Jump to content
Sign in to follow this  
brainstorm

Wasze opinie o smartphonach

Recommended Posts

Kto z was korzysta ze smartphona i podzieli się opinią? Interesuje mnie HTC Desire ten [tu był link] ale proszę też o inne opinie. Cena nie ważna. Jak działa, ile trzyma bateria i tym podobne. Z góry dziękuję za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam LG Swifta. W sumie nie mam mu do zarzucenia nic poza kiepskim ekranem (rezystencyjny) i aparatem (w półmroku tragedia, a nie ma flesza).

Na oryginalnym sofcie mulił, na nieoficjalnym androidze 2.3.4 działa idealnie.

Bateria trzyma z 4 dni przy kilku smsach i krótkich telefonach dziennie i zabijaniu procesów przy każdym chowaniu telefonu do kieszeni. Jak dojdzie wifi / gps / tona odpalonych aplikacji w tle to schodzi w jeden dzień.

 

Miałem jeszcze przez chwilę ZTE Blade. Telefon prawie taki sam, ale z lepszym wyświetlaczem (800x480 3,5") no i ekranem pojemnościowym. Jak dla mnie cudo, tylko flesza mogliby dorzucić.

 

Podstawowa zaleta? Android. Czego z androidem byś nie wziął nie zawiedziesz się. Ale bierz zdecydowanie coś z ekranem pojemnościowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smartphony są jak najbardziej ok, szczególnie z androidem, który ma wielkie wsparcie developerów (cała masa custom romów). No i dochodzą do tego aplikacje, całkiem przydatne lub kompletnie nieprzydatna, ale są i działają. Jedynym problemem są baterie w tych telefonach. Jeśli chciałbyś normalnie korzystaćz większości dostępnych funkcji to potrzyma ok 1,5 dnia, w lepszych do 2 dni. Pomimo tego jednak do normalnego telefonu już nie wrócę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do uzależnienia od ładowarki już przywykłem, ale wygoda korzystania z takiego telefonu i możliwości, jakie daje, rekompensują to z nawiązką.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowoczesny telefon przy obecnej technologii baterii ma działać przez dzień by w nocy naładować go na następną 'sesję', koniec kropka.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto z was korzysta ze smartphona i podzieli się opinią? Interesuje mnie HTC Desire ten [tu był link] ale proszę też o inne opinie. Cena nie ważna. Jak działa, ile trzyma bateria i tym podobne. Z góry dziękuję za info.

 

Jak najbardziej warto, jesli zdecydujesz sie go zrootowac to bedziesz w niebo wziety. :wink:

To jest jeden z najpopularniejszych modeli na XDA (jesli chodzi o ilosc i czestotliwosc aktualizacji ROM'ow), nieskonczone mozliwosci modowania.

 

Jak juz kupisz to poczytaj http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=594 , ew. http://forum.android.com.pl/ jak nie lapiesz angielskiego.

Edited by kelcior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakich funkcjonalności smartphona faktycznie korzystacie?

Ja telefonu używam właściwie tylko do dzwonienia i ewentualnie mp3, i zawsze mnie zastanawia co się rzeczywiście przydaje w smartach i czy to nie tylko bajerki o których się zaraz zapomina.

Edited by borsuczy_król

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze swojego Desire korzystam praktycznie jak z kompa... wiec robie na nim praktycznie wszystko poczynajac od ogladania filmow, streamowania tv po nocach co by nikogo nie budzic :lol:, oczywiscie wszelkiego rodzaju multimedia, muzyka youtube itd.. w duzej mierze przegladanie internetu, znakomita obsluga ebookow, przenosna nawigacja (rowniez do samochodu) no i oczywiscie gry... tak mozna wymieniac w nieskonczonosc, praktycznie nie wyobrazam sobie teraz funkcjonowania bez smartphone'a. :wink:

 

Do tego dochodzi rootowanie i zabawa z custom ROM'ami i totalna zmiana calego systemu pod nasze widzimisie, to jest wrecz uzalezniajace. B-)

 

Edit:

Zapomnialem o niezlej jakosci aparacie i mozliwosci nagrywania w 720p. Sample (przelacz na 720p, moim zdaniem jakosc jak na telefon b.dobra)

Edited by kelcior

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli zdecydujesz sie go zrootowa

 

Konkretnie w jakim celu? Piszę to przy okazji: tego.

 

Co do pytania o korzystanie ze smatfona, to używam sporo rzeczy: tapatalk kiedy jestem z dala od kompa (np. w tej chwili :'3 ), nawigacja w samochodzie (ta od google - działa pięknie), fb/g+, gmail, remote do pctowego foobara, google skymap (genialna rzecz do obserwacji nieba), budzik z analizą snu i łagodnym wybudzaniem w sleep as an droid, generalnie sporo tego jest... :']

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretnie w jakim celu? Piszę to przy okazji: tego.

 

To daje tyle mozliwosci ze bym do jutra nie skonczyl pisac, dla mnie najwazniejsze 3 rzeczy:

1. Custom ROM'y oparte o soft z najnowszych high endowych modeli HTC (Sense 3.0, Andek 2.3.4/2.3.5) (Sense 3.0 na Desire)

2. Nieograniczona ilosc pamieci na aplikacje/gry dzieki obsludze partycji ext. (apps2sd jest zbyt ograniczony, + nie dziala z wszystkimi aplikacjami)

3. OC/UC/UV czyli overclocking/underclocking i undervolting w custom kernelach, w skrocie: Lepsza wydajnosc, przy takim samym jak nie lepszym trzymaniu baterii

 

Oprocz tego mozliwosc totalnego modyfikowania systemu, usuwania aplikacji systemowych, usuniecie brandingu operatora i wszystkich smieci z tym zwiazanych, modyfikowanie partycji telefonu (wiecej miejsca na aplikacje na pamieci wewnetrznej) itp itd.

Bym zapomnial - backupowanie aplikacji (i ich danych), mozliwosc konwertowania na aplikacje systemowe. Bardzo przydatne przy zmienianiu ROM'ów. Oczywiscie wymagany root.

Dodam tez obsluge FLAC'ow i Tethering.

 

Wybacz nie chce mi sie dalej wymieniac. :wink:

 

Ale zgadzam sie ze jesli ktos nie ma w temacie zadnego pojecia, nie potrafi poczytac tutoriali/faq i root'uje tylko po to zeby sie pochwalic kumplom to w takim wypadku ryzyko uceglenia telefonu jest wieksze. (ale naprawde trzebe sie postarac, to nie takie proste nawet gdybys celowo chcial to zrobic.)

Edited by kelcior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, plusy dodatnie mamy, ale co z opisanymi w linku plusami ujemnymi? Szczerze mówiąc boję się robić roota, po pierwszy dlatego że na wfs nic właściwie mi nie da (custom romy mnie nie interesują, pamięci mi nie brakuje, itd.), a istnieje spore zagrożenie włamem, do czego nie mogę w żadnym wypadku dopuścić chociażby ze względu na blizzard authenticatora. ;')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem.. ja mam o wiele wiecej waznych informacji w telefonie i nie widze zadnych zagrozen (np. dodana karta kredytowa w markecie), tym bardziej ze wszystkie ROM'y sa open source kazdy ma do nich wglad a blizzard authenticator (ktorego rowniez uzywam) to ostatnia rzecz o ktora bym sie obawial.

Ogolnie nie czytalem calego tego artykulu bo mam juz swoje wyrobione zdanie, jeszcze chyba sie nie spotkalem zeby ktos uceglil swojego smartphone'a a juz troche w tym temacie siedze.

Mysle ze prawdopodobienstwo zbrickowania telefonu (jesli robisz wszystko wedlug instrukcji/guide'ow) jest mniej wiecej podobne do trafienia cie piorunem kulistym. :-P

 

Jesli ktos ma jakies watpliwosci polecam przejrzec ten temat: Post your Home Screen **BE APPROPRIATE** mysle ze sie skusicie, naprawde mozna zmienic system nie do poznania.

Ryzyko jest minimalne, wrecz nie istnieje jesli robimy wszystko prawidlowo. Zreszta zobacz na ww. forum ilosc zarejestrowanych osob, mysle ze 90% z nich trafilo tutaj wlasnie po to zeby zaczac zabawe z rootowaniem.

 

Threads: 893,928

Posts: 16,048,381

Members: 4,025,275

A zapomnialem dodac, caly proces rootowania i S-OFF dla Desire po ogarnieciu tutoriali to bylo jakies 5min roboty w moim przypadku,

to nie jest zadna wiedza tajemna caly proces jest prosty jak budowa cepa. (zainstalowanie sterownikow na kompie, podlaczenie tel. przez usb i odpalenie programu)

Tyle odemnie moje zdanie znacie, nie mam ochoty nikogo przekonywac na sile. :wink:

Edited by kelcior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, ja o bezpieczeństwie, a Ty o bricku w kółko... Akurat karta to najmniejszy problem, od tego są odpowiednie inne zabezpieczenia, ale wkurzenie 40 znajomych opróżnieniem gildiowego banku przez włam na authenticatora i rozwalenie tyluż osobom planów na tydzień, podobnie dostanie się do archiwum korespondencji gmaila i mejli firmowych - to zaczyna być problem. Anyway, żeby nie robić zbędnego OT: zwolennicy i przeciwnicy roota będą - dla mnie jest to rzecz podważająca bezpieczeństwo systemu i nie oferująca nic specjalnie ciekawego/potrzebnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakich funkcjonalności smartphona faktycznie korzystacie?

 

U mnie smartphone praktycznie przejął całą aktywność "sieciową" czyli FB, YT, GMail, Onet i pare innych stronek, które odpalam codziennie po kilka razy. Na telefonie robię to conajmniej tak często jak na laptopie jeśli nie częściej. Do tego dochodzą dedykowane aplikacje typu Google Maps czy Allegro, ale również program telewizyjny, notatnik, lista zakupów, gry (Angry Birds for life!) i pare innych przydatnych czasami bzdetow (Shazam, czytnik pdfów, Speed Test czy radio). Malo za to uzywam telefonu do multimediow: nie robie duzo zdjec, nie uzywam telefonu jako mp3-ki, nie ogladam filmow (nie liczac YT). Powiem więcej: kupilem sobie tablet GoClevera i tez go sprzedaje, bo wole uzywac telefonu. Musze jednak przyznac, ze mimo wszystko nadal nie jestem fanem ekranow dotykowych, a wrecz traktuje to jako zlo konieczne i to sie już raczej nie zmieni także właśnie jestem na etapie pozbywania się Galaxy S i przesiadam się na Desire Z. Edited by maSTHa212

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, ja o bezpieczeństwie, a Ty o bricku w kółko... Akurat karta to najmniejszy problem, od tego są odpowiednie inne zabezpieczenia, ale wkurzenie 40 znajomych opróżnieniem gildiowego banku przez włam na authenticatora i rozwalenie tyluż osobom planów na tydzień, podobnie dostanie się do archiwum korespondencji gmaila i mejli firmowych - to zaczyna być problem. Anyway, żeby nie robić zbędnego OT: zwolennicy i przeciwnicy roota będą - dla mnie jest to rzecz podważająca bezpieczeństwo systemu i nie oferująca nic specjalnie ciekawego/potrzebnego.

 

Ale przeciez pisalem Ci, ROM'y sa open source.. (Wiki) to nie jakies wirusy pisane przez dzieci w wieku 12 lat z kreconymi wlosami ktorzy czyhaja tylko zeby ci sie wbic na konto Battlenetowe. :mur:

Mysle ze jedyna opcja utraty jakis danych to sciagniecie wiruchow z "nieoficjalnego" marketu, wiec trzymaj sie od tego z daleka i nie ma sie czego obawiać.

Edited by kelcior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowoczesny telefon przy obecnej technologii baterii ma działać przez dzień by w nocy naładować go na następną 'sesję', koniec kropka.

 

nieprawda, w smartphonach podoba mi sie to, że jeśli nie używamy tych wszystkich dodatkowych funkcji jak GPS, WiFi to telefon wytrzymuje podobnie jak te starszej generacji.

 

@maSTHa212: może dokup klawiature BT która działa na zasadzie pokrowca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mówię o tym co można osiągnąć tylko jaki powinien być standard nie ograniczając się w obawie o baterię. Urządzeń nie kupuje się z myślą o korzystaniu z nich na 80%. Jakbym wyłączał WiFi i ustawił dłusze przerwy w synchronizacji danych to spokojnie mógłbym ładować co 2-2.5 dnia ale nie na tym rzecz polega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja własnie dzisiaj zakupiłem swojego pierwszego dotykowego smartphona konkretnie Nokie N8. Wczesniej byłem szczesliwym posiadaczem kultowej Nokii N95 8GB i bałem sie czy n8 nie bedzie czasem krokiem wstecz. Powiem wam ze po tylu negatywnych opiniach na temat tego tlefonu na prawde szczerze powatpiewalem w to ze bede z niego zadowolony. Odrzucal mmie od zawsze dotykowy ekran w telefonach. Obecnie pisze do was tego posta własnie wprost z klaiatury ekranowej qwerty i wcale nie jest tak zle. Z kazdym nastepnym zdaniem pisanie idzie mi coraz szybciej i pewniej.

 

Co pozatym moglbym powiedziec o tym urzadzeniu. Na pewno na plus bardzo solidne wykonanie zarowmo samego telefonu (praktycznie 90% to metal) jak i akcesoriow. Bardzo solidne kable. Sluchawki dolaczone do zestawu - nie uwierzycie, ale zjadly na sniadanie moje creativy EP-630 warte 50zł.Jakosc dzwieku z samego telefonu az trudno uwierzyc ale potrafila byc znacznie lepsza niz w N95! Zdjecia i filmy tu chyba nie musze mowic.. Bardziej wtjemmiczeni zapewne wiedza ze jest to onecnie smartphone z najlepszym aparatem i kamera.

 

Juz po parunastu godzinach spedzonych z nim moge powiedziec ze sprzecik jest wart swojej ceny. A ta niestety nie nalezy do najnizszych.

 

Jesli moglbym to chcialbym polecic ten telefon ludziom, ktorzy cenia sobie solidnosc, jakosc, przejrzystosc i intuicyjnosc interface-u ( tak tak, mowie tu o tym znienawidzonym przez wszystkich Symbianie)

 

Jesli chodzi o sama idee smarthphonow to zaczyna mnie sie to podobac. Leze sobie wygodnie w łozeczku i robie praktyczie to samo co na stacjonarnym kompie.

 

Pozdrawiam wszystkich smartphonowcow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... miałem trzy symbianowe Nokie, a teraz jestem w posiadaniu iP 4. Zdecydowałem się na tą platformę z pełną świadomością jej ograniczeń i bolączek (chociaż bardzo wiele można zredukować po jailbreaku ;)), ze względu na przyzwyczajenie po iPodzie Touch 2G i bardzo precyzyjny (jak na dotykowy) wyświetlacz, który jest naprawdę fajny, na dodatek w ogóle nie widać na nim pikselozy.

Telefon raczej w małym stopniu odpowiada za połączenia głosowe (przeważnie VoIP), bardziej już za SMSy. Najważniejszy jest internet - Opera Mini, żyć nie umierać. O ile pecetowa wersja mi się nie podoba, tak na urządzenia kieszonkowe jest dopracowana i przyjazna w użytku. Opera Mobile trochę mniej, jednak to nieistotne w odniesieniu do iOSa.

Internet (zarówno przez wifi, jak i HSDPA/UMTS), SMSy, gierki oraz różne aplikacje. Podczas przebywania poza domem bardzo dobrze zastępuje mi komputer, w domu też, aż się czasami laptopa nie chce wyciągać/brać.

Bateria? Jeden dzień maks przy intensywnym korzystaniu z urządzenia. Wyniesione przyzwyczajenia z symbianowców powodują, że i tak podaję mu papu co wieczór. Standby z ewentualnym słuchaniem muzyki? Nieintensywny piątek, sobota i niedziela, potem nawet te kilkanaście procent zostaje. Rzadko tak mi się zdarza zeń korzystać :).

Jako fapfotografer i użytkownik lustrzanki teoretycznie nie powinienem zwracać na aparat w telefonie uwagi, a jednak. Jest niezły, ma AF, filmiki w 720p wypadają ok. Robiłem swego czasu zdjęcia na aukcję, wyszły odpowiednie - rozładował się aku w lusterku, nie miałem czasu naładować.

Ogólnie rzecz biorąc Android mi nie przypasował, iOS jest przyjemniaszczy. Zastanawia mnie rozwój Windowsa Phone, a także to, jaką drogą dalej pójdzie Symbian. Czyżby te platformy były aż tak niszowe? Urządzenia z jabłkiem mają może ceny na wyrost, ale są przyjazne dla użytkownika i podatne na kombinacje. Zarówno noob, jak i ktoś bardziej zaawansowany znajdzie się z tym urządzeniem; zachęca do poznawania nowej platformy. Niewątpliwą wadą jest iTunes, nie lubię.

Dosyć dywagacji, smartphony to jest to :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam zamiar wrocic do zwyklych przy nastepnej umowie.

 

Byleby telefon dzwonil, odbieral smsy, mial GPSa i pozwalal przegladac net oraz pdfy. Reszta funkcjonalnosci jest mi zbedna.

 

Aplikacje z nielicznymi wyjatkami to crap maksymalny, a nawet jak znajdzie sie cos ciekawego w markecie to zazwyczaj jest zwyklym spywarem bo jakos nie potrafie sobie wytlumaczyc czemu glupia gierka chce pelnego dostepu do mojej ksiazki telefonicznej (poza zbieraniem danych), zwlaszcza ze jakies aktywniejsze z nich korzystanie czy przejrzenie netu konczy sie doladowywaniem telefonu codziennie.

 

Do tego pisanie korzystajac z klawiatury na ekranie - brr nigdy wiecej.

 

Wiec albo wezme cos pokroju Samsunga Solid albo ktorys z tych smartphonow z klawiatura + rezygnacja z abonamentu i przejscie na karte.

 

edit: Teraz mam LG540 Swift.

Edited by Michaelius

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: Teraz mam LG540 Swift.

 

To akurat nie dziwię się, kumpel ma go i bazując tylko na macaniu tego telefonu ze słabym ekranem oporowym jeszcze na dodatek też bym sobie wyrobił taką opinię, na szczęście dzisiejsze smartphony są o wiele lepsze, a z pisaniem na dobrym pojemnościowym dotykowcu nie ma najmniejszego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajeczka dla grzecznych dzieci. Pisalem na wildfire i bylo tak samo, wiec nie robmy sobie jaj , ze typ ekranu tu cos zmienia przy tej wielkosci ekranowych przyciskow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajeczka dla grzecznych dzieci. Pisalem na wildfire i bylo tak samo, wiec nie robmy sobie jaj , ze typ ekranu tu cos zmienia przy tej wielkosci ekranowych przyciskow.

 

Popisz sobie na czymś większym niż 3 czy 3.2", zobaczysz że klawiatura ekranowa może być dobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajeczka dla grzecznych dzieci. Pisalem na wildfire i bylo tak samo, wiec nie robmy sobie jaj , ze typ ekranu tu cos zmienia przy tej wielkosci ekranowych przyciskow.

 

Zawsze możesz dyktować treść. ;']

 

A serio, to imo kwestia przyzwyczajenia, mi pisanie na WFS idzie super (patrz ten post) w qwerty pionowym, a po obróceniu do poziomu to już bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na SGS (4") jeszcze jakoś mi to wychodziło zarówno w portrecie jak i pionowo, ale już 3,7" w HTC Desire Z jest sporo gorsze. Sporo zależy od tego jakie mamy paluchy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam mam od niedawna LG GT540 (Android 2.3.5) i pisanie palcami to jest tragedia, na szczęście smsów wysyłam bardzo mało, więc da się przeżyć. Sytuację ratuje trochę klawiatura telefoniczna (tryb pionowy), która jest dostępna standardowo (od LG), chociaż sam korzystam z HTC_IME. Jest to mój pierwszy smartfon, po równym tygodniu używania mogę stwierdzić, że jestem zadowolony, szczególnie, że z internetu korzystałem dość intensywnie nawet na Nokii 6300 (Opera Mini + aplikacja Gmail) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...] nawet jak znajdzie sie cos ciekawego w markecie to zazwyczaj jest zwyklym spywarem bo jakos nie potrafie sobie wytlumaczyc czemu glupia gierka chce pelnego dostepu do mojej ksiazki telefonicznej (poza zbieraniem danych)[...]

He? Możesz rozwinąć temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.