Skocz do zawartości
ath

Path of Exile

Rekomendowane odpowiedzi

Owszem, dostałem maila a propos open weekend:

 

Want some dark RPG action this weekend, with all-new features and tons of flexibility?

 

We're opening up the Path of Exile Beta to everyone this weekend, May 11-13, so that we can stress-test our servers in preparation for entering Open Beta.

 

The last public weekend in March was a huge success and attracted a total of 47,000 players. We're keen to try to push that limit! There's a list of frequently asked questions about the public weekend here: Path of Exile - Public Weekend

 

This week, we announced the Shadow, our Dexterity/Intelligence character class, which is available from the public weekend onwards. He prefers to use fast-hitting weapons such as daggers or claws to dart in and out of battle, while laying Traps or Remote Mines and controlling the flow of combat with deadly spells. You can read more about the Shadow here: Path of Exile - Shadow - Forum - Shadow

 

Today we deployed the 0.9.9 Beta patch, which has been described as the most important patch that the game has ever had. In addition to adding ten new skills, four new support gems, a new quest, monster type and many bug fixes, it introduced a completely revamped monster AI and behaviour system. We're pleased to say that these changes have made Path of Exile more fun and challenging than it has ever been before.

 

If you enjoy the public weekend (or want to play earlier than that), we encourage you to support us by purchasing some microtransaction credit. All purchases grant Closed Beta access as our way of thanking you for your support. You're able to do this here: Path of Exile

 

I hope to see you this weekend!

 

Kind regards,

Chris Wilson

Grinding Gear Games

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem do grona szczęśliwców:) Tylko widzę w opisie, że klucz należy aktywować PRZED ściągnięciem gry, a ja dokonałem tego wczoraj, bo była już taka możliwość na ten weekend.

 

Nie będzie problemu z aktywacją? Do darmowego weekendu zostało 9h z tego co widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ogromną liczbę zmian w PoE. Można w końcu zoomować, jest minimapka w rogu, jest trudniej, mapy bardziej zawiłe no i Fetid Pool - kapitalna odmiana. Najbardziej mi się spodobał necromancer i jego pochodne - teraz więzienie ma naprawdę klimat Diablo 1 :lol2: Obecnie gra leży, bo otwierają otwartą betę na weekend oraz odblokowują Shadow - 6 klasę. Poninno ruszyć od 2:00 w nocy naszego czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa klasa ma fajne zabawki - pułapki. Generalnie dobra do siekania nożami plus pomoc magią. Może się okazać że będzie za silna na początek i będą ją później optymalizować. A fartuszek ma też niezły. No i w końcu ma spodnie, a nie biega z gołym tyłkiem jak templar. Z tego powodu gra dostała drugą nazwę - Pants of Exile :lol2: Avatar of Fire był jednym z najmocniejszych skilli w drzewku, więc go wywalono na czas wersji 0.9.9. Może to i lepiej, ale templar nadal lubi u mnie biegać z łukiem i pakować w żywioły. Czary z dexterity będzie mu dostarczał shadow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złapałem kluczyk, gram sobie od wczoraj i... nie bardzo widzę skąd te zachwyty... Gra jest ładna, jest dopracowana graficznie i... na tym koniec. Mam wrażenie jakbym grał w Sacred 3 - PoE jest imo słabe, brakuje miodności, tego czegoś, że chce się wracać znów i znów, a mi po paru godzinach i disconnecie sprzed chwili zupełnie nie chce się uruchamiać gry, a ssanie na dobre hack'n'slash mam duże... Może jeszcze coś się zmieni, ale na razie mam wrażenie że to będzie kolejna gra o której zapomną wszyscy w pół roku po premierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PoE jest rozplanowane na 10 lat. Autorzy sami mówią, że D3 nie jest konkurencją, bo mają inne założenia. Gra będzie funkcjonowała obok i będzie miała swoich fanów. Widać progres i słuchanie opinii z chatu globalnego w grze oraz forum. Blizzard bardziej się zamknął na nowe rozwiązania i robi po swojemu, często wbrew głosom ludzi. Mam też porównanie jak się zmieniło PoE przez 2 miesiące i jak wyglądało nawet wcześniej dzięki filmom z YT. Do pełnego D3 będzie można porównać najwcześniej po dodaniu głosów, aktu 3 i bossów. Większość lore będzie w akcie 3, którego teraz nie ma. A zachwyt mam z powodu mechaniki gry, wyglądu, rozwiązań z buteleczkami i gemami oraz sposobie tworzenia własnej broni w późniejszej grze poprzez orby. Ale wiem, że na chwilę obecną gra nadal może wydawać się "pusta". Poza tym Wraeclast to kraina, do której wysyła się wygnańców, nie ma tam miast i waluty, to dzikie miejsce gdzie trzeba walczyć o przetrwanie. Najlepszym przykładem tego jest liga cut-throat, gdzie każdy poluje na każdego i zabiera mu jego przedmioty - pełne PvP w terenie. To co najbardziej lubię to dużą swobodę stylu rozgrywki, lepszej jakości tekstury itd. Jak zaczynałem grać w D3 betę to musiałem się długo przyzwyczajać to gry i mechaniki, które wydały mi się dość przestarzałe na pierwszy rzut oka. Na 30 calach D3 naprawdę męczy i sam zastanawiam się nad odkurzeniem monitora CRT na potrzeby tej gry. Nie była ona nigdy projektowana na 2560x1600, w przeciwieństwie do PoE.

 

Ponieważ gra jest rozbudowana, a jest dość mało czasu na poznanie gry to napiszę mini poradnik.

 

Dla klas używających walki wręcz najbardziej przydatne umiejętności to sweep i flicker strike (minimum 10 level). W nowej wersji gry dobry jest także lighting strike. Do czarowania najlepszy jest firestorm, fireball, freezing pulse oraz obowiązkowo raise zombie (rozkręca się dopiero po paru poziomach gemu, wymaga ciał zabitych stworów), ewentualnie czasowy summon skeletons (nie wymaga ciał stworów). Dla łuczników przydatne jest przede wszystkim poison arrow, burning arrow, split arrow oraz support gem lesser multiple projectiles (minimum 19 level). Dla broni z żywiołami (i tylko dla broni) bardzo przydatny jest support gem weapon elemental damage (minimum level 15). Buteleczki z życiem najlepiej zmodyfikować orbem transmutacji, a następnie orbem of alteration tak, aby rozmrażały (dispels frozen and chilled, od około 8 levelu postaci) - przydaje się to na bossów oraz na zagęszczenie stworów z obrażeniami od zimna. Przydatne są też aury obrażeń żywiołów - wrath, anger i przede wszystkim hatred. Ponieważ zjadają one spory procent many, to może być konieczne użycie support gemu reduced mana cost (też powyżej 15 levelu, ale nie pamiętam już dokładnie). Najbardziej użytecznym gemem jest portal, ale występuje od 10 levelu i jest bardzo rzadki - zwykle go przemieszczam między postaciami, bo na 5 miałem tylko 1 gem. Działa w każdym sockecie. Przydatny support gem to mana leech (dexterity, rzadki i dopiero od levelu 31). Warto mieć po parę postaci na poziomach ok 20 levelu, aby móc swobodnie wymieniać czary. Można ew. próbować handlować na głównym forum, ale trzeba uważać na oszustów - jest nadal małe ryzyko.

 

Przydatne orby:

Orb of Transmutation - tworzy magiczne przedmioty, można go otrzymać sprzedając nieidentyfikowane przedmioty magiczne i rzadkie, z 20 skrawków otrzymujemy orb

Orb of Alteration - modyfikuje magiczne przedmioty (czyli jakby ponowne użycie wcześniejszego orba na magicznej już rzeczy, tak długo modyfikujemy, aż znajdziemy porządaną cechę); można go otrzymać sprzedając magiczne i rzadkie przedmioty, podobnie jak wyżej otrzymujemy skrawki, które w ilości 20 dają cały orb

Orb of Augmentation - dodaje dodatkową cechę do magicznego przedmiotu (działa dość rzadko, przedmioty mają limit magicznych własności, najczęściej działa jak jest tylko jedna cecha obecna)

Orb of Alchemy - tworzy rzadkie przedmioty, w szczególnych przypadkach da się go złożyć ze skrawków - patrz "przepisy" handlowe niżej

Orb of Chance - tworzy przedmioty magiczne, rzadzkie lub unikaty (z małym prawdopodobieństwem, przedmioty muszą mieć unikaty w bazie, lepiej znaleźć ich listę zanim będziemy próbować je tworzyć)

Chaos Orb - modyfikuje rzadkie przedmioty (podobnie jak Orb of Alteration przy magicznych, jeden z najbardziej porządanych i drogich orbów)

Blessed Orb - nie zmienia własności, tylko zmienia liczby w obecnych bonusach przedmiotów

Blacksmith's Whetstone - poprawia o 2% jakość zwykłych i magicznych broni (rzadkie o 1%), do maksymalnej wartości 20%

Armourer's Scrap - poprawia o 2% jakość zwykłych i magicznych zbroi (rzadkie o 1%), do maksymalnej wartości 20%

Glassblower's Bauble - poprawia o 2% jakość buteleczek (nie istnieją rzadkie buteleczki, więc zawsze o 2%)

Gemcutter's Prism - jeden z najrzadszych orbów - poprawia jakość czarów i umiejętności -ma jedną z największych wartości waluty w handlu

Orb of Scouring - robi zwykłe przedmioty z unikatów, rzadkich i magicznych - przydatne, jak nie mamy Orb of Alteration lub Chaos Orb; można nim obniżać poziom gemów czarów i umiejętności (nie jakość, tylko poziom doświadczenia), aby słabsze postacie mogły nosić dany gem

Jeweler's Orb - zmienia ilość socketów (zależne od levelu postaci - 4 sockety to ok 30 level, nie ma sensu używać go na niskich poziomach)

Orb of Fusing - zmienia ilość połączeń (podobnie jak wyżej zależne od levelu postaci, trudno tymi orbami operować i najkorzystniej szukać zwykłe rzeczy z właściwą kolejnością socketów i je upgrade'ować do rzadkich za pomocą Orb of Alchemy)

Chromatic Orb - zmienia kolory socketów, przydatny gdy już mamy odpowiednią ilość socketów i połączeń, ale warto mieć na uwadze, że kolory mogą być typowe dla rodzaju broni lub zbroi (np głównie zielone dla łuków)

Orb of Regret - dodaje punkt możliwości wycofania ostatniego skilla (skrajnego na drzewku pasywnych skilli, połączenia muszą być zachowane, nie da się zrobić dziury); warto wiedzieć, że można go kupić za 2 Orb of Scouring

Regal Orb - zmienia magiczny przedmiot na rzadki i podobno zachowuje oryginalne bonus z magicznej rzeczy (nie testowałem); może to być dobra strategia, aby najpierw pomęczyć rzecz słabszymi orbami dla magicznych rzeczy (aby np uzyskać bonus dla obrażeń broni), ale trzeba potestować; zabawa dla wyjadaczy PoE

 

Nie są to wszystkie orby, jest jeszcze garstka, ale są one bardzo rzadkie. Tutaj cała lista:

PoE currency

 

Tutaj "przepisy" handlowe znalezione do tej pory:

PoE trade recipes

 

Najbardziej przydatny przepis to na onyx amulet (+10-20 dla każdego artybutu, od 20 levelu postaci):

dowolny amulet (najlepiej magiczny) oraz gemy czarów lub umiejętności z każdego koloru po jednym

 

Kupując przedmioty od sprzedawców wystarczy jak walutę (orby) mamy w schowku, nie musimy ich mieć przy sobie.

Edytowane przez Kikas
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Updejt: ładna grafika, naprawdę ładna dopóki nie skorzystamy z maksymalnego przybliżenia, gdzie gra wygląda... zwyczajnie słabo. Do tego oczywiście brak przenikania terenu, więc często górka, ściana, słup, itd. zasłania cały obraz. Najgorsze są jednak animacje postaci... prymitywne, na poziomie diablo 1.

 

System skillów jest rozbudowany, ale imo trochę na siłę: co za sens w tworzeniu olbrzymiego drzewka na które składają się: +5% damage, +10 % damage, +10% cast speed, itd. Bezsens, imo powinni wypieprzyć te "ćwierć_skille" i zostawić tylko te ważniejsze wybierane co parę poziomów. Pomysł z umiejętnościami w postaci kamyków ciekawy, ale trochę idiotycznie wykonany. Skille lvlują same z siebie, niezależnie czy ich używamy, czy nie: wystarczy mieć kamyki włożone w przedmioty. Za to kiedy już kamyk lvluje, trzeba kliknąć pojawiający się genialny przycisk "lvl up" Kliknięcie powoduje podwyższenie poziomu, nie kliknięcie powoduje brak podwyższenia poziomu. Eee, to nie można było zrobić tego automatycznie, skoro mój klik i tak nic nie oznacza, nie mam żadnego wyboru z tym związanego?

 

Edit: zapomniałem jeszcze o handlu... Fajnie, ze waluta może być w schowku, ale sam system handlu jest zwyczajnie debilny... Dlaczego nie mogę sprzedać przedmiotów szybko, jednym klikiem? Dlaczego muszę przenosić cały zebrany złom z ekwipunku do okienka handlu i dopiero akceptować cenę? Dlaczego w końcu czynność kupowania jest osobną rzeczą od czynności sprzedawania i nie da się zrobić obu na raz? Przy okazji: przydałby się podgląd statów aktualnie używanego przedmiotu przy podglądzie innego w ekwipunku... to taka tylko drobna sugestia... :rolleyes:

 

Generalnie pogram jeszcze do poniedziałku, odinstaluję i zapomnę: kolejna gra klasy "Sacred".

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Edytowane przez KHOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie levelowanie gemów ma sens. Używam support gema weapon elemental damage (od 15 levelu wymaganie) i przenoszę go między postaciami. Dopóki nie będę miał drugiej kopii to nie leveluję go po to, aby łucznik (u mnie templar) jak i shadow z pazurami mógł się nim cieszyć. Jeśli podniosę poziom gema grając shadowem, to użyczając go znowu templarowi tamten będzie musiał parę poziomów pakować, aby mógł go użyć. Zysk support gema jest i tak niewielki przy podnoszeniu poziomu (+61% idzie na +62% elemental damage) więc zostawiam go tak jak jest. Levelowanie słabych gemów mocnymi postaciami i tak trwa szybko, więc docelowo są one po paru godzinach gry na około 1 poziomie niżej, niż gdyby były noszone cały czas. Ogólna zasada gemów - umiejętności (zależne od broni) podnoszą się w niewielkim stopniu z reguły, a typowe czary bazują na samym levelowaniu gemów.

 

Sprzedaż mogłaby być szybsza i na pewno są takie głosy. Prawy przycisk nie sprzedaje, ponieważ jest przypisany do używania scrolli podczas sprzedaży. Pozostaje nadal tylko przesuwanie. Developerzy mogą to uwzględnić w przyszłych patchach. Dowiedziałem się na globalnym czacie, że planują wprowadzić opcję ustawienia czarów pod 4 i 5 przycisk myszy, czego obecnie nie ma. Nie jest to jednak priorytet dla nich - ważniejsze jest uruchomienie open bety.

 

Odnośnie grafiki - zoom pojawił się dopiero teraz od wersji 0.9.9. Wcześniej nie było możliwości zoomowania i gra na maksymalnym oddaleniu gra ma ostre tekstury w każdej rozdzielczości. Z bliska jakie są - każdy widzi (choć i tak sporo lepsze od tych z D3). Jakbym miał ocenić skalę czasu na jakim etapie jest PoE w porównaniu do D3 to powiedziałbym, że D3 około 2008-2009 roku miało taki poziom zaawansowania prac. Projekt jest obliczony na 10 lat, więc nie ma co się spinać. Pełna wersja (z 3 aktami, po fazie open bety) będzie najwcześniej za rok. Później będą dodawane nowe poziomy. Gra będzie cały czas rozbudowywana i modyfikowana. Biorąc pod uwagę, że patch 0.9.9 ważył 1,33GB i wprowadził prawie 2x tyle przedmiotów, nową klasę, quest, kilka nowych potworów, to jestem dobrej myśli, jeśli chodzi o długofalowy rozwój gry. Poza tym każdy może zgłosić uwagę na globalnym czacie w grze - developerzy i moderatorzy piszą na pomarańczowo (zwykle w nocy i rano, z racji przesunięcia czasu względem Nowej Zelandii).

 

Pograłem w dwójkę około 6h nową postacią i zrobił się niezły fun z gry. Wymiana czarów, rzeczy, orbów na bieżąco znacznie upłynnia progres postaci oraz specjalizację. Naprawdę czuć różnicę w porównaniu do szukania gemów samemu kilkoma postaciami.

Edytowane przez Kikas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Action RPG Path of Exile will be open to everyone this weekend, July 27-29, so that we can stress-test our servers in preparation for entering Open Beta in a few months.

 

Czyli open beta weekend.

 

http://www.pathofexile.com/publicweekend/

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy tez dodać, że pojawił się długo oczekiwany updejt 0.9.11, samych zmian jest masa, poczynając od przebudowania drzewka umiejętności, dodaniu boss-a w akcie 2, kończąc na wprowadzeniu nowego "end game", który jest świetny. Nie wiem jak to jest, że takiemu małemu i niezależnemu studiu udało się wymyślić i zaimplementować znacznie lepszy "end game" niż Blizzardowi w diablo 3. W przypadku diablo 3 to nawet ciężko mówić o jakimkolwiek "end game".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista zmian jest ogromna, tutaj można sobie przejrzeć. Chodzi o te zmiany:

 

Added 45 Map areas, each with its own boss.

Added a new currency item - Cartographer's Chisel: Upgrades the quality of a map.

 

Tzw "endgame maps":

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=97SskaQuijo

Edytowane przez ojejku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.....

Tzw "endgame maps":

......

 

Kurdę, fajnie to wygląda - w poprzedniej becie obleciałem jeno plażę (?) i kilka miejscówek obok (z braku czasu), a jak widzę, prawdziwa zabawa zaczyna się w podziemiach xD

Tym razem nadrobię zaległości i przysiedzę przez weekend! :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, czas odświeżyć ten temat... Jestem już zdesperowany czekam na ten klucz parę miesięcy i dalej nic... Mam nadzieję, że ktoś przeczyta mój post i podeśle mi klucz na PW Dołączona grafika. Pozdro

 

Nie chce cie dołować ale znam takich ktorzy czekali ponad rok i do tej pory nie maja klucza. Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dawno mnie tu nie było. Parę miesięcy temu zastanawiałem się, czemu Kripp nie gra w PoE, tylko tak jak wszyscy siedzi w D3, ale jak widać z czasem stał się nawet fanboyem produkcji GGG Dołączona grafika Jego kanał obecnie to praktycznie PoE exclusive, łącznie ze streamami live z turniejów ladderowych. Myślę, że z jego wsparciem gra będzie się rozwijać w dobrym kierunku. Poniżej filmik z ligi cut throat Dołączona grafika

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=96oC-Fjj2Mg&list=UUeBMccz-PDZf6OB4aV6a3eA&index=13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...