dayus Opublikowano 27 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2005 poczytajcie na forum: www.forumrowerowe.prv.pl - tam dośc duzo ludzi pomyka na sztycy z Promax'a Carbonowej i sobie chwala, sam bym taka kupil, tylko,ze nie ma do mnie rozmiaru :( Co sadzicie o przejsciowkach(redukcjach ) sztycy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 28 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2005 [...] Co sadzicie o przejsciowkach(redukcjach ) sztycy? 1722602[/snapback] Do doopy są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 28 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2005 Do doopy są. 1724043[/snapback] Zwłaszcza jak się siodełka nie założy :D Jak się kupije nową sztycę to już pod wymiar - redukcja, to na przerzutkę może być a nie na coś co ma takie obciążenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 30 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2005 Jesli chodzi o sztyce wysokiej klasy to polecam THOMSON Elite - uzywam i moge spokojnie polecic, swietne wykonanie. Wkrotce kupuje cyfrowke to wrzuce zdjecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
birdman Opublikowano 30 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2005 heh... wy tu takie sprzety rozwazacie a ja smigam na zoomie i jest git :] http://img417.imageshack.us/img417/8355/image0132zy.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 31 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2005 heh... wy tu takie sprzety rozwazacie a ja smigam na zoomie i jest git :] 1728106[/snapback] eeeeeee do czego ten rower sluzy?:P bo tak patrzac na niego to skakac sie na nim nie da.... do jazdy xc tez niezbyt sie nadaje :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 31 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2005 heh... wy tu takie sprzety rozwazacie a ja smigam na zoomie i jest git :] 1728106[/snapback] No widzę, że podobnie jak ja obniżyłęś mostek :D to tak na stałe? Bo ja planuje uciąć, jak stwierdze, że jest ok... ale weź go przemaluj na czarno (mostek) :mur: Poza tym co ty chcesz - tylko trochę mnie dziwi twoja rama - masz tak krótkie nogi, czy obniżasz siodełko? No bo tak, to w sumie nie wiem do jakiej jazdy go wykorzysujesz... A mi już kierownica przyszła - tak lekka, że aż się zdziwiłem - ponad 2 razy lżejsza od poprzedniej, jeszcze sztyca jedzie do mnie i będzie idealnie... chociaż amor by się lżejszy przydał, ale funduszy nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cookie Opublikowano 31 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2005 (edytowane) na moje oko, jesli ta rama to marin to to maszyna do endurzenia, ale jesli to gf to nie wiem do czego :wink: BTW już wiem dlaczego dualowcy jeżdzą zawsze z opuszczonym siodełkiem. update/ a tak właściwie to mnie zaciekawiły te neopreny na golenie w psylo, po co? przecież na goleniach jest teflon, a uszczeli syfu raczej nie przepuszczają. Edytowane 31 Października 2005 przez cookie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
birdman Opublikowano 31 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2005 (edytowane) to marin b-17; neopreny sa poprostu jako oslona lagow; a rower jest do jezdzenia; da sie na nim tak samo skakac jak i bawic w xc; brakuje mu jeszcze hampli (teraz mam tylko z przodu) ale one pojawia sie dopiero na wiosne; a no i gieta kierownica w jest w drodze; mostek bedzie tak na stale i na razie nie planuje go przemalowywac bo wdlug mnie wyglada klawo B) Edytowane 31 Października 2005 przez birdman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 31 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2005 tej Thomson Elite,chyab nie idzie dostac 26,8, ani 30,2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 1 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2005 (edytowane) tej Thomson Elite,chyab nie idzie dostac 26,8, ani 30,2 1729184[/snapback] Nie mam pojecia, mam Specializeda gdzie popularna jest srednica 30,9 USE produkuje uniwersalna sztyce wysokiej klasy, moze tym sie zainteresuj. Edytowane 1 Listopada 2005 przez S_Works Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 1 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2005 Thomson'y sa 28,6 - sprawdzilem(ale tylko proste,gietej 28,6 - nie ma) USE - sprawdze Spojrzcie tutaj an foto: http://img452.imageshack.us/my.php?image=stery1so.jpg I powiedzcie mi,na jakie stery jest ta rama (czy sa to klasyczne,czy zintegrowane?) Rama to SCOTT Tampico '03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 1 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2005 Thomson'y sa 28,6 - sprawdzilem(ale tylko proste,gietej 28,6 - nie ma) USE - sprawdze Spojrzcie tutaj an foto: 1732001[/snapback] Na oko wyglądają na klasyczne - nabijane - gdyby były zintegrowane, to rama płynnie by przechodziła w miskę na łożysko... - PS. do niedawna też miałem kierę na 3 podkładkach :D ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- OK nowa sztyca i kierownica założone. Się tylko strachu najadłem, bo przymierzam sztycę, a tu nie wchodzi :mur: okazało się, że poprzednia sztyca miała za małą srednicę (27mm zamiast 27.2mm) i zacisk był za ciasny - to jest też przyczyna opadania sztycy po dłuższej jeździe - tak to właśnie dobierają w sklepach rowerowych inteligentni sprzedawcy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik86 Opublikowano 2 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2005 no wlasnie ,jaka jest roznica pomiedzy normalnymi a zintegrowanymi sterami? ps. Varrolhmm... masz lekko nieregulaminowe zdjecia :) uwazaj bo jakis inny mod cie o%tuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 2 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2005 roznice sa takeiz,e w alsykach, sie je wbija do ramki i lozyska korzystaja z misek sterów, a w zintegrowanych kladzie sie je do ramy i miskami sa miski ramy(choc nie zawsze,czasem wkalda sie jakies wkladki ze sterów. Poczytaj tutaj: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php#Typy http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/stery.html @Varrol - pierwsze co mi sie na zdjeciu rzucilo w oko to - brak korby XTR, bo dośc duzo sie napatrzylem na oryginalnego Introverta. ile Cie wyszedl ten Twoj? (mozna prosić o speckę?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik86 Opublikowano 2 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2005 (edytowane) czyli generalnie a-heady sa lepsze , ale uzywajac roweru do zwyklej jazdy po szosie, ewentualnie las, to zinegrowane nie sa zle ? Edytowane 2 Listopada 2005 przez dzik86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 2 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2005 Spec roweru: Rama: Author Introvert 17’ Widelec: Rock Shock Psylo XC Stery: Ritchey Zero Logic Pro Koła: piasty Formula, Szprychy DT Swiss, obręcze Mavic X517 Opona przód/tył: Panaracer Dirt II/Panaracer Smoke II Mostek: BBB Litestem BHS-15 Kierownica: Tioga Factory Taskforce Sztyca: Smica Siodełko: San Marco Era K Osprzęt: całość XT 2003' (poza przednią przerzutką i kasetą, które są z 2004) Pancerzyki/linki Jagwire Łańcuch XTR/Dura Ace Boostery - Magnus (czarne, carbonowe) Licznik: Echowell W1 (bezprzewodowy) Świateła tylnego nie ma na zdjęciach, bo zaczep urwałem :mur: ... rower waży ok 11kg, także przy ciężkim Psylo to i tak nieźle - jakieś 0.5kg cięższy od oryginału... Tylko te opony coś brzydkie - chyba muszę zmienić :lol: Koszty to trudno podliczyć, bo w sumie kompletowałem części przez dwa lata - raz to raz tamto wymieniłem - generalnie takie coś się nie opłaca, ale jak brakuje kasy na całość, to się stopniowo zmienia - całość wyszła ok 6k zł - poza hamulcami prawie we wszystkim jest taki sam, bądź lepszy od Egoista, więc w sumie wyszedłem na tym nieźle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpiderMAN Opublikowano 4 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2005 (edytowane) za 250-300zł bierz Suntour XCP 75 l.o. 80mm 1689979[/snapback] A za 369zl Suntour Axon D-RL 2006 :D 120mm skoku, tlumiene olejowe, sprezyna stalowa, lockout i.t.p. :D Ja sie na wiosne przesiadam z mojego RST Capa T5 na ten wynalazek :P Moja Capa dostala ostatnio takich luzow, ze dramat... Jak sma nazwa wskazuje jest to amor dla capa :P :D A to dopiero 1700km przejechane... To jest amor dla lekkich bab, nie dla chlopa ponad 105kg wagi :D Zastanawialem sie czy nie dozbierac na Marcoka, ale szczerze mowiac, po przejazdzcena biku z tym Suntourem stwierdzilem, ze to jest to :D Malo siada jak sie zapakuje na rowerek, wybiera bardzo milo i lagodnie od kamieni poprzez korzenie, krawezniki, i.t.p. dosc gladko :D i delikatnie. AAA no i ajlepsze, nie dobilem go na zadnej z przeszkod na moejej stalej trasie w Krakowie, a moje RST na niej to przynajmniej kilkanascie razy dobija :D Ewentualnie poszukam RST Aerosa HE 2003, miodny amor RST, jeden z najbardziej udanych modeli tego producenta. Tak jak w Suntourze sprezyna stalowa, tlumienie olejowe, ale nie ma lockoutu tylko redukcje skoku... Tez dobre rozwiazanie, kumpel sobie zpodal takowego za 420zl, ostatnia sztuke mieli w Mavericku :P i tego tz nie dobilem, nawet w stjce na przednim kole. Amor do mojej wagi idealny. Edytowane 4 Listopada 2005 przez SpiderMAN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 4 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2005 @dzik86 czyli generalnie a-heady sa lepsze , ale uzywajac roweru do zwyklej jazdy po szosie, ewentualnie las, to zinegrowane nie sa zle ?Ahead to sa zintegrowane jak i klasyczne! Ale klasyczne sa lepsze od zintegrowanych (przynajmnije mnie sie tak wydaje) @varrol - tez postanowilem we wrzesniu poskaldac rower i jak narazie, to wydaje mi sie,ze w marcu/kwietniu powinienem wyruszyc w trase :) Ile dales za boostery, obrecze? A sprzychy masz zwykle championy,czy cieniowane? Ogolnie ładny rower, tylko ja bym do niego wsadzil naped(tylna przerzutka) SRAM'a i szprychy cieniowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 4 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2005 @dzik86 Ahead to sa zintegrowane jak i klasyczne! Ale klasyczne sa lepsze od zintegrowanych (przynajmnije mnie sie tak wydaje) @varrol - tez postanowilem we wrzesniu poskaldac rower i jak narazie, to wydaje mi sie,ze w marcu/kwietniu powinienem wyruszyc w trase :) Ile dales za boostery, obrecze? A sprzychy masz zwykle championy,czy cieniowane? Ogolnie ładny rower, tylko ja bym do niego wsadzil naped(tylna przerzutka) SRAM'a i szprychy cieniowane 1736744[/snapback] Szprychy mam zwykłe - w sumie, to zawaliłem bo niewiele musiałbym dołożyć do lepszych - bo w końcu tylko 36 na koło idzie... ale to mała różnica na wadze. Ale możliwe, że jak z tyłu będę wymieniał, bo mi chyba złej długości dali, to i z przodu dam nowe i nyple lepsze. Chociaż tak naprawdę, to bym chciał tarczówki wsadzić - chociaż na przód - i możliwe, że tak zrobię... Boostery po 90zł sztuka - trzeba zamawiać i zwykle trochę się czeka, ale firma jest porządna (Magnus) i wysłali mi za darmo - ale i tak się rozginają :mur: na szczęście tylko troszkę... SRAMA nie lubię - ze wzgledu na manetki. Za obręcze trochę zapłaciłem, bo kupowałem w sklepie - także chyba po 160zł były, ale za to na promocję piast trafiłem bo za 200zł obie dostałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 4 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2005 bosterki fajne z boku,bo z przodu troche takie... a ile waża? No na szprychach bys zaoszczedzil chyba z 200g (to jak na kola to bardzo duzo!!!) Manetki(gripy) SRAMA sa lzejsze od manetek SH,wiec chyab sie oplaca:) te obrecze mi sie podobaja,tylko drogie jak cholera i ciezko dostepne! Pozatym tarczowki w XC bym se chyba odpuscil, V-ki powinny wystarczyc i jest zysk na wadze 9a za cene arczowek,wolalbym kupic lekkie V-ki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 4 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2005 A za 369zl Suntour Axon D-RL 2006 :D 120mm skoku, tlumiene olejowe, sprezyna stalowa, lockout i.t.p. :D Ja sie na wiosne przesiadam z mojego RST Capa T5 na ten wynalazek :P Moja Capa dostala ostatnio takich luzow, ze dramat... Jak sma nazwa wskazuje jest to amor dla capa :P :D A to dopiero 1700km przejechane... To jest amor dla lekkich bab, nie dla chlopa ponad 105kg wagi :D Zastanawialem sie czy nie dozbierac na Marcoka, ale szczerze mowiac, po przejazdzcena biku z tym Suntourem stwierdzilem, ze to jest to :D Malo siada jak sie zapakuje na rowerek, wybiera bardzo milo i lagodnie od kamieni poprzez korzenie, krawezniki, i.t.p. dosc gladko :D i delikatnie. AAA no i ajlepsze, nie dobilem go na zadnej z przeszkod na moejej stalej trasie w Krakowie, a moje RST na niej to przynajmniej kilkanascie razy dobija :D Ewentualnie poszukam RST Aerosa HE 2003, miodny amor RST, jeden z najbardziej udanych modeli tego producenta. Tak jak w Suntourze sprezyna stalowa, tlumienie olejowe, ale nie ma lockoutu tylko redukcje skoku... Tez dobre rozwiazanie, kumpel sobie zpodal takowego za 420zl, ostatnia sztuke mieli w Mavericku :P i tego tz nie dobilem, nawet w stjce na przednim kole. Amor do mojej wagi idealny. 1736457[/snapback] Spider, nie bądź dzięcioł. Już raz władowałeś się w doopowatego amora (RST) Nie powtarzaj tego błędu drugi raz. Jeżeli masz możliwość, to przetestuj sobie Marcoka. Zaręczam, że olejesz Suntoura, a zakochasz się w Marcoku. Dopuki miałem Sutoura, też go sobie chwaliłem i w ogóle, a miałem niezły model XCP D-RL Ładnie chodzący, zero luzów itp. Jednakowoż, po "zasmakowaniu" bombera, bez wąchania zamieniłem amorki i .......... w życiu już nie kupię Suntoura (RST też zresztą nigdy nie wsadzę w swojego bika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro87 Opublikowano 6 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2005 (edytowane) szybkie pytanie, opłaca sie kupić Manitou Axel Elite 2003 za ~300zl ?? używany stan bdb, niby ~2k km. Edytowane 6 Listopada 2005 przez Jaro87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 6 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2005 Tez mialem kupować Axel Elite z '03 czy '04 za 340zł. Ale pozniej doszedlem do wniosku,ze nie potrzebne mi są te regulacja,ktore on ma i kupilem z tego roku COMP'a za 270zł (przebieg 800km) Musialbys go sprawdzic,jesli fajnie chodzi i nie ma luzów to sie opłaca! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpiderMAN Opublikowano 7 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2005 (edytowane) Spider, nie bądź dzięcioł. Już raz władowałeś się w doopowatego amora (RST) Nie powtarzaj tego błędu drugi raz. Jeżeli masz możliwość, to przetestuj sobie Marcoka. Zaręczam, że olejesz Suntoura, a zakochasz się w Marcoku. Dopuki miałem Sutoura, też go sobie chwaliłem i w ogóle, a miałem niezły model XCP D-RL Ładnie chodzący, zero luzów itp. Jednakowoż, po "zasmakowaniu" bombera, bez wąchania zamieniłem amorki i .......... w życiu już nie kupię Suntoura (RST też zresztą nigdy nie wsadzę w swojego bika) Gdybym mial tylko kasy na Marcoka, to bez wachania bym kupil MX Comp Coil 105mm :D Pozyjemy zobaczymy, narazie planuje Suntoura... jeli bedzie jakis przyplyw kasy, t pewnie zakupie Marccochego :D Edytowane 7 Listopada 2005 przez SpiderMAN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 7 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2005 Zrobiłem eksperyment - wlałem do amora olej Valvoline 5W przeznaczony do widelców motorowych - za 1L dałem 30zł więc w porównaniu do Finish Line czy Rock Shoxa jest kilkakrotnie tańszy. Narazie chodzi nieźle - powiedziałbym, że lepiej - mimo, że jest zimno - ale po roku się przekonam. Z oppinii słyszałem, że motorowe oleje są lepsze od rowerowych - zwłaszcza, że robią je firmy, co zajmują się olejami od lat - no ale okaże się... BTW - ma jeszcze jedną zaletę - nie śmierdzi jak Finish Line - jest to korzysne wtedy jak się wyleje gdzieś w mieszkaniu... :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RepsOn Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 heh... wy tu takie sprzety rozwazacie a ja smigam na zoomie i jest git :] http://img417.imageshack.us/img417/8355/image0132zy.jpg Fajna rama ;) troszke porobic i mamy bike w sam raz na lekki Street ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Parówkowy_Skrytożerca Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 polećcie jakiś gotowy model do 2000 PLN (albo składak), wymagania mam takie: wzrost 196 cm, waga 96 kg, przeznaczenie: ogólne, czasem (nawet dość często) wypady na pobliski poligon - ale jazda zazwyczaj scieżkami leśnymi a nie po oranym :) ... co do reszty to sie nie znam wiec madrował sie nie będę :) P.S. ceny raczej nie przkroczę bo i po co? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 polećcie jakiś gotowy model do 2000 PLN (albo składak), wymagania mam takie: wzrost 196 cm, waga 96 kg, przeznaczenie: ogólne, czasem (nawet dość często) wypady na pobliski poligon - ale jazda zazwyczaj scieżkami leśnymi a nie po oranym :) ... co do reszty to sie nie znam wiec madrował sie nie będę :) P.S. ceny raczej nie przkroczę bo i po co? :) Heh, tak właściwie, to każdy rower w tej cenie bez tarczówek tylko na V-Brake ci spasuje, Rama sztywna, amortyzator z przodu, pedały zwykłe, chyba że masz buty SPD. Najlepiej idź do dobrego sklepu, tam ci doradzą, przymierzysz rower... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 no i rama to gdzies 19" sportowa, a 21" to chyba rekreacyjna,co nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...