Jump to content
Sign in to follow this  
St.Anger

Jaką markę oleju wybrać?

Recommended Posts

W takim przypadku posiadanie samochodu jest w ogóle nieopłacalne, to już lepiej jeździć taxi, a na podróż wynająć samochód. :twisted2:

 

 

Mój obecny samochód, czyli xsara 2.0 hdi z przebiegiem 207tys km, który niedługo będzie obchodzić swoje 11 urodziny

Lokalni eksperci muszą cię chyba oświecić, przy jakich przebiegach deaselek jest opłacalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokalni eksperci muszą cię chyba oświecić, przy jakich przebiegach deaselek jest opłacalny.

 

Zależy od dieselka. Jego jeszcze nie jest naszpikowany wynalazkami nie nadającymi się na miasto i względnie bezawaryjna konstrukcja, to raz.

Dwa, założenie posiadania dieselka, bo 2.0 turbo diesel vs 2.0 benzyna to wiadomo, co lepsze z punktu ekonomii i dla mnie uturbionym dieselkiem przyjemniej się jeździ. 

Trzy, jak długo zamierza dieselkiem jeździć... on 11 lat, jak rozumiem dalej śmiga, a te 200 tys. to na tym silniku wrażenia nie robią. Co naprawiał nie wiem. Podejrzewam, że tylko eksploatacja.

Cztery, najważniejsze - jakie trasy robi, bo do miasta (tu też bardzo wiele zależy od ruchu i jego organizacji, no i odcinków jakie w nim robi) wskazana jest mała benzynka (może być z LPG) najlepiej , ale nieproblemowy mały dieselek sprawdzi się również (bez usprawnień typu EGR-y, FAP-y i inne doskonałości, o co dziś już trudno).

W takim przypadku posiadanie samochodu jest w ogóle nieopłacalne, to już lepiej jeździć taxi, a na podróż wynająć samochód. :twisted2:

 

... chyba, że zrobi jak mój kolega kupując Astrę F za 1200zł, do tego LPG 1800zł i koszty z kupnem i utrzymaniem małe, a 6 rok już kula się nią.

Wiesz, mimo wszystko jakaś to niezależność jest od komunikacji, taxi itd za rozsądne pieniądze, hahaha a i w przypadku naglących spraw wymagających samochodu masz go od strzała. Acz i tu czasem można liczyć na sąsiada, rodzinę. (Optymistyczna wersja)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klaus, nie strofuj go tak. Przez święta nam się trochę trolli wykruszyło, a ktoś musi tutaj pisać, by było co czytać do porannej kawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleci ktoś  jakiś dobry, sprawdzony sklep online z olejami bądź najlepiej jakiś stacjonarny w krakowie? Ewentualnie ktoś może polecić jakąś alternatywe dla Total Ineo ECS 5w30? z normą jak dobrze pamiętam ACEA C3 dla silników z FAP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojego leję Castrol Magnatec 5W40 z normą C3 (taki sam używał poprzedni właściciela auta) i nie mam żadnych problemów. Zmiana co 15tyś i auto lata bez problemów, inna sprawa, że następnym razem chyba spróbuję Liqui Moly bo ponoć jest bardzo dobry i w przeciwieństwie do choćby Castrola właśnie nie zostawia osadu/nagaru ;) (o ile ten Castrol faktycznie zostawia jakiś osad ;))

 

EDIT: samochód to Mitsu Carisma 02' 1.9 DID i ma niemal 300tyś przebiegu ;)

Edited by FredPL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojego leję Castrol Magnatec 5W40 z normą C3 (taki sam używał poprzedni właściciela auta) i nie mam żadnych problemów. 

a ja go nie polecę - bo parę lat temu zamarzła mi przez niego odma w silniku i potem mi go nieżle obrzygało jak wypluł przez bagnet, po zmianie na castrola 0w40 jakiś Edge czy jakoś tak nie wystąpił juz ten problem [a eksplatowany samochód tak samo, i zdarzały się dużo większe mrozy]

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze i się czyści tylko jak uzywa sie tego magnetycznego szajsu, bo na lepszym to jest zadowolona ;) i jakoś nie chciała się zapchać [konkretnie to podobno wilgoć się tam ma zbierać i zwężać światło rurki] - zmiana oleju  i po problemie ;) a zimy jeszcze tęższe się trafiały

peżo 1,8 16V 116KM bez gazu tak dla jasności

 

ps

jak miałem R25 2,0 B+lpg [jeszcze na gaźniku - całe 100kucy] to lubił się jakiś wąz od odmy zapychć takim białawym szajsem ale to z gazu podobno wyłaziło - wystarczyło przedmuchać ;) - swoją drogą bardzo zajefajna maszyna ;) i aby nie odbiegać od tematu to chodziła na półsyntetycznym Lotosie 10w40

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps

jak miałem R25 2,0 B+lpg [jeszcze na gaźniku - całe 100kucy] to lubił się jakiś wąz od odmy zapychć takim białawym szajsem ale to z gazu podobno wyłaziło - wystarczyło przedmuchać ;)

To nie wina gazu była, tylko partactwa gazownika druciarza, który sklecił instalkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wina gazu była, tylko partactwa gazownika druciarza, który sklecił instalkę.

tego to nie wiem bo maszyna zawsze sprawna była i ładnie chodziła [przez czały czas co ją miałem nie zawiodła], tylko własnie nieraz się to zapychało z tego co kojarzę to było jakoś przy niskich temperaturach

co do gazownika to niby miał dobre opinie i znajomi chwalili [nie mieli też zadnych problemów]

ale miałem taką przygodę że w nocy ktoś mi wyciął parownik od gazu [po h..j to komu?] - wlażł od spodu  przeciął przewody gazu i chłodziwa - zastanawiające że to gdzie ten parownik jest to mogło parę osób tylko wiedzieć w tym przede wszystkim gazownik ;) ale r25 to mocna maszyna człowiek nieświadomy niczego rano spieszył się do roboty na gazie nie odpala bo to w lato było to przełaczył na benzynę i w drogę ;) dopiero po paru km wskażnik temp wody się podniósł i potem trochę pary szło, po otwarciu maski szok! ale co zrobić dolałem wody i pojechałem dalej  ;)

po wymianie węży i założeniu parownika maszyna smigała dalej

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Piotr Dziektarz napisał:

Witam , Ja bym jeszcze serdecznie polecił doskonały olej Polskiej marki Specol, olej produkowany w Polce przez Polską firmę i polecam np. świetny olej syntettczny Gold 5W40: http://zmienolej.pl/pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=Specol+gold+5w40&submit_search=

Tak kiepsko sprzedaż idzie, ze trzeba spamować? :) Ale jak juz Pan poleca Specola to mam pytanie czym podyktowana jest ostatnia zmiana kart specola i nagly wzrost NOACK ich niektorych olejów? 

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam olej marki Revline 10W40*. W IC po zniżkach wychodzi jakieś 7PLN za litr.

Spoiler

*Do pierwszego odpalenia po remoncie silnika i otwarcia termostatu. Potem do kosza utylizacji

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalałem swój silnik Shellem Helix Ultra 5W40 - jeździłem na nim ostatnie 2 lata - w porównaniu z poprzednim olejem miałem zdecydowanie mniej dolewek, mechanik też chwalił czystość filtra.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.03.2018 o 22:31, KAX_ napisał:

Tak kiepsko sprzedaż idzie, ze trzeba spamować? :) Ale jak juz Pan poleca Specola to mam pytanie czym podyktowana jest ostatnia zmiana kart specola i nagly wzrost NOACK ich niektorych olejów? 

Tutaj nawet nieźle wypadł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.12.2018 o 20:39, tom256 napisał:

Tutaj nawet nieźle wypadł.

A co ten test ma do jakosci oleju? W ogóle nie odzwierciedla warunków panujących w silniku. Najlepiej w tych smiesznych testach wypadl olej przekladniowy to może by przekladniowke do silnika zalać? Testowanie olejów w taki sposób to jak by opony samochodowe testować montując na tacze.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, garvus napisał:

Jak już przy motoryzacji jesteśmy to może ktoś doświadczony zerknie tutaj https://dufal.pl/ i wytlumaczy mi jakimi metodami i jak to sie w ogole odbywa, ze mozna usunac wgniecenia z karoserii, nawet te najwieksze bez koniecznosci lakierowana? Przeciez zawsze sie go zdrapie i nie bedzie to estetycznie wygladac czy ja o czyms nie wiem i serio sa tak dobre metody?

Dobrze że dałeś linka bo ten spam nie miał by sensu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.