Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

To nie było na szybko przyczepione na pit stopie, żeby monitorować temperaturę w miejscu kolizji? Chłodnica oraz wydech to jednak elementy które lubią się nagrzewać.

 

Swoją drogą RBR sobie jaja robi z tym uginającym się przednim skrzydłem. Na onboardzie widać jak na dłoni ze wraz ze wzrostem predkosci skrzydlo wedruje dobre 10cm niżej :mur:

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Nudne to już. Jesli jest nie tak, to niech je zbanują. Skoro nie banują, to niech sie skończy pieprzenie. Nawet bez skrzydła ich nikt nie dogoni, żałosne że zamiast samemu coś robić próbują zaszkodzić konkurencji, ktokolwiek sie czepia tym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pit-stopie tych kabelkow raczej nie doczepili :) . Pewnie jakies czujniki pomiarowe temperatury/cisnienia. A znacznie latwiej i prosciej zrobic wszystkie na jednej dlugosci kabla niz kazdy na innej. Kalibracja i te sprawy. Poza tym to jest umieszczone nisko i centralnie i jakiejs kosmicznej znowu wagi nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się, już w zeszłym sezonie Renault robiło prowizorkę z kanałem F na tzw. taśmę klejącą (działało to czasem zacnie), nie odmawiam Im zapału i poświęcenia w walce o wynik ale jak to mówią z łajna bata nie ukręcisz ;)

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się, już w zeszłym sezonie Renault robiło prowizorkę z kanałem F na tzw. taśmę klejącą (działało to czasem zacnie), nie odmawiam Im zapału i poświęcenia w walce o wynik ale jak to mówią z łajna bata nie ukręcisz ;)

 

Stara zasada inżynierska mówi: nie dziaduj! przywiąż sznurkiem... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

"kto mi podskoczy"

 

PS. Chwalilem sie juz ze zdobylem oryginalna replike helmu kubena produkcji Bell'a z 2010? : >

Edytowane przez Aurora001
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ferrari stopuje rozwój 150°

 

Ferrari Tego się chyba nikt nie spodziewał. Załamani kiepską formą Ferrari 150° inżynierowie stajni z Maranello juz po pierwszym wyścigu sezonu postanowili skoncentrować swoje wysiłki na przyszłorocznym aucie.

 

Decyzja nie była podobno łatwa, ale według informatora zespołu, zarówno ekipa w fabryce, jak i kadra zarządzająca są już zmęczone przeciętnymi wynikami. – Dla zespołu z naszą historią i osiągnięciami, nie do przyjęcia jest, aby kolejny raz być pokonywanym przez grupę ludzi, reprezentujących puszkę jakiegoś napoju. Wszyscy bardzo osobiście to odebraliśmy. Inżynierowie wiedzą, że raczej nie uda nam się dogonić liderów, więc postanowili dołożyć wszelkich starań, aby sezon 2012 upłynął dla odmiany pod znakiem dominacji Ferrari – powiedział jeden z pracowników legendarnej stajni.

 

Co ciekawe, w Maranello widziano wczoraj wieczorem Flavia Briatore, który w przyszłym roku odzyska możliwość pracy w Formule 1. Spekuluje się, iż Włoch miałby zastąpić słabo spisującego się szefa Ferrari Stefano Domenicalego, do którego stracił już podobno cierpliwość prezes firmy Luca di Montezemolo.

 

Ferrari stopuje rozwój 150° - Portal Pit Stop

 

;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie wszyscy wiedzą, że dziś jest 1 kwietnia hehee

 

Ehhh... i popsuł zabawę ;)

 

 

Renault będzie musiało poprawić wydech?

 

Niewykluczone, że zespół Renault będzie musiał poprawić innowacyjny wydech R31. Jak donosi magazyn Auto Motor und Sport, zespół Mercedes po pierwszym wyścigu sezonu w Australii, poprosił FIA o bliższe przyjrzenie się konstrukcji innowacyjnego projektu wydechu Renault.

 

Konstrukcja układu wydechowego bolidów F1 w sezonie 2011 nabrała większego znaczenia za sprawą zakazu stosowania podwójnych dyfuzorów. Ekipy w przerwie zimowej za wszelką cenę dążyły do możliwie najefektywniejszego wykorzystania gazów wydechowych, aby zniwelować utratę siły dociskającej spowodowaną zmianą przepisów.

 

Zespół Renault jako jedyny w stawce zastosował wydech, który przechodzi przez boczne sekcje bolidu i wydala gazy pod jego podłogę w przedniej ich części. Jak się okazuje wzbudziło to obiekcje szefa zespołu Mercedes, Rossa Brawna.

 

„Mamy powody sądzić, że innowacyjny wydech zespołu Renault obniża poziom bezpieczeństwa bocznej struktury bolidu” mówił Brytyjczyk niemieckim dziennikarzom. „Jak tylko zobaczyliśmy ten wydech podczas pierwszych testów w Walencji, przystąpiliśmy do sprawdzania tego rozwiązania w symulacjach i nawet wykonaliśmy wstępne prace projektowe. Okazało się jednak, że wdrożenie tego rozwiązania wiązałoby się z obniżeniem poziomu bezpieczeństwa bocznej sekcji bolidu, gdyż podczas pracy kolektor wydechowy zbyt mocno nagrzewa nadwozie.”

 

Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że z dniem dzisiejszym pracę w zespole Mercedesa oficjalnie rozpoczyna Bob Bell, były dyrektor techniczny zespołu Renault. Według plotek, to on podważył bezpieczeństwo rozwiązania układu wydechowego R31.

 

Zespół Renault odmówił komentarza do czasu zapoznania się z oficjalnym stanowiskiem FIA w tej kwestii.

 

Renault będzie musiało poprawić wydech? - Serwis F1

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny pomysł/wymysł Uni...

 

EU Seeks to Create Formula One-Style Electric Car Racing Series, FT Says

 

 

Federation Internationale de l’Automobile President Jean Todt said the European Commission has asked Formula One’s governing body to create a racing championship series for electric cars to help raise awareness and public interest in this type of vehicle, the Financial Times reported, citing an interview with Todt.

 

The governing body is working with commissioners to set out electric car, go-kart and single-seater racing categories with the possibility of staging an electric car championship on Grand Prix circuits, the FT said, citing Todt.

 

 

http://www.bloomberg.com/news/2011-04-04/eu-seeks-to-create-formula-one-style-electric-car-racing-series-ft-says.html

 

Mała dygresja:

 

Tak akurat składa się, że tą dodatkową energię elektryczną jakoś trzeba wyprodukować. Prawie nikt nie zwraca na to uwagi, ale to właśnie para wodna jest najsilniejszym gazem cieplarnianym - około 120 krotnie wydajniejszym niż CO2 i 20 krotnie niż metan. Elektrociepłownie i elektrownie jądrowe produkują olbrzymie ilości pary wodnej. Przejście na napęd elektryczny to żadna ekologia. Zwiększeniu ulegnie produkcja prądu i może nastąpi zmniejszenie wydobycia ropy i gazu ziemnego. Co na to ekolodzy czy raczej ekoterroryści? USA obecnie ma ogromny problem z brakiem jednolitej, wysokowydajnej sieci elektrycznej, która sprawia coraz więcej problemów (nie wspominając o polskiej), a co się stanie gdy upowszechnią się samochody z napędem elektrycznym?

 

Czemu więc nie zastanowić się nad silnikami zasilanymi na wodór? Spalanie wodoru w obecności tlenu daje wodę. Prościej i ekologiczniej chyba się nie da? A przy okazji można starać się uzyskać walory dźwiękowe podobne do obecnych silników spalinowych. Kiedyś wiele się o tym mówiło, ale temat ten niespodziewanie umarł.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie ;)

 

Sztuczna fotosynteza z użyciem odpowiedniego katalizatora np. związków platyny jest w stanie szybko i sprawnie przeprowadzać rozbicie cząteczki wody. Przy czym to rozwiązanie jest dość młode, zawodne i drogie (platyna kosztuje sporo). Ale grupy zdeterminowanych naukowców pracują nad tym aby dopracować obecne katalizatory i jednocześnie poszukują alternatywnych związków chemicznych o podobnych właściwościach :)

 

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=reinventing-the-leaf :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kapitalne, niesamowite, wstrząsające i jeszcze ta przegazówka - odlot :D :D :D

 

 

Pierwszy trening: pierwszy Webber, drugi trening też pierwszy Webber.

Ferrari jak zwykle - problemy z brakiem prędkości, LRGP stracili trochę czasu z powodu problemów, McLaren zadowolony, Mercedes przyspieszył. Może opady trochę przetasują towarzystwo.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

O, własnie chciałem to zobaczyć, bo nie chciało mi sie wstawać na pierwszy trening.

 

Petrov ma pecha. Sam już nie wylatuje z toru, to mu los pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak Vettel zdobył PP ale Hamiltona przeskoczył tylko o 0,1 sekundy. McLaren ostro pracuje i to we właściwym kierunku. Fajny wyraz twarzy mieli na stanowisku dowodzenia w RedBullu gdy zobaczyli pierwszy uzyskany czas przez Hamiltona w Q3 1:35:00 :D

 

 

1 S.Vettel Red Bull 1:34.870

 

2 L.Hamilton McLaren 1:34.974

 

3 M.Webber Red Bull 1:35.179

 

4 J.Button McLaren 1:35.200

 

5 F.Alonso Ferrari 1:35.802

 

6 N.Heidfeld Renault 1:36.124

 

7 F.Massa Ferrari 1:36.251

 

8 W.Pietrow Renault 1:36.324

 

9 N.Rosberg Mercedes 1:36.809

 

10 K.Kobayashi Sauber 1:36.820

 

 

11 M.Schumacher Mercedes 1:37.035

 

12 S.Buemi Toro Rosso 1:37.160

 

13 J.Alguersuari Toro Rosso 1:37.347

 

14 P. di Resta Force India 1:37.370

 

15 R.Barrichello Williams 1:37.496

 

16 S.Perez Sauber 1:37.528

 

17 A.Sutil Force India 1:37.593

 

 

18 P.Maldonado Williams 1:38.276

 

19 H.Kovalainen Lotus 1:38.645

 

20 J.Trulli Lotus 1:38.791

 

21 T.Glock Virgin Racing 1:40.648

 

22 J.D'Ambrosio Virgin Racing 1:41.001

 

23 V.Liuzzi HRT F1 1:41.549

 

24 N.Karthikeyan HRT F1 1:42.574

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...