezbyt pasuje do świata F1 :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Pamiętajcie ze w 2010 Merc miał pasywny f-duct: Mercedes has had a passive F-duct solution, where air is diverted at increasingly high speeds through a rear wing slot. Takie rozwiązanie powoduje jednak problemy, bo jeśli działanie f-duct będzie zależało od prędkości z jaką porusza się bolid (a innej opcji nie widzę), to na szybkim łuku może nagle zabraknąć przyczepności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Nowe malowanie bolidu Renault jest swietne, tylko te reklamy Totala strasznie go psuja. A szkoda, bo byloby naprawne cudne auto. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 (edytowane) A mi się czerwone dodatki podobają, dodają charakteru :) . Wiecie moze do czego służą dodatkowe otwory przy głownym wlocie powietrza do silnika? Skrzynia biegów? Ciekawostka - podobno od konca listopada już myslą nad R32 :blink: Edytowane 31 Stycznia 2011 przez MaSell Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2011 Możliwe, że chłodzenie KERS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Jest i Red Bull: http://twitpic.com/3ve4wq/full Jak oni to upakowali wszystko pod pokrywą, to jest niesamowite ile pustej podłogi tam z tyłu zostało. EDIT: Mercedes: Williams: http://adamcooperf1.files.wordpress.com/2011/02/fw33-photo-cooper.jpg http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/barr_will_2011.jpg http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/02/barr_will_2011_2.jpg Edytowane 1 Lutego 2011 przez thuGG Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Wydech w LRGP został odnaleziony: ScarbsF1 Craig Scarborough I can confirm the exhaust exits are at the frotn of the sidepods, with an elbow pointing them back Renault #R31: I can confirm the exhaust exits are at the frot... on Twitpic :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Ciekawe co z tego bedzie :] Edytowane 1 Lutego 2011 przez Powerslave Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Jak pilnie facet z Lotus-Renault przygląda się tylnej części MGP W02 :D Nawet całkiem, całkiem - podoba mi się Mercedes - tylko te "łuki brwiowe" w przedniej części tak trochę średnio wyglądają - od razu pada na skojarzenie z RB6. Newey po raz kolejny przygasił entuzjazm Costy - ale jak widać obaj skupili się na uporządkowaniu tyłu bolidu, wygospodarowaniu jak najwiekszej gładkiej powierzchni. Jednak pull-rod RB7 pod tym kątem wypada skuteczniej niż push-rod F150 :) A ten wydech w R31 jest dość intrygujący - czyżby takie skierowanie strumienia rozrzedzonego powietrza było tak rewolucyjne jak dmuchany dyfuzor i F-Duct? Edytowane 1 Lutego 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Wydech R31 wyjaśniony: Renault R31 Front Exit Exhausts (FEE) – Explained Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Wlasnie mialem to wkleic ;) Stan na 14:35 (live) Pos No. Name Status Best Gap Diff Last 1 37 HULKENBERG P 1:13.938 - - 1:17.978 2 5 ALONSO P 1:14.718 0.780 0.780 1:15.295 3 1 VETTEL P 1:14.921 0.983 0.203 1:16.929 4 16 KOBAYASHI P 1:15.831 1.893 0.910 1:17.131 5 32 PAFFETT P 1:16.256 2.318 0.425 1:20.272 6 25 D'AMBROSIO 1:16.398 2.460 0.142 1:18.395 7 10 PETROV P 1:17.424 3.486 1.026 8 19 ALGUERSUARI P 1:18.260 4.322 0.836 1:18.276 9 22 KARTHIKEYAN 1:18.650 4.712 0.390 1:18.751 10 11 BARRICHELLO 1:18.714 4.776 0.064 1:19.063 11 8 ROSBERG P 1:19.930 5.992 1.216 Ruchome skrzydlo Saubera http-~~-//www.youtube.com/watch?v=zYnUZHjl2Xs Edytowane 1 Lutego 2011 przez Powerslave Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thuGG Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 Są zdjęcia wydechu: Renault’s radical front exit exhausts pictured | Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimlock Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Poz. Kierowca Zespół Czas Okr. 1 S.Vettel Red Bull - 1:13.769 93 2 N.Hulkenberg Force India - 1:13.938 71 3 G.Paffett McLaren - 1:14.292 91 4 P. di Resta Force India - 1:14.461 28 5 F.Alonso Ferrari - 1:14.553 97 6 K.Kobayashi Sauber - 1:15.553 68 7 J.D'Ambrosio Virgin Racing - 1:16.003 71 8 W.Pietrow Renault - 1:16.351 28 9 M.Schumacher Mercedes - 1:16.450 15 10 J.Alguersuari Toro Rosso - 1:17.214 19 11 R.Barrichello Williams - 1:17.335 77 12 N.Karthikeyan HRT - 1:18.020 45 13 N.Rosberg Mercedes - 1:19.930 9 Oczywiście to tylko testy, a nie kwalifikacje, ale... ;) RB7 o około 0,8 sekundy szybszy od F150 (Force India i McLarena nie biorę pod uwagę bo to przejściówki). Reszta zespołów poza Virgin i HRT sporo odstaje - a z czołówki szczególne Mercedes. Czyżby Ferrari wraz z Redbullem najlepiej odrobili pracę domową? Mam nadzieję, że RB nie ukrywa prawdziwej formy? ;) Edytowane 1 Lutego 2011 przez Grimlock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Lloyd Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2011 (edytowane) Wyniki mówią jeszcze mniej niż treningi podczas weekendów. Vettel zrobił jakies szybkie kółko (może pare), a jak patrzyłem na czasy popołudniu to cały czas było powyżej 1.16. Każdy robi swoje i tyle, osobiście nie lubie tych spekulacji na temat czasów, zaraz bedzie fala bezsensownych newsów wszędzie, bo dziennikarze muszą z czegoś żyć. Polecam spojrzeć na zeszłoroczne wyniki. Edytowane 1 Lutego 2011 przez Harry Lloyd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 2 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2011 (edytowane) Edytowane 2 Lutego 2011 przez Powerslave Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 2 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2011 juz wiem czego mi brakowalo w tym bolidzie... Kubica za sterami R31 - Strona 5 - Galeria - Formuła 1 - WP.PL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...