Cyan Opublikowano 26 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 26 Listopada 2011 Witam. Mam problem dotyczący pisania shaderów w OpenGL. Mam sobie najzwyklejszy shader: #version 330in vec4 vVertex;in vec4 vColor;uniform mat4x4 MVPMatrix;out vec4 vVaryingColor;void main() { vVaryingColor = vColor; gl_Position = MVPMatrix * vVertex;}, który był bezpośrednio przepisywany z tego, co prowadzący ma na swojej stronie, a który jednak nie działa. Program kompiluje się, ale pojawiają się jakieś głupoty zamiast figury, a konsola wywala błąd: "Version number not supported by OGL driver", a na koniec: "uniform MVPMatrix could not be found". Program działa na komputerach na uczelni, więc to raczej nie jego wina. OpenGL sam z siebie (bez shaderów) działa tutaj znakomicie. Wpisanie innej wersji nie pomaga, dopiero przy version 120 pierwszy komunikat znika, ale pojawia się "'in' : syntax error parse error" i macierz nadal nie może być znaleziona. Co może być tego przyczyną? Ktoś na pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...