Skocz do zawartości
Boniu

Windows Installer problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam bardzo dziwny problem, na który niestety nawet wujek google nie znalazł lekarstwa. Mianowicie po kilku dniach od postawienia systemu (Win 7 x64 Home Premium) na nowym sprzęcie (w moim opisie widać jakim) nagle przestał działać Windows Installer i nie mogłem zainstalować żadnego programu czy to z płyty czy to z dysku. Awaria była jednak specyficzna - nie było żadnych raportów o błędach, tylko po rozpoczęciu instalacji zielony pasek stawał w miejscu, po wprowadzeniu kilku plików na dysk. Nic nie dało się już potem zrobić, postęp instalacji stał a program nie instalował się. Wyglądało to tak jakby coś blokowało instalację.

Nie pomogło narzędzie do naprawy systemu, ani metody, które znalazłem w Internecie (ponowna rejestracja usługi, zresetowanie jej). Musiałem przywrócić system by problem zniknął.

 

Niestety, wielkie było moje zdziwienie gdy po pewnym czasie problem z instalatorem powrócił. Znów konieczne było przywracanie systemu. Początkowo myślałem, że może Windows Update ściąga jakieś śmieci i dlatego tak się dzieje, jednak nawet po wyłączeniu updata instalator znów się po paru dniach "zepsuł".

 

Myślałem że może antywirus blokuje instalator (Norton), ale zainstalowanie Avasta nie pomogło, problem wracał.

Co do podkręcenia sprzętu - układ jest stabilny, żadne zwiechy z winy procesora się od dawna nie zdarzają. Wszystkie inne elementy systemu działają sprawnie i szybko. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co do mojego problemu?

 

Ps. Teraz, gdy piszę tego posta instalator działa prawidłowo, ale obawiam się że za kilka dni znów dostanie szału :(

Edytowane przez Boniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale to nie jest rozwiązanie. Windows 7 ma Windows Installer w wersji 5.0, a akurat tej wersji pobrać się z Internetu nie da :/

Wersja 4.5 pasuje do systemów XP, Vista i Server. Może jednak coś innego da się zrobić?

Edytowane przez Boniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale to nie jest rozwiązanie. Windows 7 ma Windows Installer w wersji 5.0, a akurat tej wersji pobrać się z Internetu nie da :/

Wersja 4.5 pasuje do systemów XP, Vista i Server. Może jednak coś innego da się zrobić?

 

Poodkręcaj sprzęt na defaultowe wartości.

Zapuść z hirensa memtesta + test dysku. Wygląda raczej na problem z dyskiem aniżeli z systemem. może trafia na jakiegoś logicznego bada i wysypuje system

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mój poprzednik radził. Ustawiłęm mnożnik na bazowe 33, zapuściłem Memtest86 z Hirensa na 3 przebiegi i nie wykazał błędów. Puściłem też test na coś w stylu "diagnoza pamięci systemowej" i też bezbłędnie. Nie wiem jak przy pomocy Hirensa zdiagnozować dysk twardy, więc ściągnąłem parę programów do badania dysku i też nie wygląda na to żeby coś było źle :/ Puszczę jednak jeszcze test zrobiony przez firmę Western Digital do testowania ich dysków.

 

Ps. Odpukać, ale póki co nie mam kłopotów z instalatorem! Może jednak to antywirus był winny. Teraz mam AVG i mam nadzieję że w dalszym ciągu wszystko będzie działało.

 

EDIT:

Western Digital Lifeguard Diagnostic mówi że dysk jest w porządku...

Edytowane przez Boniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłeś na 99% kwestię sprzętu. Pozostaje testowanie czy któreś z wgranych programów nie mąci w systemie zdejmując Ci prawa administratora. rozumiem że masz konto z uprawnieniami admina lokalnego? cmd - control userpasswords2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykluczyłeś na 99% kwestię sprzętu. Pozostaje testowanie czy któreś z wgranych programów nie mąci w systemie zdejmując Ci prawa administratora. rozumiem że masz konto z uprawnieniami admina lokalnego? cmd - control userpasswords2

 

Tak, oczywiście że mam. Problem na szczęście zniknął po zainstalowaniu nowego antywirusa, więc podejrzewam, że to tu było jego źródło. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...