.PaVLo. Opublikowano 18 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2011 (edytowane) Co myślicie o takim połączeniu (Felgi + opony 17") http://www.felgi.pl/felga/250,1962,104/felgi_dezent_rb_7_00x17.htmlx http://allegro.pl/wwwmotohurtcom-225-45r17-toyo-t1r-japan-2010-rok-i1458721914.html Planuję wrzucić to do Seat Leon 1M (srebrny nie Top Sport ani Cupra, ale ARL jest :)) Czy opona 225 wejdzie na taką 7-mio calową felgę, czy jednak lepiej będzie wybrać szerokość 215 ? Edytowane 18 Lutego 2011 przez .PaVLo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 Na 7" spokojnie wejdzie 225. Ale lepiej będzie wyglądać na 7,5". Może lepiej weź troszkę szerszą jak masz możliwość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 Akurat w tej wersji felgi nie ma 7,5 dla 5x100 :/, a 8 jest już dla felg 18", ale takich to nie chcę :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 19 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2011 lepiej będzie wyglądać 215, 225 to juz n a 7,5 cala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Czy ten centymetr aż tak źle wpływa na wygląd ?, ja nie che mieć opony naciągniętej na felgę jak "garnitur z Edgarda" (Mein in Black) tylko dobrze leżącej na niej i właśnie te 225 wydaje mi się optymalne, no chyba, że będzie ona wystawać poza obrys felgi, ale watpię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 215 są na 7", 225 na 7,5", proste. Jak się uprzesz to wsadzisz 225 na 6-6,5" albo 195 na 7" ale w obu przypadkach będą głupio wyglądać. W podobnej cenie z rozmiaru 215 masz kilka niezłych opon - Goodyear F1, Falken FK452, Bridgestone Potenza RE050. T1-R są o 35 zł droższe za sztukę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 (edytowane) Czy ten centymetr aż tak źle wpływa na wygląd ?, ja nie che mieć opony naciągniętej na felgę jak "garnitur z Edgarda" (Mein in Black) tylko dobrze leżącej na niej i właśnie te 225 wydaje mi się optymalne, no chyba, że będzie ona wystawać poza obrys felgi, ale watpię. weź pod uwagę to że to jest stosunek wysokości do szerokości, więc 225/45 to nie jest to samo 215/45 jeżeli chodzi o wysokość opony. Edytowane 20 Lutego 2011 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 20 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2011 Hmmm, nie brałem pod uwagę tego, że opona może pójść "w górę", raczej stawiałbym na to, że po prostu jej boki będą bardziej proste |__| a nie pod kątem \__/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 23 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2011 Nie no nie przesadzajcie 225 na 7" nie robi tragedii. Zależy jeszcze od opony ale akurat Potenzy wyglądają ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonradGT Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 (edytowane) Letnie miałem 215, zimowe 225. Imo 225 lepiej wygląda, patrząc z tyłu, pod kątem, ale centralnie z boku wydaje się jakby wystawała poza felgę ;) Chcesz to zaraz Ci strzelę fotki jakieś, chyba, że już kupiłeś. Edytowane 24 Lutego 2011 przez KonradGT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blackwhite Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 weź pod uwagę to że to jest stosunek wysokości do szerokości, więc 225/45 to nie jest to samo 215/45 jeżeli chodzi o wysokość opony. 45 to wysokosc opony a dokladnie bieznika, czyli wysokosc bedzie taka sama - poprawcie mnie jesli sie lyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 (edytowane) 45 to procent z szerokości bieżnika. Nie wiem tylko jak dokładnie się to mierzy (czy od stopki do czoła, czy od boku do czoła). E.g. jak masz oponę 225/45, to wysokość gumy to będzie ok. 101mm, jak masz oponę 205/45, to wysokość to ~92.2mm Prawie centymetr różnicy. ed... @ur8an: pcieplasiam ;] Edytowane 24 Lutego 2011 przez m4r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 (edytowane) Profil opony oznacza procentową wartość szerokości. "45" (w tym przypadku) oznacza, że wysokość opony to 45% jej szerokości. Czyli w przypadku 215 opona ma 96,75mm, a 225 ma 101,25mm. m4r Ubiegłeś mnie ;) Edytowane 24 Lutego 2011 przez ur8an Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonradGT Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 Warto też dodać, że u mnie w samochodzie cała rodzina zauważyła, że na 225 samochód gorzej się zbiera (mały silnik ma ciężej(?)). Choć po części pewnie to wina letnie -> zimowe. Może nawet po większej części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2011 Wina ewidetnie wiekszych oporow toczenia jesli wczesniej bylo cos pokroju ~195. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 16 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2011 Letnie miałem 215, zimowe 225. Imo 225 lepiej wygląda, patrząc z tyłu, pod kątem, ale centralnie z boku wydaje się jakby wystawała poza felgę ;) Chcesz to zaraz Ci strzelę fotki jakieś, chyba, że już kupiłeś. Jeszcze nic nie kupiłem, na razie zbieram "kredyty" :), ale jak możesz to zarzuć zdjęciami. Muszę się jeszcze zastanowić czy brać 225 czy 215, zależało by mi aby opona chroniła nieco felgę i wydaje mi się, że 225 lepiej się tu sprawdzi, druga sprawa, to moc silnika, obecnie 150 kucy, ale kto wie czy nie zrobię chip-tuningu. Na 95% jestem zdecydowany na zakup felg Dezent-a, czyli zostaje kwestia doboru opony, a właściwie jej szerokości. Mam też parę zdjęć jak wygląda opona 225 na feldze 7", jednak jest ona inna niż toyo, więc może nie być za dobrym przykładem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Marca 2011 felgę ma chronić rant ochronny na oponie a nie jej szerokość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Felgi kupione Dzisiaj zrobiłem pierwszą przymiarkę felgi Dezent RB 17" / 7", jeszcze bez opony, bo nadal się nie zdecydowałem :) //jakość zdjęcia nie najlepsza, ale akurat tak się ustawiłem autem, że z drugiej padały promienie słońca :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2011 A jaki profil tej oponki? Bo jak 215/45 to powodzenia. Wysokość to praktycznie tyle samo co 195/50, które mam obecnie i....fuck no!! Lubie jak jest twardo, bo się po prostu bezpieczniej czuje, ale brak komfortu w jezdzie po naszych drogach po 2 latach zaczyna mnie meczyc. Sam jestem przy zakupie nowych opon i na bank biore 225/45. Niewiele więcej, ale zawsze coś. A moc troche wiecej niz twoja ~ 175KM. Co do oponek to ostatnio byly premiery kilku nowych gum: Continental wypuscil ContiSportContact5, Goodyear nowego F1 Asymmetric2. Sam sie czaje na te drugie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2011 Opowiadasz. Mam 195/50. Jest twardziej, ale do wyższego profilu nie wrócę. Minus taki, że czasem (ale i na starych kołach mi się zdarzyło) poleci soczyste "k..a" przy wjechaniu w jakiś konkretny dołek. Myślałem parę razy, że już ugiąłem felgę, ale polska myśl techniczna po raz kolejny dała o sobie znać (polecam ATT ;] ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reaktiv Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Jaki rozmiar alusow i opon byscie polecili do Ibizy II ? : d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) Opowiadasz. Mam 195/50. Jest twardziej, ale do wyższego profilu nie wrócę. Minus taki, że czasem (ale i na starych kołach mi się zdarzyło) poleci soczyste "k..a" przy wjechaniu w jakiś konkretny dołek. Myślałem parę razy, że już ugiąłem felgę, ale polska myśl techniczna po raz kolejny dała o sobie znać (polecam ATT ;] ). A macie to samo auto? Takie samo zawieszenie? Mam Lybre 1,8 zawiecha zalatuje alfą (wielowahacze tył+ przód mc persony), standard to 195/65 R15 gdy kupiłem auto były 205/60 R15 i różnica była niezauważalna/niewyczuwalna. Miałem jednak okazję jechać na 205/55 R16 (wszystkie wymiary są dopuszczalne przez producenta) w takowej (jeno diesel 2,4) i zakładając w obu sprawne zawieszenia, i odpowiednie ciśnienie w ogumieniu, w dieslu tak waliło na nierównościach po plecach że bałem się iż mi kręgi wypadną...a właściciel śmiał się i nie wiedział o czym mówie....tylko dlatego że tak jeździ od początku , a i planuje na 17ki przeskoczyć... Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale różnica będzie duża między zwykłą belką wleczoną i małym profilem, a dobrym zawieszeniem wielowahaczowym+ maly profil....w tym drugim przypadku ucierpią tuleje, w tym pierwszym brak komfortu murowany Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Obecnie jeszcze jeżdżę na oponach 205/55/16. Opona wydaje się wysoka, ale twarde zawieszenie w aucie niweluje to, dlatego przestałem się zbytnio przejmować komfortem. Ze względu na szerokość felgi 7" długo myślałem nad oponą 215/45/17, ale też nieźle wypada 205/50, jednak w tym rozmiarze, nie ma zbyt dużego wyboru. Na dzień dzisiejszy skupiam się na marce Falken FK452 oraz BF Goodrich G-Force Profiler ponieważ są w przystępnych cenach (350-380zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 6 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2011 W końcu zamówiłem oponki dla nowych felg, Falken FK-452 205/50/17, myślałem nad 225 ale to już masa i opór a jednak paliwo coraz droższe, więc nie ma co szaleć z gumami, bo i tak na torze się nie ścigam :). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 14 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2011 Dzisiaj założone Dezent RB 17" + Falken FK452 205/50/17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 14 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2011 Ładne, pasują do tego seata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2011 Dzięki 8-) Jak założyli mi jedną to już wiedziałem, że będzie ładnie wyglądać nas aucie :mrgreen: Dzisiaj zrobiona trasa ponad 100km i muszę powiedzieć, że prowadzenie w porównaniu z poprzednimi 16" 205/55 BF Goodrich poprawiło się a dodatkowo nowe opony są znacznie cichsze od poprzednich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Wiem, że trochę odkopuję, ale... Ktoś tam pisał o kiepskiej twardości przy wysokim profilu opony. 225/45 daje nam 101 mm, czyli mniej niż na moich 205/55. Wystarczy wziąć opony o dobrym trzymaniu bocznym i można zachować względnie duży profil. Zeszłe dwa sezony jeździłem na Turanzach ER300 RunFlat. Teraz mam Potenzę RE050A (już nie RunFlat) - w obydwu przypadkach 205/55 R16. Zapewniam Was, że o "pływaniu" nie ma mowy. Ludzie pytają się mnie dlaczego utwardziłem zawieszenie, jak mam tylko gazowe amorki, a reszta seria (oczywiście po wymianie). Wielowahacz z przodu. Te opony po prostu bardzo dobrze trzymają na boki - zresztą jeżdżę na niedopompowanych (1,85 zamiast 2,1). A o tym jak jeżdżę świadczy, że potenza mi wystarczy najwyżej do końca tego sezonu, a nie zrobiłem nawet 10 000 na niej. Druga sprawa: szerokość opony i szerokość felgi. 7 cali to jak dobrze liczę 177,8 mm, zaś 7,5 cala to 190,5, a więc o całe 12,7 mm szerzej. Można zakładać, ale żeby rozważać to pod kątem wyglądu, a nie tego czy opona będzie trzymać i czy nie będzie się nierównomiernie zużywać, to już nie skomentuję. Tak samo jak tego, że szersza felga niekoniecznie musi się zmieścić, przynajmniej z takim samym ET, o którym tutaj nikt nie wspomina... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...