Skocz do zawartości
Bistol

Przerejestrowanie motocykla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Sprawa wygląda następująco, kupiłem nie dawno używany motocykl, jest zarejestrowany w Polsce, przegląd do marca tego roku. Poprzedni właściciel oc miał rozłożone na dwie raty pierwsza została opłacona natomiast termin 2 spłaty wygasł. Ja nie miałem zamiaru jej regulować, ponieważ nie chce mieć nic wspólnego z jego ubezpieczycielem. Teraz mam parę pytań co do samej rejestracji (już na mnie) jak chyba każdy nie przepadam za lataniem po urzędach i załatwianiem tego typu spraw, krótko mówiąc jestem w tym temacie zielony (jest to moja pierwsza rejestracja). Wiem tylko tyle, że w ciągu 14 dni od zawarcia umowy KS muszę złożyć do skarbówki druk PCC3 a samą rejestracje załatwiać w wydziale komunikacji. Prosiłbym o wyjaśnienie krok po kroku co i jak, jakie dokumenty będą mi potrzebne itd. :) Zastanawia mnie jeszcze ta sprawa z ubezpieczeniem czy poprzedni właściciel musi zapłacić zaległą ratę czy może po prostu wypowiedzieć umowę a ja będę mógł już u wybranego ubezpieczyciela wykupić sobie polisę. Czy jest możliwość zostania przy obecnych blachach skoro moto kupiłem na miejscu i jest zarejestrowany w miejscowości w której obecnie mieszkam. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na większość pytań znalazł byś odpowiedź, gdybyś szukał. Powiem tylko, że jeżeli nie jesteś zainteresowany oc poprzedniego właściciela, to wypowiedz je jak najszybciej - zwłaszcza, jeżeli nie jest opłacone do końca. Co prawda bez cesji umowy nie mogą Cię zmusić do opłacenia drugiej części, ale w razie wypadku będziesz i tak miał problemy. Jeżeli jesteście z tej samej miejscowości, to nie musisz brać nowych blach.

 

Co do skarbówki, jeżeli kwota na umowie jest mniejsza niż 1000zł, nie musisz nic płacić ani nawet nic zgłaszać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach