MaciekCi Opublikowano 30 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2013 inwestowanie w i7 czy 6 rdzeniowe Intele pod kątem gier nie ma sensu i nie będzie miało przez następne parę lat, nie zdziwiłbym się jeśli to byłbym okres 5 lat i więcej. Można powiedzieć ze teraz wchodzimy w okres gdzie standardem są 4 rdzenie i potrwa on bardzo długo Skąd ta pewność ? Nowe konsole mają 8-jajeczne procki, więc kto wie, jak to się potoczy. Wiem, wiem, że Cell też tyle miał, ale nie zapominajmy, że tutaj architektura jest taka sama jak w PC. No i widzę potencjalne dwa scenariusze : - Producenci gier będą optymalizować pod 8 rdzeni. - Producentom nie będzie się chciało optymalizować gier PC pisanych pod "natywne" 8 rdzeni wydawanych na konsole. W obydwu przypadkach 4 rdzeniowiec może (ale co prawda nie musi) dostać w tyłek. Oczywiście to tylko ślepe strzały, bowiem uważam, że tutaj niczego nie można być pewnym, dopóki nie zobaczymy tego na własne oczy. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gemtin1 Opublikowano 30 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) Naprawdę wierzysz ze nagle wszystkie i5 nie będą się nadawały do gier? ;) Zauważ ze desktopowy i5 będzie w każdej sytuacji wydajniejszy od nisko taktowanego AMD w konsolach. Poza tym w konsolach będą 4 modułowe FX które zachowują się w grach jak 4 rdzeniowe procesory a nie 8. Nie porównuj modułowej architektury AMD do tej od Intela. Porównaj sobie jak wypada wydajność fx6300 a fx8350 w bf4 na tym samym taktowaniu , chyba nie powiesz mi ze 8350 jest lepszy dzięki temu że pierwszy ma 6 rdzeni a drugi 8. Potem sobie to porównaj do wydajności np. i5 2500 a i7 2600- ht nic nie daje. Nowe konsole wprowadzą 4 rdzenie do gier jako minimum, o wsparciu 6 rdzeni lub więcej zapomnij :p Jeśli w wymaganiach pojawią się i7 to tylko ze względu na wyższe taktowanie od i5.Tapatapatap i9001 Edytowane 30 Października 2013 przez GeMtin1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 30 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2013 Do tego mówi się, że rdzenie będą zarezerwowane dla OS, w przypadku X1 ponoć 2 albo nawet 3 - żeby można było oglądać telewizję w okienku czy tam Skypować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 30 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2013 Dokładnie. System tez musi swoje pobierać. Druga sprawa że ten układ AMD może okazać się kupą wydajnościową, co nie poradzi sobie wcale lepiej od wspomnianego I5 i to nawet Sandy Bridge, który do dziś sobie świetnie radzi. Np w BF4, które ma akurat bardzo duże zapotrzebowanie na procesor i jego moc obliczeniową. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 31 Października 2013 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2013 Naprawdę wierzysz ze nagle wszystkie i5 nie będą się nadawały do gier? Ależ skąd, to jest akurat niewykonalne. ;) Zresztą ja w nic nie wierzę - po prostu głośno rozważam. ;) Generalnie stawiam, że w produkcjach konsolowych zmniejszy się różnica między AMD a Intelem. Może dorówna ? Może przegoni ? Nie, co to ostatnie to raczej nie, ale tak jak napisałem - to tylko luźne myśli, bo nie mam zielonego pojęcia jak i czy w ogóle da się jakoś sensownie wykorzystać architekturę AMD tak, aby było znacznie wydajniej. Co prawda to prowadzi do stworzenia całkiem nowego kompilatora, który by optymalizował kod pod architekturę AMD. Ameryki nie odkryję, mówiąc, że każdy procesor ma swoje własne instrukcje i rzadko kiedy są one wykorzystywane w pełni. Z jednej strony czemu miałoby się to zmienić ? Z drugiej strony, skoro konsole w dniu premiery są sporo opóźnione względem PC (pierwszy raz w historii!) to może jest o co kopie kruszyć i AMD się postara o własny kompilator ? ;) Najprawdopodobniej nic z powyższych rzeczy się nie wydarzy, bo to kupa zielonych, no ale ... fantazja, fantazja, bo fantazja jest od tego... ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuczy_król Opublikowano 1 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2013 (edytowane) Jaguar nie ma żadnych magicznych instrukcji, cudów nie ma i nie okaże się nagle, że architektura AMD jest tak naprawdę wydajniejsza od Intela. Prędzej można się spodziewać celowego przycinania wersji PC coby się zanadto nie wyróżniały na plus. Trochę jak nvidia zrobiła z physx, który jest tak robiony, żeby chodził jak najgorzej na cpu (używa tylko jednego rdzenia, najstarszych i najwolniejszych instrukcji x86 itp) Edytowane 1 Listopada 2013 przez borsuczy_król Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacOSek Opublikowano 1 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2013 Poza tym w konsolach będą 4 modułowe FX które zachowują się w grach jak 4 rdzeniowe procesory a nie 8.W konsolach jest 8 "normalnych" rdzeni AMD Jaguar. Nie mają one nic wspólnego z FX-ami - http://www.anandtech.com/show/6976/amds-jaguar-architecture-the-cpu-powering-xbox-one-playstation-4-kabini-temash Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmosky Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2013 Tak, i ps4 ledwo ciągnie bf4 w 1600 x 900... Sent from my HTC One 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 5 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2013 No i? Na chwilę obecną BF4 to rozgrzebana kaka, niegrywalna z powodu ilości błędów http://bf4central.com/2013/10/battlefield-4-unplayable-pc/ Więc niższa wydajność w niedopracowanym gniocie, którego domeną i tak od zawsze był PC, jakoś w ogóle mnie nie martwi, a tym bardziej nie mówi nic o tym co te konsole będą w stanie pokazać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew777 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Wreszcie dobra wiadomość. Świetnie to wygląda, Watch Dogs może buty lizać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Wreszcie dobra wiadomość. Świetnie to wygląda, Watch Dogs może buty lizać Watch Dogs z 2014 czy 2012? :> Trochę info o GTA V PC: http://www.purepc.pl/rozrywka/gta_v_na_komputerach_pc_pojawi_sie_jesienia_oficjalnie Edytowane 10 Czerwca 2014 przez Caleb 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Oczywiście, że to co w efekcie otrzymaliśmy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
860lacov Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Lepiej późno niż wcale. Sprzęt miałem wymieniać pod Wieśka 3, ale chyba trzeba będzie zmienić plany :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 W końcu! Na PS3 był tragiczny frame rate. Momentami wręcz nie dało się grać. Poza tym grafika na duży plus. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik86 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 ^^ graficznie patrząc na powyższy screen to nie ma czego porównywać :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) No nie ma bo różnica jest kolosalna. Widać jak stare konsole już ledwo zipały. O ile GTA IV mnie troszkę nudził to o 5 tego powiedzieć nie mogę. Co prawda grałem krótko bo nie chciałem sobie psuć zabawy wersją konsolową i cierpliwie czekałem na wersje PC. Jak dla mnie obok Wolfenstein to chyba będzie druga i jedyna gra w tym roku, która mi się spodoba. Edytowane 10 Czerwca 2014 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caleb Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 (edytowane) Patrząc na zestawienie screenów powyżej, to coś czuję w kościach, że gra będzie chodzić na mocnych pecetach jak na X360, tylko graficznie zdecydowanie lepiej :) A już myślałem że dopiero przy Wiedźminie 3 będzie lament... Edytowane 10 Czerwca 2014 przez Caleb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scratix Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Najlepsza wiadomość tych targów IMO :grin: Warto było kupować nowego PC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ciekawe jak z optymalizacja pod karty graficzne Czy nie bedzie lepiej na czerwonych :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 a co powiecie o działającym liczniku w samochodzie? Czyżby doszła nowa kamera z wnętrza auta? Na PS3 trochę mało kamer jest, mogliby dodać więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Jeśli tylko będzie 60fps na 900p PS4 to sądzę że przed Wieśkiem nie będzie potrzebna modernizacja. Co do czerwone kontra zielone to obstawiam że obsługa Mantle poprawi sytuację poniżej 4c@3,4GHz. ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makduf Opublikowano 10 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Czerwca 2014 Rano wstałem, maila dostałem od RG, czytam, czytam drugi raz, czytam trzeci raz i głupkowaty uśmiech na twarzy. Ciekawe czy zrobią multiplayera do 64 graczy, ogólnie pożyjemy zobaczymy. Nie ma co przewidywać przyszłości, chociaż ostatnio czytałem artykuł o GTA i jakiś pan stwierdził, że Rockstar Games zrobi nam niespodziankę na E3, każdy go skomentował w sposób dość okrutny, ciekawe czy go teraz przepraszają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2014 Więcej porównań PS3 vs PS4. Tak więc na PC może być tylko lepiej. Oby optymalziacja była dobra: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 12 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2014 Ciekawi mnie jaki bedzie online dla wersji PC. Pomysł, który zastosowano na konsolach jest według mnie genialny... niestety sam pomysł. Gram w GTAO od paździrenika i naprawdę wkurzające są częste i długie loadingi, tylko 16 graczy na takiej mapie! - czyste marnotrawienie potencjału. Wydaje mi się, że nawet graficznie jest trochę słabiej. Mniej NPC na chodnikach, w ogóle nie widziałem zwierząt. Jeśli Online zostanie doprowadzony do stanu jakim być, to jestem w stanie za tę grę na PS4 zapłacić tyle samo ile kosztowało mnie to na PS3, bo dla samego single w moim przypadku nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 12 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Ciekawi mnie jaki bedzie online dla wersji PC. Pomysł, który zastosowano na konsolach jest według mnie genialny... niestety sam pomysł. Gram w GTAO od paździrenika i naprawdę wkurzające są częste i długie loadingi, tylko 16 graczy na takiej mapie! - czyste marnotrawienie potencjału. Wydaje mi się, że nawet graficznie jest trochę słabiej. Mniej NPC na chodnikach, w ogóle nie widziałem zwierząt. Jeśli Online zostanie doprowadzony do stanu jakim być, to jestem w stanie za tę grę na PS4 zapłacić tyle samo ile kosztowało mnie to na PS3, bo dla samego single w moim przypadku nie ma sensu. Na PS3 GTA V ładuje się godzinami :/ za to na PC z SSD GTA IV pierwsze załadowanie trwa 14s, jak już się gra wczyta i wczytujemy innego save'a to trwa to 7 s. Mam nadzieję, że na PC dadzą w online chociaż 32 graczy tak jak było w 4. Chociaż przy tej mapie to mogliby nawet 64 dać. Różnicę najlepiej przedstawia to porównanie: Jak ktoś grał w wersję z PS3 i zajrzał do wnętrza samochodu to wie o co chodzi. Ja jestem niemal pewien, że będzie widok z wnętrza auta, na trailerze działa w aucie obrotomierz i prędkościomierz. Wnętrza aut z trailera wyglądają nieporównywalnie lepiej. http://i.imgur.com/HXNRmxx.png http://images.gamersyde.com/image_grand_theft_auto_v-25357-2397_0018.jpg Edytowane 12 Czerwca 2014 przez Kilokush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegrz Opublikowano 13 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2014 Na PS3 GTA V ładuje się godzinami :/ za to na PC z SSD GTA IV pierwsze załadowanie trwa 14s, jak już się gra wczyta i wczytujemy innego save'a to trwa to 7 s. Mam nadzieję, że na PC dadzą w online chociaż 32 graczy tak jak było w 4. Chociaż przy tej mapie to mogliby nawet 64 dać. Różnicę najlepiej przedstawia to porównanie: Jak ktoś grał w wersję z PS3 i zajrzał do wnętrza samochodu to wie o co chodzi. Ja jestem niemal pewien, że będzie widok z wnętrza auta, na trailerze działa w aucie obrotomierz i prędkościomierz. Wnętrza aut z trailera wyglądają nieporównywalnie lepiej. http://i.imgur.com/HXNRmxx.png http://images.gamersyde.com/image_grand_theft_auto_v-25357-2397_0018.jpg Nie przesadzaj z tymi godzinami. Imho porownanie do gta4 calkowicie nietrafione. Zupelnie inne gry, engine, platformy. Faktycznie pierwszy loading do online po wlaczeniu gry to lekkie przegiecie, ale reszta to juz problem samej konsoli. Widac, ze zamerzenia autorow sa trafne - ladowac w tle ile sie da ale przy anulowaniu misji czy zwyklym kicku z lobby powrot do open roamu trwa zbyt dlugo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
860lacov Opublikowano 13 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 13 Czerwca 2014 Mam pytanko do osób, które grały w V. Z tego co przeczytałem model jazdy dość mocno odbiega od tego z IV. Jest na + czy na -? W IV model jazdy nawet mi się podobał. Samochody niby jeździły jak wóz z węglem, ale miałem wraże jakbym ten wóz faktycznie prowadził po drodze, a nie po lodowisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 (edytowane) Mam pytanko do osób, które grały w V. Z tego co przeczytałem model jazdy dość mocno odbiega od tego z IV. Jest na + czy na -? W IV model jazdy nawet mi się podobał. Samochody niby jeździły jak wóz z węglem, ale miałem wraże jakbym ten wóz faktycznie prowadził po drodze, a nie po lodowisku. Według mnie na minus. w IV fajnie można było wyczuć balans masy auta. Tutaj tego praktycznie nie ma, model jazdy bardziej przypomina ten z NFSów. Poza tym samochody w IV zachowywały się bardziej naturalnie podczas dachowań czy skoków. Do tego w IV też lepiej wyglądały wypadki. Co do GTA V na PS3 to jest to najdłużej ładująca się gra w jaką kiedykolwiek grałem. Podczas loadingów można stracić cierpliwość i pójść zrobić sobie kawę. Edytowane 14 Czerwca 2014 przez Kilokush Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drunk_ZoZol Opublikowano 14 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nie można patrzeć na model jazdy z PS3 czy też X'a, gdyż pewnie zostanie zmieniony. Podobnie jak system zniszczeń.Ale narzekacie na to wczytywanie GTA V na konsoli... Duke Nukem Forever - 1,5 minuty wczytanie save, 3 minuty punktu kontrolnego, 2 minuty loadingu następnego levelu...To dopiero loadingi... Tak, łącznie straciłem 2h czekając na załadowanie gry (przechodzenie za jednym podejściem, 8h łącznie z czego 6h samej gry) - Nigdy tego nie zapomnę. :D 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...