Skocz do zawartości
TheFryt

Dziwne zadanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

Dostałem takie zadanie i mam napisac program zeby to liczył z precyzja eps>0... problem jest taki ze nie moge tego odrecznie rozwiazac ani za pomocą wszystkich znanych mi cudów techniki (w tym tez wolfram alpha nie potrafi tego obliczyc)ani siłą swojego umysłu a co dopiero praogram napisac... Pomozecie? chcialem zaznaczyc ze to nie jest (dla moderatorów i adminów) ze to nie jest prosba o napisanie programu tylko prosba o pomoc w napisaniu programu.. ze tak powiem skierowanie na właściwy tor... bo nie bardzo wiem jak sie za to wgole zabrac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to będzie z grubsza wyglądać

 

#include <stdio.h>#include <math.h>    int main() {		float tmp, x2, at, x, eps, y_st, y_iter;	long long int i = 0, zawor_bezpieczenstwa = 100000000;		printf ("Podaj x: ");	scanf ("%f", &x);		do {		printf ("\nPodaj eps: ");		scanf ("%f", &eps);	} while (eps <= 0);		at = atan (x);	x2 = x * x;	y_st = (x2 * i / (2 * i + 1) + 1);	do {		y_iter = y_st;		i++;		y_st += (x2 * i / (2 * i + 1) + 1);		tmp = at * (y_st - y_iter);		if (tmp < 0)			tmp *= -1;	} while (tmp > eps && i < zawor_bezpieczenstwa);		printf ("\ny = %f z dokladnoscia %f, po %d sumowaniach.\n", at * y_st, tmp, i);		return 0;	}

Kierowałem się górnym wzorem, bo ten dolny jest jakiś niepełny ;)

 

EDIT:

 

Tak w ogóle to ta suma nie jest za bardzo zbieżna. Wzór na pewno jest dobry?

Edytowane przez kfgz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...