Jump to content
luk1999

ASRock AMD 7xx/8xx - Wszystkie modele AM2+/AM3

Recommended Posts

Ehh nie chce mi się wierzyć, że uwalony 4:( jak ustawiam 0,1,2 i wszystkie inne kombinacje to działa także jeszcze jakaś wiara jest w 4. Może to nie daje pewności ale tak mi się wydaje. Dodatkowo dodam info z bs

stop: 0x0000007F (0x00000008, 0xB8348D70, 0x00000000, 0x00000000). Jest ktoś kto ma ta płytę i proca i tez miał lub ma taki problem?

Edited by Mondello1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłeś athlona .. a chesz 4 rdzenowego phenoma .. ryzyk fizyk... pamietaj ze nie każdy proc daje sie.( trza było kupic phenka :P )

CACYC nie = 4 rdzenie jako pewniak..

 

Pobaw sie jeszcze % przy ACC moze coś sie uda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po niedawnej aktualizacji BIOSu do 1.9 piknięcie, że wszystko jest OK, następuje u mnie dopiero wraz z pojawieniem się bootscreena (tuż przed pojawieniem się logo Windowsa). Trochę to nienormalne zachowanie IMO, ale problemów nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie z innej beczki. :P

 

Jestem swiezym uzytkownikiem plyt asrocka jak i ogolnie wszystkiego co wiaze sie z AMD i DDR3

 

Mam ASRocka 870 Extreme 3 i Kingston HyperX 1333 cl9. Zauwazylem, ze radiatory zarowno na plycie glownej jak i na pamieciach ram sa strasznie gorace... Czy jest to normalne zjawisko jezeli chodzi o plyty glowne z am3/od asrocka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asrock od zawsze oszczędzał na chłodzeniu chipsetów na p.głównych więc jak dla mnie to normalka. Na mojej nowej m3a770de mam taki sam radiator jaki miałem na płycie na socket A tyle tylko, że ma inny kolor. A pamięci... hmm... nie wiem dlaczego takie gorące:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do radiatorów na chipsecie to bzdura totalna !

Zobacz sobie chocby 770CF :

Dołączona grafika

 

Wiesz gorące to sprawa wzgledna ( dla mnie do +65C to ciepłe)

 

Jesli masz gorac w budzie oznacza to kiepską wentylację obudowy ( Cnq włączone ? )

 

To że w na niektorych płytach jest ( tak taki sam jak w k7s8x itp ) radiator nic nie znaczy.. Dobrze ze nie masz Gigabyte.... tam nie jest gorące tam aż parzy NB :)

Wiesz to tez jest pewnien rodzaj oszczednosci i kompromisu jak komuś bedzie za gorąco to wymieni sobie radiator na NB ( wiec po co to pakować w koszta płyty )

 

Wiesz ze za bajery na płycie dużo się płaci...

Co do ramów to moje Geile tez sa gorące ale jakos nic się nie dzieje im....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwazor nie miałem na myśli wszystkich płyt asrocka produkowanych obecnie. Wiem, że niektóre płyty ascrocka m.in. ta co ja wkleiłeś chłodzenie na chipie ma bardziej zaawansowane niż te z socket A:)

ps. najlepiej wygląda ta sata za spdifem:)

Edited by Mondello1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Mam pewnien problem związany z x3 435 i M3A770DE - po odblokowaniu czwartego rdzenia przez włączenie ACC komp w ogóle nie wstaje - jest to na pewno CACYC. Więc czy da się włączyć ten głupi czwarty rdzeń lub jakoś to L3?

 

Pozdrawiam.

Edited by Dreadlish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pewnien problem związany z x3 435 i M3A770DE - po odblokowaniu czwartego rdzenia przez włączenie ACC komp w ogóle nie wstaje - jest to na pewno CACYC. Więc czy da się włączyć ten głupi czwarty rdzeń lub jakoś to L3?

Nie wiem jak u was, ale na moim ASRock Extreme3 870 trzeba zresetowac komputer aby w biosie pokazaly sie odblokowane rdzenie. To nie dzieje sie w real time. ;) A skoro kolega pisze, ze po odblokowaniu komputer nie wstaje wcale wiec bardzo mi przykro, ale raczej nici z odblokowywania rdzeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u was, ale na moim ASRock Extreme3 870 trzeba zresetowac komputer aby w biosie pokazaly sie odblokowane rdzenie. To nie dzieje sie w real time. ;) A skoro kolega pisze, ze po odblokowaniu komputer nie wstaje wcale wiec bardzo mi przykro, ale raczej nici z odblokowywania rdzeni.

 

Mi niestety przy takich sprawach szczęście nie sprzyja - niby jest szansa, a nawet przy l3 nie chce wstać. Ale dobra - dzięki za chęci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi niestety przy takich sprawach szczęście nie sprzyja - niby jest szansa, a nawet przy l3 nie chce wstać. Ale dobra - dzięki za chęci.

A sprobuj wylaczyc C'n'Q w biosie, resnij kompa i dopiero sprobuj odblokowac rdzen. Czytalem gdzies, ze przez C'n'Q wlasnie nieraz nie dzialaja odblokowane rdzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na Asrock 870 extreme pojawił się niestety zgrzyt z Samsungiem F3.

 

Podczas pierwszego uruchomienia ustawiłem w biosie tryb kontrolera SATA na IDE. Przy starcie zainstalowanego na dysku XP zaczęła skakać głowica i posypał się system plików. Zaktualizowałem bios do 1.50 ale znów to samo. Dopiero jak przełączyłem kontroler na AHCI, zapisałem ustawienia i zmieniłem znów na IDE to dysk uruchomił się normalnie. Systemu oczywiście nie zainstaluje, bo instalka XP czy 7 sypie błędami ale z Debianem nie ma problemów.

 

Samsunga sprawdziłem - nie ma badów i na LGA775 mogę normalnie zainstalować Windowsa.

 

Najlepsze jest to, że podpiąłem do tego Asrocka starego Samsunga 250GB ATA przez eSATA (kieszeń Wellanda) i wszystko śmiga. Nie ogarniam tej płyty ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wina płyty tylko dysku. SB750 ma problemy z F3 Nowe rewizje dysku ( prawdopodobnie FW zmienione) nie maja problemów....

 

Zreszta pojawiły juz sie wpisy w temacie o chipsetach 880X o tym problemie.. ( klikanie głowic )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po update biosu (z 1.5 do 1.7) pojawiła mi się opcja CPU Active Core Control, co to jest? Czy to jest jakis wspomagacz dla Advanced Core Control? Kiedy tego używać? Tymbardziej mnie dziwi to, bo gdy robie na Enable to pojawia mi się tylko CORE 1 i CORE 2 , a co z Core 0 ;p ?

 

Czy przez to, że mam NB niepodkrecone praktycznie wcale, zachowuje to 2.2ghz i napięcie rzędu 1.2125v (1.2V def) to ogarnicza moj procesor do tego stopnia, że 3.52 Ghz stabilnie na 1.4125V a juz 3.6ghz nie idzie wcale przy rozsadnym i nie-rozsądnym napięciu? Jak chcialem 4.0ghz, gdzie niektórzy robia tyle na powietrzu, to ja przy napięciu 1.6V (na wodzie) z problemem wchodze do windowsa.. Jakie taktowanie na NB mieć? czemu ludzie mają napięcie po 1.35v ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Jako, ze jestem cichociemny w tych sprawach mam do was pytanko... Dr Debug na plycie glownej ASRock 870 Extreme 3 pokazuje mi kod C2 (Set up boot strap proccessor for POST). Ze tak zapytam krotko i na temat... WTF? :P Jak to naprawic, poprawic, usunac? I co to wogole znaczy? :]

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem M3A785GMH/128M i zainstalowałem system w trybie SATA IDE.

Warto bawić się w doinstalowywanie sterownika AHCI?

 

 

Sprawdzał ktoś jaka jest różnica między AHCI, a IDE?

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję modernizację kompa, złożyłem coś takiego:

AMD Phenom II x4 945

Goodram DDR3 1333MHz 2GB

Asus HD5770 512MB

 

Sprawa płyty - planuję kupno Asrock Extreme3 880G. I tu mam pytanie, bo ciężko na jego temat znaleźć informacje. Czy jest opłacalna? Ma sekcję 8+2? Jak podkręcanie? Czym się różni od 890?

Share this post


Link to post
Share on other sites

parę dni temu wyłączył mi się komputer podczas pracy. i już nie chciał odpalić. po zabawach z rozłączaniem i podłączaniem sprzętu zaskoczył, pochodził parę dni i znów to samo. nie odpalał parę dni więc już miałem wysłać na serwis płytę (resetowany bios, testowałem na innym zasilaczu i pamięciach) a mówię sobie - spróbuję jeszcze raz. no i dziś zadziałał. czy miał ktoś podobne objawy na Asrocku? nie wiem czy to proc czy płyta (ze wskazaniem na to drugie) a wysyłanie sprawnych części do agito mija się z celem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

parę dni temu wyłączył mi się komputer podczas pracy. i już nie chciał odpalić. po zabawach z rozłączaniem i podłączaniem sprzętu zaskoczył, pochodził parę dni i znów to samo. nie odpalał parę dni więc już miałem wysłać na serwis płytę (resetowany bios, testowałem na innym zasilaczu i pamięciach) a mówię sobie - spróbuję jeszcze raz. no i dziś zadziałał. czy miał ktoś podobne objawy na Asrocku? nie wiem czy to proc czy płyta (ze wskazaniem na to drugie) a wysyłanie sprawnych części do agito mija się z celem...

 

Niezdiagnozowanych elementów nie wysyła się - wrócą jak sprawne i dalej nie wiesz co jest grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...