Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2011

Rekomendowane odpowiedzi

Wybuchło aż tego gościa z gaśnicą jakiś odłamek walnął w noge.

Fajny wyścig. Brawa dla MacLarena chociaż Hamiltonowi spaprali. Miło znów widzieć Vettella gdzies poniżej 1 miejsca. Ferrari tez mi się podobały większą część wyścigu, na początku było iwdać jak walczą z przyczepnością na torze. Co zakręt to poślizg.

 

Awarie połączenia zepsuły jedne z najlepszych momentów niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O nie. Jake Humphrey Eddie Jordan i David Coulthard, że przez kryzysu w budżecie BBC w następnym roku tylko 10 wyścigów będzie na żywo, a reszta będzie w formie "extended highlights". FUUUUUUUUUUUUU!

 

Od wczoraj jestem w żałobie :cry:

 

Teraz pozostanie zakupienie Sky'a i oglądanie wyścigów przerywanych reklamami :mur: Pewnie też komentarz będzie trącał nieziemską amatorszczyzną :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kufa no na BBC One HD się tak miło oglądało. Mi też zostanie Schweize Fernsehen z ich dennym komentarzem przy którym można usnąć albo RTL z reklamami browarów i marketów budowlanych co pół godziny. Żyć nie umierać :lol: Ale i tak miałem się poważnie zabrać za naukę niemieckiego więc trudno się mówi... ;-)

 

Wyścig super. Dużo emocji. Szkoda mi tego że vettel nie znalazł się za podium i Hamiltona który dawał z siebie wszystko a pech mu zawalił wyścig. :P Kibicowałem mu od początku ale w sumie zwycięstwo Buttona też mnie ucieszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Polsat - fail, pośmiewisko, komedia roku. 21. wiek WTF.

 

Kolejny dobry przykład do tematu o DVB-T, czyli co polskie stacje robią z milionami zarabianymi codziennie.

 

Do tego olgądałem u dziadków co mają Cyfrowy Polsat, przez połowe wyścigu był brak sygnału (tylko na Polsatowskich kanałach), a ze zwykłej anteny szło, tylko były często jakieś przycinki (po stronie źródła) no i dwie przerwy w sumie najgłówniejszych momentach.

 

Oczywiście dekoracji i szampana też nie pokazali, nawet nie dali wysiąść Buttonowi z auta, który już kończył runde honorową.

 

 

Po prostu katastrofa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawa dla Guzika. Przed startem założyłem sobie jego wygraną i tylko żałuję, że nie obstawiłem ;)

 

PS. Burza nie wybiera czasu i miejsca wystąpienia, więc narzekanie na Polsat jest śmieszne.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Tak samo mnie burza obchodzi jak sytuacja polityczna w Bahrajnie. Moje pieniądze idą do UPC, od nich do Polsatu, od Polsatu do FIA (czy kto tam sie zajmuje licencjami dla TV). Płacę, wymagam. Jak Polsat nie potrafi zapewnić transmisji satelitą, to niech pociągną kable przez całą Polskę. Stać ich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że awaria skrzyni biegów wyeliminowała Schumiego. Bardzo dobry start, solidna jazda i niestety poślizg, a zaraz potem zjazd na pobocze.

 

Heidfeld fajnie czmychnął, ale w takiej sytuacji każdy brałby nogi za pas ;) Skoro forma LRGP jest tak słaba i w sumie o nic nie są w stanie zawalczyć, to mogliby posadzić kogoś młodszego w bolidzie, aby nabierał doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Skoro forma LRGP jest tak słaba i w sumie o nic nie są w stanie zawalczyć, to mogliby posadzić kogoś młodszego w bolidzie, aby nabierał doświadczenia.

 

Gdzieś czytałem że Grosjean ma wrócić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ich miejscu to olał bym ten bolid i skupił się na przyszło rocznym, bo jak mają ten rozwijać tak jak do tej pory, to nie długo Sauber, FI i STR ich zaczną w generalce wyprzedać, a oni zaczną się z Lotusem ścigać. Podejrzewam, że nie długo już w ogóle do Q3 nie będą wchodzić. Ostatnio obaj w Kanadzie do Q3 weszli, w następnych 4 GP, Pietrek wszedł raz do Q3 i Nick też tylko raz. I szczerze mówiąc, to jeśli czegoś nie zrobią przez te 4 tygodnie, to nie wróżę im Q3 w GP Belgii.

Edytowane przez demon92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co przed chwila patrzylem na google to to jest najwieksze.. ale fotka dobra wiec pewnie sie cos pojawi :D

 

btw to tez jest niezle ;)

 

Dołączona grafika

 

- Nick miał znów pecha po wizycie w alei serwisowej - relacjonował Francuz. - Jego drugi pit stop przedłużył się w wyniku problemu z jednym z kół, a bolid nie jest przystosowany do działania na wysokich obrotach przez tak długi czas, więc się zapalił. - Boullier

Edytowane przez kkNd!
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alison przyznał także, że incydent miał wiele przyczyn - „Po pierwsze, mieliśmy nieco inną mapę silnika w trakcie kwalifikacji, która sprawiła, że temperatura wydechu była wyższa niż zazwyczaj. Sądzimy, że podwyższona temperatura spowodowała wstępne pęknięcie w układzie wydechowym”.

 

„Przypuszczamy, że pęknięcie powiększyło się następnie w trakcie okrążenia poprzedzającego pit stop – nie było to dla nas widoczne, ponieważ usterka miała miejsce powyżej czujnika temperatury. Domyślamy się, że Nick zjawił się w alei serwisowej z częściowo niesprawnym wydechem”.

 

„Postój był dłuższy niż zwykle, a silnik pozostał na wysokich obrotach przez 6,3 sekundy oczekując na zakończenie wymiany opon”.

 

„W takich warunkach spora nadwyżka paliwa dostaje się do układu wydechowego, a jego temperatura wzrasta o 100°C na sekundę. Wzrost temperatury był wystarczający aby wykończyć częściowo uszkodzoną rurę wydechową i wzniecić umiarkowany pożar pod nadwoziem”.

Bolid daje coś do zrozumienia Nickowi już po raz drugi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydech jest umieszczony dość płytko w sekcjach bocznych, może bolid Nicka był delikatnie uderzony w tym miejscu i to też przyczyniło się do awarii? Może korzystali z tego samego wydechu co na Nurburgringu. Z lewej strony chyba był wtedy kontakt z Buemim albo z powodu wyskoku na trawie i lądowaniu w żwirze?

 

„Incydent został spowodowany przez zbiornik z powietrzem, który zaopatruje zawory powietrza w silniku. Zbiorniki przegrzały się w ogniu i zawiodły”.

 

FIA może z tego wyciągnąć konsekwencje.

 

PS. Fotki termo podczas pistopu Senny: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=269542#p269542

 

PS2.

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to prawie wyjaśniła się tajemnica uginającego się przedniego skrzydła w RB7. Vettel niedawno przyznał, że gdy przechadzał się po park ferme i przyglądał się poszczególnym bolidom - zauważył, że Ferrari i Force India mają bolidy wyżej zawieszone na tylnej osi niż reszta stawki. Wyżej zawieszony tył ma także RB7.

 

Stąd można łatwo wywnioskować, że podczas jazdy z dużą prędkością np. na prostej tylne skrzydło bardziej dociska tylną oś, co powoduje obniżenie się tylnej części podwozia względem jezdni. W takich warunkach przednie skrzydło unosi się generując mniejszy docisk na przedniej osi. Przy zwalnianiu tył unosi się, a przednie skrzydło opada, generując w ten sposób większy docisk na przodzie bolidu. Newey wykorzystał efekt ściskanej sprężyny (tylna oś), w wyniku czego przednie skrzydło sprawia wrażenie podnoszącego się lub opadającego. Proste ale i skuteczne. Pamiętam jak po zeszłorocznym GP Niemiec FIA dokładnie przyjrzała się przednim skrzydłom Ferrari i RedBulla. Ferrari wtedy zrezygnowało ale z elastycznego skrzydła, natomiast jedna z wersji elastycznego skrzydła montowanego w RB7 nie przeszła testu i z tego powodu RB skorzystało ze starszej wersji. W końcu okazało się, że pierwsze spostrzeżenie inżynierów było trafne - diabeł tkwił w podwoziu :)

 

 

PS. Co za jełop - taki piękny wóz...

 

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/8683028/Rowan-Atkinson-injured-in-McLaren-F1-supercar-crash.html

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. Co za jełop - taki piękny wóz...

Rowan Atkinson injured in McLaren F1 supercar crash - Telegraph

 

sam żeś jełop.

rowan atkinson to "petrol head" i swietny kierowca, a nie jakis nowobogacki pilkarz, ktory rozbil swoje nowe audi r8. tym mclarenem zrobil wiecej km niz ty zwyklym samochodem, wiec lepiej zamilcz.

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taką swoją teorię spiskową, że FIA i być może Ecclestone poradzili managmentowi RedBulla aby Vettel "odrobinę" zwolnił ponieważ już w połowie sezonu popsuje widowisko. Mocnym argumentem do przekonania RB mogłoby być odkrycie w jaki sposób w RB7 uginają się skrzydła - co przy tak szybkim rozwoju bolidow McLarena i Ferrari pogrążyłoby RB gdyby ta technologia została zakazana. Innym, bardziej prozaicznym powodem mogłoby być spróbowanie poprawy wizerunku teamu. Widzisz Mark, zbobyłeś PP i nie wygrałeś, nie wykorzystałeś szansy - musimy postawić na Sebastiama, a ty mu Mark, nie przeszkadzaj i na dodatek pomagaj dla dobra zespołu.

 

Troche późna odpowiedź ale ostatnio rzadko tu zaglądam.

Ja mam natomiast taką teorię że RB ma już oba tytuły zaklepane nawet jak do końca roku będą dojeżdżać na 3-4 miejscu, więc całą parą pracują już nad przyszłorocznym bolidem. I gdy teraz McL i Ferrari jeszcze dopracowują swoje złomy żeby wygrać kilka wyścigów to Red Bull buduje już sobie przewagę na przyszły sezon.

Obym się mylił bo gdy Vettel nie odjeżdża już za każdym razem na kilkanaście sekund rywalom, to wyścigi stały się o wiele bardziej emocjonujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam żeś jełop.

rowan atkinson to "petrol head" i swietny kierowca, a nie jakis nowobogacki pilkarz, ktory rozbil swoje nowe audi r8. tym mclarenem zrobil wiecej km niz ty zwyklym samochodem, wiec lepiej zamilcz.

 

Przeczytaj jeszcze raz artykuł do którego link zamieściłem.

 

Atkinson rozbił McLarena F1 jadąc zwykłą drogą:

 

The Blackadder and Mr Bean star is believed to have lost control of the £650,000 vehicle which spun off the road and hit a tree before catching fire.

 

Rowan Atkinson's crashed McLaren F1 super car on the A605 in Haddon, near Peterborough, Cambridgeshire

Gdyby to zrobił na torze wyścigowym - nie widziałbym w tym problemu. A tak, Jaś Fasola niestety rozbił swój samochód na zwykłej drodze jak "nowobogacki futbolista swoje R8" - na dodatek mógł narazić na niezbezpieczeństwo innych uczestników ruchu. Owszem, nie ma podanej dokładnej przyczyny tego wypadku.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polsat - fail, pośmiewisko, komedia roku. 21. wiek WTF.

 

Kolejny dobry przykład do tematu o DVB-T, czyli co polskie stacje robią z milionami zarabianymi codziennie.

 

Do tego olgądałem u dziadków co mają Cyfrowy Polsat, przez połowe wyścigu był brak sygnału (tylko na Polsatowskich kanałach), a ze zwykłej anteny szło, tylko były często jakieś przycinki (po stronie źródła) no i dwie przerwy w sumie najgłówniejszych momentach.

 

Oczywiście dekoracji i szampana też nie pokazali, nawet nie dali wysiąść Buttonowi z auta, który już kończył runde honorową.

 

 

Po prostu katastrofa.

 

Pomijając obcięcie końcówki, to jeśli chodzi o rwanie transmisji, to polecam sobie poczytać nt. łączności satelitarnej i wpływu pogody na odbiór. Bo niestety znowu "pyszczysz" mając nikłe pojęcie o temacie ;)
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Pomijając obcięcie końcówki, to jeśli chodzi o rwanie transmisji, to polecam sobie poczytać nt. łączności satelitarnej i wpływu pogody na odbiór. Bo niestety znowu "pyszczysz" mając nikłe pojęcie o temacie ;)

 

Jak pisałem, ciach!o mnie to obchodzi. Płacę, wymagam. Napisałem w dalszym poście co mają zrobić jak satelita nie pozwala na ciągłą transmisje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

I co to ma dawać? Ile to już było zmian w trakcie sezonu w ostatnich latach, i praktycznie w przypadku kazdej nowy kierowca był jeszcze wolniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...