Skocz do zawartości
Grimlock

F1 Sezon 2012

Rekomendowane odpowiedzi

Kalendarz wyścigów

18.03.2012 Australian GP, Melbourne

25.03.2012 Malaysian GP, Sepang

15.04.2012 Chinese GP, Shanghai

22.04.2012 Bahrain GP, Sakhir

13.05.2012 Spanish GP, Barcelona

27.05.2012 Monaco GP, Monte Carlo

10.06.2012 Canadian GP, Montreal

24.06.2012 European GP, Valencia

08.07.2012 British GP, Silverstone

22.07.2012 German GP, Hockenheim

29.07.2012 Hungarian GP, Budapest

02.09.2012 Belgian GP, Spa

09.09.2012 Italian GP, Monza

23.09.2012 Singapore GP, Singapore

07.10.2012 Japanese GP, Suzuka

14.10.2012 Korean GP, Yeongam

28.10.2012 Indian GP, Greater Noida

04.11.2012 Abu Dhabi GP, Abu Dhabi

18.11.2012 United States GP, Austin

25.11.2012 Brazilian GP, São Paulo

 

Prezentacje bolidów

January 26

Caterham CT01February 1

McLaren MP4/27February 3

Ferrari F2012

Force India VMJ05February 5

Lotus R32 (T129?)February 6

Red Bull Racing RBR 8

Sauber C31February 7

Williams FW34February 21

Mercedes GP W03

HRT F112March 1

Marussia MR01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku ten nowy przepis zrozumiałem tak, że nos w 2012 ma być niższy tj. zakrzywiony w dół jak np. w bolidzie BrawnGP, ale nie aż tak bardzo jak w latach 2008 i wcześniejszych. A jak widać na przykładzie Caterhama wyszedł jakiś dziwoląg. Obawiam się, że inne zespoły też pójdą w tym kierunku... :( Na mój gust taka konstrukcja wcale nie zwiększy bezpieczeństwa - wyobraźmy sobie sytuację: taki Caterham uderza prostopadle w inny bolid na wysokości kokpitu. Jakie wtedy szanse ma kierowca uderzonego bolidu? FIA to zaakceptowała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekaw czy te plotki to prawda:

 

Włoskie media: Kubica będzie kierowcą testowym Ferrari - Onet Sport

 

Byłoby fajnie, no nic - dowiemy się 3 lutego czy te plotki okażą się prawdą :)

 

Na innym portalu, typowym o F1 - Roberto zasłynął kilka lat temu jako nieoceniony tester nowego silnika dla BMW F1. Stąd też ma wynikać zainteresowanie Ferrari. Pożyjemy, zobaczymy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luis? ;)

 

http://www.mclaren.com/_includes/uploads/8_hamburglar_big.jpg

 

Dołączona grafika

 

 

Dokładniejsze zdjęcia: http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=11755&start=30

 

Szczerze, to spodziewałem się większej rewolucji. A jak na razie to poza wydechem i kilkoma małymi detalami nie widzę większych różnic. Nastawiałem się na caterhamowy nos i dodatki aerodynamiczne z prognoz nt. bolidu Ferrari. Dobrze, że ocalili nos i nie zaprojektowali takiego szkaradztwa jak w Caterhamie (może to odniosłoby jakiś konkretneniejszy skutek, ale kosztem sylwetki? ;) ). Generalnie MP4-27A podoba mi się i cieszy oko, McLaren nigdy nie zawodzi na tej linii :D

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i niestety potwierdziły się moje podejrzenia. Kubica nie pojawił się podczas rezentacji nowego bolidu Ferrari a to może świadczyć, że wszytskie spekulacje o jego powrocie były po prostu scenariuszem, którego my kibice pragneliśmy najbardziej a gazety i tabloidy nakręcały ten ciekawy wątek, podtrzymując nierealne doniesienia. Boje się, że kariera Roberta jako kierowcy formuły 1 zakończyła się wraz z feralnym wypadkiem. Mam jedynie nadzieję, że Kubica dostarczy nam jeszcze emocji w innych klasach wyścigowych i to niekoniecznie w rajdzie Dakar. Oczekuję jednak od Roberta, że w końcu pojawi się publicznie i wyłoży "kawę na ławę" rozumiem, że nie jest to w interesie jego menedżera ale chyba należy się to kibicom.

 

Co do bolidu to toporny "brzydal" w porównaniu do MClarena ale jest zapowiedź walki o mistrzostwo więc na pewno początkowe wyścigi będą bardzo ciekawe pod względem nowości

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Yearman: Naprawdę wierzyłeś, że ogłoszą Roberta jako testowego?? Przecież to było oczywiste, że to wymysły mediów. Wprawdzie uważam, że Robert kiedyś zdobędzie majstra F1, ale jeszcze nie teraz. Zresztą dopóki Robert nie przejdzie chociażby jakichś testów starym bolidem Ferrari to na pewno go nie zakontraktują, bo na 100% nie chcą mieć powtórki z Massą, który też nie jeździ tak jak przed wypadkiem. Co do nosa Ferrari to faktycznie brzydal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie kolejny policzek dla naszego jak Kimas będzie robił dobre wyniki w tym sezonie w bolidzie Lotus,patrząc na fotkę zespołu łezka się w oku kręci..

Na kolejnego Polaka w tym cyrku to chyba poczekamy jeszcze dłuuuugo...

A swoją drogą co z tą przejażdzką bolidem F1 dla Giermaziaka?Cisza się jakaś zrobiła...a tyle szumu robili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Renault znowu dobrze na testach i tyle. Bedzie dwa razy podium a potem ledwo będą do Q3 wchodzić, albo i nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E20 prowadzi się nadspodziewanie dobrze - Kimi chwali, Romain także. Z kolei Ferrari tańczy na torze. Owszem to zasługa niepoznanego w pełni nowego zawieszenia. Ale od momentu odejścia Schumachera, Brawna i Todta ta stajnia nie potrafi wspiąć się na szczyt.

 

Ciekaw jestem osiągów E20, podobnie Williamsa i Caterhama (silnik Renault, skrzynia i KERS RB).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po porażce przedniego wydechu Lotus w sezonie 2011 musiał bardzo mocno optymalizować tył auta (przyczepność), po powrocie do tzw. standardowego wydechu w tym roku okazuje się że są deko z przodu przed innymi ekipami ale to tylko moja teoria spiskowa

;)

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Petrov mial kilka przeblyskow, moze w Caterhamie nabierze regularnosci.

 

Trzeba przyznac, ze Newey w tym roku niezle wysprzatal tyl RB8:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Spore kontrowersje budzi tez duzy i szeroku wlot powietrza w garbie. Adrian twierdzi, ze ten wynalazek powstal po to aby kierowca sie chlodzil. Przy takich predkosciach to predzej Vettel z Webberem reumatyzmu sie nabawia ; , a co w takim razie deszczowymi (monsunowymi) GP? :D Pewnie to wlot do kanalu F jak u McLarena tylko, ze w wersji pasywnej (bez "ruchomych elementow aerodynamicznych" w postaci kolana, lokcia czy dloni).

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle co kanal F co dodatkowy dolot powietrza pod podloge w celu zwiekszenia ssania, jak mus z garbem to zawsze mozna wykorzystac.

 

W dodatku, jest w tym takze zwiekszenie aerodynamiki przeplywu przy garbie. Bez dziury zwiekszaja sie zawirowania za garbem.

Identyczna aerodynamika jak w pick-up'ach. Przy otwartej skrzynce, z drzwiami domknietymi jest wiecej aerodynamiki niz z otwartymi.

 

Najwazniejsze ze tak zwiekszajac przestrzen z tylu nad podloga, zmniejszaja cisnienie drastycznie po tym jak oplynie chlodnice, dominacja TBC...

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...