jaszczda Opublikowano 7 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam, 3,5 tygodnia temu zakupiłem nowy router TP-Link 1043ND - zdarza się że pomimo że router jest podłączony do sieci(ikona połączenia wskazuje dostęp do Internetu) a do routera nasze laptopy(w ilości maksymalnej 6) nie można uzyskać połączenia z żadną witryną. Co najciekawsze w panelu sieć - widzę wszystkie podłączone urządzenia. Gdybym jednak wszedł do wiersza poleceń i spingował któreś z tych urządzeń dostaję 4x komunikat że nie można osiągnąć urządzenia. Dodatkowo podobny efekt uzyskuję gdy pinguję sam router. Przez co nawet gdybym próbował wejść przez przeglądarkę na router to jest to niemożliwe(co logiczne skoro go nie mogę spingować). Po jakimś czasie sytuacja się normuje i znowu możemy korzystać z sieci/wejść na router. Czasem po prostu wyjmujemy wtyczkę od kontaktu i włączamy i też jest ok. Czy ktoś ma może jakieś sugestie? Oddać go do serwisu? Minął niecały miesiąc a już żałujemy tych 170 zł. z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarlith Opublikowano 7 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2011 1043ND to bardzo dobry router, ja bym nie żałował tych 170zł. Po pierwsze, jeśli jeszcze to nie jest zrobione, należy wgrać najnowsze firmware V1_100820. Z tego co piszesz wychodzi na to, że szwankuje połączenie router<->laptop, a router ma dostęp do sieci zewnętrznej (co i tak lepiej sprawdzić pingując jakąś stronę z poziomu panelu routera). Czy w momencie, w którym nie działa net przez wifi, działa on gdy połączysz się po kablu? Raz piszesz, że widzisz wszystkie podłączone komputery w zakładce sieć, a nie możesz wejść na stronę konfiguracyjna routera. Nie rozumiem tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczda Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Co do tego kabla - jedno z urządzeń jest na stałe podpięte przez kabel i też nie ma połączenia. Chyba nie byłem wystarczająco precyzyjny. W przypadku gdy korzystałem z opcji "Wyświetl komputery i urządzenia sieciowe" z ustawień dla Sieci w Panelu Sterowania(Windows 7) to pojawiały się wszystkie podpięte urządzenia. Gdy jednak za pomocą wiersza poleceń próbowałem je pingować to albo w ogóle się nie udawało albo czasem 1/4 pakiety dochodził. //EDIT Softu nie aktualizowałem - dopiero teraz się za to wezmę. Edytowane 8 Lutego 2011 przez jaszczda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarlith Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 To wygląda na problem z DHCP, router nie przydziela adresów IP podłączonym urządzeniom. Jeśli aktualizacja nie pomoże, to coś musi być poknocone w konfiguracji. Pokaż co ci wypluwa polecenie ipconfig. Jak miałbym strzelać to zrobiłbym tak, żeby DHCP przypisywał twoim komputerom stałe IP w zależności od adresu mac. Być może to naprawi problem, ale bez tego w normalnych okolicznościach też powinno działać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 U mnie z kolei na tym routerze pojawia się problem z utratą połączenia WAN, sieć lokalna działa, nawet dioda WAN nie świeci w ogóle, pomaga jedynie restart urządzenia. Powoli się zastanawiam nad wymianą tego sprzętu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarlith Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Ja na tym routerze mam OpenWrt i jestem więcej niż zadowolony, więc może w sofcie jest różnica. Utrata połączenia WAN może być spowodowana tym, że port WAN jest ze względów oszczędnościowych fizycznie umieszczono na tym samym switchu co porty LAN i wirtualnie odseparowano za pomocą VLAN (więc przy uruchamianiu sprzętu przez pierwsze sekundy wszystkie porty działają jak switch, więc de facto adres IP jest przydzielany komputerowi przez modem podpięty do WAN, a nie przez sam router. Później po zerwaniu i przywróceniu połączenia wszystko działa jak należy (chyba że router się zawiesi i uruchomi ponownie). Jest to dość powszechne rozwiązanie stosowane w routerach z tego przedziału cenowego. OpenWrt wcale nie jest takie trudne do opanowania, szczególnie wersja z interfejsem www Gargoyle, nie ma w nim co prawda zaawansowanych opcji, ale podstawowe rzeczy + parę dodatków i świetne QoS jest dostępne bez użycia konsoli, także polecam wypróbować. Jeszcze pół roku temu 1043ND był hitem - najtańszy router oferujący pełną obsługę OpenWrt, wydajne usb itd., teraz pojawiło się kilku konkurentów. Edytowane 8 Lutego 2011 przez Xarlith Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Problem zawsze występuje po 11 dniach działania urządzenia :) router się nie zawiesza, sieć lokalna działa poprawnie, problemu nie rozwiązuje wypięcie kabla WAN, dopiero restart pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczda Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Adresy IP są na stałe przypisane już od jakiegoś czasu. W pierwszej kolejności zaktualizuję soft. // EDIT Chciałem wcześniej jeszcze tylko zapytać - zmiana softu nie narusza warunków gwarancyjnych? I druga rzecz - gdybym go chciał oddać do serwisu to wystarczy użyć przycisku 'reset' na obudowie routera do przywrócenia starszej wersji? Edytowane 8 Lutego 2011 przez jaszczda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Jesli wgrywasz oficjalny soft to nie tracisz gwarancji, przyciskiem reset moze przywrocic konfiguracje do domyslnej nie soft. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bender83 Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 TP-Link wspiera też instalację OpenWRT. Także nawet instalując "nieoryginalny" nie tracimy gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Skąd źródło tej informacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczda Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 póki co zdecydowałem się wgrać oryginalne oprogramowanie ze strony producenta - do którego link podał mi Xarlith na początku dyskusji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mane Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Przed wgraniem softu proponuję sprawdzić jaką wersję routera posiadasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xarlith Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Jest tylko jedna wersja softu do tego modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszczda Opublikowano 8 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2011 Oczywiście wcześniej sprawdziłem na stronie producenta - to ten sam plik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...