Kaeres Opublikowano 19 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2012 Ja żeby się lepiej poczuć wydałem nieco więcej niż na najtańszy olej i kupuję już tylko Valvoline MaxLife Diesel Różnica jest co prawda z 30zł na 6 litrach jakie muszę zalać ale albo już mi palma odbija albo wydaje mi się albo rzeczywiście tak jest że ostatnio gdy zdradziłem ten olej i zalałem Mobila to mi silnik głośniej pracuje. Wracam do Valvoline. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Od początku swojej kariery moto leję Valvoline i jestem happy. Dlatego też dyskusja imho śmieszna, bo gdybać można. Zaufałem po prostu pewnym opiniom kiedyś, źle na tym myślę nie wyszedłem. Pałuję czasem ostro auta, mimo że nie są to rajdowe silniki. Jakoś wszystko żyje i parametrów nie traci. 4 auto w kolejności i poza zawieszeniem robię tylko kable/świece/filtry/oleje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master4life Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Firma mojego ojca ma podpisana umowe z castrolem i zawsze tego leju używaliśmy, niestty moja astra g 1.6 16v 101km 80tys przeb. wpieprza 0.5l/1k km castrola 5W40 syn. Jest jakiś sens próbować z innym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nosweratu Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 Firma mojego ojca ma podpisana umowe z castrolem i zawsze tego leju używaliśmy, niestty moja astra g 1.6 16v 101km 80tys przeb. wpieprza 0.5l/1k km castrola 5W40 syn. Jest jakiś sens próbować z innym? który rocznik tego auta? nie ma wycieków? może warto przejsc na półsyntetyk? te 80k to tak na blacie czy rzeczywiście (w sęsie czy pierwszy właściciel)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master4life Opublikowano 22 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2012 (edytowane) 16XEL, te silniki tak olej spalają. Chodziło mi to czy castrol nadaje się do nich czy może jakiś inny będzie lepszy dla silnika. Edytowane 22 Marca 2012 przez master4life Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 23 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2012 Poszedłbym po kosztach. Zalej pół syntetyk GM, przynajmniej dolewki taniej wyjdą ;) Miałem ten sam silnik i problem ale przy 200tys km ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 23 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2012 Widzę, że Strople tak mają niezależnie czy to benzyniak czy diesel. 2.0 DTi chlał olej, że od wymiany do wymiany trzeba było mieć drugie tyle na dolewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeniu Opublikowano 31 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Maja 2012 Widzę, że Strople tak mają niezależnie czy to benzyniak czy diesel. 2.0 DTi chlał olej, że od wymiany do wymiany trzeba było mieć drugie tyle na dolewki. o 2.0 krazy opinia że wymienia się tylko filtr bo olej cały czas świeży :D ten silnik nie tylko pod tym względem jest mało udany :) do corsy C 1.3CDTI odkąd kupiłem leje mobila 5W40 i nic się nie dzieje (auto miało 2 lata temu 84tyś, oddałem Siostrze w tamtym miesiącu z przebiegiem 142tyś) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziobak Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2012 Mam pierwszego w życiu diesla (Astra 1.7 cdti) i... problem z wyborem oleju. Do tej pory do benzynowej Fabii 1.2 lałem przez 185kkm przebiegu olej Lotos, który sprawdzał się bardzo dobrze. Nigdy nic nie dolewałem między wymianami. Teraz jednak wolałbym wybrać coś droższego, jako, że auto ma tylko 60kkm przejechane i chciałbym, żeby posłużyło długo. Co wybrać w gęstości 5W30? Lepiej brać coś stricte do diesla, czy jakiś uniwersalny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2012 (edytowane) Są do diesli oleje. Valvoline Maxlife Diesel Edytowane 13 Lipca 2012 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2012 Ja do makarona JTD nie dalej jak miesiąc temu zalałem Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 + standardowo przed wymianą płukanka też Liqui Moly :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba_999 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2012 (edytowane) Pozwolę sobie skopiować link z innego forum: http://sas-origin.on...p/pc/index.html Niezła porównywarka parametrów olejów. Zobaczcie sobie m.in. jak wypadają normy API Do mojej Bravy 1.2 16V lałem Mobila 10w40, ale po ostatniej wymianie po każdym odpaleniu silnika stukały szklanki. Wtedy zdecydowałem się na Valvoline MaxLife 10W40 i powiem, że szklanki zachowują się bardziej "kulturnie" Edytowane 7 Sierpnia 2012 przez seba_999 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja od lat leję oliwę Valvoline,Liqui.Ostatnio nawet wypróbowałem Xado,całkiem niezła,ale Valvo lepsze.Za to nie naleję nigdy więcej syfu od Castrola,nawet do kosiarki Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez Gr3gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam83 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Lałem Motul, ale bardzo szybko i sporo tego oleju łykał silnik. Zmieniłem na Millers i jest idealnie, silnik nie bierze oleju zupełnie(przejechałem 4tys. km, wymiana co 10tys.). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IGI Opublikowano 5 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2012 Ja do nieśmiertelnego 1.9 tdi 90ps@130ps leję motul x-cess 8100 5w40, auto od wymiany do wymiany (wymieniam co 12k) wypija jakieś 300-400 ml. Auto z 96 roku więc przebieg nieznany ;). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quintrix Opublikowano 31 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2012 Jakiej firmy syntetyk polecacie do 1.6hdi 109KM bez FAP? 5w30, 5w40 czy 0w40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 31 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2012 to co zaleca producent... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 8 Listopada 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2012 Valvoline zaczął się reklamować w TVNTurbo. Obawiam się, że ceny skoczą i tylko z jego dobrodziejstw korzystam bo w moim subiektywnym odczuciu silnik mi ciszej pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojeczny Opublikowano 9 Listopada 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2012 5W40 możesz zalać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trawienny Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2013 Dobrze radzicie wiec poprosze o rade. Jaki olej do VW 1.2 TSI 105KM spelniajacy 504.00 LongLife? Myslalem nad Motulem 5W30 504.00/507.00 ale moze znacie cos lepszego? Samochod uzytkowany niemal jedynie w centrum miasta, odpalany czesto (dom, praca, sklep, zlobek, itp), na krotkie trasy (ok 10km). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2013 Valvoline zaczął się reklamować w TVNTurbo. Obawiam się, że ceny skoczą i tylko z jego dobrodziejstw korzystam bo w moim subiektywnym odczuciu silnik mi ciszej pracuje. Może podskoczyć, byle nie zaczęli tego podrabiać:) Bo każdy olej jest dobry, o ile jest oryginalny i regularnie wymieniany.. Ja sam z Seleni przesiadłem się na Maxlive 10W40 (silnik trochę nalatane ma) i same pozytywne odczucia (już 3cia wymiana) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2013 Ja do mojego TSI od początku leje Millersa. Jak na razie wszysto śmiga (~55k). I tylko pamiętaj, że jakbyś się decydował to kup również płukankę do silnika Millers, bo producent zaleca użycie przy zmianie na ich olej + potem przy każdej zmianie. Kosztuje niecałe 20 złotych, a kolo u którego kupuje mówi że jest konkret. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietia(lania) Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Ja powiem tak : - Almera 96` 1,4 16V - jedzi na GM 10w40, przebieg 260 kkm ( na blacie ile w realu tego nie wie nikt ) nie bierze grama oleju :d - Fiesta 91` 1,8D - jezdzi na GM 10w40, przebieg obecnie 78kkm ( ile w realu nie iwem ponieważ fordy mają tylko licznik do 99 kkm ) - nie bieże grama oleju - Audi A4 2,4 V6 - obecnie na motulu 5w40 --> ojj lubi ten olej lubi ale ja tez nie oszczędzam go za bardzo ;-), wcześniej jezdzil na midlandzie i wg poprzedniego wlasciciela dolewal co 10kkm litr, przy mojej jezdzie pali 1l na 2kkm :] - lanos 1,6 16V przebieg 180 kkm przy moim katowaniu go potrafil 1l na 500 km wciagnac, przy następnej wymianie przejdzie z Castrola 5w40 na Gm 5w40 skoro tak bardzo lubi pijak pic bedzie pił najtańszy ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ja powiem tak : - Almera 96` 1,4 16V - jedzi na GM 10w40, przebieg 260 kkm ( na blacie ile w realu tego nie wie nikt ) nie bierze grama oleju :D GA14 jest nie do zajechania, więc olej jak bierze,to musi mieć z pół bańki na szafie :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 26 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Maja 2014 Czy ktoś z Was używa(ł) GM Dexos2 5W30 ? Coś takiego zaleca producent do Corsa D. Silnik benzyna. Macie jakieś negatywne info o tym oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2014 A ja chyba będę musiał zrezygnować z Shell Helix Ultra Racing 10W60. OD wymiany zaledwie kilka tysięcy km minęło a tymczasem ciśnienie zaczyna spadać i olej się coraz szybciej grzeje. Chyba pora będzie zalać coś innego....lub wrzucić większą chłodnicę oleju ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 Valvoline leję zarówno do coupe jak i u ojca do mondeo i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja się ostatnio przerzucilem na liqui moly top tec 4300. Kiedys dla próby zalalem mobila...taki syf. Nigdy więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 Marki pozytywne po które sięgam lub sięgnąłbym bez oporu: Valvoline, Liqui Moly, Millers, Motul, Idemitsu (praktycznie niedostępny), Amsoil, Royal Purple (legenda) Marki, których nie bałbym się zalać: Petro Canada, Repsol, Texaco, Petronas, Penzoil, Quaker State, Fuchs Marki, których nigdy w życiu nie naleje do żadnego swojego samochodu, a już na pewno w Polsce. Mobil, Castrol Jeżeli chodzi o starsze silniki, to uważam, że w kwestii jakość/cena Valvoline 5W40 nie ma sobie równych i jest syntetykiem, nie hydrokrakiem. W moim silniku (nieśmiertelne M52B25 bmw), który nigdy nie powinien być zalewany półsyntetykiem, poprzedni właściciel zalał półsyntetyka (w dodatku mobila) bo pił olej i mechanik mu tak kazał, bo silnik ma już swoje lata i olej znika. Olej znikał, bo odma była zawalona, a od jazdy na tym badziewiu pozapychały się szklanki i silnik tłukł się jak diesel. Po 10Kkm na Valvoline i wymianie odmy szklanki ucichły, a oleju nie ubywa. Corolla E12 1.6 VVTI 215Kkm przebiegu - 25K km(tak wiem - ale nie moje auto, a moja lepsza połowa nie ma kiedy wymienić) na Millers C3 5W30 - nie ubyło ani milimetra na bagnecie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwal4 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2014 Civic 1.5 jeździ na Valvoline MaxLife 10W40, 16 lat na karku, realnie 275tys km lekko i zużycie oleju na poziomie 0.5-1l oleju między wymianami (co 8-10 tys km); 1l jak naprawdę mocno ją męczę;Po zrobieniu płukanki silnika zużycie nie powiększyło się (oleju);Vectra C 1.9 CDTi + DPF zalany Motul Specific Dexos2 5W30, licznikowe 165tys km (ponoć nie kręcone), po ~8tys km zużycie 0.2-0.3l oleju;Za niedługo zmiana - mimo że wg manuala auto miało zmieniany olej co 30tys km (przy wersjach bez DPF serwisówka dopuszcza zmianę oleju co 50tys km :| ), to u mnie VC będzie miała interwał 10k km jak Civic;Wpadnie zapewne to samo + płukanka silnika; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...