St.Anger Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Cześć, w tym miesiącu muszę wymienić olej w Skodzianie, silnik 1,6 AEE + gaz. W tej chwili zalana jest syntetycznym Mobil 1 i nie bierze ani grama oleju. Wcześniej miałem Castrol Magnatec, ale nie jestem przekonany do Castrola. Wg specyfikacji VW do tego silnika zalecany jest Castrol Edge, ale to Castrol. Słyszałem, że Motul produkuje bardzo dobre oleje. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z Motulem? A może jeszcze coś innego, może Lotos albo Orlen? Będę wdzięczny za wszelkie porady :) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Motul robi świetne oleje. Osobiście wahałem się do Vectry 1,6 16V z gazem i przebiegiem ok. 260tys między motulem a Valvoline Maxlife. O obydwóch można znaleźć bardzo dobre opinie, jednak ja wybrałem Valvoline, bo tańszy :) Przejechałem od wymiany jakieś 2-3tys i co mogę powiedzieć że o dziwo ucichły mi zauważalnie szklanki które przed wymianą klekotały czasem donośnym tonem. Omijaj wszelkie Mobile, Shelle, Lotosy, Orleny itd bo to cholerstwo wszystko jest rozlewane w Polsce, ergo to jedno i to samo. Ludzie chwalą też Texaco, Elf, Liqui-Moly. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Millers, Valvo, Liqui, Motul takie lejemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonradGT Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Nigdy nie lej do żadnego samochodu Castrola, bez względu na zalecenia mechaników i producentów. Motul 5W40 będzie idealny, Millers jeśli chcesz wydać więcej kasy. Mobil1 5W50 też jest bardzo dobry do cywilnych samochodów, o ile nie trafisz podróby ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldskul Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Jaki olej polecacie do silnika 1.3 Multijet (diesel, Fiat Panda)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Huberek Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Włoskie auta lubi Selenia, ale czy włoskie auta lubią Selenię? :) Niewiele mogę o tym oleju powiedzieć, niech się ktoś bardziej kompetentny wypowie. niemniej polecane marki olejów już były podane. Chyba że chcesz dostać info jaki rodzaj oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 Ja u siebie do makarona zamiast seleni leje motula bo tańszy i pewnie lepszy. Dokładnie mam zalany Motul x-cess 5w40 zamiast wcześniej lanej Seleni 10W40. Mogę polecić też Valvoline Maxlife używałem w poprzednim aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BuMeL Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2011 U mnie 1,6 16v nawilżony Ford Formula 5w30. Na Nasze klimaty jak znalazł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 10 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2011 Czy ktoś miał do czynienia z tym olejem 0w40? Linka podrzucił znajomy jako smarowidło dla świnki. Firmy za cholerę nie kojarzę, ale na ile umiem rozszyfrować engrisha, powinien się nadać. Tylko czy warto i czy da się to kupić w Bolandzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 10 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2011 (edytowane) cienki z ciebie bolek jak Liqui Moly nie kojarzysz, da się kupić, aczkolwiek przy twoich przebiegach i sposobie jazdy jonas to nawet jak rzepak zlany z ikarusa zalejesz to świni nic nie będzie więc po co kombinować, motula sobie wlej... Edytowane 10 Listopada 2011 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 11 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2011 U siebie po 15k zalałem Millersa. Wybór padł na to raczej z obawy przed "rodzimymi" olejami (Millersa rozlewają w jednym miejscu w UK). Nie wiem jak wypada na tle innych markowych, ale jeśli cena miała by być wyznacznikiem jakości to silnik powinien być w lepszym stanie niż po wyjściu z fabryki ;) A na serio to ciężko mi odnieść się do jakości, zobaczymy co będzie po 30k. Zauważyłem tylko, że w porównaniu z tym co było wcześniej (zdaje się, że Castrol) to obecnie olej zauważalnie dłużej łapie temperaturę i potem trzyma ją 2-3 stopnie wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 11 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2011 (edytowane) Ja po zalaniu do swojego Valvoline max live zauważyłem, że ciśnienie oleju jest wyższe na wolnych obrotach niż było wcześniej - wg sprzedawcy auta na mobilu. Edytowane 11 Listopada 2011 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Anger Opublikowano 12 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2011 Dzięki za porady. Zakupię Motula X-cess. Coś czuję, że oprócz zmiany oleju i filtra będę jeszcze musiał wyczyścić odmę z masła po Castrolu.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 12 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2011 ja bym raczej sprawdził uszczelkę pod głowicą bo masło robi się albo jak się jeździ na krótkich odcinkach albo jak do oleju dostaje się płyn chłodniczy... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B@nita Opublikowano 12 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) To masło to normalne zjawisko w benzyniakach w porze zimowej,widać je pod korkiem wlewu oleju,to że się osadza w odmie to tez normalne,ale odmę warto co jakiś czas wyczyścić Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego wszystko jest ok piotreek@,a po czym poznałeś że masz wyższe ciśnienie oleju?? Co do oleju to w przypadku aut z grupy VAG kierujemy się przy zakupie normami tego producenta,czyli vw 5.....,a nie tym co poleca jakiś mechanik,sprzedawca czy pseudofachowcy z for internetowych,gdzie panoszy się szajka sprzedających głównie motule i Liqui Molly jako te cudowne i jedynie najlepsze... Edytowane 12 Listopada 2011 przez B@nita 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 12 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) Tak wygląda część wskaźników w moim autku :) całkiem po lewej jest woltomierz i ciśnieniomierz oleju Różnica jest około 0,5 bara, oczywiście na tym wskaźniku, który dokładnością nie grzeszy, ale jednak wzrost ciśnienia idzie na nim zaobserwować. Edytowane 12 Listopada 2011 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrakrock Opublikowano 14 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 14 Listopada 2011 Nigdy nie lej do żadnego samochodu Castrola, bez względu na zalecenia mechaników i producentów. Motul 5W40 będzie idealny, Millers jeśli chcesz wydać więcej kasy. Mobil1 5W50 też jest bardzo dobry do cywilnych samochodów, o ile nie trafisz podróby ;) Niby dlaczego nie lać Castrola? Do wszystkich moich aut zawsze lałem Castrola, do służbowych też leje Castrola, aktualnie w E46 320d 2004r mam wlany Castrol Edge Sport 0W40 i nie bierze mi ani grama oleju. W innych autach też nigdy nie miałem, ani nie mam problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seoslav Opublikowano 15 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Listopada 2011 Czy ktoś miał do czynienia z tym olejem 0w40? Generalnie musisz wziąć pod uwagę że to jest bardzo rzadki olej - owszem łatwiej silnik chodzi na mrozie, elementy maja mniejsze tarcie, ale jak masz jakieś nieszczelności to będzie znikał w oczach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlun Opublikowano 18 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2011 Jak ma się nieszczelności to się ja naprawia a nie zalepia gęstą papką. Co do Motula to poszukajcie w necie porównania jak wygląda oryginał a jak podróbka żeby się nie naciąć. Ja od siebie dodam Fuchsa i Amsoila. Takich używam w aucie. Jakbyś ktoś był bardziej zainteresowany to proponuję poszukać które oleje są pełnymi syntetykami a które są tylko wykonane w technologi syntetycznej(bo to nie to samo:]) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldskul Opublikowano 19 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Ja u siebie do makarona zamiast seleni leje motula bo tańszy i pewnie lepszy. Dokładnie mam zalany Motul x-cess 5w40 zamiast wcześniej lanej Seleni 10W40. Mogę polecić też Valvoline Maxlife używałem w poprzednim aucie. Selenia WR Diesel 5W/40 (synetyk) taki mam olej w mojej Pandzie Multijet, wszystko chodzi cacy, ale cena tego oleju to porażka - 180 zł za 4 litry. Na co bez obaw mogę zmienić, oczywiście tylko syntetyk, żeby nie było lipy? piotreek - czy to zegary Fiata Coupe? ;) Edytowane 19 Listopada 2011 przez oldskul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 19 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2011 Tak :) Niestety tylko 1,8 16v, ale i tak daje sporo frajdy z jazdy, a gdy stoi pod oknem często sobie lookam na niego :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 22 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 22 Listopada 2011 Selenia WR Diesel 5W/40 (synetyk) taki mam olej w mojej Pandzie Multijet, wszystko chodzi cacy, ale cena tego oleju to porażka - 180 zł za 4 litry. Na co bez obaw mogę zmienić, oczywiście tylko syntetyk, żeby nie było lipy? U mnie instrukcja zalecała w zależności od klimatu albo Selenie Turbo Diesel 10W40 albo Selenie WR Diesel 5W40 zważywszy na to, że u nas zimą lubi przymrozić zmieniłem Selenie Turbo diesel 10W40 (przynajmniej taka była wpisana w komputer) na Motula X-CESS 5W40. Przy zmianie użyłem specyfiku do płukania silnika. Tak wiem wiem niektórzy "znawcy" wróżą po takiej operacji wszelkiego rodzaju katastrofy z lądowanie UFO w naszym garażu włącznie ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki125 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2011 (edytowane) Mobil 1 S2000 10W/40 w audi mam taki Edytowane 7 Grudnia 2011 przez luki125 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2011 Mobil 1 S2000 10W/40 w audi mam taki Ja mam teraz taki i zmieniam z powrotem na Valvoline bo mi teraz silnik głośniej chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArcherPAF Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2011 w mojej 107ce od początku pracuje Motul, bo na prawdę ufam tej marce. W 207 1.6 HDi cały czas oryginalny Total, tak jak zaleca producent (bodaj 5w30) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonradGT Opublikowano 2 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Niby dlaczego nie lać Castrola? Do wszystkich moich aut zawsze lałem Castrola, do służbowych też leje Castrola, aktualnie w E46 320d 2004r mam wlany Castrol Edge Sport 0W40 i nie bierze mi ani grama oleju. W innych autach też nigdy nie miałem, ani nie mam problemów. Trochę późno, ale co tam. Castrol to padło, przekonało się o tym wielu, w Polsce i za granicą. Fakt, reklamy mają fajne. Syf w silniku, jak usunąć ?? - odchamianie 1.8T 20V AEB - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum - mały przykład tego co potrafi zrobić. Na tym forum ludzie naprawdę mają pojęcie, a w temacie "Jaki olej do silnika?" specjaliści i znawcy przechodzący szkolenia i badający zużyte oleje w laboratoriach Castrol stawiają na samym końcu. Edytowane 2 Lutego 2012 przez KonradGT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 A ja troche z innej beczki. Czy nie otworzony jeszcze olej moze ucierpiec na tych mrozach, tracic wlasciwosci? Mialem zmieniac przed zima ale jakos tak wyszlo ze woze Valvo dalej w bagazniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 Trochę późno, ale co tam. Castrol to padło, przekonało się o tym wielu, w Polsce i za granicą. Fakt, reklamy mają fajne. Syf w silniku, jak usunąć ?? - odchamianie 1.8T 20V AEB - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum - mały przykład tego co potrafi zrobić. Na tym forum ludzie naprawdę mają pojęcie, a w temacie "Jaki olej do silnika?" specjaliści i znawcy przechodzący szkolenia i badający zużyte oleje w laboratoriach Castrol stawiają na samym końcu. a Ty w ogóle czytałeś ten wątek który zalinkowałeś ? jak nie to przeczytaj w całości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilobajt Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 Panowie, a jaką macie opinie o olejach Shell?? Potrzebuje 5W40 do Citroena Xsara 1.8 benzyna 90km 8V 180 tyś jeszcze nie bierze oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 5 Lutego 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) moja brava 1.2 16V jezdzi zalana helixem ultra 5w40, na liczniku ma 174kkm i tez nie beirze oleju. na dobra sprawe nic wiecej nie powiem, bo caly czas tym jest zalewana. choc jak jest cos lepszego w podobnej cenie to czemu nie zmienic? Edytowane 5 Lutego 2012 przez Niemiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...