Skocz do zawartości
saddamk666

UPC modem thomson + router LInksys E2000

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, będę wdzięczny za poradę kogoś bardziej doświadczonego w temacie. Mam internent z UPC, 25 Mbit.Niedawno zrezygnowałem z ich bezprzewodowego internetu, i kupiłem sobie router Linksys E2000. UPC jednak po zmianie usługi chyba zapomniało zabrać sobie modem WiFI. Niby nie ma problemu, podłączyłem router do modemu, wszytko śmiga, ale nie znam się za bardzo na sieciach, i stąd kilka moich pytań:

1.) Czy potrzebuje cokolwiek przestawiać w modemie, pod podłączeniu do niego tego routera Linksys, oprócz wyłączenia bezprzewodowości w modemie?? W szczególności chodzi o to, żeby nic się nie gryzło, nie było dwóch urządzeń o tym samym IP itp.

2.) Oba urządzenia mają możliwość działania jako serwer DHCP - zachowanie w obu włączonej tej opcji nie powoduje problemów (jak wyłączam w którymś, są problemy z połączeniami).

3.) W routerze, przy serwerze DHCP, jest opcja Static DNS - nie rozumiem co ona dokłądnie daje - zostawiam 0.0.0.0 x3?? Podłączone komputery i tak wybierają sobie jakieś DNS.

4.) Ważne: modem zapamiętuje wszystkie ustawienia, jak go wyłączę i włączę, ale nie może zapamiętać, że bezprzewodowość ma być wyłączona!! Jest na to jakiś sposób??

5.) W sumie ostatnie: do routera kupiłem sobie kartę bezprzewodową Linsys WUSB600N. Fajna, elegancka, solidna, tylko sygnał (wg. Windows) łapie na poziomie 1-2 kresek, podczas gdy stara karta od UPC, oraz laptopik z tej samej odległośći mają 4-5 kresek. Inny sposób mierzenia, wada konstrukcyjna, czy króliki z Neptuna?? czy nie mam się czym przejmować??

Wielkie dzięki z góry za pomoc w temacie, choćby cząstkową. Tłumaczcie proszę, jak dla kompletnego laika co gdzie podłączyć, co gdzie przełączyć!!

Edytowane przez saddamk666

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Ad.1) Raczej nic nie musisz ustawić...