Skocz do zawartości
radiergummi

AMD Radeon HD7900 Series

Rekomendowane odpowiedzi

OK, rozumiem, tylko tak jak napisał ojejku, wszystkie te programy mogą co najwyżej poprawnie raportować ilość pamięci zalokowanej, a nie faktycznie używanej.

 

No i pytanie jest takie: czy BF3 mogło być aż tak niechlujnie napisane żeby mieć co do zasady aż tak wysokie faktyczne zapotrzebowanie na VRAM. W tym wszystkim chodzi przecież o sprzedaż gry, więc musi ona w miarę chodzić także na słabszych kartach. IMHO nie, ale faktycznie tu rozstrzygające mogą być tylko realne testy (porównanie np. 7950 3 GB vs. 7950 1.5 GB - żeby była zachowana szerokość magistrali).

 

Podejrzewam że jest to raczej kwestia wkładania w zalokowane jako 'podręczny cache' zasoby, tekstur, które mogą się okazać potrzebne z bardzo niskim prawdopodobieństwem. O ile działa to na podobnej zasadzie, gdyby zrobić kartę z 10 GB VRAM, też większość tej pamięci mogłaby być raportowana przez programy jako "używana".

 

Zastanówmy się na zdrowy rozum, jaki może być sens takiej ilości pamięci przy graniu na jednym lub nawet dwóch monitorach. IMO niewielki. Taka ilość pamięci może być potrzebna jak będziemy grali na 4, 5 czy 6 monitorach - wtedy to co innego, bo pikseli do 'obsłużenia' robi się drastycznie więcej i te 3 GB chyba jest skalowane na taką sytuację. Tak ja bym to widział intuicyjnie.

Edytowane przez adashi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ojejku

Nawet nie chce mi się dogłębnie czytać, ale po dwóch zdaniach widzę, że gość kupił kartę na podstawie smarka w 5760x1080 strzelając ile będzie miał FPS w 1080p i się zawiódł. No ja Cię przepraszam xD Trzeba mieć coś nie tak w główce by testy interpretować pod kątem płynności i na dodatek obliczać w jakiś tylko sobie znany sposób szacunkową liczbę klatek w x na podstawie y. Testy mają za zadanie porównać karty i wskazać hierarchię. Ciesze się, że Eversor jednak pisał uwagi co do liczby FPS, bo zaraz byłoby milion postów, że w teście 80, a on ma 60. Nosz kur.. Różne konfiguracje mają i na dodatek bench, a real multi i on oczekiwał jakiegoś tam wyniku. Swoją drogą niezadowoleni będą zawsze. Włączając wieśka 2 z ubersamplem i tak miałbym spadki poniżej 30 FPS, ale na boga nie było lepszej opcji, więc czego tu płakać.

 

Ps. Niech wyłączą adblockery, a potem namówią AMD i Nvidię do dostarczania kart miesiąc przed premierą na miesiąc to będą mieli takie testy. Fajnie, że są "ideowcy", ale jeżdżenie po tych, którzy z tego żyją jest nie na miejscu. Pamiętam jak swego czasu dostałem kilkadziesiąt maili z pretensjami (taaa, w realu to chyba by zatłukli) o brak napisów do kolejnego odcinka pewnego ustrojstwa. Kupił tę kartę to niech teraz robi testy w grach i oświeca innych czubków

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no co by nie pisać to amd i jego hd7970 rozpierdala konkurencje w każdym calu, po podkręceniu nie ma sobie równych i gdybym miał wydać 2300zł na nową kartę to byłby to 7970 w żadnym razie gtx580, a zasadność 3gb ramu na karcie potwierdzili twórcy 7970 nowe tytułu gier tylko to beda potwierdzać tym bardziej ze niedługo nowe konsole i twórcy gier beda dawali w końcu lepsze tekstury i bardziej skomplikowane obiekty

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GPU-Z nie ma żadnej dokumentacji czy też wyjaśnienia od autora jak jest liczone zużycie pamięci dlatego nie wierzyłbym takim teoriom. To, że gpu-z pokazuje, że gra alokuje 2GB VRAM nie znaczy, że tyle wymaga. Dobrze postawione pytanie powinno brzmieć "jak zarządza pamięcią", albo "ile w danej chwili jest jej potrzebne". Zazwyczaj jest tak, że pamięci alokowanej jest tyle ile fabryka dała a rzeczywiste jej wykorzystanie jest zupełnie inne.

 

To są wartości podane w przybliżeniu dane są zczytywane ze sterownika np.w nv z nvapi , podane dane to suma użytej pamięci lokalnej i poza lokalnej.Pewien procent pamięci lokalnej jest niedostępny dla textur. Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło na 1280/1680 nap. 1,281v

 

AMD Radeon HD 7970 video card benchmark result - Intel Core i5-2500K Processor,Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68MX-UD2H-B3 score: P9820 3DMarks

 

Niestety u mnie na nowych sterach nie ma przyrostu w 2011.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lysyn

 

Przy takich napieciach to zapodaj obroty smigla na co najmniej 65% , VGpu 1.28 to juz chyba troche duzo ?

 

Zapodaj info jakiej marki masz tego Radeona czym podnosisz napiecia i zegary

ewentualnie jak sie orientujsze to czy wszystkie referenty sa takie same poza naklejkami ?

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie jak sie orientujsze to czy wszystkie referenty sa takie same poza naklejkami ?

 

Na rynku obecnie wszystkie grafiki są na referencyjnym PCB. Jedyna zmiana to autorskie chłodzenie i (lub) firmowa naklejka.

Edytowane przez Lancer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

** ATI RADEON 7950 OVERCLOCKING & HEAVEN RESULTS!! **

 

ATI RADEON 7950 Maxed on Overdrive ( 1025MHz Core / 6300MHz Memory )

1600x1050 Resolution with 4x as per OcUK Benchmark

Dołączona grafika

 

ATI RADEON 7950 Maxed OC on Asus OC BIOS ( 1180MHz Core / 7200MHz Memory )

1920x1080 Resolution with 4x as per OcUK Benchmark

Dołączona grafika

 

Heaven 2.5 @ 1920x1080 with 4x and 4x enabled for testing on NVIDIA GTX 580 3GB OC @ 902MHz Core & 4355MHz RAM

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lysyn (albo ktoś inny posiadający Radeona HD7970), czy możecie zainstalować DirectX SDK (June 2010), uruchomić DirectX Sample Browser i wybrać z niego przykład "SubD11" (nie pomylić z SubD10) i napisać ilość fps?

 

Na GeForce GTX470 (domyślny zegar), BumpHeight 0, Toggle Wires On, Toggle Materials On, 640x480 mam:

Patch Divisions 15: 85-105fps

Patch Divisions 31: 19-26fps

 

Przykład używa bardzo ciekawej metody tesselacji obiektów, która jak na razie nie jest stosowana w grach (zbyt duże obciążenie GPU) ale za jakiś czas pewnie do nich trafi. Radeony 5xxx i 6xxx w ogóle sobie z tym nie radziły. Ciekaw jestem jak wypadnie 7970.

 

Może mały odkop :wink: Lysyn żyjesz? Zapodaj wyniki z tego to zobaczymy jak tam radek tesseluję :D pzdr

 

Dla info u siebie mam coś takiego:

GTX560 448 (900/1800/2000), BumpHeight 0, Toggle Wires On, Toggle Materials On, 640x480:

Patch Divisions 15: 125-153fps

Patch Divisions 31: 28-38fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hd7970 po oc jest dwa razy wydajniejszy niż mój gtx 570 :( why? why? Już mi sie tak nie podoba jak przedtem :(

post-174386-0-14128200-1327595539_thumb.jpg

 

HAHAHA wszyscy narzekali na wydajność nowej serii 79xx, nowe stery i nvidia lezy na kolanach a jej chłopcy błagają o litość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

żeby nvidia zrobiła teraz tak samo wydajną kartę z obsługą 3 monitorów i byłby hit mi w radku brakuje tylko obsługi physix do szczęscia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patch Divisions 15: 79-85 fps

Patch Divisions 31: 12-14fps

Ale nie wiem czy dobrze uruchamiam. Otwiera sie okno i chodzi zielony ludzik?

 

Tak to mniej więcej wygląda. Ludzik zrobiony jest z siatki, która zmienia dokładność jak zmieniamy Patch Divisions. U siebie testowałem i 32 in 64bit., ale różnic za dużych niema :wink: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

a gdzie ten physix jest obsługiwany ??, ostania gra godna uwagi która tego uzywała to metro2033, po niej z ciekawych tytułów nie było nic

 

ja bardzo lubie grac w batmana mam dwie części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

** ATI RADEON 7950 OVERCLOCKING & HEAVEN RESULTS!! **

 

 

 

Heaven 2.5 @ 1920x1080 with 4x and 4x enabled for testing on NVIDIA GTX 580 3GB OC @ 902MHz Core & 4355MHz RAM

Dołączona grafika

 

Mój "Mały" gtx 570 po oc przegania pod względem minimalnej liczby fps twojego gtxa:) taka ciekawostka

post-174386-0-50173100-1327662417_thumb.jpg

950mhz gpu i 4400mhz dla ram

Edytowane przez marantz5003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nvidia lezy na kolanach a jej chłopcy błagają o litość

 

uhahahahaha :P

 

(sry ale nie mogłem i musiałem :D )

 

Ja chcę HD7970 w ludzkiej cenie! Robimy strajk! Nie kupujemy aż cena spadnie poniżej 1500zł :damage_wall:

 

:wink2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

jak ktoś jest maniakiem to jak ja to wyda ostanie pieniądze po to żeby mieć najwydajniejsze gpu.. mi pół roku temu nie stesty zabrakło na gtx580 i musiałem się zadowoloć gtx 570 a szkoda :( jak ktos ma kase to i tak kupi sobie dwie hd7970 i jeszcze będzie je kręcił po to żeby mieć satysfakcje..

Edytowane przez marantz5003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

screena?

post-174386-0-59001900-1327671752_thumb.jpg

żeby np osiągnąć 1ghz stosuje małą modyfikacje karty otwieram okno karta ma wtedy max 30C na max napięciu ( gpu-z max temp )

jak skołuje jakis aparat to wam pokaże jak chłodze kartę, sekcja jest najwazniejsza bo paży bez "specjalnej pomocy" po zabiego jest ciepała i nie paży ani backplate ani radiator na sekcji..

Edytowane przez marantz5003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...