Skocz do zawartości
poca

Jednoślady - porady, opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam możliwość kupienia używanego rocznego Bombera Mx pro ETA za 1k PLN. Amor używany w terenie płaskim, przez znajomego. Więc mam pewność, że nie jest zajeżdzony.

 

Czy opłaca się taki zakup za taką cenę?

Ceny nowych modeli 2007 w sklepach kształtują się w granicach 1350 - 1450zł. Na allegro nie widziałem takiego modelu.

 

a nowki nie chodzą za takie pieniądze czasami ??

 

2569002[/snapback]

Co do dętek to tez mialem problem (z oponą). 6 dętek mi poszlo w tydzien!! :mur: Az sie wkurzylem i zmienilem opone. Teraz juz wszystko ok.

Ja ostatnim razem też się wściekałem z prostego powodu... Zmieniałem dętke nie czyszcząc opony i kolec, który w niej siedział za każdym razem powodował nowe obrażenia ;) Gubiła mnie czysta rutyna :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, uważajcie jak jeździcie po leżących gałęziach. Właśnie dzisiaj jadę sobie w lesie, przejeżdżam po gałęzi, a ta się tak wkręciła, że prowadnica przerzutki zaczepiła się o szprychę, efekt:

-wygięty hak przerzutki

-pogięta prowadnica przerzutki i parę drobniejszych uszkodzeń

-pancerz uszkodzony (przerzutka go zmiażdzyła przyciskajac do ramy)

-koło do wycentrowania

 

Super, po prostu super. Narazie zabrałem się za prostowanie haka i prowadnicy, może coś z tego będzie.

Kolega ma niestety racje :)

Gałęzie są wredne :P Szczególnie grube.

 

Ja pare lat temu (zanim nie zaopatrzylem się w Sainta ;) ) jadąc dość szybko po lesie jakoś podbiłem grubą gałąź chyba wózkiem przerzutki.

 

Efekt? Urwany XTR 2000 ;) i zmielony w kole. Zabolało... :?

 

Potem wracałem na skróconym łańcuchu i ze sztywnym zawieszeniem :damage_wall: :D - mam MOUNTAINCYCLE SAN ANDREAS.

 

Więc patrzcie uważnie i omijajcie gałęzie ;)

 

No chyba ze ma się Sainta :) Żeby to urwać trzebaby "złapać" na koło stalowy pręt 10mm :D

Edytowane przez SAVER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to po wielu próbach w końcu naprostowałem ten hak i wózek do tego stopnia, że przerzutka działa całkowicie prawidłowo :D

aczkolwiek zabieg był bardziej dla samej satysfakcji, bo nowa acerę można za zaledwie 50zł dostać, hak 20zł. Nic, jeszcze koło dać do centrowania i będzie nówka sztuka (oczywiście już nie pod względem wyglądu), a teraz sobie jeżdżę z biciem bocznym 4mm.

Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się pochwalę moim potworkiem. :D

Dołączona grafika

 

RAMA specialized hardrock AX-FS 20"-21" - tak na oko rocznik 95-98 ;-)

AMORTYZATOR RST Mozo comp 75mm

STERY NECO kulkowe

KORBA Shimano Deore FC-M510 kwadrat

SUPORT FSA BB-7420 - tanie i dobre ;-)

PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano XT FD-M735 98' :)

PRZERZUTKA TYLNA SRAM X-7

MANETKI SRAM X-7 (polecam ten komplecik)

KLAMKI - Avid SD7

KASETA SRAM PG-850 11-28

ŁAŃCUCH SRAM PC-58

PIASTY Przód - Quando /Tył- SRAM 9.0

HAMULCE Avid SD5

OBRĘCZE Przód Alexrims ACE-18 / Tył Alexrims DH-19

SZPRYCHY Przód- nie wiem co to/ Tył Mach1

OPONY Continental Explorer pro

PEDAŁY Wellgo C17.

KIEROWNICA Kalloy UNO gięta

MOSTEK Kalloy UNO regulowany

SZTYCA Accent

SIODŁO Tandetny GTX, który rok temu mi pasował, a w tym już nie

OŚWIETLENIE Przód Sigma triled / Tył jakiś author

 

To chyba wsio co mogę o nim napisać. Aha! Rower kocham bardzo, bardzo, bardzo, choć niestety z przykrością stwierdzam, że częściej o nim mówię/ inwestuję w niego niż na nim jeżdżę. Czekam na wakacje, żeby to zmienić. :)

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się pochwalę,że dzisiaj zaliczyłem pierwszego porządnego szlifa w tym sezonie :D

 

Podbiło mi i skręciło kierownicę na korzonku :)

Efekt? Salto z rowerem i obity łokieć :)

Dobrze że miałem wode utlenioną :)

 

No i ochraniacze na kolana.

Jutro zabieram na łokcie :)

Edytowane przez SAVER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka

mam pytanko: ktoś pracował jako kurier rowerowy? jakieś rady i porady dla początkującego? :D

Nie pracowałem, ale IMO jak chcesz zobaczyć jak to wygląda w praktyce to skocz na jakiegoś alleycat'a, skoro jestes z wawy to masz stronkę http://www.alleycat.waw.pl/ - nawet jak nie wystartujesz to spotkasz kurierów i od nich będziesz mógł się dowiedzieć wszystkiego co Ciebie interesuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się pochwalę:

 

Dołączona grafika

 

Amor: Bomber Z4 Air '01

Gripy: SRAM 7.0 (3x8)

Hamulec przód: Avid BB5, tarcza 160mm

Hamulec tył: Avid SD3

Kaseta: SRAM PG-850R 12-26

Kierownica: Accent, 58cm

Klamki - Avid Speed Dial 5

Koło przód: obręcz Tahoma kapslowana, piasta Formula (masz.), opona Schwalbe Racing Ralph 2.25"

Koło tył: obręcz Rigida Zac19, piasta Novatec (masz.), opona Ritchey Z-Max 1.9"

Korba: Truvativ Iso-Flow 44/36/22 (środkowa z Hussefelta)

Łańcuch: Shimano HG40

Mostek: Amoeba Vitra

Oświetlenie przód: XR7090, soczewka 18*, 120/500mA; Edison, reflektorek 36*, 400mA; tył: CatEye LD170

Pancerze: Accent, CarbonLook

Pedały: SPD M520

Przerzutka przód: Shimano LX M571

Przerzutka tył: SRAM 4.0

Rama: Merida 575 18.5"/19" (jedyna rzecz do zmiany w najbliższym czasie)

Rogi: Ritchey Comp

Siodło: Lookin żelowe (z tych lekkich, niecałe 350g)

Stery: FSA The Pig DH Pro

Suport: Truvativ mini-ISIS

Sztyca: Promax

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sadzicie o rowerach amerykanskiej firmy "Haro Bike" ?

Zastanawiam sie wlasnie nad wyborem ... :)

Konkretnie mysle nad modelem V1

Czy ktos z forum mial stycznosc z tym rowerem ?

EDIT: kupilem Haro V0 (po przerobkach) ;)

Edytowane przez adbok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktoś z obecnych tutaj jeździ na szosówce?

Obecnie mam 'górala' i powiem szczerze, że znudziło mi się już jeżdżenie tym rowerem. Od ok. roku jeżdżę na dystans i rower MTB nie jest najlepszy do tego. Przez zimę mam zamiar złożyć sobie szosówkę na ostrym kole za ok. 800zł. Główny cel - mała masa rower i bez zbędnych bajerów. Rama najprawdopodobniej będzie jakaś używana z allegro (do ok. 200zł), z dużymi poziomymi hakami (by łańcuch można było naciągnąć). Napęd: jakaś używka Shimano 600 w dobrym stanie lub nówka Shimano Sora z jednym blatem. Reszta kasy pójdzie na dobre piasty + obręcze, sztycę itp itd.

 

Czy ma ktoś z Was może rower tego typu i mógłby podzielić się doświadczeniami i uwagami?

Z góry dziękuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w temacie rowerowym co kupić pisałem o moich przygodach podczas składania roweru ale na szczęście udało się w końcu doprowadzić sprawę do końca ;].

 

Oto moja maszynka ;)

Dołączona grafika

 

Rama kross 19 cali

amortyzator bomber mx pro lockout 2007

obręcze alexrims ace19

piasty novatec maszyny (tył na czterech)

przerzutka przód deore LX

przerzutka tył sram 7.0

kaseta sram pg850

grip shift sram 3.0

łańcuch kmc z82 (polecam)

kiera tranzx

mostek kalloy

klamki tektro

stery cane creek vp-45AC

korba suntour md 350

sztyca zoom

hamulce vbrake saccon

 

Rowerek miał być tani a w końcu i tak wyszedł około 1700 zł ;)

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Z racji tego ze zbliza sie sezon, trzeba pomyslec o jakims rowerku :) Slyszalem ze rowery Schwinn sa dobre, co sadzicie o tym modelu? W sumie zdecydowalbym sie na niego bo jeszcze jest 20h aukcji http://www.allegro.pl/item323287346_mega_p...s_polecam_.html Czy jest to dobry rower, ktory wytrzyma mi ze dwa sezony do poki nie zrobie prawa jazdy? Hehe :) Pozdrawiam i licze na pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sory bo nie powiedzialem jaka kasa. No chocbym bardzo chcial to i tak bym A2 nie kupil bo nie mam tyle kasy :( Cos tak z 800zl nie wiecej. Wiem ze nie kupie za to nic rewelacyjnego i zdaje sobie z tego sprawe, chcialbym rower do normalnej jazdy, a czytalem ze te te schwinny sa dobre jakosciowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko 200PLN rożnicy LEVEL A2

A każda część w Levelu jest dużo lepsza, naprawdę bez porówniania, nie kupuj czegoś, czego zakupu będziesz później żałował.

W tym rowerku podanym przez Ciebie jest osprzęt podobny jak w rowerze z hipermarketu, Shimano Tourney, wolnobieg itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wszedłem w posiadanie nowego bika:

 

RAMA Cannondale Scalpel 2001 albo 2002

AMORTYZATOR Cannondale fatty ultra 80mm z blokadą

DAMPER: FOX FLOAT RL z blokadą i manetka zrobioną z manetki do przerzutki shimano SIS

STERY Cannondale SI

KORBA Cannondale CX2

PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano XT FD-M751 jakaś w miarę nowa

PRZERZUTKA TYLNA Shimano XTR RD-M952 ( sam nie wiem, który rocznik, bo wszystkie wyglądają dla mnie tak samo, ale raczej jakaś starsza.

MANETKI Shimano XT M-750

KASETA Shimano XT CS-M750 9b

ŁAŃCUCH Shimano HG92

PIASTY DT Onyx

HAMULCE Shimano M525

OBRĘCZE Mavic TXC 3.01

SZPRYCHY Chyba czarne DT

OPONY Schwalbe Racing Ralph 2.25

PEDAŁY Jakieś shimano SPD - nie wiem czy dokupić buty, czy przywieźć Wellgo ze starego bika

KIEROWNICA prosta, EA70

MOSTEK ?

GRIPY BBB

SZTYCA Cannondale Competition (do skrócenia, trochę wagi pójdzie. ;) )

SIODŁO fi'zi:k plateau

OŚWIETLENIE Przód Sigma triled

LICZNIK: Ciclomaster CM409 bezprzewodowy

 

 

Rower sprzedał tacie kolega z pracy za 1000 franków. W prawdzie jest trochę stary, ale stan jest idealny. Rower wrócił dopiero co z przeglądu na który poprzedni właściciel wydał 200 franków. Waga według wskazań mojej domowej wagi to 12-12.1kg - aż mi się nie chce wierzyć. Jestem trochę oszołomiony, bo nie myślałem, że taki sprzęt będę miał kiedykolwiek. Muszę poczaić jakieś fajne miejsca do jazdy w okolicy. :) Zdjęcia comming soon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rowerek bardzo, bardzo fajny, tymbardziej za taką kasę :) Zazdroszcze okazji :)

 

Pokażę mój :)

 

Felt Q820 :)

RAMA - Felt Q820

WIDELEC - Sztywny cr-mo

STERY - Cane Creek

KORBA - Truvativ ISOFlow

PRZERZUTKA PRZEDNIA - Shimano Deore

PRZERZUTKA TYLNA - Shimano XT

MANETKI - Shimano Deore

KASETA - Shimano Deore 11-32

ŁAŃCUCH - Sram PC-951

PIASTY - Fuji

HAMULCE - Hayes Sole

OBRĘCZE - Alexrims ID19

SZPRYCHY - noname

OPONY - Ritchey Z-Max i Kenda Khan

PEDAŁY - Candy C [na zdjęciu jakieś no-name platformy jeszcze]

KIEROWNICA - Felt

MOSTEK - Felt

GRIPY - Felt

SZTYCA - Felt

SIODŁO - Felt Fascade

 

Waga w przybliżeniu 13kg głównie za sprawą bardzo ciężkich kół, opon, dętek. Po ich zmianie z pewnością nabierze wigoru, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest to masa rotowana :)

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mały update mojego bike ;)

Dołączona grafika

 

Rama kross 19 cali

amortyzator bomber mx pro lockout 2007

obręcze alexrims ace19

piasty novatec maszyny (tył na czterech)

przerzutka przód deore LX

przerzutka tył sram 7.0

kaseta sram pg850

grip shift sram 3.0

łańcuch kmc z82 x2/sram pc-850 x1 (zamieniam miejscami co 500 km ;)

kiera tranzx

mostek kalloy

klamki deore

stery cane creek vp-45AC

korba alivio hollowtech

sztyca zoom

hamulce tarczowe deore br-m535 160mm

opony kenda karma kevlar

 

Waga po oficjalnym ważeniu domową wagą - 12.5

Trochę spasiony ten rower wyszedł - głównie bomber jest otyły - zejdę jeszcze do około 12,3 wymieniając dętki na ultralite.

Niestety dalsze obniżanie wagi to już będzie spory koszt.

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mały update mojego bike ;) ...

amortyzator bomber mx pro lockout 2007...

A mogłbyś "szczelić" fotki korony tego amorka - chciałbym zobaczyć jak wygląda to pokrętło do blokady.

 

Poza tym mam 2 pytania:

- czy w manualu/gwarancji/... masz napisane jakie medium ściskane jest w tym amorku - sprężyna powietrzna, czy sprężyna stalowa z asystą powietrzną (bo są sprzeczne wersje dot. modelu 2007) :?:

- jak zablokujesz to masz możliwość lekkiego ugięcia amorka - jak w ETA, czy blokada na sztywno :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój jest tylko powietrzny z tego co pamiętam z opisu, ale sprawdzę. Blokada jest na sztywno, działa chyba na zasadzie blokowania przepływu oleju w tłumiku, bo jak nie dokręcimy do końca to amor pracuje ale znacznie ciężej go ugiąć.

Jeżeli się zastanawiasz nad amorkiem to powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony. Jestem ciężki i pode mną chodzi świetnie. Powietrze wiadomo nie wyłapie "liści" na drodze, ale zarówno na małych jak i większych wybojach daje radę. Najłatwiej go docenić na zjazdach, gdzie naprawdę pracuje super - nie wystrzeliwuje w górę, nie dobija, można go wyregulować pod siebie, daje naprawdę dobrą kontrolę nad rowerem. Od początku używania nie dopompowywałem go - powietrze trzyma, uszczelki się nie pocą, zero luzu.

Jak masz kasę szukaj wersji z lockoutem w manetce bo ma rurę sterową z aluminium i jest lżejszy.

Z minusów -pivoty pod vbrake są do niczego - mocno się uginają podczas hamowania - dlatego moim zdaniem jak ten amor to tylko z tarczą.

 

 

Edit, ok zrobiłem fotę ;)

Dołączona grafika

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotkę bo właśnie widziałem tylko ten z manetką na żywca. Problem polega na tym, że to była wersja 2008 (czyli juz z Taiwanu - nie wiadomo czy utrzymaja jakość makaronów)

 

Szukam właśnie czegoś pod V'ki. To rozginanie się (o którym piszesz) dotyczy piwotów, czy calych goleni :?:

 

Generalnie zastanawiam się właśnie nad Bomberkami (już nawet miałem zamówionego MX PRO LO z 2008 tylko ten Taiwan spowodował, że się wycofałem) bo autoryzowany serwis mam rzut beretem od domu, a RockShox'a aż 3 stacje metrem :wink: No i serwis tańszy Marzocchi (z tego co wiem). Widzę, że mocowanie piwotów jakieś takie symboliczne, za to długie i moze dlatego nie trzymają się pewnie. Chyba jednak trzeba będzie zwrócić się w stronę RS Recona. :wacko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no mój to też już tajwan, ale nie widzę jakichś minusów z tego powodu. Podczas hamowania piwoty się wyginają a nie golenie - dlatego ja używałem z boosterem choć szczerze niewiele to dało. Ja na szczęście kupiłem tarcze i jestem bardzo zadowolony - waga praktycznie nie wzrosła (booster, pivoty, linki, klamki, vki swoje ważą) ale skuteczność i przede wszystkim płynność hamowania bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stwierdzam, że jak będę więcej jeździć to te manetki XT i przerzutke XTR z tyłu zmieniam na Srama. Wersja oszczędna: 8 biegowe x-7 z mojego starego roweru (i tak wolę to zestopniowanie co mam w 8-ce więc żadna strata, tylko trzeba będzie dać kasetę i łańcuch do przełożenia.) Działa to około miliona razy lepiej a i manetki wygodniejsze niż shitmano. Jak stwierdzę, że jest taka potrzeba, to pomyślę nad nowym x-9, ale sam nie wiem- szkoda mi kasy raczej, z resztą i tak na razie jej nie mam. ;-) Poza tym jescze jakieś butki do spd jakieś by mi się przydały i bedzie gut.

 

EDIT: I tak jak obiecałem, zdjęcie bika:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie sysam chwali to ja też moim budżetowym nowym nabytkiem :wink:

 

Tak budżetowym dla mnie zę 50%na raty wziąłem ale co tam

 

W końcu tomcat crossem czy innym takim nie będzie jeżdzil- dupsko mu sie poobija, :lol2:

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

A co do wycierania chodników aż za dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...