Skocz do zawartości
Cyan

[OpenGL] Niewspierana wersja OGL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem dotyczący pisania shaderów w OpenGL. Mam sobie najzwyklejszy shader:

#version 330in vec4 vVertex;in vec4 vColor;uniform mat4x4 MVPMatrix;out vec4 vVaryingColor;void main() {    vVaryingColor = vColor;    gl_Position = MVPMatrix * vVertex;}
, który był bezpośrednio przepisywany z tego, co prowadzący ma na swojej stronie, a który jednak nie działa. Program kompiluje się, ale pojawiają się jakieś głupoty zamiast figury, a konsola wywala błąd: "Version number not supported by OGL driver", a na koniec: "uniform MVPMatrix could not be found". Program działa na komputerach na uczelni, więc to raczej nie jego wina. OpenGL sam z siebie (bez shaderów) działa tutaj znakomicie. Wpisanie innej wersji nie pomaga, dopiero przy version 120 pierwszy komunikat znika, ale pojawia się "'in' : syntax error parse error" i macierz nadal nie może być znaleziona. Co może być tego przyczyną? Ktoś na pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...