Skocz do zawartości
ath

Grand Theft Auto V - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wspominałem oświetlenie map jest na bardzo wysokim poziomie. Do tego paletwa barw i pewnie jakieś filtry. Nie znam się tak, ale nadaje to sporego realizmu. Można by je śmiało porównać do tego co mamy w BF3, a może i nawet lepiej. A tekstury no cóz. Takie czasy i do tego obecne konsole już nas do tego przyzwyczaiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już by dawno tu ktoś napisał, gdyby wtedy miała też wyjść na PC. :)

 

 

Zastanawia mnie tylko z czego był trailer. Bo render to nie był, a nie wierzę że tak będzie wyglądać na konsolach. Najsmutniejsze jest to, że pewnie pół roku po premierze GTA V na rynku pojawią się nowe konsole, dokładnie jak w 2005 roku, i na pierwszą next-genową GTA trzeba będzie czekać pięć lat, jak znowu sprzęt już będzie za słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i framerate. Skoro GTA 4 lubił chrupnąc na konsolach to ciekaw jestem jak to rozwiążą w V części. No bo chyba nie dadzą loadingów lub słabszych tesktur, które i tak słabe były w GTA 4. Jeszcze 2 lata temu powiedziałbym że może coś z tego będzie, ale wydawanie nowego GTA na obecną generację, która już dawno jest na wymarciu jest lekkim nieporozumieniem. Dla mnie to ewidente wyciągnięcie kasy ze starych konsol. SONY i MS pewnie coś w tym udział swój mają. Przecież niedawno co wydali nową wersje PS3, więc ktoś to musi kupić. I nie łudziłbym się że w 2013 pojawią się nowe konsole. Ja stawiam na pierwszą połowę 2014. No może MS odsłoni karty szybciej jak ostatnim razem. Zwłaszcza że gier na tą konsolę jak na lekarstwo (no może Halo 4), a na PS3 zapowiedzieli przecież parę mocnych tytułów. Także PS4 raczej będzie później.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Do GTA IV to akurat nie ma co porównywać, to była ich pierwsza duża gra na tym silniku. Już pół roku później Midnight Club wyglądała i działała bez porównania lepiej, może Euphorii tam nie było, ale było pełno aut i ludzi wszędzie.

 

RDR jest przepiękna, no ale tam świat nie był aż tak żywy jak w GTA. Framerate spadał praktycznie tylko w jednej lokacji (Thieves' Landing), no ale cięć było sporo w tej grze (LoD na cieniach, pop-up).

 

 

Ja bym obstawiał że gra od długiego czasu jest już gotowa, a jedyne co robią od roku/dwóch to optymalizują i poprawiają bugi. Praw fizyki nie złamiesz, ale czasem programiści naprawdę cuda potrafią zdziałać z optymalizacją.

 

Może GTA V pojawi się na wszystkie konsole. W końcu teraz nie mogą o tym powiedzieć. Na 360 i PS3 możemy dostać znacznie obcięte wersje, a potem next-genowe i PC w jednym czasie.

Teraz raczej ani 360 ani PS3 nie umrą od razu po wyjściu next-genów. Architektury prawdopodobnie będą zbliżone, i przez jakiś czas wiele gier będzie wychodzić na stare i nowe konsole.

Mam nadzieję że tak właśnie będzie z GTA, bo inaczej lipa. Nie zmienia to faktu że biorę wersją na 360 w dniu premiery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time.

Info od Rockstar bezpośrednio!

Czyli narazie skupiamy się na x 360 i ps3, i nie mammy szczegółów na temat wersji PC.

Podejżewam że bedzie do jak ludzie wydadzą kasę na kupno x360 i ps3 i GTAV na te konsole, dopiero wydadzą na PC

 

Byłoby to najlepsze ekonomiecznie dla Sony MŚ i Rockstar!!!

 

Moja prognoza Grudzień 2013:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praw fizyki nie złamiesz, ale czasem programiści naprawdę cuda potrafią zdziałać z optymalizacją.

 

Pierwsza część tej wypowiedzi mimo wszystko eliminuje drugą. ;) To "tylko" optymalizacja, a bez wsparcia dla nowych technologii optymalizacyjnych będzie kupa. Nie wszystko da się w sterownikach takiego GF 7800 dodać. Jeszcze żeby była tam CUDA to częściowo można by było na coś liczyć, bo przetwarzanie równoległe w takiej gierce można ładnie wykorzystać, ale niestety - nie ta technologia. Można jedynie korzystać ze sztuczek oszukujących wzrok. Pamięć video i ram to kolejne gigantyczne ograniczenie, chociażby dla tekstur. Musieliby opracować magiczne własne formaty plików o jakiejś boskiej kompresji - nie ten budżet. Także obstawiam grafikę na podobnym poziomie jakości, ewentualnie z podkręconymi kontrastami, HDRem, co da wrażenie ładniejszego obrazka. Na więcej poligonów w modelach bym absolutnie nie liczył. Może też jakaś dobra okluzja...

Architektury prawdopodobnie będą zbliżone, i przez jakiś czas wiele gier będzie wychodzić na stare i nowe konsole.

 

Nie mniej jednak, chyba każdy zdaje sobie sprawę z obecnej sytuacji, że ps3 i x360 ograniczają graficznie gry. Jedyna opcja to przystosowanie danego tytułu pod dwie opcje jakościowe, co wiąże się podwójnymi modelami (gorszej i lepszej jakości) - oczywiście dysponując mądrym narzędziem do upraszczania modeli nie byłoby to takie uciążliwe. Co natomiast z implementacją wykorzystującą nowe technologie ? Bum, trzeba to jakoś wyłączyć, czyli napisać nowy kawałek kodu dla przypadku, kiedy sprzęt tego nie obsługuje.

 

Doskonale wiem, że wychodziły gry na PS2 kompatybilne z PS1, jednak to były trochę inne czasy, pisanie gier trochę się zmieniło od tego czasu a producenci (zwłaszcza grafik) serwują developerom coraz fajniejsze i ułatwiające pisanie narzędzia, które niestety, nie zawsze są kompatybilne wstecz. Nie twierdzę, że nie będzie gier "wspólnych" - wszak przy PCtach mamy tysiące konfiguracji, staram się tylko uświadomić, że to jest problem eliminujący po części zaletę konsol jako jednej spójnej platformy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdziła się informacja z niedawnego przecieku, jakoby w GTA V będzie nie jeden, a dwóch głównych bohaterów. Właściwie nie do końca, bo ma być ich aż trzech!

gameinformer.com

The long wait is over at last. With the December issue, Grand Theft Auto V fans can pore over every detail we could get about Rockstar Games' highly anticipated sequel. Over the course of 18 pages (our biggest cover story yet!), we introduce the three main protagonists, discuss the groundbreaking way you use them, and explore the reimagined Los Santos – the biggest open world Rockstar has created to date. The massive feature also divulges and dissects many more aspects of the game fans won't want to miss.

GTA IV - jeden główny bohater (nie licząc dodatków)

Red Dead Redemption - dwóch (prawie...)

L.A. Noire - również dwóch (tak, wiem że to nie jest gra Rockstara, jednak mieli swój udział w jej produkcji)

GTA V - ma być trzech

Ciekawe ilu się doliczymy w kolejnych grach ze stajni R* Dołączona grafika

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogą być dwa tematy. Nie zmienia to faktu że gra na razie wychodzi tylko na konsole i wszelkie informację z tej wersji pochodzą. Może lepiej niech wydadzą później wersje PC, ale może tym razem z lepszą optymalizacją. Jak zreszta już pisałem jakoś mi to się nie widzi na obecnych konsolach jeśli chodzi o płynność i to nawet w 720p, bo na FHD chyba nie ma co liczyć. Nie po tym co zobaczyłem na X360 w GTA IV.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Sie doinformuj, bo to że na gorszej konsoli nie obsługiwała to fakt, ale na lepszej było pełne 720p i nawet AAx2.

 

Nie zmienia to faktu że aliasingu i tak było dużo (choć mniej niż na PC w tej samej rozdziałce), plus był straszny blur i framedropy. Ale po raz kolejny mówię, nie porównujmy do GTA IV bo nie ma to najmniejszego sensu. Inne gry chodzą i wyglądają świetnie.

 

Wystarczy też spojrzeć na niektóre serie innych devów. Choćby DiRT 1 i 2, różnica jest przecież kosmiczna. To samo kolejne Battlefieldy i sporo innych dużych tytułów jak Halo (gdzie tam trójce do czwórki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie na obu platformach ta sama jakość grafiki. Demo za zamkniętymi drzwiami które pokazano dziennikarzom Gameinformera było pokazywane na PS3, więc temat robienia gier na tą konsolę wydaje się być ogarnięty.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalezione na innej stronie:

 

Nowe informacje pojawiły się w serwisie multiplayer.it:

  • Nie ma wiodącej platformy. Rockstar pracuje jednocześnie nam obiema wersjami.
  • Osoby, które widziały demo twierdzą, że nie będzie wersji na WiiU z racji tego, że Rockstar nie interesuje się tą platformą na ten moment. Wersja na PC pojawi się w parę miesięcy po wersji konsolowej.
  • Grafika w demie była niesamowita. Przywiązanie do detali jest na poziomie szaleństwa. Łącznie daje to bardzo realnie odwzorowany świat.
  • Demo miało mnóstwo aliasingu, ale gra działała prawie nonstop płynnie. Co ciekawe, podczas prezentacji GTA IV 5 lat temu, płynność gry była tragiczna.
  • Na ten moment nie można przełączyć się między postaciami gdy jeździmy po mieście i ściga nas policja. Ale to może się zmienić.
  • Będzie wiele zakończeń
  • Gra będzie mniej więcej tak długa jak Red Dead Redemption. Daje to około 20 godzin, ale ogrom rzeczy dodatkowych zajmie nam nawet 3 razy więcej czasu.
  • Główny wątek będzie krótszy niż ten z GTA IV. Rockstar zobaczyło, że ludzie nudzili się historią Nico.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...