Skocz do zawartości
poca

Jednoślady - porady, opinie

Rekomendowane odpowiedzi

W GTkach Avalanche nie ma 17 - męska S to około 16", męska M to około 18" (jak masz typową budowę to na prosty teren może jeszcze byś się zmieścił. Gorzej z wagą, jeżeli to zwykły (niekastrowany) DART2 na przodzie, to przy Twojej wadze nie będzie wcale pracował (zaczyna przy 70-75kg). Dobry byłby np. SR XCR z blokadą - te sa miekkie, w przeciwieństwie do starego XCR-a (tego prostego 120mm bez udziwnień).

 

W Yukonie masz słabszy amortyzator SR XCM, jeżeli to standard, a nie ten z miękką sprężyną (jakie montuja w damskich rowerach np) to prktycznie przy 60 kg nie masz amortyzatora.

 

W Quartz-u masz RS Gila - nie wiem jak toto się zachowuje, jedyne co moge powiedzieć jak ognia unikaj RS Capa (szybko łapaie luzy nawet od jeżdzenia na asflacie, choć może przy Twojej wadze by to tak szybko nie było ...)

 

Zobacz też do oferty Merida - mają spoko ramki i teraz tez dobre ceny, dobry serwis gwarancyjny, ... Za kwotę która dysponujesz to nawet TFS 100-V (ciut lepsza rama niż w serii SUB) można wyhaczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Giant to takiKlik,amortyzator chyba standart,ale taki sam jest jak się nie mylę w Unibike fusion którego oglądałem i przymierzałem się do niego i amor nie był twardy choć nie miałem okazji nim się przejechać po jakiś pagórkach

 

I padło na Cube Analog,niewiele jak na razie jeżdziłem (pogoda)ale w porównaniu do mojego starego rzęcha różnica duża,na plus naturalnie,szkoda że do wiosny tak daleko :sad:

Edytowane przez B@nita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

analog na reconie i juicy 5?

Nie,na xcm,waże 60 kg więc ten amorek będzie dla mnie wystarczający,po górach też nie jeżdze bo mieszkam nad morzem więc może wytrzyma rok lub dwa a potem zmieni się na lepszy,a na rower za prawie trzy i pół koła to w życiu nie dam,wystarczy mi ten :wink:

Rozważałem jeszcze model Attention z tarczami ale wystarczą mi v-breki bo jak pada to wole jechać samochodem

Edytowane przez B@nita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twój XCM jest dobry przy Twojej wadze :unsure: jaką masz wersję, z jakimiś manetkami czy coś :?: Generalnie zwykłe XCMy (te z 2 sprężynami) są twarde jak diabli. Jak jest chłodniej to się nie usztywnia amorek :?: Może masz wyjęty elastomer (taki kawałek "plastiku") z wnętrza i dlatego amorek miękki :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amor pracuje raczej normalnie a z tego co czytałem na forum rowerowym jest to bodaj najbardziej miękki z amortyzatorów jak się nie mylę,posiada regulacje twardości którą ustawiłem na jak najbardziej miękką,regulacja ta jest na lewej goleni a na prawej jest blokada skoku czyli raczej jest to zwykła wersja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząć zwykła maiłem na mysli 0 blokad, 0 lockoutów itp jak ten staruszek http://allegro.pl/item479722268_sr_suntour..._lub_ahead.html

W nowych się nie łapię już, bo tyle udziwnien w każdym modelu (w XCM, w XCR,...) że ciężko to ogarnąć nie mając z tym na codzień (praca w serwisie itp) styczności.

Ja w starym rowerze miałem takiego jak z linka i pod moimi 80-85kg pracował słabo :P najczęściej wcale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wrzucam zdjęcia mojej maszyny po małych upgrade'ach, bo widzę jedno z tematu wcięło, a jedno jest przedpotopowe ;)

 

Dołączona grafika

By wiktorsam

 

Rama kross 19 cali

amortyzator bomber mx pro lockout 2007

obręcze alexrims ace19

szprychy cn spoke

piasty novatec maszyny (tył na czterech)

przerzutka przód deore LX

przerzutka tył sram 7.0

kaseta sram pg850

grip shift sram 3.0

łańcuch 2x Wippermann ConneX 8SX

kiera zoom 6061 t6 (160 gram)

mostek truvativ XR

rogi PRO kute (62 gramy)

klamki deore

stery cane creek vp-45AC

korba alivio hollowtech

sztyca zoom

hamulce tarczowe deore br-m535 160mm

opony kenda karma kevlar

Oświetlenie - latarka ultrafire c2 na cree X-RE r2 przód, i jakaś lampka za 10 zł tył ;)

 

Waga - aktualnie około 12,4 - nie założyłem jeszcze dętek ultralight, ale szczerze zastanawiam się czy zakładać.

 

Cena ? - straciłem już rachubę. Wersja podstawowa wyszła pondad 1700. Potem zakupiłem tarcze za 550 więc już jest 2250, rogi kiera opony - myślę że w 2500 zł się zamknąłem.

 

Wrażenia - na rowerze zrobiłem jakieś 3500 km. Na razie jestem w 100 % zadowolony, maszyna jest bezawaryjna, amor idealny pod moją wagę, obawiałem się słabego bębenka w piaście novatec, ale się na szczęście nie potwierdziło. Po wymianie mostka na dłuższy poprawiła się stabilność maszyny.

Koła - pod moimi ponad 90 kilo nie musiałem nawet dociągać szprych. Kupiłem je na allegro, szczerze polecam, zaplecione idealnie, zero bicia, i nie pokrzywiły się ani o milimetr, mimo brutalnego traktowania.

Napęd - przerzutki bez zarzutu, jedynie łańcuch - aktualnie już czwarty ;). Poprzednie nie były złe, choć kmc nie pracował poprawnie z kasetą sram, a łańcuch sram nie lubi za bardzo zimowych warunków.

 

 

EDIT

 

No i w rowerze ciągle zmiany - chyba mam za dużo kasy ;).

 

Wymieniłem przednią przerzutkę na sram x.9, idzie do mnie nowa sztyca merida x-mission o wadze 245 gram, jutro najprawdopodobniej kupię korbę Truvativ Firex 32 Team na sztywną oś i kasetę XT. Wszystko razem da mi wagę poniżej 12 kilo, liczę też że uda mi się dorwać na allegro siodełko gipiemme pluma evolution (około 180 gram).

 

Jak tylko będę miał nowe części zrobię update foto :).

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pokaze tu mojego maratonczyka, ktory gor sie nie boi...:)

 

Bar Ends: (Rogi) - Smica Tuned - 60

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Carbon - 26

Bottom Brackets (suport) - Shimano XT - 91

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 5 2008 60 cm hose - 298

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 5 2008 124 cm hose - 320

Cables: (Pancerze i linki) - Nokon - 70

Cassette: (Kaseta) - XT CS-M771 11-34 - 298

Chain: (łanńuch) - conneX 9sX - 285

Crankset: (Korby) - XT FC-M770 + Token bolts - 767

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Deore XT FD-M771 - 162

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram x0 SGS - 212

Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba WC + Poplock - 1598

Frame: (Rama) - Corratec Superbow Fun 490mm - 2086

Grips: (Chwyty) - Accent Lite 60mm - 8

Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 31,8 - 212

Headset: (Stery) - VP A41AC - 98

Pedals: (Pedały) - Deore XT PD-M540 - 351

Rotors (Tarcze) - Avid G2CS 160mm x2 + Bolts - 234

Seat: (Siodło) - Velo Carbon - 209

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-495 350mm 30,8mm - 336

Seatpost clamp: - (Zacisk sztycy) Accent Light - 23

Shifters: (Manetki) - Sram x0 - 172

Skewers: (Zaciski koł) - A2Z Cr-Mo Blue - 109

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Carbon 15mm % Alu 5mm - 10

Stem: (Mostek) - Smica Lite Pro 110mm/31,8mm - 110

Tire (Front): (Opona przednia) - Hutchinson Python Tubuless Light - 666

Tire (Rear): (Opona tylna) - Hutchinson Python Tubuless Light - 686

Top Cap: (Top cap) - Rock Shox Expander - 36

Tubes: (Dętki) - Zaworki DIY & 2x70ml Stan - 140

Wheel Front: (Koło przednie) - Fulcrum Red Metal 5 - 861

Wheel Rear: (Koło tylne) - Fulcrum Red Metal 5 - 1028

Misc : (Inne) - smar, zipy, osłona - 10

Razem: 11572

 

Foto:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

Taki oto sobie lekki klocek:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misiu_konin Niezła maszyna :)

 

Mi się udało upolować siodełko na allegro - gipiemme pluma evolution titanio :) Jestem baardzo zadowolony z wagi - 178 g, w stosunku do poprzedniego siodła zbiłem około 150 g. Siodło na zdjęciach na aukcji wyglądało strasznie :P, ale zdjęcia z lampą więc zaryzykowałem kupiłem, i okazało się że jest w bdb stanie.

 

Sztyca też doszła, ale już nie jestem tak zadowolony - różnica względem zooma to 50 g, więc wychodzi że ta meridka waży 270 g.

W sumie zbiłem na sztycy i siodle 200 g

 

Nie kupiłem kasety XT miałem brać od kumpla z przebiegiem 900 km - jednak po oględzinach wyglądała na jakieś 3900 km - rozklepane zęby jak w moim sramie, więc kupiłem ciężkiego kloca alivio cs-hg50.

 

Na korbę też poluję - zastanawiam się czy nie dołożyć do stylo. Żałuję że nie zabrałem się za to wcześniej, bo poczytałem i wziąłbym shimano stx. Niestety ceny podskoczyły i z 240 zł zrobiło się 350-399 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pokaze tu mojego maratonczyka, ktory gor sie nie boi...:)

...

Taki oto sobie lekki klocek:)

Tylko rama nie bardzo lekka. Piszę to przekornie bo moja lawinka nie lepsza. Sam myślałem w zeszłym roku nad "bowem" ale prowadzenie linek mnie zniechęciło.

A tak BTW zacna maszynka :)

 

...

Nie kupiłem kasety XT miałem brać od kumpla z przebiegiem 900 km - jednak po oględzinach wyglądała na jakieś 3900 km - rozklepane zęby jak w moim sramie, ...

Niestety tak jest przy aluminiowych koronkach, jak się nie dba. W moim zeszłorocznym XT-ku też już widać zużycie najbardziej obciążonych zębatek (6 a zwłaszcza 7) ...

 

A z cenami to fakt trzeba kupować dokąd części są po starym kursie. Ja w tym roku też muszę siodło nabyć (SLR XC Gel Flow). Myślałem o zmianie kół (pod tarcze) ale po nowych cenach to średnio mi się chce przepłacać, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zeszłoroczne na Onyx-ach i SupraN-kach niewiele się zużyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciezka ale jak sztywna i wyglad:)

lekki klocek napisalem bo wsio wagowo lekko tylko kola i kiera tu nie pasuja :)

 

Benek XT nie ma alu zebatek:) tylko pajak z alu. Jesli chcesz kasete z alu zebami to tune, soul kozak, lub mieszanka al/scandium/ti od kcnc:] choc osobiscie bym byl za kasetami pokrytymi ceramika...

Edytowane przez misiu_konin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Benek XT nie ma alu zebatek:) tylko pajak z alu. Jesli chcesz kasete z alu zebami to ...

Fakt mój błąd - niby to chromowana stal, ale jakiś strasznie delikatny ten stop. Skoro to nie alu, to nawet nie chcę wiedzieć jak wyglądają przepracowane alu. Poza tym nie wlaczę o wagę, bo np nie chcę się rozstać z moim "kowadlastym" Bomberkiem XC 600 ETA ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie kupilem sobie miejskie wozidelko...

http://allegro.pl/item599797855_rower_trek...ali_okazja.html

 

jako ze sie kompletnie nie znam a rower kupilem bo wizualnie i cenowo mi podszedl, mozecie mi odpowiedziec: czy przeplacilem? co ewentualnie do wymiany (znajomy mowi, ze mozliwe, ze lancuch) - jutro odbieram go, wiec nie mam innych fotek niz te z aukcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny się nie wypowiem bo nie znam się na takich rowerkach.

Co do wymiany - ja bym wymienił łańcuch i wolnobieg przy okazji, tym bardziej że nie jest to jakiś duży koszt.

Łańcuch jakiś sensowny do takiego rowerka to jakieś 20 zł wolnobieg shimano 7 sp na allegro kosztuje jakieś 20 zł + wysyłka - wiem bo kupowałem do roweru dziewczyny :).

 

Dobrze wymieniać w komplecie z łańcuchem bo jak założysz nowy łańcuch a wolnobieg zostanie stary może się okazać że łańcuch będzie przeskakiwał, no i szybciej się zużyje.

 

Jak sam potrafisz to dobrze też rozkręcić piasty wyczyścić z starego smaru i nałożyć nowy, sprawdzić konusy i w razie potrzeby wymienić, jak trzeba wymienić też kulki. Ja za komplet "naprawczy" do sprzętu mojej kobiety czyli ośka, kulki, konusy zapłaciłem 10 zł. Po takiej konserwacji rowerek się odwdzięczy długim bezawaryjnym przebiegiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie kupilem sobie miejskie wozidelko...

http://allegro.pl/item599797855_rower_trek...ali_okazja.html

 

jako ze sie kompletnie nie znam a rower kupilem bo wizualnie i cenowo mi podszedl, mozecie mi odpowiedziec: czy przeplacilem? co ewentualnie do wymiany (znajomy mowi, ze mozliwe, ze lancuch) - jutro odbieram go, wiec nie mam innych fotek niz te z aukcji

Podejdź z rowerem do sport-profit na kleczkowskiej. Chłopcy powiedzą Ci co trzeba wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Braciszek ma w planie kupić rower górski tyle że ma na to 500zł ;/ idzie coś dostać w miare dobrego w tych pieniądzach ?

 

Rower przeznaczony będzie głównie do jazdy w lekki teren, jakies tam polne drogi i itp. bez zadnych wyczynów :P tak żeby dalo się na delikatne wertepy pojechac :wink:

 

Jeśli to ma znaczenie waga kierwocy 80kg wzrost 178cm :P

 

Będę wdzieczny za wszelkie rady ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś do czynienia z Kellysem Quartz Disk? Bo jutro jadę na odbiór i nie wiem czy nie lepiej wziąć meridę 40D? W sklepie doradzono, że lepiej brać kellysa, bo ma trochę lepszy osprzet.

Szczegolnie interesuje mnie wytrzymałość amortyzatora i awaryjność hydrauliki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem bojowe zadanie - rower dla komunistki "damka" koła 26 cali we Wrocławiu do 1000 zł.

Gdzie się udać i ewentualnie może ktoś by był życzliwy powiedzieć co kupic.

Za wszystkie informacje z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w tej cenie udałbym się do decathlonu. Może rowery nie są tam najwyższej klasy, ale jeśli dają 5 lat gwary na ramę to znaczy że są pewni jakości swoich produktów.

 

 

A ja mam pytanie z trochę innej beczki. Jak najlepiej skalibrować licznik. Wprowadziłem rozmiar koła, ale niestety w instrukcji nigdzie nie było napisane w jakiej odległości od środka koła ma być zamontowany czujnik tak więc myśle, że nie jest to bardzo precyzyjny pomiar. Są jakieś normy co do montażu liczników? Czy po prostu muszę sobie zmierzyć przebytą odległość i go wyregulować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... Jak najlepiej skalibrować licznik. Wprowadziłem rozmiar koła, ale niestety w instrukcji nigdzie nie było napisane w jakiej odległości od środka koła ma być zamontowany czujnik tak więc myśle, że nie jest to bardzo precyzyjny pomiar. Są jakieś normy co do montażu liczników? Czy po prostu muszę sobie zmierzyć przebytą odległość i go wyregulować?

I to przekonuje mnie, że na maturze muszą być przedmioty ścisłe. :wink:

Przeca gdziekolwiek zamontujesz to podczas 1 pełnego obrotu koła czujnik zatoczy pełen okrąg (w tym samym czasie). Niezależnie czy dasz go koło piasty, czy koło obręczy. Jedyne co moze się przydać to informacja, że im dalej od osi piasty dasz ten czujnik, tym dokładniej będzie zliczał.

 

No i co ważne - nie ma sensu wpisywać danych z tabelki odnośnie obowdu koła, tylko pomiar. Przykład (z pamięci) koło z oponą Schwalbe Jimmy 26x2.1 to obwód 2075, koło z oponą KENDA SBE 26x2.1 to obwód 2125.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, maturę z majcy zdałem ;)

A jeśli chodzi o pomiar to racja :oops: bardzo logiczne, ale tak to jest jak się coś robi na szybko i nie myśli o tym :(

Muszę tylko sprawdzić oponę i się okaże czy dobre dane mam wprowadzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :)

 

Mój poprzedni rower po 12 latach uległ "biodegradacji" i tym samym nadszedł czas zakupu nowego :)

 

Budżet mam raczej skromny tj. max 900zl!

 

W oko wpadły mi dwa modele Kross Hexagon V4 z 2008r oraz Kross Hexagon V3 z 2009r (oba na ramie 19", mam 176cm )

http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-v3-2009-p-20.html

http://www.mudserwis.com/kross-hexagon-v4-2008-p-176.html

 

Cena jest ta sama i który bardziej opłaca się kupić?

Zaznaczam że nie jestem zbytnio wymagający a rowerek ma mi służyć jako transport do pracy i czasem mały wypad w las :>

 

Pozdrawiam

 

 

 

EDIT

 

Zdecydowałem i kupiłem V3 :)

Edytowane przez MightyMiggy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie bardziej widzi ten v4 ale nie siedze w temacie firmowych rowerow bo swoj zlozylem sam wiec nie wiem

Do Twoich zastosowan powinien byc ok ;) Ja poprzednim rowerem z marketu za 400zl jezdzilem z duzymi predkosciami po roznego typu lasach (korzenie kamienie dziury itp) i wytrzymal 6 lat :lol2: wiec ten na dojazdy do pracy sie sprawdzi

Edytowane przez domban214

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa HAK PRZERZUTKI

 

- możesz zapytać w mkbike http://www.mkbike.com.pl/

http://www.dobrerowery.com/index.php?osCsi...f8f8d5bb88f061d

 

- możesz zapytać w ciclo z lublina - sprzedją GTki na części na alledrogo - http://allegro.pl/show_user.php?uid=2088250

 

- możesz poszukac najbliższego dystrybutora i tam się udać - odpadną koszty przesyłki http://www.gtbicycles.pl/index.php?p=distribution&area=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawiam rower babci. Chińska tania 7-letnia kupa złomu, na którym jest 2x więcej rdzy niż na jej 30-letnim "wigry". Piasta stawiała lekki opór i kiedy się nie pedałowało wydawała dziwny ocierający odgłos. Postanowiłem ją rozebrać i jest problem, bo bieżnia łożyska przeciwległego do zębatki (a po stronie korby) Jest zrobiona z 4 kawałków, jakby płytek które trzeba nasadzić pomiędzy obudowę piasty (to co widać na zewnątrz) a takie okrągłe g***o po środku, ale za cholerę nie mogę tego zrobić tak żeby było dobrze. Ciągle mi wypadają te elementy, albo układają się źle. W końcu udało mi się to zrobić, ale po skręceniu koło skrzeczy jeszcze bardziej i stawia wręcz gigantyczny opór. Nie mam pojęcia czemu tak jest i jak to naprawić. Ktoś wie coś przydatnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińska tania 7-letnia kupa złomu,

Nie mam pojęcia czemu tak jest i jak to naprawić. Ktoś wie coś przydatnego?

nic z tym nie zrobisz, znając życie żaden markowy zamiennik tam nie podejdzie bo chińczyki mają swoje wymiary, więc pozostaje ci wymienić to co się ta nawalić tam smaru do łożysk i skręcić tak by nie był luzów.

Chińskie sprzęty to zazwyczaj jednorazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak sztyca zaczęła się giąć od samego siedzenia na niej(!) tak jakby była zrobiona z sera albo rozmokłej tektury stwierdziliśmy, że babci potrzebny nowy wehikuł. Dzięki za pomoc.

 

Tak BTW to rower jednak jest polski PODOBNY DO TEGO tylko jakość chińska :| Szkoda, bo to na serio złom jakich mało, a kiedyś potrafiliśmy robić pancerne składaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..., a kiedyś potrafiliśmy robić pancerne składaki.

Ja na działce (do jazdy po bułki do sklepu) mam jeszcze moje komunijne Wigry3 (trochę zmodowane - opony od BMX-a itd) - przez grzeczność nie podam ile mają lat, :P w każdym bądź razie więcej niż nie jeden troll piszący na forum :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...