cookie Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 sportowa lub rekreacyjna może być geometria, mniejszy rozmiar przydaje sie przy ostrzejszej jeździe, ale nie o taki rower tu chodzi, więc wybierasz rozmiar taki na którym będzie ci sie najwygodniej jeżdzić, prawdopodobnie 21"-23". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 http://img454.imageshack.us/img454/5673/rozmiar9nc.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cookie Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 no i ..... czyli zdaniem tej tabelki jeśli ktoś ma np. 177cm i jego rama to Scott Scale LTD(1,05kg) 19" to jest to rower turystyczny/na miasto :D a no i mówimy o rowerze MTB, a nie MTB/treking or MTB/szosa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Parówkowy_Skrytożerca Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 (edytowane) Heh, tak właściwie, to każdy rower w tej cenie bez tarczówek tylko na V-Brake ci spasuje, Rama sztywna, amortyzator z przodu, pedały zwykłe, chyba że masz buty SPD. Najlepiej idź do dobrego sklepu, tam ci doradzą, przymierzysz rower... uważaj bo ja wiem o czym ty do mnie rozmawiasz :) V-brake to mi sie kojarzy z ze złamanym wałem :) aha - gdzie w toruniu lub bydgoszczy albo okolicy znajdę dobry sklep? P.S. nie chcę ramy która ma mocowanie siodełka niżej niż kierownicy bo mi na takich sięniewygodnie jeździ .. wolałbym ramęw poziomie lub prawie poziomie :) a co do wielkości ramy: jakie wielkości wogóle są? z teg oco byłem wsklepach to większość dla mnie byłą za mała z prostego powodu ... kierownica była za blisko siodełka (z krótka rama) i siesiedziało niewygodnie ... wysokości ram też były nie ciekawe - jak jest za niska rama to nacisk na pedał nie jest pełny i zamiast w 100% iść w rower część idzie nie wiadomo gdzie :) Edytowane 8 Listopada 2005 przez Parówkowy_Skrytożerca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 jeszcze jest inny wzor na dobor ramy do siebie. x * 0,57 / 2,54 = wymiar ramy w calach x - odleglosc od podlogi do kroczy 0,57 - wspolczynnik do roweru sportowego MTB (ew. 0,62 na szosę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Parówkowy_Skrytożerca Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 (edytowane) jeszcze jest inny wzor na dobor ramy do siebie. x * 0,57 / 2,54 = wymiar ramy w calach x - odleglosc od podlogi do kroczy 0,57 - wspolczynnik do roweru sportowego MTB (ew. 0,62 na szosę) czyli jak mam 90 cm od krocza do ziemi to wychodzi: 90 x 0,57/2,54 = ok. 20,20 rama 20 czy 21 ??? 90 x 0,62/2,54 = ok. 21,97 rama 22? a jak jest 92 cm to: 20,56 (rama 21?) lub 22,46 (22 czy 23?) P.S. podałem 2 warości bo to coś koło 90 cm będzie z małym kawałkiem chyba ale dokładnie nie wiem adyus - co to za rower masz w podpisie? tylko dlaczego niektóre Authory są opisywane jako mające ramę 26" ??? czy to na gości 2,35 m? :) Edytowane 8 Listopada 2005 przez Parówkowy_Skrytożerca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 8 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2005 Nie bawcie się we wzory - tu jest stronka, na której podaje się pare swoich wymiarów i wylicza wszystkie wielkości ramy, mostka, sztycy jakie są potrzebne: Stronka tylko trzeba angielski umieć, ale to chyba nie problem :D Ale tobie paroowek powiem, że 21 cali jak chcesz wygodną ramę, a 19, jak jeździsz więcej w terenie i nie chcesz sobie obić... Nie wiem skąd ci się te 26" wzięło - może szosówki jakieś, albo to rozmiar koła (to znaczy rama jest pod koła 26" - czyli normalne). V-Brake, to takie, co dociskają do rawki/obręczy i skłądają się z dwóch prostych szczęk/zacisków - praktycznie każdy rower bez tarczówek je ma obecnie - a tarczówki to takie jak w motorze... Dlatego ci nie polecam tarczówek, bo sensowne kosztują ok 400-500zł na koło, a w rowerze za 2k zł wiesz co by było... Jak masz kierownicę za blisko - po to właśnie podałem stronkę, wyżej w tym poście - wylicza ci optymalną długość mostka do ramy - mostek to to pomiędzy ramą a kierownicą. Pewnie dla ciebie to jakiś 120mm. Pedały SPD to zatrzaskowe - jak nie masz takich butów, to wydatek min 200zł - a poznasz je po tym, że zwykły but tam nie bardzo pochodzi :lol: Rama sztywna, bo amortyzowane są drogie - za 2k sensownej samej takiej ramy nie kupisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 9 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2005 [...] - jak jest za niska rama to nacisk na pedał nie jest pełny i zamiast w 100% iść w rower część idzie nie wiadomo gdzie :) F_pisdoo :? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 9 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2005 jaki olej wlac do duro na zime?:) ten wlany standardowo kiepsko znosi temperature w granicach 0 stopni :) co polecicie?:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 9 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2005 jaki olej wlac do duro na zime?:) ten wlany standardowo kiepsko znosi temperature w granicach 0 stopni :) co polecicie?:) Za gęsty się robi, czy źle smaruje? Generalnie 5W powinien być ok, ale zawsze można 2W - co do marki oleju, to słyszałem opinię, że lepsze są oleje do widelców motorowych - narazie testuje, ale jak zmienię sprężynę w amorze to będę mógł na 100% powiedzieć czy ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 10 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2005 raczej za gesty :) amor ledwo odbija :) gdy bylo cieplej nie bylo tego problemu :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 10 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2005 Obiecalem wczesniej pare fotek sztycy THOMSON Elite Pierwsze niesmiale proby Obiekt: sztyca czyli rura podsiodlowa Cel: pokazac prazkowana fakture, 'laserowany' napis, przekroj, precyzje wykonania efekt: Wyszlo tak jak moze wyjsc amatorowi ktory drugi dzien ma zaawansowany aparat (pierwszy w zyciu) Wiekszosc roboty i tak odbebnil za mnie aparat 8) ogolny widok detal specyficzny ksztalt przekroju prazkowana faktura powierzchni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 10 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2005 wszystko ok,tyle tylko,ze za wysokiego ISO uzyles,bo widac dośc spore szumy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patyczak Opublikowano 16 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2005 mam do was pytanie: rozkładał ktoś rst omege sd? bo planuje to zrobić i wyrzucić sprężyne i elastometry. włożyłbym do niego sprężyny od simsonka i jakiś dobry olej. i stąd wynika moje pytanie czy coś może mi przeszkodzić w wyciągnięciu sprężyny. rozkładałem kiedyś aerose i była blokada z jednej strony żeby dolne golenie nie wyskoczyły. jeśli ktoś wie to prosze o pomoc : ) Pozdrawiam Patyczak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 18 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2005 Rozkręć i zobacz - albo ściągnij jakiś schemat - jak masz sprężynę luzem, to zawsze można wymienić - tylko weź pod uwagę, że średnic i długości sprężyn są setki, więc nie wiem, czy od simsona bedą pasować. Co więcej - charakterystyka ugięcia zależnie od wagi jest zależna od sprężyn i budowy amortyzatora - taka wymiana może dać dziwne rezultaty. W nowym RS Psylo by to nie przeszło, bo tam spręzyna jest zintegrowana z U-Turnem... Ja mam na szczęście sterego Psylo i też muszę wymienić sprężynę - a to niestety koszt ok 90zł... No i musze hamulce zmienić - okazało się, że mam jedyny model XT, który może piszczeć sam z siebie - z tyłu jest ok, ale z przodu jak zawilgodnieją, to się zdarza. "EDIT 19.11.2005" - kupiłem Avidy... :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 20 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2005 hmm a co byscie polecili z ochraniaczy na kolana i piszczele?:) rozgladam sie za 661 Moto Knee Shin.. jednak jakie sa "za" i "przeciw" tych ochraniaczy?:) myslalem na poczatku o 4x4 ale w tym sie zapocic mozna :) a moze 661 Race \ krk?:) co byscie polecili sprawdzonego co by sie nie zsowalo a dawalo jednoczesnie dobra ochrone?:) Pozdrawiam :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KIULIK Opublikowano 20 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2005 hmm a co byscie polecili z ochraniaczy na kolana i piszczele?:) rozgladam sie za 661 Moto Knee Shin.. jednak jakie sa "za" i "przeciw" tych ochraniaczy?:) myslalem na poczatku o 4x4 ale w tym sie zapocic mozna :) a moze 661 Race \ krk?:) co byscie polecili sprawdzonego co by sie nie zsowalo a dawalo jednoczesnie dobra ochrone?:) Pozdrawiam :) Osobiście jeżdze od miesiąca w 661 Race i sobie bardzo je chwale ... Więc moim zdaniem wybór jest jeden 661 Race albo KRK komplecik ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 21 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2005 [blabla] No i musze hamulce zmienić - okazało się, że mam jedyny model XT, który może piszczeć sam z siebie - z tyłu jest ok, ale z przodu jak zawilgodnieją, to się zdarza. "EDIT 19.11.2005" - kupiłem Avidy... :lol: Hmmm.......... powiem Ci tak: zasrałeś sprawę z lekka :D Nie to, żeby Avidy złe były, co to to nie :) Ale jak Ci zawilgotnieją (jazda w śniegu/deszczu) to też będą wyć jak potępieńcy, dopuki nie zagrzejesz i tym samym nie osuszysz tarcz. Siara straszna, nie wiem czy podmiana na inne klocki coś pomoże. Tak sobie kombinowałem, ale nie wiem jakie klocuszki aryzykować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cookie Opublikowano 21 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2005 reed co prawda mam juicy, ale to też avid :wink: , no moje tez w deszczu piszczą, choć im dłużej sie jedzie podczas deszczu tym pisk jest mniejszy, przynajmniej tak na moje ucho. Ale pisk to moc, podczas zjazdów to słychać cie w promieniu pół kilometra, nie mówiąc już o tym że ludzie patrza jakoś tak dziwnie na ciebie :wink: a tak w ogóle to Varrolowi chodziło chyba o V-ki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 21 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2005 Hmmm.......... powiem Ci tak: zasrałeś sprawę z lekka :D Nie to, żeby Avidy złe były, co to to nie :) Ale jak Ci zawilgotnieją (jazda w śniegu/deszczu) to też będą wyć jak potępieńcy, dopuki nie zagrzejesz i tym samym nie osuszysz tarcz. Siara straszna, nie wiem czy podmiana na inne klocki coś pomoże. Tak sobie kombinowałem, ale nie wiem jakie klocuszki aryzykować. Tarcz? Toż to V-Brake :D nie słyszałem, żeby piszczały - Avid SD7... Tarczówki to dla mnie straszny wydatek, bo musiałbym zmieniać koła jeszcze, poza tym nie potrzebuje tarczówek, a waga jest dla mnie ważna - dlatego zacząłem rower stopniowo odchudzać... a tarczówki, to tylko hydrauliczne dla mnie jakbym kupował... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 Tarcz? Toż to V-Brake :D nie słyszałem, żeby piszczały - Avid SD7... Tarczówki to dla mnie straszny wydatek, bo musiałbym zmieniać koła jeszcze, poza tym nie potrzebuje tarczówek, a waga jest dla mnie ważna - dlatego zacząłem rower stopniowo odchudzać... a tarczówki, to tylko hydrauliczne dla mnie jakbym kupował... Kutfa_F_cyc :oops: :mur: popitoliło mi się :oops: Co do tarczówek, to mi się też tak wydawało. Jednak tylko do momentu gdy dotarłem swoje AVidy. Niby to "tylko" mechaniki. Ale ................ fałki do klocków im nie dorastają w mokrych warunkach, błotku, że już o mrozie nie wspomnę. BTW odchudzania. Nie przeginaj z tym. Przynajmniej nie zacznij cieniować szprych i nawiercać feli. IMHO zdecydowanie szybciej/taniej/tudzież bezpieczniej jest samemu zrzucić ten kilogram, czy nawet 2. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 Szprychy cieniowane to sie kupuje,a mam znajomego,ktory nawiercal fele, wazy 80kg i se chwali. (zyskał 10g) Ale po oc nawiercac skoro bloto i tak tam wejdzie i znow bedzie ciezej... :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 Nic nie zamierzam nawiercać :] trzeba mieć nie pokolei, żeby tak robić... Koła odchudzić jest warto - mają niesamowity wpływ na rozpędzanie i wysiłek w to wkładany - nawet kilkadziesiąt gramów - zwłaszcza na oponie robi niesamowitą różnicę. Na oponach zyskam bardzo dużo, bo moje są ciezkie i całkowicie nie przydatne do tego jak jeżdżę (na tylnej oponie zyskam zdaje się 400g, a na przedniej 200). Do tego szprychy - mam pasty 36otw a ważę 60kg - jeżdżę lekkie XC bez, więc wskazane są lekkie szprychy. Amortyzator lżejszy, żeby waga roweru była bardziej równomierna, a nie ciążył przód, poza tym potrzebuję inną sprężynę, która kosztuje 150zł - więc lepiej mi już go sprzedać i kupić nowego. Z tym, że amor i szprychy muszą jeszcze poczekać, a oponki na wiosnę, albo jak się promocja trafi - docelowo planuję osiągnąć 10kg wagę roweru - z tym, ze jak mówię - najważniejsze, to lekkie koła... Odchudzanie siebie absolutnie odpada - wręcz przeciwnie jeszcze mi masy przybędzie - ale nie tłuszczyku :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 moj rower za ok 3k zł, bedzie wazyl jakies 11,5kg i nic mniej nie umiem zrobic :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reed Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 moj rower za ok 3k zł, bedzie wazyl jakies 11,5kg i nic mniej nie umiem zrobic :( wywal amora i zapodaj karbonowy sztywny widelec. Ponawiercaj sztycę i kierę z mostkiem. Spiłuj bieżnik. wymień wszystkie śruby na tytanowe. No i 500 gram lekko ci ubędzie z bika :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 3 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Grudnia 2005 Wiecej by ubyło,bo moj widelec wazy 2,5kg:( A sztywnego karbonowego widlaka na przód sie nie oplaca brać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varrol Opublikowano 4 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2005 moj rower za ok 3k zł, bedzie wazyl jakies 11,5kg i nic mniej nie umiem zrobic :( Wszystko się da: Amor 2.5kg - no to weź SIDa 1.3kg :D nie no 11.5 to nieźle - mój z amorem 1.9kg i wszystkim bardzo lekkim poza kołami waży ok 11kg - chyba, że moja waga jest lewa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 6 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 6 Grudnia 2005 (edytowane) Kiedys na pl.rec.rowery przy dyskusji o odchudzaniu roweru ktos napisal ze majac juz wzglednie lekki rower dalsze odchudzanie to straszne koszta (tytan itp) wiec lepiej isc przed jazda do kabiny dekompresji bo porzadny stolec tez ma okolo 600g :D Edytowane 6 Grudnia 2005 przez S_Works Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
birdman Opublikowano 14 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2005 moj rower za ok 3k zł, bedzie wazyl jakies 11,5kg i nic mniej nie umiem zrobic :(nie przesadzaj... 11.5kg to jest spoko waga; bys pojezdzil pare lat na biku ze stalowa rama to bys to wiedzial; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dayus Opublikowano 14 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2005 Chcialbym 10.999kg :) Pozatym, od 2k1 - Maja jezdzilem na Author Prime, wazacym ok 15kg z osprzetem,wiec wiem jak to jest, choc jezdzilem na asfalcie i nawet fajnie sie jezdzilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...