Jump to content
Sign in to follow this  
St.Anger

Jaką markę oleju wybrać?

Recommended Posts

Cześć, w tym miesiącu muszę wymienić olej w Skodzianie, silnik 1,6 AEE + gaz. W tej chwili zalana jest syntetycznym Mobil 1 i nie bierze ani grama oleju. Wcześniej miałem Castrol Magnatec, ale nie jestem przekonany do Castrola. Wg specyfikacji VW do tego silnika zalecany jest Castrol Edge, ale to Castrol. Słyszałem, że Motul produkuje bardzo dobre oleje. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z Motulem? A może jeszcze coś innego, może Lotos albo Orlen? Będę wdzięczny za wszelkie porady :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul robi świetne oleje. Osobiście wahałem się do Vectry 1,6 16V z gazem i przebiegiem ok. 260tys między motulem a Valvoline Maxlife. O obydwóch można znaleźć bardzo dobre opinie, jednak ja wybrałem Valvoline, bo tańszy :) Przejechałem od wymiany jakieś 2-3tys i co mogę powiedzieć że o dziwo ucichły mi zauważalnie szklanki które przed wymianą klekotały czasem donośnym tonem.

 

Omijaj wszelkie Mobile, Shelle, Lotosy, Orleny itd bo to cholerstwo wszystko jest rozlewane w Polsce, ergo to jedno i to samo.

 

Ludzie chwalą też Texaco, Elf, Liqui-Moly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie lej do żadnego samochodu Castrola, bez względu na zalecenia mechaników i producentów.

 

Motul 5W40 będzie idealny, Millers jeśli chcesz wydać więcej kasy. Mobil1 5W50 też jest bardzo dobry do cywilnych samochodów, o ile nie trafisz podróby ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włoskie auta lubi Selenia, ale czy włoskie auta lubią Selenię? :) Niewiele mogę o tym oleju powiedzieć, niech się ktoś bardziej kompetentny wypowie. niemniej polecane marki olejów już były podane. Chyba że chcesz dostać info jaki rodzaj oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie do makarona zamiast seleni leje motula bo tańszy i pewnie lepszy. Dokładnie mam zalany Motul x-cess 5w40 zamiast wcześniej lanej Seleni 10W40. Mogę polecić też Valvoline Maxlife używałem w poprzednim aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie 1,6 16v nawilżony Ford Formula 5w30. Na Nasze klimaty jak znalazł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś miał do czynienia z tym olejem 0w40? Linka podrzucił znajomy jako smarowidło dla świnki. Firmy za cholerę nie kojarzę, ale na ile umiem rozszyfrować engrisha, powinien się nadać. Tylko czy warto i czy da się to kupić w Bolandzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cienki z ciebie bolek jak Liqui Moly nie kojarzysz, da się kupić, aczkolwiek przy twoich przebiegach i sposobie jazdy jonas to nawet jak rzepak zlany z ikarusa zalejesz to świni nic nie będzie więc po co kombinować, motula sobie wlej...

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie po 15k zalałem Millersa. Wybór padł na to raczej z obawy przed "rodzimymi" olejami (Millersa rozlewają w jednym miejscu w UK). Nie wiem jak wypada na tle innych markowych, ale jeśli cena miała by być wyznacznikiem jakości to silnik powinien być w lepszym stanie niż po wyjściu z fabryki ;) A na serio to ciężko mi odnieść się do jakości, zobaczymy co będzie po 30k. Zauważyłem tylko, że w porównaniu z tym co było wcześniej (zdaje się, że Castrol) to obecnie olej zauważalnie dłużej łapie temperaturę i potem trzyma ją 2-3 stopnie wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po zalaniu do swojego Valvoline max live zauważyłem, że ciśnienie oleju jest wyższe na wolnych obrotach niż było wcześniej - wg sprzedawcy auta na mobilu.

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porady. Zakupię Motula X-cess. Coś czuję, że oprócz zmiany oleju i filtra będę jeszcze musiał wyczyścić odmę z masła po Castrolu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym raczej sprawdził uszczelkę pod głowicą bo masło robi się albo jak się jeździ na krótkich odcinkach albo jak do oleju dostaje się płyn chłodniczy...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To masło to normalne zjawisko w benzyniakach w porze zimowej,widać je pod korkiem wlewu oleju,to że się osadza w odmie to tez normalne,ale odmę warto co jakiś czas wyczyścić

Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego wszystko jest ok

piotreek@,a po czym poznałeś że masz wyższe ciśnienie oleju??

Co do oleju to w przypadku aut z grupy VAG kierujemy się przy zakupie normami tego producenta,czyli vw 5.....,a nie tym co poleca jakiś mechanik,sprzedawca czy pseudofachowcy z for internetowych,gdzie panoszy się szajka sprzedających głównie motule i Liqui Molly jako te cudowne i jedynie najlepsze...

Edited by B@nita
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wygląda część wskaźników w moim autku :)

 

całkiem po lewej jest woltomierz i ciśnieniomierz oleju

 

post-102456-0-85116500-1321129206_thumb.jpg

 

Różnica jest około 0,5 bara, oczywiście na tym wskaźniku, który dokładnością nie grzeszy, ale jednak wzrost ciśnienia idzie na nim zaobserwować.

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie lej do żadnego samochodu Castrola, bez względu na zalecenia mechaników i producentów.

 

Motul 5W40 będzie idealny, Millers jeśli chcesz wydać więcej kasy. Mobil1 5W50 też jest bardzo dobry do cywilnych samochodów, o ile nie trafisz podróby ;)

 

Niby dlaczego nie lać Castrola? Do wszystkich moich aut zawsze lałem Castrola, do służbowych też leje Castrola, aktualnie w E46 320d 2004r mam wlany Castrol Edge Sport 0W40 i nie bierze mi ani grama oleju. W innych autach też nigdy nie miałem, ani nie mam problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś miał do czynienia z tym olejem 0w40?

 

Generalnie musisz wziąć pod uwagę że to jest bardzo rzadki olej - owszem łatwiej silnik chodzi na mrozie, elementy maja mniejsze tarcie, ale jak masz jakieś nieszczelności to będzie znikał w oczach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ma się nieszczelności to się ja naprawia a nie zalepia gęstą papką.

Co do Motula to poszukajcie w necie porównania jak wygląda oryginał a jak podróbka żeby się nie naciąć.

Ja od siebie dodam Fuchsa i Amsoila. Takich używam w aucie.

Jakbyś ktoś był bardziej zainteresowany to proponuję poszukać które oleje są pełnymi syntetykami a które są tylko wykonane w technologi syntetycznej(bo to nie to samo:])

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie do makarona zamiast seleni leje motula bo tańszy i pewnie lepszy. Dokładnie mam zalany Motul x-cess 5w40 zamiast wcześniej lanej Seleni 10W40. Mogę polecić też Valvoline Maxlife używałem w poprzednim aucie.

 

Selenia WR Diesel 5W/40 (synetyk) taki mam olej w mojej Pandzie Multijet, wszystko chodzi cacy, ale cena tego oleju to porażka - 180 zł za 4 litry. Na co bez obaw mogę zmienić, oczywiście tylko syntetyk, żeby nie było lipy?

 

piotreek - czy to zegary Fiata Coupe? ;)

Edited by oldskul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak :)

 

Niestety tylko 1,8 16v, ale i tak daje sporo frajdy z jazdy, a gdy stoi pod oknem często sobie lookam na niego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia WR Diesel 5W/40 (synetyk) taki mam olej w mojej Pandzie Multijet, wszystko chodzi cacy, ale cena tego oleju to porażka - 180 zł za 4 litry. Na co bez obaw mogę zmienić, oczywiście tylko syntetyk, żeby nie było lipy?

 

U mnie instrukcja zalecała w zależności od klimatu albo Selenie Turbo Diesel 10W40 albo Selenie WR Diesel 5W40 zważywszy na to, że u nas zimą lubi przymrozić zmieniłem Selenie Turbo diesel 10W40 (przynajmniej taka była wpisana w komputer) na Motula X-CESS 5W40. Przy zmianie użyłem specyfiku do płukania silnika. Tak wiem wiem niektórzy "znawcy" wróżą po takiej operacji wszelkiego rodzaju katastrofy z lądowanie UFO w naszym garażu włącznie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil 1 S2000 10W/40 w audi mam taki

 

Ja mam teraz taki i zmieniam z powrotem na Valvoline bo mi teraz silnik głośniej chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w mojej 107ce od początku pracuje Motul, bo na prawdę ufam tej marce.

 

W 207 1.6 HDi cały czas oryginalny Total, tak jak zaleca producent (bodaj 5w30)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby dlaczego nie lać Castrola? Do wszystkich moich aut zawsze lałem Castrola, do służbowych też leje Castrola, aktualnie w E46 320d 2004r mam wlany Castrol Edge Sport 0W40 i nie bierze mi ani grama oleju. W innych autach też nigdy nie miałem, ani nie mam problemów.

 

Trochę późno, ale co tam. Castrol to padło, przekonało się o tym wielu, w Polsce i za granicą. Fakt, reklamy mają fajne.

 

Syf w silniku, jak usunąć ?? - odchamianie 1.8T 20V AEB - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum - mały przykład tego co potrafi zrobić. Na tym forum ludzie naprawdę mają pojęcie, a w temacie "Jaki olej do silnika?" specjaliści i znawcy przechodzący szkolenia i badający zużyte oleje w laboratoriach Castrol stawiają na samym końcu.

Edited by KonradGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja troche z innej beczki. Czy nie otworzony jeszcze olej moze ucierpiec na tych mrozach, tracic wlasciwosci? Mialem zmieniac przed zima ale jakos tak wyszlo ze woze Valvo dalej w bagazniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę późno, ale co tam. Castrol to padło, przekonało się o tym wielu, w Polsce i za granicą. Fakt, reklamy mają fajne.

 

Syf w silniku, jak usunąć ?? - odchamianie 1.8T 20V AEB - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum - mały przykład tego co potrafi zrobić. Na tym forum ludzie naprawdę mają pojęcie, a w temacie "Jaki olej do silnika?" specjaliści i znawcy przechodzący szkolenia i badający zużyte oleje w laboratoriach Castrol stawiają na samym końcu.

 

a Ty w ogóle czytałeś ten wątek który zalinkowałeś ? jak nie to przeczytaj w całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, a jaką macie opinie o olejach Shell?? Potrzebuje 5W40 do Citroena Xsara 1.8 benzyna 90km 8V 180 tyś jeszcze nie bierze oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja brava 1.2 16V jezdzi zalana helixem ultra 5w40, na liczniku ma 174kkm i tez nie beirze oleju. na dobra sprawe nic wiecej nie powiem, bo caly czas tym jest zalewana. choc jak jest cos lepszego w podobnej cenie to czemu nie zmienic?

Edited by Niemiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.