Elchupacabra Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Witam serdecznie! W ubiegłym tygodniu kupiłem następujący zestaw: - procesor Intel Core i7 2600k 3.4Ghz - płyta Asus P8P67 - pamięci 2x4GB Patriot Viper Extreme 1600Mhz (PX538G1600LLK) - dysk Seagate 2 TB Sata - grafika Gigabyte GeForce 460 GTX - zasilacz Chieftec 650W Po pierwszym zainstalowaniu oryginalnego systemu Windows 7 Home Premium nie było najmniejszych problemów. Komputer śmigał jak burza. Zainstalowałem wszystkie niezbędne sterowniki ze strony producenta płyty głównej (tak aby poznikały pytajniki w menadżerze sprzętu). Zainstalowałem najnowsze stery ze strony nvidii. Następnie pościągałem aktualizację do Windowsa. Zacząłem bawić się w gierki typu Crysis 2 lub NFS shift II. Wszystko było w porządku przez jakieś 4 dni. Wczoraj kiedy go odpaliłem zauważyłem, że system nie uruchomił się jak to miało miejsce poprzednio w około 20 sekund tylko trwało to niemalże 10 min. Dodam, że zgodnie z informacjami które wyczytałem na forach powyłączałem indeksowanie plików na dyskach, wyłączyłem usługę Windows Search ale nie pomogło. Do tego dochodzi niestabilna praca systemu (częsty brak odpowiedzi) w programach. Doszukałem się, że pamięci które mam zainstalowane nie są na liście pamięci wspieranych przez płytę ale test MemOk wykazuje że pamięci są w porządku, zresztą BIOS wykrywa je poprawnie. Będę jeszcze próbował zaktualizować BIOS jeśli system pozwoli mi zainstalować oprogramowanie do update BIOSU ze strony ASUSA. Ręce mi już opadają bo walczę z tym drugi dzień. Proszę o pomoc. Dysk wpięty jest w port Sata Marvella. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacool Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) W miarę nowy bios to podstawa. Nie wiem czy najnowszy najlepszy. musisz poczytać. Update biosu to poprzez EZ-FLASH a nie z poziomu WIN7. ustaw pamięci luźno 1333 9-9-9-24 i jakieś 1.5V. jeżeli pomoże to masz winowajcę. PS. Swoje pytanie powinieneś zamieścić tutaj. Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez jacekcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elchupacabra Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 W miarę nowy bios to podstawa. Nie wiem czy najnowszy najlepszy. musisz poczytać. Update biosu to poprzez EZ-FLASH a nie z poziomu WIN7. ustaw pamięci luźno 1333 9-9-9-24 i jakieś 1.5V. jeżeli pomoże to masz winowajcę. PS. Swoje pytanie powinieneś zamieścić tutaj. Dziękuję za sugestię. Zrobiłem upgrade biosu z wersji 1305 do wersji 1401 (najnowszy BIOS ze strony producenta). Niestety upgrade Biosu nie wniósł nic pozytywnego ale też nic nie zepsuł. Zmieniłem w Biosie ustawienie taktowania pamięci na 1333 Mhz jak zaleciłeś ale nie mam możliwości zmiany timingów. Przy każdym z nich jedyna opcja jaka jest to auto. Timingi ustawione przez bios to: 7-7-7 Pewnie trzeba jakąś zworkę przestawić na płycie żeby móc manualnie to przestawić, nie wczytałem się jeszcze w instrukcję dokładnie. Jeśli to nie kwestia zworki to proszę o info jak to zrobić. P.S. Przepraszam nie wiedziałem, że tutaj nie można zamieścić takiego posta. W dalszym ciągu Windows uruchamia się makabrycznie długo. Sam monit logowania "Trwa uruchamianie systemu Windows" utrzymuje się przez około 4-5 min. Następnie jeszcze przez jakieś 2 minuty widać czarny ekran po którym pokazuje się ekran logowania. Cały czas widać jak Dysk Twardy pracuje (HDD LED cały czas aktywnie pulsuje). jakieś 2 minuty od zalogowania ukazuje się pulpit, ale dysk cały czas pracuje i tak jeszcze kilka dobrych minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ujemny Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2011 (edytowane) Wyjmij na około 5 minut baterię. Uruchom komputer; Odłącz i ponownie podłącz wszystkie kable; Sprawdź HD Tune Pro, czy aby dysk nie jest uszkodzony; AI Overclock Tuner lub DRAM Timing Control - zaznacz opcję manual. Edytowane 25 Kwietnia 2011 przez Ujemny 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małpożer Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Pousuwaj jesli zainstalowales Intel Storage Menager i/lub Marvell Raid Storage. Co do nazw moze byc rozbieznosc, ale wlasnie te programiki sprawialy ze u mnie komputer uruchamial sie strasznie dlugo <_< Po za tym komputer wtedy ciagle mielil dyskami bez potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elchupacabra Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) Wyjmij na około 5 minut baterię. Uruchom komputer; Odłącz i ponownie podłącz wszystkie kable; Sprawdź HD Tune Pro, czy aby dysk nie jest uszkodzony; AI Overclock Tuner lub DRAM Timing Control - zaznacz opcję manual. Pierwsze, co zrobiłem to tak jak poleciłeś sprawdziłem dysk programem HD Tune Pro i pojawiły się ostrzeżenia. Są one widoczne na screenie załoczonym do tej odpowiedzi. Wygląda na to, że mam uszkodzony dysk twardy bo znaleziono jakieś realokowane sektory. Czy to oznacza, że problemy z wolną pracą komputera związane są właśnie z tymi błędami? Czy taki dysk mogę reklamować na podstawie wyników z tego programu? Pytam, bo nigdy nie miałem takiej sytuacji żeby reklamować dysk twardy. Dzękuję za odpowiedź i pozdrawiam Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez Elchupacabra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elchupacabra Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Jestem już przekonany że powodem niestabilnej pracy komputera był dysk twardy. Podłączyłem stary dysk Seagate 80 GB do tego zestawu i podjąłem próbę instalacji Windows 7. Zarówno instalacja jak i uruchamianie oraz stabilność systemu wróciły do normy. Dysk będzie wobec tego reklamowany. Cała sytuacja jest dziwna... do produktów Seagate zawsze miałem zaufanie... Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacool Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 (edytowane) Wydruk z jakiegoś programu monitorującego SMARTa może być podstawą do reklamacji dysku. Zrób screeny i prześlij sprzedawcy. Robiłem tak wielokrotnie i nigdy nie było problemów z uwzględnieniem gwarancji. Edytowane 26 Kwietnia 2011 przez jacekcz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elchupacabra Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2011 Jacku dziękuję za informację. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...