Skocz do zawartości
Gość Ludovic

Samochód do 25 000

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej 2.3T MPS ale dla zwykłego zjadacza chleba 2.0 benzyna. ;-) 1.8 słabowite i nie bardziej ekonomiczne, 2.3 niemocniejsze a więcej pali. diesel bardziej awaryjny, daje się we znaki przez kiepskie wyciszenie i pewnie jak zawsze ciężej znaleźć zadbany egzemplarz w dobrej cenie. A tym zawieszeniem to bym się tak nie podniecał. Jest poprostu ok.

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeglądam i raczej nic ciekawego z Mazdy 6 nie znajdę w tym budżecie, Lagi wyglądają jak jakieś padaki (może ja mam jakiś dziwny monitor), coraz bardziej w Focusa uderzam bo są stosunkowo tańsze, ktoś jakimiś wrażeniami odnośnie Citroena C4 i C5 jest w stanie się podzielić? jeżeli chodzi o jazdę to jeździłem C5 2.0HDi kombi i C4 1.6HDi hatch 3d i sama jazda mi odpowiada, jak z eksploatacją? wszyscy straszą zawieszeniem w C5 a kumpel miał 2 lata i nie robił w nim nic.. zrobił tym 60kkm i auto miało dziwną przeszłość - 230kkm na budziku i bankowo kręcone przez poprzedniego właściciela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Straszą hydraulicznym zawieszeniem w C5, o ile jest ono dość trwałe i niezawodne o tyle ewentualne naprawy mogą przyprawić o zawrót głowy i kończy się na wymontowaniu wszystkiego i montażu zwykłego zawiasu, więc dla świętego spokoju lepiej kupić auto z normalnym zawieszeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Straszą hydraulicznym zawieszeniem w C5, o ile jest ono dość trwałe i niezawodne o tyle ewentualne naprawy mogą przyprawić o zawrót głowy i kończy się na wymontowaniu wszystkiego i montażu zwykłego zawiasu, więc dla świętego spokoju lepiej kupić auto z normalnym zawieszeniem.

 

ktoś ci bzdur naopowiadał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać kolejnego tematu to napiszę tutaj - pierwszy samochód, budżet właśnie do 25k zł.

Wymagania? Ekonomiczny samochód, do którego nie będę musiał dokładać xxxx zł przy każdym przeglądzie.

Będzie raczej często i sporo użytkowany więc myślę nad dieslem.

Póki co wymyśliłem Opla Corse D z rocznika 2006-2008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat, moze nie max 25k, ale powiedzmy 30k.

 

Juz wiele razy podchodzilem do tematu kupna auta, Alfa Romeo 159 nadal pozostaje w top5, ale stwierdzilem ze moze lepiej kupic cos tanszego i jestem niemal zdecydowany na Fiata Bravo 2007-2009, 1.9 JTD z w miare bogatym wyposazeniem.

 

 

Chetnie wyslucham za i przeciw, ewentualnie ciekasze propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając początek postu od razu bravo chciałem zaproponować, ale skoro sam już to napisałeś.

 

Z tego co czytałem, to autko jest godne polecenia, a silniki jtd same się bronią. Oczywiście wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz, ale za taką kwotę można trochę powybierać.

 

Jak wyszło bravo, to przymierzałem się do niego i pamiętam, że pedały były strasznie blisko siebie, ale wszystkie fiaty tak mają i idzie się do tego przyzwyczaić (w moim fc też tak jest i ze dwa razy jednocześnie naciskałem gaz i hamulec).

 

Bravo to kolejny cel w mojej motoryzacyjnej ścieżce życia, tylko pewnie z turbo benzynką.

 

 

http://allegro.pl/fiat-bravo-2007r-jtd-multijet-150-koni-klimatronik-i2463728235.html

 

 

ten całkiem fajny :)

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się taka S60 bardzo. Tylko FWD i duża moc. Mi już brakuje trakcji przy 160KM. W tej cenie jest jeszcze Ford St220 ale to też FWD. Z ciekawych propozycji jest jeszcze Jaguar X-type 231KM V6 4x4 i BMW 328i, 330i z RWD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

225 nie lyse Micheliny. Trakcji brakuje na mokrym, na suchym jest ok. Tylko zaznaczam, ze nie mam kontroli trakcji. Znajac Volvo to pewnie ma jakis system, ktorego do konca nie da sie wylaczyc. Co nie zmienia faktu, ze RWD i AWD z wieksza moca radza sobie lepiej i powyzej 200KM wolalbym juz AWD miec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mało znasz volvo... ma doskonały system kontroli trakcji STC lub DSTC (dynamic stability & traction control), który całkowicie można wylaczyc jednym guziczkiem :)

chcesz 200km i awd - kupujesz s60 2.5T AWD i po małym remapie masz też pod 300 koni i z 500nm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dotychczas byłem raczej biernym czytelnikiem jednak teraz mam dylemat i potrzebuje fachowej rady Dołączona grafika Mam 22 lata i czuje, że to będzie mój pierwszy i ostatni samochód gdzie nie będę musiał martwić się o jego walory użytkowe Dołączona grafika Obecny samochod od ponad 3 lat to 206 1.4 HDI z 2005 roku. Mały, niewiele palący i tani w utrzymaniu dupowóz do pracy i na uczelnie. Nie szukam żadnego cipkowyrywaczowozu, samochód ma wywoływać banana na twarzy gdy będę otwierał garaż i swoim wyglądem ma zachęcać do powożenia [gluteus maximus] bez powodu Dołączona grafika . Chociaż zazdrosne spojżenia innych uczestników dróg są mile widziane Dołączona grafika

Jako, że 206 jest w miare młoda, nie chciałbym żeby następca był wiele starszy, wiec generalnie roczniki 2002 w góre. Kwota za sam samochód to 25 000, chyba że naprawde bardzo warto by było to 30 000. Ale pozostańmy przy 25.

Ciekawy wygląd, stąd coupe/cabrio, jakimś ciekawym hatchbackiem czy sedanem również nie pogardzę. Generalnie to 95 % jeżdże sam, rzadko w 2 osoby i sporadycznie/do koscioła ktoś na tylnej kanapie. Więc obowiązkowo muszą być te 4 miejsca, żeby z tyłu chociaż nogi wsadzić i nie siedzieć skulonym. Około 80% to tzw. trasy jeśli można nazwać dojazd do pracy 19 km bocznymi drogami trasa, ale po mieście jeżdze tylko w weekend i w nocy więc korki mi nie straszne.

Z racji, że robię blisko 20 000 rocznie benzyna + lpg. Obecny 1.4 HDI jest pozbawiony wszystkich fapów srapów, dwumasów i koszty jego użytkowania są na poziomie LPG. Dwumas ze sprzęgłem do takiego 1.9 CDTI to 3klocki więc kolejny diesel odpada, a gulfa IV 90 KM z TeDeiKiem mi nie potrzeba. Zresztą ileż można słuchać klekotania... Okolice 2.0 140 kucy w góre, baa nawet 1.6 16V bedzie rakietą na początku Dołączona grafika

Nie ukrywam, że koszty użytkowania mają również znaczenie, są przyjemniejsze rzeczy od pakowania wora pieniedzy w samochod Dołączona grafika Może ktoś stał przed podobnym dylematem, albo ma ciekawe typy na oku. Z moich propozycji.

 

- Peugeot 307 CC 2.0 benzynka. Kolejny francuz ale akurat ich się nie boje. Ładne cabrio i brzydsze coupe.

- E46 coupe/cabrio. Co prawda rocznikiem się nie jeździ ale nie ukrywajmy, że nie są to już najmłodsze samochody, a cene trzymają nieźle. RWD duuuży+

- Astra H GTC/cabrio. Ceny tej drugiej zaczynają się generalnie od 25 000 za jak sie domyślam trupy. Chociaż jest tak samo ładna jako coupe i cabrio.

- Saab 9-3 sedan/cabrio. I znowu za tego drugiego trzeba by dołożyc do okolo 30...

- Scion TC. Toyota na hamerykańskich blachach. 2.4l z zmiennymi fazami rozrządu i łańcuszkiem wydaje się ciekawe. Częsci pasujące z innych toyot.

- Alfa 159. Tylko tutaj boje się kosztów utrzymania. Już nie o samą osławioną awaryjnośc chodzi tylko silniki. Niegazowalne paliwożerne benzyny, a poza nimi wytłuczone dieselki od dziadka lekarza.'

- Megane II RS. Brzydki jak noc listopadowa, ale gazowalne 2.0T i 220 koni kusi.

 

Generalnie to mam straszny metlik w głowie, ale sezon powoli się kończy i ceny za takie samochody powinny lekko spaść więc to może być dobry moment na kupno Dołączona grafika Zrobiłem z tego posta litanie, ale chciałem mniej więcej nakreślić swoje oczekiwania Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na tę listę, zastanawiam się dlaczego nie ma tam Citroena C4 cupe, chyba że są jakieś ku temu powody.

Czy samo auto ma jakieś zalety nie wiem, wygląd może budzić emocje (skrajne Dołączona grafika)

 

Jak mowa o autach benzynowych i tylko benzynowych, na myśl przychodzi też Honda Civic VIII, stylistycznie podobnie jak C4 cupe, albo się podoba albo nie.

 

O silniki czy inne cuda mnie nie pytaj. To tylko propozycje do listy. Jeśli chodzi o Hondę, trzeba by pewnie lekko podnieść budżet.

 

Albo z fantazją, P406 cupe, jest opcja z motorem 3.0 ;)

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cabrio/Coupe 9-3 pierwszy lifting masz za 10k+ z 2002r tak wiec zostaloby na zagazowanie i ewentualnie jakies szpeje w razie klopotow. Polecam sprowadzac ze szwecji.

Jak masz kupowac 9-3 z najnowszego lifta to ODPUŚĆ, nie bede sie rozpisywal. Mam 2 saaby w tym momencie, byly 3 i wlasnie pozbylem sie 'nowej' 9-3 bo to nie te same samochody co kiedys.

- Niskie spalanie w wersji 210km przy spokojnej jezdzie poza miastem i super mozliwosci krecenia silnika do 350KM+ za marne pieniadze.

- troche slaba widocznosc przez lewy slupek.

 

Peugot 307, generalnie chwalilem tamta generacje za super przestronnosc i swietna widocznosc z kabiny kierowcy, 1.6 110KM palil przyzwoicie.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

407? Jeśli coś większego... A jeśli nie to C4, E46, 159...

Zależy czy chcesz bardziej użytkowe, z niskimi kosztami eksploatacji, czy bardziej szpanerskie. Jeśli coś co daje frajdę z jazdy - E46, jeśli dobry silnik diesla, świetny wygląd, przeciętną awaryjność-159, jeśli coś co wygląda przyzwoicie, ale koszty utrzymania są niewielkie to C4 albo 407. Co do części Sciona - miałem przez 2 miesiące Chryslera Voyagera, czyli niby popularne auto. Kogoś kto pokasuje błędy w komputerze? Nie bardzo. A ceny części- dużo za wysokie. A ze Scionem w razie kolizji będziesz miał problemy. Ciężko będzie Ci znaleźć części. Megane i Astra - utrzymanie takich silników też tanie nie będzie. Saaba sobie odpuść - ich cena nie bierze się znikąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Twojej listy to dla mnie tylko E46 Coupe lub 159.

 

Sam kupilem niedawno 159 w dieslu i licze sie z kosztami, ale szukalem tez benzyny 1.8 140KM sprawdzona prosta Oplowska jednostka, mozna zagazowac i bedzie jezdzic chociaz osiagami [gluteus maximus] nie urywa (szerokim lukiem omijac 1.9 i 2.2 JTS). Banan na twarzy po spojrzeniu na przod auta gwarantowany Dołączona grafika

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Peugot 307, generalnie chwalilem tamta generacje za super przestronnosc i swietna widocznosc z kabiny kierowcy, 1.6 110KM palil przyzwoicie.

 

Ale zajmuje szczyty klasyfikacji awaryjności. Ja bym się trzymał z dala.

Poza tym to mega nuuudne auto.

 

Ja tez proponuje E46, Mini Cooper, 159 z 1.8 i Mercedes CLK W208

 

Ewentualnie jeszcze

Astra III sport GTC

Astra III OPC (2.0 240KM ale z kosztami sprowadzenia wyjdzie powyżej 30k)

Audi TT

Volvo C70

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za odpowiedzi, właśnie na coś takiego czekałem ;) Więc tak... C4 jakoś nie przemawia do mnie ani wyglądem ani osiągami, awaryjność też podobno mocno srednia. Honda UFO to zupełnie nie ten budżet, ewentualnie VII Type R :D

 

@Aurora Związek Saaba z GM aż tak źle wpłynął na ich nowe modele? Możesz powiedzieć co było nie tak?

Hmm jednak z 159 musze zrezygnować. 30k + gaz i podstawowe rzeczy robi za dużą kwote.

Fiat coupe nie obrażając nikogo ale kompletnie mi sie nie podoba ;> Barchetta ma o 2 miejsca za mało...

Saxo mam również w domu, ale to samochód tak do 5 000 ;P

Astra III to tylko ewentualnie GTC, czyli po prostu 3 drzwiowa. Znajomy z pracy taką sprzedaje/ał i na 19 alusach robi wrażenie. Szkoda, że diesla ^^ OPC to nie ta liga.

Najbardziej ciagnie mnie w strone E46, Puga CC i Sciona, chociaż nikt o nim nie wspomina.

http://allegro.pl/scion-tc-tez-najladniejszy-w-pl-toyota-celica-i2608579893.html Chyba go oglądne z głupa, bo stoi gdzieś w okolicy na lokalnych blachach. Chociaż zdaje sobie sprawę z ceny ewentualnej nawet stłuczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Nie ta sama jakosc wykonania w full opcjach, nie mowiac juz o braku pewnych detali ktore kiedys byly w standardzie.

- Juz nie te pancerne silniki ktore kreci sie do ponad 300-350KM za psie pieniadze (2-3k) i ktore sie NIE PSUJA, poza wymiana listwy wtryskow i ewentualnie turbina ktore wszedzie trzeba robic po ok. 200k km.

- Nie te same podzespoly ktory wytrzymywaly cholerne kilometry kiedys, vide zawias w moim 9000 CDE 95'

- Bezpieczenstwo, polecam statystyki FOLKSAM.

 

Mysle ze mozesz zastanowic sie nad 9-3 z lat 1998-2002, rocznik 2002 cabrio mozna wyrwac juz od okolo 12tys. (nie wiem jak hatchback) zostaje na ewentualnie jakies szpeje/remonty i zagazowanie jak nie dostaniesz modelu z uwaga! oryginalna Instalacja LPG. Szczegolnie kiedy planowalbys krecenie troche silnika bo koszty sa zadne i silniki zadziwiaja. 80-140km/h lepiej na stocku jak ojca 911 4s...

 

Generalnie zapraszam na saabklub.pl i szukanie PEWNEGO auta ze szwecji. Ja akurat sciagalem z francji bo trafila sie dobra sztuka z fabrycznym LPG

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sciona i każdego innego auta z usa, zastanów się, czy warto się w to pchać, nie mówię o liczniku z milami i kilometrami, ale o światłach, świecących kierunkach i innych takich, które w europie nie są mile widziane. O ile w PL jeszcze to przejdzie, to po wyjeździe za granicę, może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...