Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

Button w sumie nie zdążył wyjechać z pitlane, stanął na wzniesieniu tuż za zaparkowanym safety carem i stanowiskiem RB. Pamiętacie jak kiedyś w McLarenie Kovaleinen urwał wąż i przejechał z nim całe pitlane (przy okazji Kimi stanął w płomieniach ;) )? Mechanicy BrawnGP wyciągnęli wąż i Heikki mógł kontynuować wyścig :D Teoretycznie mechanicy RB mogli cofnąć Jensona i przykręcić nową nakrętkę przekazaną przez mechaników McLarena. Pod warunkiem, że pistolety pneumatyczne RB są kompatybilne z nakrętkami McL - byłby to świetny gest fair-play ze strony RB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grimlock: W cuda wierzysz?? Wątpię, że któryś zespół by to zrobił, chyba, że któryś z tych słabszych co nie walczą o pkt.

 

Ogólnie wyścig ciekawy, szkoda Buttona. Schumi + Hamilton bardzo dobry wyścig, chociaż szkoda, że Ham miał na koniec kłopoty. Vettel pokazał, że w identycznym bolidzie z Hamiltonem/Alonso/Schumacherem nie miał by szans. TO w RB pozostawia lekki niesmak na koniec wyścigu, ale podobało mi się, że Webber miał w **** TO:)

 

Jak by kogoś interesowało to w najnowszym odcinku Top Gear czyli S17E03 gwiazdą jest Vettel.

Edytowane przez demon92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mechanicy RB mogli cofnąć Jensona i przykręcić nową nakrętkę przekazaną przez mechaników McLarena. Pod warunkiem, że pistolety pneumatyczne RB są kompatybilne z nakrętkami McL - byłby to świetny gest fair-play ze strony RB.

 

Nasi wspaniali komentatorzy juz od bodajze 3 wyscigow potwarzaja, ze McL za swoje nakretki placi 1000$/szt i zamawia je w Kalifornii wiec szansa na kompatybilnosc jest mala ;-)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nasi wspaniali komentatorzy juz od bodajze 3 wyscigow potwarzaja, ze McL za swoje nakretki placi 1000$/szt i zamawia je w Kalifornii wiec szansa na kompatybilnosc jest mala ;-)

 

Taaa, i że na sezon wydają na to w sumie ok. 800k $ :D

 

Cytując wypowiedź Button'a z f1.pl - "Powiedzieli po wyścigu" odnośnie tej 'felernej' nakrętki:

 

Mechanik zgubił nakrętkę i obrócił się, by wziąć nową; wtedy jego ręką powędrowała w górę, więc lizakowy myśląc, że koło już jest dokręcone zezwolił na opuszczenie bolidu.

A jeszcze co do samego startu, to nasz duet Borowczyk&Maurycy zorientował się dopiero po kilku zakrętach, że na czele nie ma już Webber'a - ja nie wiem co oni biorą ;)

Edytowane przez metal
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie tłumaczenie można sobie w [gluteus maximus] wsadzić :wink: pzdr

 

(...)The guy on the front-right lost the wheel nut and turned to take another; as he turned, I think his hand moved and the guy on the front jack felt that that was the trigger to lower the car. Then the lollipop lifted. Hopefully, we won’t have that sort of issue again.(...)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy komentarz odnośnie Vettela i Webbera, który znalazłem na innej stronie:

 

Konkludując, z byka robią ciele a z cielaka robią gwiazdę, nie ujmując oczywiście umiejętności Sebastiana, ale myślę, że 90% z nas tu piszących woli oglądać korridę niż Animal Planet.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FIA wprowadzi zmiany w F1 od 2014 roku:

 

- 15.000 obr/min dla nowych silników V6 Turbo

 

- uruchomienie silnika tylko przez kierowcę i tylko z kokpitu

 

- przejazd przez aleję serwisową tylko na silniku elektrycznym

 

- ośmiobiegowa skrzynia biegów

 

- odzyskiwanie energii cieplnej z gazów wydechowych

 

źródło:

 

Będzie elektryczny przejazd przez aleję serwisową - Serwis F1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam egzamin 28 sierpnia, ale wyścig jak i kwalifikacje obejrzałem ;) Reszta pewnie na urlopach/wakacjach :)

 

Wyścig bardzo mi się podobał, a znikomy udział Vettela w walce o pierwszą trójkę - wyeliminował irytację. Nie wiedziałem, za kogo kciuki trzymać. No i ten koniec gdyby Ferrando został podwieziony przez Marka do pitlane - epicki, aż się przypomniał Mansell i Senna :) Generalnie Hamilton pojechał koncertowo, jak sam określił użył "kontrolowanej agresji". Ciekawe czy obecność Rona tak na niego wpływa, jak na Alonso - prezes Santandera? Alonso podobnie, choć F150 wymaga jeszcze podrasowania osiągów aby mógł Hamiltonowi stawić w pełni czoła. Webber poległ na strategii (i swoim słabym starcie...) - za długo zwlekał z trzecią zmianą opon (kręcił coraz słabsze kółka). Dlatego stracił P2, a może nawet P1 - może to była taka strategia zespołu aby pryncypał Vettel nie zapłakał się na śmierć w motorhome :D Trzeba przyznać, że Mark bardzo dobrze radzi sobie na trudnych, ale koniecznie suchych torach. Sutil i Kobayashi oraz Massa pokazali się z bardzo dobrej strony - tego pierwszego nie lubię, ale pochwalić muszę. Massa (kilkusendundowy mistrz świata) dzielnie bronił się przed Vettelem. A Vettel - może zachorował, może miał te dni vettelowe, bo nie uwierzę, że przez prawie cały wyścig nie dość, że miał słabe osiągi to jeszcze tak kaleczył jazdę... Ale z drugiej strony Vettel jadący na innej niż pierwszej pozycji próbuje prześcignąć Nakajimę w osiągnięciach ;)

 

Mam taką swoją teorię spiskową, że FIA i być może Ecclestone poradzili managmentowi RedBulla aby Vettel "odrobinę" zwolnił ponieważ już w połowie sezonu popsuje widowisko. Mocnym argumentem do przekonania RB mogłoby być odkrycie w jaki sposób w RB7 uginają się skrzydła - co przy tak szybkim rozwoju bolidow McLarena i Ferrari pogrążyłoby RB gdyby ta technologia została zakazana. Innym, bardziej prozaicznym powodem mogłoby być spróbowanie poprawy wizerunku teamu. Widzisz Mark, zbobyłeś PP i nie wygrałeś, nie wykorzystałeś szansy - musimy postawić na Sebastiama, a ty mu Mark, nie przeszkadzaj i na dodatek pomagaj dla dobra zespołu.

 

Tym razem Torreador przejechał się na byku :D

 

 

Ale rozpisałem się ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Starty to Webber ma fatalne. Pierwszy pitstop sie dla niego pomyślnie ułożył, potem niestety była lipa. Ale fakt, trzy razy miał P1, i ani raz szansy nie wykorzystał. Vettel wie jak to zrobić. Póki co Vettel może spac spokojnie, przynajmniej do póki nie zakończy jakiegoś wyścigu przed czasem. Webberowi jak widać spodobało się to trzecie miejsce, ciekawe do ilu razy sztuka.

 

Sam wyścig spoko, mało wyprzedzań ale dużo walki. Szkoda jednak że nie popadało, zawsze to dodatkowy smaczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O nie. Jake Humphrey Eddie Jordan i David Coulthard, że przez kryzysu w budżecie BBC w następnym roku tylko 10 wyścigów będzie na żywo, a reszta będzie w formie "extended highlights". FUUUUUUUUUUUUU!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Polszmat... i wszystko jasne!

 

Dobrze, że jest Life timing.

 

Mądra jazda Jensona oszczędziła nam widoku palucha. Brawo Jenson - fajny prezent na dwusetny start w F1 :) Lewis niestety za szybko niszczył opony. Dodatkowo zmiana na miękkie zamiast na twarde i kara za spin tuż przed Di Restą. Vettel i Alonso też trochę popełnili błędów.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lewis niestety za szybko niszczył opony. Dodatkowo zmiana na miękkie zamiast na twarde i kara za spin tuż przed Di Restą.

 

dodatkowo jeszcze chyba zrobil zmiane na przejsciowe, na ktorych przejechal ze 2 okrazenia ;) i tak szok, ze tak wysoko dojechal ;)

 

lol, podczas wywiadu z Hornerem RTL tez sie posypal :lol:

Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście na cyfrze jest RTL, więc też problemu nie miałem, ale reklama w środku wyścigu i niemiecki komentarz mnie dobijał:) Co do Hamilotona, to zmiana na przejściówki też nie była zbyt dobrą decyzją. Ale dobrze, że Button wygrał. Niestety nie ma szans, żeby ktoś odebrał mistrza Vettelowi, no chyba, że stanie się cud i bolid Vettela zacznie być awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się miałem pytać, czy tylko na polsacie przerywało... [ ; heh, a wyścig bardzo ciekawy, ehhh.

 

Ciekawe, co tam u Heidfeld'a się stało... wina wydechu (jeśli on nadal tam jest, w tej części bolidu, bo przyznaję bez bicia że się nie orientuję w tej kwestii)? Możliwe, że team Renault dostanie za ten incydent jakąś karę, w końcu wypuścili dymiący bolid / :

 

A co do Hamilton'a, uważam, że powinien dostać surowszą karę za to co odwalił nawracając po poślizgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...