Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Harry Lloyd

POLSAT CO ZA K*****.

 

Polsat Sport HD - OCZYWISCIE F1 NIE MA, czyzby tak im ogladalnosc spadla ze juz nie bedzie F1 w HD na polsacie? Co za @!#!@##!

 

Przecież na podstawowym Polsacie sa kwalifikacje i wyścig, a na kanale Polsat HD leci mirror z tego co wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To takie troche low bitrate HD było. Ale wyścig ogólnie ciekawy, dużo akcji. Trudno wciąż narzekać kiedy w końcu sie wyprzedzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież na podstawowym Polsacie sa kwalifikacje i wyścig, a na kanale Polsat HD leci mirror z tego co wiem.

 

Tylko, tylko ze do tej pory wyscigu byly w Polsacie Sport HD. Specjalnie wykupilem, dzis wlaczam a tu zonk, jakis boks...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyścig chyba jeszcze ciekawszy niż poprzedni :) Dużo wyprzedzania, w tym trochę takiego "nie DRSowego". Hamilton i Button pokazali, że nawet w jednym teamie można się po dżentelmensku wyprzedać i taką walką dać przy okazji kibicom sporo radości. Cieszy też poprawa formy Ferrari, a Alonso wreszcie miał okazję stanąć na pudle. Niestety RedBull odskoczył (znowu), ich pewność siebie w Q3 była przygnębiająca. Mercedes też poczynił odpowiednie postępy ale Rosberg jednak nie jest kierowcą z taką klasą jak Alonso czy Hamilton. Smuci trochę zachowanie Heidfelda i Petrova - owszem Vitaliy miał problem aby złapać rytm ale wygrażanie sobie nawzajem pięściami? Gdyby to był Buemi i Alguersuari to mnie w żaden sposób by nie dziwiło. Możliwe, że kondycja Roberta poprawia się coraz szybciej i z tego powodu Heidfeld odczuwa sporą presję. Stara się za wszelką cenę poprawiać swoją wartość na rynku (zresztą w jakim teamie chcieliby Nicka? Pokroju Virgin?). W każdym razie widać, że R31 jednak zaczyna odstawać od W02 i F150, a postawa kierowców jeszcze bardziej tą różnicę uwypukla.

Wracając do Toro Rosso. Moim zdaniem, pomimo małego doświadczenia Ricciardo może mieć szansę nawet zastąpienia Webbera, a skład STR mógłby pozostać bez zmian. Z innej beczki, doświadczenie RedBulla robi wrażenie, możliwe, że korzystali z ubiegłorocznych danych, a może bazowali na tych zebranych przez Marka - ale fakt, faktem, że nieźle dostroili wózek Vettelowi. Do tego obsługa bolidów w pitlane - coś niesamowitego.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prawda i Sutil zrobił to umyślnie (i wynikną z tego konsekwencje jak opisywane w artykule powyżej i na innych portalach), to Hulkenberg będzie miał duże szanse aby znaleźć się za kierownicą jako regularny kierowca.

 

Co więcej w tym samym oświadczeniu poinformowano, że Eric Lux nie wyklucza podjęcia dalszych kroków prawnych dotyczących pozostałych osób zaangażowanych w tę sprawę. Z doniesień mediów wynika, że w prywatnym VIP roomie, gdzie odbywała się zamknięta impreza, znajdował się także Lewis Hamilton wraz ze swoimi ochroniarzami.

http://www.formula1.pl/F1_news-11458-Sutil_odpowie_za_napasc.html

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FIA osłabi działanie dmuchanych dyfuzorów

 

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zamierza wprowadzić przed weekendem w Hiszpanii zmiany w przepisach, aby osłabić działanie dmuchanych spalinami dyfuzorów.

 

 

Pierwotnie wynalazek, który dzięki przepływowi dodatkowych gazów zwiększa docisk samochodu, działał najefektywniej tylko wtedy, kiedy kierowca jechał z otwartą przepustnicą. Gdy jednak hamował zamykając gaz, ilość spalin kierowanych na dyfuzor malała, zmniejszając docisk na dohamowaniu i w pierwszej fazie pokonywania wolniejszych zakrętów. Zespołom udało się znaleźć rozwiązanie tego problemu.

 

Ekipy wprowadziły zmiany w trybach pracy silników tak, aby przepustnica była otwarta nawet podczas hamowania. FIA postanowiła położyć temu kres. Począwszy od weekendu wyścigowego GP Hiszpanii, zabroniony będzie przepływ gazów przez silnik, kiedy kierowca nie będzie otwierał przepustnicy. Podczas hamowania przepustnica nie będzie mogła być otwarta na więcej niż 10% maksymalnej wartości. Niektórym zespołom udało się podobno uzyskać na hamowaniu efekt 100% otwarcia przepustnicy. FIA ma zarządzić, aby przepustnica mogła być używana tylko do zwiększania momentu obrotowego, a nie poprawy „wydajności aerodynamicznej” samochodu.

 

– Taki przepis uderzy w zespoły – stwierdził szef Mercedesa Ross Brawn. – Ekipy rozwijały systemy zarządzania pracą silnika, aby maksymalnie zwiększyć zyski z wykorzystania gazów. Zmusi to ekipy do nowego spojrzenia na kwestię strategii korzystania z silników.

 

Najbardziej nowe przepisy mają uderzyć podobno w zespół Red Bulla. Zdaniem inżynierów z McLarena to właśnie taki system odpowiadał za rewelacyjną formę RB7 w czasówkach. Co zrozumiałe z zaistniałej sytuacji nie jest zadowolony szef RBR Christian Horner. – Używa tego 90% stawki. Wszystko zaczęło się jeszcze w ubiegłym roku. W Barcelonie zobaczymy, jakie efekty przyniesie zmiana. Dla nas to niestety nieuniknione konsekwencje sukcesu – żalił się Anglik.

Pomoże czy bardziej zaszkodzi? Nie tylko RedBull na tym straci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I do tego ciekawie umieszczony - będzie wyżej dmuchał niż w R31. Po początkowym zastoju W02 zaczyna skokowo przyspieszać. Jeśli utrzymają ten trend to mogą trochę namieszać na tyłach RebBulla. Tylko żeby ten wydech nie upalił sidepoda, tak jak wcześniej przypiekały się sekcje boczne ;)

 

Dołączona grafika

 

 

Ciekawostka:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oT2P2fhRFQA

 

 

Na razie na Live Timingu pierwszy trzy lokaty okupują Webber, Vettel i Rosberg. W pierwszej dziesiątce jeszcze Ferrari, Mclaren i Renault :)

 

Ciekawe co takiego Webber testował, że znalazł się aż sekundę przed Vettelem? :)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale mam wrażenie, że Renault zatrzymało się w rozwoju. Na początku sezonu widać było jak przepracowali zimę (głównie chyba ile znaczy Kubica dla tego zespołu), a teraz inni rozwijają bolidy, a Renault stoi w miejscu. Może coś wykombinują w najbliższym czasie, ale jakoś słabo to wygląda :wink: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FIA uznała skrzydło Ferrari za nielegalne

 

 

Wczoraj wieczorem FIA poinformowała, że przygląda się nowemu rozwiązaniu, zastosowanemu w tylnym skrzydle Ferrari. Dzisiaj Charlie Whiting poinformował zespół, że nowinka jaką przywieźli do Barcelony inżynierowie z Maranello jest sprzeczna z przepisami i nie może być wykorzystywana.

 

Tylne skrzydło Ferrari miało wykorzystać lukę w regulaminie technicznym dotyczącą separatorów płatów tylnego skrzydła, które nie są brane pod uwagę w trakcie pomiarów. FIA dopatrzyła się jednak sprzeczności z regulaminem i zakazała stosowania takiego rozwiązania.

 

„To bardzo sprytna interpretacja przepisów, a my musimy zinterpretować czy jest ona słuszna” mówił wczoraj Charlie Whiting, delegat techniczny FIA.

 

Decyzja FIA skutkuje tym, że dzisiaj Ferrari zmuszone zostało do zamontowania w swoich bolidach skrzydła w specyfikacji używanej podczas GP Turcji.

Dołączona grafika

 

To jest niesamowite. Vettel przejeżdża w trzecim treningu sześć kółek i jadąc w tłoku na twardych oponach wykręca taki czas:

 

Wyniki 2011 - Portal Pit Stop

 

Według Pirelli najnowsza wersja twardej mieszanki jest o 2-3 sekundy wolniejsza od miękkiej...

 

To bardziej demotywujące niż pożar bolidu Nicka.

 

 

Niestety dziś kwalifikacje obejrzę tylko na Live Timingu :(

 

P1 wiadomo kto ustzeli, najeciekawsza walka będzie między P2 a P10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P1 wiadomo kto ustzeli

 

Webber? ;-)

 

1 M.Webber Red Bull 1:20.981

2 S.Vettel Red Bull 1:21.181

3 L.Hamilton McLaren 1:21.961

4 F.Alonso Ferrari 1:21.964

5 J.Button McLaren 1:21.996

6 W.Pietrow Renault 1:22.471

7 N.Rosberg Mercedes 1:22.599

8 F.Massa Ferrari 1:22.888

9 P.Maldonado Williams 1:22.952

10 M.Schumacher Mercedes -:--.---

 

11 S.Buemi Toro Rosso 1:23.231

12 S.Perez Sauber 1:23.367

13 J.Alguersuari Toro Rosso 1:23.694

14 K.Kobayashi Sauber 1:23.702

15 H.Kovalainen Lotus 1:25.403

16 P. di Resta Force India 1:26.126

17 A.Sutil Force India 1:26.571

 

18 J.Trulli Lotus 1:26.521

19 R.Barrichello Williams 1:26.910

20 T.Glock Virgin Racing 1:27.315

21 V.Liuzzi HRT F1 1:27.809

22 N.Karthikeyan HRT F1 1:27.908

23 J.D'Ambrosio Virgin Racing 1:28.556

24 N.Heidfeld Renault -:--.---

Edytowane przez MacOSek
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo miła odmiana :) Z komentarzy wyczytałem, że ekipa RB bardzo się tym faktem zmartwiła i chciała nawet Vettela na nowym komplecie na tor puścić. Mark musi mieć w tym zespole nieźle prze*ebane.

 

Mam cichą nadzieję, że jutro Mark będzie pierwszy, drugi Lewis i trzeci Alonso, a Vettel czwarty ;)

 

Chętnie usłyszałbym: "How the fuck is Mark in front now!!!" :lol:

 

Heikki ładnie pojechał - no niby gratis od Barrichello, Heidfelda i Force India - ale P15 jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Yabadaba doo, ring ding ding ding"... :lol2: co za koleś :D

 

Alonso super początek i jestem najbardziej rozczarowany jego końcówką. Szkoda wielka. Świetna strategia dla Buttona choć nie jechał jakoś rewelacyjnie.

Ale wyścig ogólnie ciekawy, z tym że akcja większa dotyczyła tajemnicy strategii niż ilości wyprzedzeń.

Brawa dla Nicka i lekkie rozczarowanie Petrovem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alonso narobił apetytu, no cóż może innym razem :) Podobnie Webber ale współpraca z Vettelem podczas startu zawiodła - Alonso ich przechytrzył. Webber w wyścigu przepadł. Heifeld ładnie przebił się do przodu z końca stawki ale to w dużej mierze zasługa zaoszczędzonych świeżych kompletów opon. Rozmowa inżyniera z Hamiltonem była fajna, ta o przyciskach i oponach (jeździe na nich do końca) - Horner będzie miał niedługo stawy kończyn dolnych do wymiany z powodu wrażeń ;) Tak ogólnie to tylko McKłamczuszek robi wystarczające postępy w rozwoju. Tempo wyścigowe mają bardzo dobre, prawie tak dobre jak Redbull, ale muszą podciągnąć się w kwalifikacjach. Alonso robił co mógł. Schumacher oczko wyżej od Rosberga. Williams słabiutko. Trochę szkoda Kovaleinena. Generalnie wyścig ciekawy - wreszcie była solidna walka o pierwsze miejsce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super wyścig, z genialnymi momentami ale imo szkoda, że ta faja- Vettel znów wygrał. Kufa jak on mnie denerwuje! :26:

 

Szkoda, że Renault coraz bardziej zostaje z tyłu. Petrov, wielki zawód, MSC i Heidfeld jak dla mnie wymietli dzisiaj.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...szkoda, że ta faja- Vettel znów wygrał. Kufa jak on mnie denerwuje!

 

Jak dla mnie to i tak lepiej żeby Vettel wygrywał niż miał wygrywać HAM :] Z resztą nawet lubię Vettela i RB, chyba tylko Alonso chciałbym przed nim widzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Super wyścig, z genialnymi momentami ale imo szkoda, że ta faja- Vettel znów wygrał. Kufa jak on mnie denerwuje! :26:

 

Szkoda, że Renault coraz bardziej zostaje z tyłu. Petrov, wielki zawód, MSC i Heidfeld jak dla mnie wymietli dzisiaj.

 

Mnie Vettel tak denerwował w zeszłym roku, bo miał za gorącą głowę. Wygrał mistrza, to teraz siedzi cicho i robi swoje. Ma najlepszy bolid, sam jest jednym z najlepszych kierowców w stawce, wie już jak wygrywać. Nie żebym mu kibicował, ale nie mam już nic do niego. Jak chce niech wygra nawet wszystkie pozostałe wyścigi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Alonso dał [gluteus maximus] dziś. Ogólnie ciekawy wyscig i nawet kolega Kubicy wyladował z 24 miejsca na 8, co nie jest złe.

 

Moim zdaniem kierowca jechał dobrze. Reszta to możliwości auta + strategia nie dają rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Harry Lloyd: Nie przesadzaj to by było nudne, jak by Vettel wygrał wszystkie pozostałe wyścigi:D

 

Ja tam nie bardzo za Vettelem przepadam, wole Webbera i Hamiltona.

 

Heidfeld naprawdę nieźle dziś pojechał, tylko ciekawi mnie jak dobrze by mu poszło, gdyby nie miał zaoszczędzonych tych kilku kompletów opon i startował powiedzmy z 10 pola.

Edytowane przez demon92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...