Skocz do zawartości
.PaVLo.

Felgi + opony

Rekomendowane odpowiedzi

Co myślicie o takim połączeniu (Felgi + opony 17")

 

Dołączona grafika

http://www.felgi.pl/felga/250,1962,104/felgi_dezent_rb_7_00x17.htmlx

 

Dołączona grafika

http://allegro.pl/wwwmotohurtcom-225-45r17-toyo-t1r-japan-2010-rok-i1458721914.html

 

Planuję wrzucić to do Seat Leon 1M (srebrny nie Top Sport ani Cupra, ale ARL jest :))

 

Czy opona 225 wejdzie na taką 7-mio calową felgę, czy jednak lepiej będzie wybrać szerokość 215 ?

Edytowane przez .PaVLo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten centymetr aż tak źle wpływa na wygląd ?, ja nie che mieć opony naciągniętej na felgę jak "garnitur z Edgarda" (Mein in Black) tylko dobrze leżącej na niej i właśnie te 225 wydaje mi się optymalne, no chyba, że będzie ona wystawać poza obrys felgi, ale watpię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

215 są na 7", 225 na 7,5", proste. Jak się uprzesz to wsadzisz 225 na 6-6,5" albo 195 na 7" ale w obu przypadkach będą głupio wyglądać. W podobnej cenie z rozmiaru 215 masz kilka niezłych opon - Goodyear F1, Falken FK452, Bridgestone Potenza RE050. T1-R są o 35 zł droższe za sztukę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten centymetr aż tak źle wpływa na wygląd ?, ja nie che mieć opony naciągniętej na felgę jak "garnitur z Edgarda" (Mein in Black) tylko dobrze leżącej na niej i właśnie te 225 wydaje mi się optymalne, no chyba, że będzie ona wystawać poza obrys felgi, ale watpię.

 

weź pod uwagę to że to jest stosunek wysokości do szerokości, więc 225/45 to nie jest to samo 215/45 jeżeli chodzi o wysokość opony. Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Letnie miałem 215, zimowe 225. Imo 225 lepiej wygląda, patrząc z tyłu, pod kątem, ale centralnie z boku wydaje się jakby wystawała poza felgę ;) Chcesz to zaraz Ci strzelę fotki jakieś, chyba, że już kupiłeś.

Edytowane przez KonradGT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź pod uwagę to że to jest stosunek wysokości do szerokości, więc 225/45 to nie jest to samo 215/45 jeżeli chodzi o wysokość opony.

 

45 to wysokosc opony a dokladnie bieznika, czyli wysokosc bedzie taka sama - poprawcie mnie jesli sie lyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

45 to procent z szerokości bieżnika. Nie wiem tylko jak dokładnie się to mierzy (czy od stopki do czoła, czy od boku do czoła). E.g. jak masz oponę 225/45, to wysokość gumy to będzie ok. 101mm, jak masz oponę 205/45, to wysokość to ~92.2mm

Prawie centymetr różnicy.

 

ed...

@ur8an: pcieplasiam ;]

Edytowane przez m4r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profil opony oznacza procentową wartość szerokości. "45" (w tym przypadku) oznacza, że wysokość opony to 45% jej szerokości.

Czyli w przypadku 215 opona ma 96,75mm, a 225 ma 101,25mm.

 

m4r

Ubiegłeś mnie ;)

Edytowane przez ur8an

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto też dodać, że u mnie w samochodzie cała rodzina zauważyła, że na 225 samochód gorzej się zbiera (mały silnik ma ciężej(?)). Choć po części pewnie to wina letnie -> zimowe. Może nawet po większej części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Letnie miałem 215, zimowe 225. Imo 225 lepiej wygląda, patrząc z tyłu, pod kątem, ale centralnie z boku wydaje się jakby wystawała poza felgę ;) Chcesz to zaraz Ci strzelę fotki jakieś, chyba, że już kupiłeś.

 

Jeszcze nic nie kupiłem, na razie zbieram "kredyty" :), ale jak możesz to zarzuć zdjęciami.

 

Muszę się jeszcze zastanowić czy brać 225 czy 215, zależało by mi aby opona chroniła nieco felgę i wydaje mi się, że 225 lepiej się tu sprawdzi, druga sprawa, to moc silnika, obecnie 150 kucy, ale kto wie czy nie zrobię chip-tuningu.

 

Na 95% jestem zdecydowany na zakup felg Dezent-a, czyli zostaje kwestia doboru opony, a właściwie jej szerokości. Mam też parę zdjęć jak wygląda opona 225 na feldze 7", jednak jest ona inna niż toyo, więc może nie być za dobrym przykładem.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felgi kupione

 

Dzisiaj zrobiłem pierwszą przymiarkę felgi Dezent RB 17" / 7", jeszcze bez opony, bo nadal się nie zdecydowałem :)

Dołączona grafika

 

//jakość zdjęcia nie najlepsza, ale akurat tak się ustawiłem autem, że z drugiej padały promienie słońca :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki profil tej oponki? Bo jak 215/45 to powodzenia. Wysokość to praktycznie tyle samo co 195/50, które mam obecnie i....fuck no!! Lubie jak jest twardo, bo się po prostu bezpieczniej czuje, ale brak komfortu w jezdzie po naszych drogach po 2 latach zaczyna mnie meczyc. Sam jestem przy zakupie nowych opon i na bank biore 225/45. Niewiele więcej, ale zawsze coś. A moc troche wiecej niz twoja ~ 175KM.

 

Co do oponek to ostatnio byly premiery kilku nowych gum: Continental wypuscil ContiSportContact5, Goodyear nowego F1 Asymmetric2. Sam sie czaje na te drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiadasz. Mam 195/50. Jest twardziej, ale do wyższego profilu nie wrócę. Minus taki, że czasem (ale i na starych kołach mi się zdarzyło) poleci soczyste "k..a" przy wjechaniu w jakiś konkretny dołek. Myślałem parę razy, że już ugiąłem felgę, ale polska myśl techniczna po raz kolejny dała o sobie znać (polecam ATT ;] ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowiadasz. Mam 195/50. Jest twardziej, ale do wyższego profilu nie wrócę. Minus taki, że czasem (ale i na starych kołach mi się zdarzyło) poleci soczyste "k..a" przy wjechaniu w jakiś konkretny dołek. Myślałem parę razy, że już ugiąłem felgę, ale polska myśl techniczna po raz kolejny dała o sobie znać (polecam ATT ;] ).

 

A macie to samo auto?

Takie samo zawieszenie?

Mam Lybre 1,8 zawiecha zalatuje alfą (wielowahacze tył+ przód mc persony), standard to 195/65 R15 gdy kupiłem auto były 205/60 R15 i różnica była niezauważalna/niewyczuwalna. Miałem jednak okazję jechać na 205/55 R16 (wszystkie wymiary są dopuszczalne przez producenta) w takowej (jeno diesel 2,4) i zakładając w obu sprawne zawieszenia, i odpowiednie ciśnienie w ogumieniu, w dieslu tak waliło na nierównościach po plecach że bałem się iż mi kręgi wypadną...a właściciel śmiał się i nie wiedział o czym mówie....tylko dlatego że tak jeździ od początku , a i planuje na 17ki przeskoczyć...

Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale różnica będzie duża między zwykłą belką wleczoną i małym profilem, a dobrym zawieszeniem wielowahaczowym+ maly profil....w tym drugim przypadku ucierpią tuleje, w tym pierwszym brak komfortu murowany

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeszcze jeżdżę na oponach 205/55/16. Opona wydaje się wysoka, ale twarde zawieszenie w aucie niweluje to, dlatego przestałem się zbytnio przejmować komfortem.

 

Ze względu na szerokość felgi 7" długo myślałem nad oponą 215/45/17, ale też nieźle wypada 205/50, jednak w tym rozmiarze, nie ma zbyt dużego wyboru.

 

Na dzień dzisiejszy skupiam się na marce Falken FK452 oraz BF Goodrich G-Force Profiler ponieważ są w przystępnych cenach (350-380zł).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu zamówiłem oponki dla nowych felg, Falken FK-452 205/50/17, myślałem nad 225 ale to już masa i opór a jednak paliwo coraz droższe, więc nie ma co szaleć z gumami, bo i tak na torze się nie ścigam :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki 8-)

 

Jak założyli mi jedną to już wiedziałem, że będzie ładnie wyglądać nas aucie :mrgreen:

 

Dzisiaj zrobiona trasa ponad 100km i muszę powiedzieć, że prowadzenie w porównaniu z poprzednimi 16" 205/55 BF Goodrich poprawiło się a dodatkowo nowe opony są znacznie cichsze od poprzednich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trochę odkopuję, ale...

 

Ktoś tam pisał o kiepskiej twardości przy wysokim profilu opony. 225/45 daje nam 101 mm, czyli mniej niż na moich 205/55. Wystarczy wziąć opony o dobrym trzymaniu bocznym i można zachować względnie duży profil. Zeszłe dwa sezony jeździłem na Turanzach ER300 RunFlat. Teraz mam Potenzę RE050A (już nie RunFlat) - w obydwu przypadkach 205/55 R16. Zapewniam Was, że o "pływaniu" nie ma mowy. Ludzie pytają się mnie dlaczego utwardziłem zawieszenie, jak mam tylko gazowe amorki, a reszta seria (oczywiście po wymianie). Wielowahacz z przodu. Te opony po prostu bardzo dobrze trzymają na boki - zresztą jeżdżę na niedopompowanych (1,85 zamiast 2,1). A o tym jak jeżdżę świadczy, że potenza mi wystarczy najwyżej do końca tego sezonu, a nie zrobiłem nawet 10 000 na niej.

 

Druga sprawa: szerokość opony i szerokość felgi. 7 cali to jak dobrze liczę 177,8 mm, zaś 7,5 cala to 190,5, a więc o całe 12,7 mm szerzej. Można zakładać, ale żeby rozważać to pod kątem wyglądu, a nie tego czy opona będzie trzymać i czy nie będzie się nierównomiernie zużywać, to już nie skomentuję. Tak samo jak tego, że szersza felga niekoniecznie musi się zmieścić, przynajmniej z takim samym ET, o którym tutaj nikt nie wspomina...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...