Jump to content
Sign in to follow this  
St.Anger

Jaką markę oleju wybrać?

Recommended Posts

Ja żeby się lepiej poczuć wydałem nieco więcej niż na najtańszy olej i kupuję już tylko Valvoline MaxLife Diesel

Różnica jest co prawda z 30zł na 6 litrach jakie muszę zalać ale albo już mi palma odbija albo wydaje mi się albo rzeczywiście tak jest że ostatnio gdy zdradziłem ten olej i zalałem Mobila to mi silnik głośniej pracuje.

Wracam do Valvoline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od początku swojej kariery moto leję Valvoline i jestem happy. Dlatego też dyskusja imho śmieszna, bo gdybać można. Zaufałem po prostu pewnym opiniom kiedyś, źle na tym myślę nie wyszedłem. Pałuję czasem ostro auta, mimo że nie są to rajdowe silniki. Jakoś wszystko żyje i parametrów nie traci. 4 auto w kolejności i poza zawieszeniem robię tylko kable/świece/filtry/oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firma mojego ojca ma podpisana umowe z castrolem i zawsze tego leju używaliśmy, niestty moja astra g 1.6 16v 101km 80tys przeb. wpieprza 0.5l/1k km castrola 5W40 syn. Jest jakiś sens próbować z innym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firma mojego ojca ma podpisana umowe z castrolem i zawsze tego leju używaliśmy, niestty moja astra g 1.6 16v 101km 80tys przeb. wpieprza 0.5l/1k km castrola 5W40 syn. Jest jakiś sens próbować z innym?

 

który rocznik tego auta? nie ma wycieków? może warto przejsc na półsyntetyk? te 80k to tak na blacie czy rzeczywiście (w sęsie czy pierwszy właściciel)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

16XEL, te silniki tak olej spalają. Chodziło mi to czy castrol nadaje się do nich czy może jakiś inny będzie lepszy dla silnika.

Edited by master4life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszedłbym po kosztach. Zalej pół syntetyk GM, przynajmniej dolewki taniej wyjdą ;) Miałem ten sam silnik i problem ale przy 200tys km ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że Strople tak mają niezależnie czy to benzyniak czy diesel.

2.0 DTi chlał olej, że od wymiany do wymiany trzeba było mieć drugie tyle na dolewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że Strople tak mają niezależnie czy to benzyniak czy diesel.

2.0 DTi chlał olej, że od wymiany do wymiany trzeba było mieć drugie tyle na dolewki.

 

o 2.0 krazy opinia że wymienia się tylko filtr bo olej cały czas świeży :D ten silnik nie tylko pod tym względem jest mało udany :)

 

 

do corsy C 1.3CDTI odkąd kupiłem leje mobila 5W40 i nic się nie dzieje (auto miało 2 lata temu 84tyś, oddałem Siostrze w tamtym miesiącu z przebiegiem 142tyś)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pierwszego w życiu diesla (Astra 1.7 cdti) i... problem z wyborem oleju.

Do tej pory do benzynowej Fabii 1.2 lałem przez 185kkm przebiegu olej Lotos, który sprawdzał się bardzo dobrze. Nigdy nic nie dolewałem między wymianami.

Teraz jednak wolałbym wybrać coś droższego, jako, że auto ma tylko 60kkm przejechane i chciałbym, żeby posłużyło długo.

Co wybrać w gęstości 5W30? Lepiej brać coś stricte do diesla, czy jakiś uniwersalny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są do diesli oleje.

Valvoline

Maxlife Diesel

Edited by Kaeres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do makarona JTD nie dalej jak miesiąc temu zalałem Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 + standardowo przed wymianą płukanka też Liqui Moly :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie skopiować link z innego forum:

http://sas-origin.on...p/pc/index.html

 

Niezła porównywarka parametrów olejów. Zobaczcie sobie m.in. jak wypadają normy API Dołączona grafika

 

Do mojej Bravy 1.2 16V lałem Mobila 10w40, ale po ostatniej wymianie po każdym odpaleniu silnika stukały szklanki. Wtedy zdecydowałem się na Valvoline MaxLife 10W40 i powiem, że szklanki zachowują się bardziej "kulturnie" Dołączona grafika

Edited by seba_999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od lat leję oliwę Valvoline,Liqui.Ostatnio nawet wypróbowałem Xado,całkiem niezła,ale Valvo lepsze.Za to nie naleję nigdy więcej syfu od Castrola,nawet do kosiarkiDołączona grafika

Edited by Gr3gory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lałem Motul, ale bardzo szybko i sporo tego oleju łykał silnik. Zmieniłem na Millers i jest idealnie, silnik nie bierze oleju zupełnie(przejechałem 4tys. km, wymiana co 10tys.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do nieśmiertelnego 1.9 tdi 90ps@130ps leję motul x-cess 8100 5w40, auto od wymiany do wymiany (wymieniam co 12k) wypija jakieś 300-400 ml. Auto z 96 roku więc przebieg nieznany ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline zaczął się reklamować w TVNTurbo.

Obawiam się, że ceny skoczą i tylko z jego dobrodziejstw korzystam bo w moim subiektywnym odczuciu silnik mi ciszej pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze radzicie wiec poprosze o rade. Jaki olej do VW 1.2 TSI 105KM spelniajacy 504.00 LongLife? Myslalem nad Motulem 5W30 504.00/507.00 ale moze znacie cos lepszego? Samochod uzytkowany niemal jedynie w centrum miasta, odpalany czesto (dom, praca, sklep, zlobek, itp), na krotkie trasy (ok 10km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvoline zaczął się reklamować w TVNTurbo.

Obawiam się, że ceny skoczą i tylko z jego dobrodziejstw korzystam bo w moim subiektywnym odczuciu silnik mi ciszej pracuje.

 

Może podskoczyć, byle nie zaczęli tego podrabiać:)

Bo każdy olej jest dobry, o ile jest oryginalny i regularnie wymieniany..

 

Ja sam z Seleni przesiadłem się na Maxlive 10W40 (silnik trochę nalatane ma) i same pozytywne odczucia (już 3cia wymiana)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do mojego TSI od początku leje Millersa. Jak na razie wszysto śmiga (~55k). I tylko pamiętaj, że jakbyś się decydował to kup również płukankę do silnika Millers, bo producent zaleca użycie przy zmianie na ich olej + potem przy każdej zmianie. Kosztuje niecałe 20 złotych, a kolo u którego kupuje mówi że jest konkret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak :

- Almera 96` 1,4 16V - jedzi na GM 10w40, przebieg 260 kkm ( na blacie ile w realu tego nie wie nikt ) nie bierze grama oleju :d

- Fiesta 91` 1,8D - jezdzi na GM 10w40, przebieg obecnie 78kkm ( ile w realu nie iwem ponieważ fordy mają tylko licznik do 99 kkm ) - nie bieże grama oleju

- Audi A4 2,4 V6 - obecnie na motulu 5w40 --> ojj lubi ten olej lubi ale ja tez nie oszczędzam go za bardzo ;-), wcześniej jezdzil na midlandzie i wg poprzedniego wlasciciela dolewal co 10kkm litr, przy mojej jezdzie pali 1l na 2kkm :]

- lanos 1,6 16V przebieg 180 kkm przy moim katowaniu go potrafil 1l na 500 km wciagnac, przy następnej wymianie przejdzie z Castrola 5w40 na Gm 5w40 skoro tak bardzo lubi pijak pic bedzie pił najtańszy ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak :

- Almera 96` 1,4 16V - jedzi na GM 10w40, przebieg 260 kkm ( na blacie ile w realu tego nie wie nikt ) nie bierze grama oleju :D

 

GA14 jest nie do zajechania, więc olej jak bierze,to musi mieć z pół bańki na szafie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z Was używa(ł) GM Dexos2 5W30 ? Coś takiego zaleca producent do Corsa D. Silnik benzyna. Macie jakieś negatywne info o tym oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja chyba będę musiał zrezygnować z Shell Helix Ultra Racing 10W60. OD wymiany zaledwie kilka tysięcy km minęło a tymczasem ciśnienie zaczyna spadać i olej się coraz szybciej grzeje. Chyba pora będzie zalać coś innego....lub wrzucić większą chłodnicę oleju ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marki pozytywne po które sięgam lub sięgnąłbym bez oporu:

Valvoline, Liqui Moly, Millers, Motul, Idemitsu (praktycznie niedostępny), Amsoil, Royal Purple (legenda)

 

Marki, których nie bałbym się zalać:

Petro Canada, Repsol, Texaco, Petronas, Penzoil, Quaker State, Fuchs

 

Marki, których nigdy w życiu nie naleje do żadnego swojego samochodu, a już na pewno w Polsce.

Mobil, Castrol

 

Jeżeli chodzi o starsze silniki, to uważam, że w kwestii jakość/cena Valvoline 5W40 nie ma sobie równych i jest syntetykiem, nie hydrokrakiem. W moim silniku (nieśmiertelne M52B25 bmw), który nigdy nie powinien być zalewany półsyntetykiem, poprzedni właściciel zalał półsyntetyka (w dodatku mobila) bo pił olej i mechanik mu tak kazał, bo silnik ma już swoje lata i olej znika. Olej znikał, bo odma była zawalona, a od jazdy na tym badziewiu pozapychały się szklanki i silnik tłukł się jak diesel. Po 10Kkm na Valvoline i wymianie odmy szklanki ucichły, a oleju nie ubywa.

 

Corolla E12 1.6 VVTI 215Kkm przebiegu - 25K km(tak wiem - ale nie moje auto, a moja lepsza połowa nie ma kiedy wymienić) na Millers C3 5W30 - nie ubyło ani milimetra na bagnecie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Civic 1.5 jeździ na Valvoline MaxLife 10W40, 16 lat na karku, realnie 275tys km lekko i zużycie oleju na poziomie 0.5-1l oleju między wymianami (co 8-10 tys km); 1l jak naprawdę mocno ją męczę;
Po zrobieniu płukanki silnika zużycie nie powiększyło się (oleju);

Vectra C 1.9 CDTi + DPF zalany Motul Specific Dexos2 5W30, licznikowe 165tys km (ponoć nie kręcone), po ~8tys km zużycie 0.2-0.3l oleju;
Za niedługo zmiana - mimo że wg manuala auto miało zmieniany olej co 30tys km (przy wersjach bez DPF serwisówka dopuszcza zmianę oleju co 50tys km :| ), to u mnie VC będzie miała interwał 10k km jak Civic;

Wpadnie zapewne to samo + płukanka silnika;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.